handdator

Visa fullständig version : "MM4" (Forskolin)


erikhudik
2004-08-04, 13:24
http://www.mowifit.com/supp-04-03-01.htm

Forskolin
Detta är ett av de senaste lovande nyheterna för stimulerad muskeltillväxt och ökning av den fettfria kroppsvikten. Forskolin är den aktiva substansen i rotextrakt från växten Coleus forskohlii, och marknadsförs under namnet ForsLean®.

I en nylig studie gavs ett tillskott av forslean på 2 kapslar dagligen (motsvarandes 2x25 milligram forskolin) under 8 veckor till överviktiga kvinnor. Doseringen fördelades på 1 kapsel morgon och kväll 30 min före måltid, och försökspersonerna uppmanades att bibehålla samma grad av fysisk aktivitet och matvanor som tidigare. Studieresultaten visar att forskolin signifikant ökade den fettfria kroppsvikten, och därmed även muskelmassan, medan den totala kroppsvikten och andelen kroppsfett samtidigt signifikant minskade.

Forslean är en laglig växtsubstans och ingår som ingrediens i några amerikanska kosttillskott (för mer info se www.forslean.com och *********). Givet de positiva resultaten på kroppssammansättningen efter tillskott av forskolin, kan vi med spänning se fram emot nya forskolinprodukter även på den svenska marknaden. Alltså, håll ögon och öron öppna för denna potentiella anabola växtsubstans.

-------------

Någon som testat eller som vet något mer???

Frantic
2004-08-04, 13:26
hrmm....... :MrT:

King Grub
2004-08-04, 13:42
1. Det räcker med ett inlägg. Du behöver inte posta flera identiska.

2. Länkar till andra webshoppar är förbjudet.

erikhudik
2004-08-05, 22:31
OK Kungen! No probs...

Inga svar, hmm... då köper jag en 2 månaders sats o berättar hur det går...

Väger 96-97kg nu.. Kräver att gå ner till 89,99kg innan årets slut, helst med bibehållen muskelmassa (det lilla man kämpat ihop under ett år...)

FYI vägde jag ~110kg vid midsommar i fjol...

Dijay
2004-08-19, 16:36
"Det finns bara ett amerikanskt patent (vilket inte betyder ett dugg) och en massa reklam på forskolin. Till dags dato finns det inte enda en publicerad forskningsstudie som har något samband med forskolintillskott och fettförbränning, eller något annat som visar att det är effektivt."