handdator

Visa fullständig version : Explosiv och div schema frågor


Tricklev
2004-08-06, 12:39
Hur ska man utföra explosiv träning, har hört lite allt möjligt nu, sakta ner och snabbt upp eller snabbt ner och snabbt upp, så jag undrar nu vad äre det som gäller?


Som min träning ser ut nu så är det 3 dagar i veckan helkroppspass snabba upp och snabba ner.

Om jag lägger om träningen till 2 dagar i veckan lätta och snabba upp och ner 1 gång tyngre(dvs saktare ner men fortfarande snabbt uoo) eller kommer det om jag lägger in en tyngre bara dra ut på kroppen, och borde jag dra ner till bara 2 dagar i veckan?

nordland
2004-08-06, 16:37
äuhmmm..... kör du explosiv träning för hela kroppen? eller bara i "Push" övningar?.....

Frågar du mig, så långsamt ner och bygg upp ett tryck och explodera upp vikten....

Men vad är dina mål? bli starkare i bänken? eller vad....

Tricklev
2004-08-06, 17:13
Mina mål är helt enkelt att bli explosivare, har mer träning men den räknas som kamspsports träning, hadde jag velat ha styrka hadde jag garanterat satsat mer påden negativa fasen.

1. Explosivitet
2. styrka
3. eventuel muskelbyggnad

eftersom styrka aldrig skadar så funderar jag på HUR och hur mycket som skulle rekommenderas.

ErikWrestlingFreaket
2004-08-07, 16:41
bumb

Fatalist
2004-08-07, 17:21
Sakta ner, stanna och explodera uppåt verkar bygga bra explosivitet (inte kört så särskilt länge)