handdator

Visa fullständig version : Ok let's get this straight


MrBoris
2004-08-02, 20:53
Tillfällen då man ska intaga snabbt protein (vassle eller dylikt):
Direkt på morgonen före frukosten, Strax före träningspasset och Direkt efter passet tillsammans med snabba kolhydrater (såsom druvsocker). Har läst lite om att FÖRE passet är väldigt bra, nästan den tidpunkt då det är bäst att inta snabbt protein, stämmer detta? Kanske man kan börja fundera på att inta snabbt protein vid dessa 3 tidpunkter, är det värt det? Ger det verkligen bättre resultat om man intar snabbt protein vid dessa tillfällen, om inte, isåfall vilket av tillfällen kan man skippa?

Sedan vad jag förstått så ska resten av målen bestå av långsamt protein, dvs alla mål. Gärna att man proppar i sig en burk tonfisk strax före man lägger sig för att inte bli allt för katabolt eller vad det heter ajt?:P

MVH

Pdaddy
2004-08-02, 21:07
Originally posted by MrBoris
Tillfällen då man ska intaga snabbt protein (vassle eller dylikt):
Direkt på morgonen före frukosten, Strax före träningspasset och Direkt efter passet tillsammans med snabba kolhydrater (såsom druvsocker). Har läst lite om att FÖRE passet är väldigt bra, nästan den tidpunkt då det är bäst att inta snabbt protein, stämmer detta? Kanske man kan börja fundera på att inta snabbt protein vid dessa 3 tidpunkter, är det värt det? Ger det verkligen bättre resultat om man intar snabbt protein vid dessa tillfällen, om inte, isåfall vilket av tillfällen kan man skippa?

Sedan vad jag förstått så ska resten av målen bestå av långsamt protein, dvs alla mål. Gärna att man proppar i sig en burk tonfisk strax före man lägger sig för att inte bli allt för katabolt eller vad det heter ajt?:P

MVH

Mkeey.. ok ok ;)

Drink innan träning, det kallas Bracketing om ja ej missminner mig. Och den skall fördelas som en efterträningsdrink fast lite mindre kollisa (ja kan ha fel)..

Ang kvällstonfisken... skippa kattmaten å kör på ett kaisen protte istället..

Resten av alla smartasses kan ju svara, för ja e ingen höjdare på de där me bracketing...

M

MrBoris
2004-08-02, 21:24
ok någon som kan svara på det? vad ska bracketing blandningen innehålla?

King Grub
2004-08-03, 06:25
ok någon som kan svara på det? vad ska bracketing blandningen innehålla?

Druvsocker/maltodextrin, vassle, kreatin, möjligen glutamin, och vatten.

Annars är dina teorier utmärkta. Och tonfisk fungerar perfekt på kvällen; det innehåller också långsamt protei. Gärna tillsammans med någon bra fettkälla.

Johan
2004-08-03, 11:40
MrBoris: När du deffar, intar du vassledrinken före morgonpromenaden, eller efter promenaden, men före frukosten?
Om du nu tar morgonpromenader alltså.

Jag har börjat blanda min vassle med mjölk nu på morgonen för att få en insulintopp efter nattens vila, men då blir ju upptaget av vasslet långsammare eftersom dom koagulerar i magsäcken, men det kanske inte spelar någon roll.

Sen är det en sak till, igår när jag skulle repetera lite om II så läste jag i den klistrade tråden om Insulin att du, King Grub, skrev att han som ställde en fråga kunde dricka sin vassle med mjölk efter ett träningspass, nu va ju det inlägget från februari, och om jag inte missminner så rekommenderar du nu att man ska dricka vassle+vatten efter ett träningspass för bästa återhämtning.
Ursäkta om jag trasslar till det nu men jag blev så osäker igår när jag läste det.

King Grub
2004-08-03, 13:57
Sen är det en sak till, igår när jag skulle repetera lite om II så läste jag i den klistrade tråden om Insulin att du, King Grub, skrev att han som ställde en fråga kunde dricka sin vassle med mjölk efter ett träningspass, nu va ju det inlägget från februari, och om jag inte missminner så rekommenderar du nu att man ska dricka vassle+vatten efter ett träningspass för bästa återhämtning.

Ja, jag har ändrat mig. Vatten är överlägset.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=24648

Insulinpåslag är utmärkt vid det här tillfället, men det åstadkommer du genom vassle + druvsocker.

Johan
2004-08-03, 14:53
Jo det va så jag trodde.
Jag diskuterade lite med 2 st vänner som jobbar på ett gym om hur man ska blanda sin proteindrink efter ett träningspass, och då jag letade efter källor för mitt påstående så läste jag lite i Insulin tråden, blev lite rädd att jag hade argumenterat för fel metod men antog eftersom den tråden var gammal och utveckling går så snabbt att mjölken hade blivit utbytt mot vatten.
Sökfunktionen har ju också varit nere en stund men nu verkar den fungera igen, därför var jag tvungen att fråga.

MrBoris
2004-08-03, 16:40
man får tacka King krub:)

MrBoris
2004-08-03, 16:42
Föresten har en till fråga Krubban
Ska man ta bracketingdrinken SEKUNDERNA före passet? eller en 30min före?

MVH

King Grub
2004-08-03, 16:53
Föresten har en till fråga Krubban
Ska man ta bracketingdrinken SEKUNDERNA före passet? eller en 30min före?

MVH

Grub. G!!! Vad är "Krub"? :booty:

Ett par minuter innan. Det är ingen sekundstrid, men 30 minuter är på tok för lång tid innan.

Fugitive
2004-08-03, 17:17
Om man har en drink med på ca 50gram protein och 70gram kolisar etc. som man brukar ta direkt efter träningen, ska man ta hälften innan å hälften efter, eller ska man ta den vanliga direkt efter Plus en liten innan?? :D

King Grub
2004-08-03, 17:21
Om man har en drink med på ca 50gram protein och 70gram kolisar etc. som man brukar ta direkt efter träningen, ska man ta hälften innan å hälften efter, eller ska man ta den vanliga direkt efter Plus en liten innan?? :D

Den kan du lugnt dela upp på två, förutsatt att du äter vanlig mat någon timme före och efter passet.

Fugitive
2004-08-03, 17:55
Den kan du lugnt dela upp på två, förutsatt att du äter vanlig mat någon timme före och efter passet.
Klockrent!!