handdator

Visa fullständig version : Problem att få i mig tillräckligt..


cez
2004-08-05, 20:09
Asså jag körde en minideff på 2 veckor innan semestern och gick ner 1.4kg vägde då 97.1 efter deffen och det gick finfint.
Men jag tror att jag åt lite väl lite, är för nuvarande 94.6kg på 181cm och när jag deffade i 2 veckor åt jag ca 1500 kcal om dan, knappt det.
Nu ska jag börja en 16 veckors deff och har tänkt lägga mig på 3000kcal ungefär men grejjen e att jag har enormt svårt att äta så mycket i nyttig mat.
Som t ex kan jag ta idag. Klockan är nu 21:02. Jag gick upp 12 drack en liter fettfri sockerfri yoghurt och en tallrik allbran med lite mellanmjölk och var då jävligt mätt. Gick till gymmet i ca 1h kom hem 25g vassle med mellanmjölk och 2 bananer. sen typ 1-1.5h senare åt jag enormt mycket mat, 200g pasta bolognese sån där med nyckelhål o allt stekt i majsolja med sweetchili sås och en spenatsallad med tomater vinäger o lite mer majsolja. 1-2h senare åt jag IGEN en findus feeling great matlåda kl 20:00 som sista kolhydrat mål.
Är så mätt så jag håller på och spyr men har bara ätit 2010 kalorier ändå :| Jag vet att det är lätt att få mycket kalorier genom att typ shotta olja o nötter lr sånt men blir inte det bara skräp med så mycket energi från fett?
För just nu tycker jag det är lagom energi nivåer för en deff. Nu efter 21:00 kanske jag kommer äta 1-2 protecs med mellanmjölk, vill veta ett sätt att få i sig extra kolhydrater på kvällskvisten utan att äta kolhydrater :|

King Grub
2004-08-05, 20:15
vill veta ett sätt att få i sig extra kolhydrater på kvällskvisten utan att äta kolhydrater :|

Då får du problem. ;)

cez
2004-08-05, 20:18
finns det inga småsaker man kan pilla i sig hela tiden som är hyfsad komprimerade fast ändå nyttiga?!? Hur gör ni liksom? man kan ju inte äta hela tiden

stybb
2004-08-05, 20:20
ferring slow carbs

aliquis
2004-08-06, 00:59
finns det inga småsaker man kan pilla i sig hela tiden som är hyfsad komprimerade fast ändå nyttiga?!? Hur gör ni liksom? man kan ju inte äta hela tiden
nej, men man önskar att man kunde =P