handdator

Visa fullständig version : Tonfisk!


Lasse Kongo
2004-08-05, 19:38
Ok, då vill ja ha så mkt tips som bara går, det är så att ja är antitonfisk egentligen, men det är en bra o billig prottekälla så ja kör på det nu.

Drar i mig 2 burkar som de är efter träningen, resten av alla mål är kanon men detta suger, vill inte byta för ja har 1000 burkar hemma typ, måste äta skiten.

En polare på gymmet sa att ja skulle testa o lägga ett par ananasskivor på det, ska testa.

Så tips på va man kan göra för o få skiten o smaka godare, o just det; det ska helst inte tillkomma spec mkt kalorier, typ 100 kan ja väl gå med på :D

Väldigt tacksam för det.

Zozza
2004-08-05, 19:39
Är inte tonfisk lite för segt protein, just efter ett träningspass?

Lasse Kongo
2004-08-05, 19:42
Det är inte direkt efter träningen, direkt efter tar ja andra saker.

Ja tillägger: klaga inte på massa skit, tipsa om hur man gör fisken god bara :thefinger ja har bra koll på min kost men har inte under 10 år lyckats få tunan o smaka gott!

Zozza
2004-08-05, 19:44
Jag har hört att att en del blandar sin tonfisk med fun light.. jag tycker det verkar jätteäckligt, men du kan ju testa! :)

King Grub
2004-08-05, 20:07
Shake it, baby! (http://www.deepsquatter.com/shake.htm)

Lasse Kongo
2004-08-05, 20:32
Shake it, baby! (http://www.deepsquatter.com/shake.htm)

Thanx

Krymt, Arnolds tonfisksallad verkar ju smarrig :eating:

bubbe
2004-08-05, 21:34
gör sallad, häll på vinäger, strunta i oljan om du vill hålla nere kalorierna.

nu under sommarhettan har jag kört med ris, lök, sallad och lite
andra grönsaker, paprika, tomat, majs mm.

Johan O
2004-08-06, 23:37
Okej, jag ska ge er det ultimata receptet för att klämma i sig tonfisk! :thumbup:
Kanske inte det mest fettsnåla eller GI II blabla fock shite, vänliga receptet som finns men här kommer det.

Hemmaslabbad Tonfiskpizza
Ta fram en halva Hönökaka eller liknande bröd, stryk ut ett lager tacosås över hela brödet. Ta sedan fram tonfisken (Abbas filébitar i olja i mitt fall) och sprid ut lämplig mängd över hela brödbiten. Sen lastar du fram osten ur kylskåpet och täcker hela pizzan med osten, färdigriven pizzaost går också aldeles utmärkt att lägga överst.
Sen är det bara att hiva in det i ugnen och vänta tills brödet blir frasigt och osten kladdig och till sist på med lite pizzakrydda.
Avnjutes med en iskall FunLight icetea. :cheers:

Enkelt va! :bow:

Dymion
2004-08-07, 05:28
Okej, jag ska ge er det ultimata receptet för att klämma i sig tonfisk! :thumbup:
Kanske inte det mest fettsnåla eller GI II blabla fock shite, vänliga receptet som finns men här kommer det.

Hemmaslabbad Tonfiskpizza
Ta fram en halva Hönökaka eller liknande bröd, stryk ut ett lager tacosås över hela brödet. Ta sedan fram tonfisken (Abbas filébitar i olja i mitt fall) och sprid ut lämplig mängd över hela brödbiten. Sen lastar du fram osten ur kylskåpet och täcker hela pizzan med osten, färdigriven pizzaost går också aldeles utmärkt att lägga överst.
Sen är det bara att hiva in det i ugnen och vänta tills brödet blir frasigt och osten kladdig och till sist på med lite pizzakrydda.
Avnjutes med en iskall FunLight icetea. :cheers:

Enkelt va! :bow:

Tänk på II samt GI-värdet på den måltiden ;) Inte direkt en "optimalt" komponerad måltid enligt mina ögon men ack så gott :cool:

Munter
2004-08-07, 09:48
Tonfiskröra, på bröd helst.

2 hårdkokta ägg
1 stor röd lök
2 dl creme craiche (lätt, mini, whatever)
2 msk kapris
1 burk tonfisk
Salt, peppar
2 tomater.

Som med alla andra röror, man kan lägga till nästan vad som helst. Fetbra är denna i alla fall.

Munter
2004-08-07, 13:46
Bump på ovanstående, hade nästan glömt hur grym den är. Sommarkrubb då det är som bäst.

Trance
2004-08-08, 19:19
Tonfiskröra, på bröd helst.

2 hårdkokta ägg
1 stor röd lök
2 dl creme craiche (lätt, mini, whatever)
2 msk kapris
1 burk tonfisk
Salt, peppar
2 tomater.

Som med alla andra röror, man kan lägga till nästan vad som helst. Fetbra är denna i alla fall.


Har du en aning hur länge en sådan röra skulle stå sig i kylen?

Big_Vik
2004-08-08, 20:28
jag skulle gärna köpa några hundra burkar av dig för att vara snäll :)
hur kom du över den?

Papi
2004-08-11, 17:11
Är bara tvungen att regga mig så jag kan bidra med mitt favoritrecept på tonfisk för tillfället. :)

1 burk tonfisk i olja
1 burk majs
1 finhackad röd chili
lite svartpeppar
Rör ihop, in i mikron ett par minuter, klart!
Eventuellt kan man ha på lite ost också...

Prankie
2004-08-14, 07:03
Koka upp lite vatten, rör ner lämplig mäng havregryn för en måltid. Det är viktig att koka up vatten först så det inte bli kletig som gröt. Röra om och rör ner en burk tonfisk. Smaksatt med allround kryddor eller det bästa nudelkryddor om du har några. Det här får t.o.m euroshopper tonfisk att smaka gott. ;)

emlo
2004-08-14, 09:44
Koka upp lite vatten, rör ner lämplig mäng havregryn för en måltid. Det är viktig att koka up vatten först så det inte bli kletig som gröt. Röra om och rör ner en burk tonfisk. Smaksatt med allround kryddor eller det bästa nudelkryddor om du har några. Det här får t.o.m euroshopper tonfisk att smaka gott. ;)
Du med mig skämta aprilo? Gröt med TONFISK i? Även om det - mot förmodan - är gott så måste det väl se ut som något som varit nere i kattens mage... och vänt... ;)

Burktonfisksmaken kamuofleras bäst med en massa curry och chili. Eftersom tonfisken är så smulig i konsistensen föredrar jag att äta någonting mer "matigt" till, som pastaskruvar eller potatis.