handdator

Visa fullständig version : Benträning


SvenneÅkarp
2004-08-04, 20:43
Var på gymet idag o körde på benen rätt friskt. Kanske för friskt?

Det var nämligen så att ja ökade på i knäböjen idag slängde på 90kg.
Körde 2 set 10 reps sedan 2 set 8 reps och sen började ja må hyfsat illa. Men spydde inte. Sen gick vi över till benpressen körde 2 uppvärminngs set med ganska lite vikt. Sen slängde ja på 150 körde en 10 och sedan ytterligare 15 kg på det och körde en 10 till.....

sen gick ja in på toaletten o spydde..... :em:

Jag fattar inte varför jag alltid mår så jävla illa när jag tränar ben?
Är det för att jag har en förmåga att verkligen pressa ut till sista droppen i just benövningar? För det är bara då jag kan må dåligt. Och idag mådde ja skit kass efter det jag skrivit ovan. Men ja ville inte av bryta så ja gick ut o körde 2 set till på 150kg ā 10 reps och sedan sittande benspark eller vad man kallar den 2 set ā 10 reps. Spydde inget mer men mådde inget vidare direkt efter träning. Helt snurrig i bollen och skakig som fan i benen!

Vad ska man göra? Fortsätta o :whipped: skiten ur sig själv. Eller kanske lugna ner sig lite?

drkrupp
2004-08-04, 23:48
Eftersom ingen annan svarat än så chansar jag lite. Jag har själv inga problem med mina benpass, men prova något av...
- Ät inte så tätt inpå benpasset
- Drick inte så mycket precis före benpasset (men underhåll med vatten när du väl kör)
- Andas ut när du pressar

Provar du allt samtidigt och det funkar, har du snart svaret.

JAM
2004-08-04, 23:51
Jag röstar på att du andas för dåligt. Det leder till ett väldigt högt tryck, vilket i sin tur säkert kan leda till illamående, "rullgardin", stjärnseende eller dyligt.

randig
2004-08-05, 01:55
inget konstigt me att spy o må illa om man har tagit i.

Mextreme
2004-08-05, 08:18
Var på gymet idag o körde på benen rätt friskt. Kanske för friskt?


sen gick ja in på toaletten o spydde..... :em:

Men ja ville inte av bryta så ja gick ut o körde


Friska tag !!!

Allvarligt så brukar jag också må lite skit när jag kör höga reps i knäböjen.
Tipset ovan att inte äta så mycket just innan träning är bra. Skulle du fortfarande ha problem prova att lägga ben sist i passet.

Utrustning till benpasset: stabila skor, bälte och hink.

King Grub
2004-08-05, 08:23
inget konstigt me att spy o må illa om man har tagit i.

Konstigt och konstigt... Onödigt och kontraproduktivt i alla fall.

Medusa
2004-08-05, 09:07
Testa att ta någonting väldigt sött när du mår illa, ex druvsocker eller "MER", helst flytande. Kan vara ditt blodsocker som sjunker snabbt.

Shadow Warrior
2004-08-05, 09:53
Vissa har lättare att spy av träning än andra verkar det som, sen kan det bero på att du har förmågan att ta ut det jävligt hårt, precis som jag själv.....

Sen så finns det såklart en del saker att tänka på för att undvika detta så långt det går... som att inte äta mat närmare än 2,5timmar innan passet, endast inta en lättare dryck innan, inte battery eller annan sur dricka.

Chris
2004-08-05, 10:45
Vissa har lättare att spy av träning än andra verkar det som, sen kan det bero på att du har förmågan att ta ut det jävligt hårt, precis som jag själv.....

Sen så finns det såklart en del saker att tänka på för att undvika detta så långt det går... som att inte äta mat närmare än 2,5timmar innan passet, endast inta en lättare dryck innan, inte battery eller annan sur dricka.

2,5 timmar är väl lite väl överdrivet, äta en timme innan passet är mer lagom tycker jag. Sen kan du prova att vila längre mellan setten, hög intensitet i benträning ger mig spykänslor iallafall, om jag nu kör hårt till 100%.

SvenneÅkarp
2004-08-05, 15:43
Tackar för alla svaren.... :D Ska försöka det där med att andas bättre och kanske vila lite längre mellan seten.... Hoppas det hjälper det är rätt jobbigt när man väl mår så kass av träningen. Fast att man helst av allt vill köra ännuhårdare! :devil: