handdator

Visa fullständig version : Missat mål?


swiftin
2004-08-04, 17:26
Jag antar att flera av er försöker äta med högst tre timmars mellanrum mellan målen, utantag natten. Hur gör ni om ni, rent hypotetiskt, inte har möjlighet att äta under 5 ½ timme? Äter ni mer i det "försenade" målet, eller skiter ni i att ersätta den "förlorade" näringen och äter på i samma portionsstorlekar som ni annars skulle ätit, eller sprider ni ut intaget på dagens resterande måltider så energiintaget hamnar där ni vill att det ska hamna?

Tacksam för svar!

Lego
2004-08-04, 17:40
Jag missar måltider ganska ofta pga jobb, men jag bryr mig inte alls om det, utan fortsätter som om inget har hänt :)

ZerOOne
2004-08-04, 18:13
PÅ helgerna händer det att jag missar nått mål mat, men det känns som att det inte spelar så stor roll. Måste ju som sagt leva också, kan ju inte strunta i att hitta på olika grejjer bara för att kunna äta :eating:

Men även om jag missar nått mål mat på helgen så blir det ju ändå att man äter väl c:a 6 ggr per dag. Är ju mest att jag inte äter på dom bestämda tider som jag använder mig av annars.

TCOG
2004-08-04, 18:31
händer sällan för mig.

du gör som du vill, beror på vilka mål du har.

men visst det är kanske "optimalt" med 3h

J.Saarela
2004-08-04, 18:36
Jag fixar inte 5.5t utan mat skulle bli galen.

Yankeee
2004-08-04, 18:37
Om jag visste att jag inte skulle äta på 5-6 timmar och hade möjlighet skulle jag äta en pizza.

Metal_boy_
2004-08-04, 19:21
efter 5,5 timmar utan mat skulle jag ligga spyfärdig med världens blodsockerfall...min kropp är van att bli matad med 2,5tim mellanrum...ska jag nånstans och göra nått så tar jag me mig mat