handdator

Visa fullständig version : Hur kan man göra??


Fiona
2004-08-05, 13:52
Hur kan jag värma upp innan jag börjar på mitt arbets set?
har benhinneinflamation så jag kan inte cykla o.s.v

När kan man lägger på lite mer vikter ?

Är inte alls så duktig när det gäller sånt här jag tycker bara det är skoj att
styrketträna.

Så ni får gärna komma med lite tips..

nordland
2004-08-05, 14:09
värm upp med riktigt lätta vikter, och öka sedan vikten i små steg tills du kommer upp i arbetsvikt (de riktiga seten)... ex. ben, några riktigt lätta set benspark. Och sedan ökar du vikten succesivt...

Så gör jag alltid.... :thumbup:

stybb
2004-08-05, 14:31
Själv går jag till gymmet. Tar max 5 min

Sen kör jag 2-3 väldigt lätta set på den första övningen. Sen sträcker jag lite och tänjer så kroppen kommer igång. Höjer vikten till 50% av de jag tänker köra på ungefär och kör igen.

Sen börjar jag köra mitt arbetsset.

Ser ofta folk som värmer på varje ny övning. Det tycker jag verkligen inte man behöver om man är kvar på samma muskelgrupp.

Fiona
2004-08-05, 14:39
Okej...

Det är det jag undrat så då gör jag bara det på den första maskinen sen
om jag byter muskelgrupp gär jag samma igen och värmer upp..

Tack så jätte mycket för svaren

Fultjack
2004-08-05, 19:17
kan du inte cykla fast du har benhinneinflamation ?när jag själv hade det kunde jag inte springa på hårt underlag, men cykla gick utmärkt...

Tomas W
2004-08-05, 21:22
Har också "den-där-sabla-inflammationen", men min läkare tom rekomderade cykling om man hade benhinneinflammation...så du kan cykla på lugnt :thumbup:.

Fiona
2004-08-05, 22:59
Men jag klarar inte av att cykla. Kan cykla i max fem minuter sen får jag svin ont och kan knappt stå på mina ben.

Jax
2004-08-06, 08:29
Var får du ont när du cyklar och var är det ömt när du trycker på underbenet?
Låter inte riktigt som benhinneinflammation då man brukar kunna cykla utan problem om man har detta irriterande helvete till skada.

Fiona
2004-08-06, 10:20
Har ont i muskelfäste vid knäet och nere vid foten. Sedan är jag jätte öm i underbenet.

Jax
2004-08-06, 10:24
Att du är om i underbenet låter visserligen som benhinneinflammation, men inte muskelfästet vid knät. Möjligen kan det vara musklen som fäster vid knät och foten som har råkat ut för en inflammation eller nått och i sin tur irriterar benhinnorna. Men nu ska jag inte ställa amatörsmässiga diagnoser om något jag inte har en aning om. Bara gissade friskt.

Fiona
2004-08-06, 10:33
För när jag var hos läkaren så sa han att jag hade början till benhinneinflamation men nu drygt två månader efter har jag fått ont i muskelfästet.. Men det låter rätt bra det du säger..