handdator

Visa fullständig version : Kreatin, Glutamin....BCAA !?


liten
2004-08-03, 15:20
Hello folks.

Kör igång nu med kreatin (kapslar) och Glutamin.
Funderar nu också på att köpa på mig BCAA (kapslar), fördelar, nackdelar?

Och hur mycket av varje? har hört att vissa skiter i att köra uppehåll med kreatinet osv . . .

kör ni enligt produktens beskrivning eller på känn? :rolleyes:

z_bumbi
2004-08-03, 15:26
Kreatin är numera så billigt samt så utprovat att något uppehåll inte är så nödvändigt, kapslar låter dyrt däremot.

Grenade aminosyror (BCAA) ger inget utöver vad vanligt vassleprotein eller för den delen mat ger för en som styrketränar.
Om man sysslar med uthållighetsidrott kan de vara intressanta däremot.

lauria
2004-08-03, 15:28
Hello folks.

Kör igång nu med kreatin (kapslar) och Glutamin.
Funderar nu också på att köpa på mig BCAA (kapslar), fördelar, nackdelar?

Och hur mycket av varje? har hört att vissa skiter i att köra uppehåll med kreatinet osv . . .

kör ni enligt produktens beskrivning eller på känn? :rolleyes:



Kreatin: Jag kör ett vanligt monohydrat för tillfället och jag bruakr köra (som magnus samuelsson) 4veckor kreatin och sen göra ett uppehåll på 3veckor..
Och efter uppladdningsfasen så kör ajg fem gram innan och efter träningen och på en vilodag så blir det bara fem gram om dagen..

BCAA: Då har jag bara testat anabolic fuel från twinlab, jag tror inte jag kännde så mkt effekt av det, de ska vara att träningen flöt på lite mera...

liten
2004-08-03, 15:40
Kreatin är numera så billigt samt så utprovat att något uppehåll inte är så nödvändigt, kapslar låter dyrt däremot.

Grenade aminosyror (BCAA) ger inget utöver vad vanligt vassleprotein eller för den delen mat ger för en som styrketränar.
Om man sysslar med uthållighetsidrott kan de vara intressanta däremot.

mkay, kör på med kreatin + glutamin då. tackar för svar :bow: