handdator

Visa fullständig version : Lumpen å Bodybuilding!!


Overload
2004-08-02, 15:34
Tjena!
Tänkte starta en tråd dår ni som har tagit lumpen/värnplikt kunde berätta hur ni gjorde med er träning samt andra erfarenheter. Det måste finnas nån här på forumet som gjort militärtjänst.

Jag rycker in först nästa år men är väldigt nyfiken på hur ni la upp er träning.
Min "f.d."gymkompis gör sin militärtjänst uppe i Boden just nu och han säger att det är omöjligt att träna mer än 3 ggr i veckan. Då räknar han in helgen.
Han kör 2 ggr i veckan på regementet samt på lördagar då han har permis över helgen.

Maten blir ju ett problem också. Man får visserligen mycket mat men inte så ofta. När man är ute på fält får man väldigt snålt med mat. Det gäller nog att göra det bästa av situationen. Blir nog att ta med protein pulver som jag tar efter träning samt innan läggdags.

Jag förstår att det är en liten klurig fråga för det har nog mycket att göra med vilken befattning man får.

Själv får jag antagligen tjänst som Jägargruppsbefäl och kommer hamna i Karlsborg,Västergötland.¨

Tacksam för alla svar och kommentarer.

Herkulez
2004-08-02, 15:59
Om han har pratat om nån stor rakad kille som skrikit från balkongen ovanför arbetsförmedlingen kl 02.00 på en onsdag att dom ska dra igen käften så är det förmodligen jag :thumbup: :D

henke_in_training
2004-08-02, 16:53
gjorde lumpen som bevakningssoldat (läs: mazarinjägare) i Boden och då fanns all tid i världen att träna. Vi låg väldigt lite i fält och de sista 5 månaderna när vi hade vår befattningsperiod så fick jag med 1 pass om dagen om jag ville... men som du säger Overload: det beror helt på befattningen.

Som jägare blir det nog inte så lätt lägga på sig vikt just på grund av all tid i fält, men du får förmodligen en riktigt bra kondition.. och en kort frisyr...





Marines: [chanting] This is my rifle. There are many like it but this one is mine. My rifle is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my rifle is useless. Without my rifle I am useless. I must fire my rifle true. I must shoot straighter than my enemy, who is trying to kill me. I must shoot him before he shoots me. I will. Before God I swear this creed: my rifle and myself are defenders of my country, we are the masters of my enemy, we are the saviors of my life. So be it, until there is no enemy, but peace. Amen.

From Full Metal Jacket

SeWs
2004-08-02, 17:19
Tjena jag ligger som jägare uppe i arvidsjaur, jag vet inte riktigt hur det är i Karlskrona men här får vi inte mycket tid till egen träning man är glad om man hinner 1-2 pass på gymmet i veckan men nog tränar man ändå, fast med dom då och bara med kroppen som tyngd(och dina kamraters då). Men jag tror det är riktigt svårt att få riktig bodybuilding träning som jägare, som sagt på regementet kan det gå visst men i fält....nja, där tycker de desutom inte om mat och sömn.

Pudzianovski
2004-08-02, 17:42
Originally posted by SeWs
Tjena jag ligger som jägare uppe i arvidsjaur, jag vet inte riktigt hur det är i Karlskrona men här får vi inte mycket tid till egen träning man är glad om man hin


Karlskrona?

:confused:

gibb
2004-08-02, 19:07
Du kommer att tappa muskler och fett om du genomför en jägarutbildning. Inte mycket att göra åt egentligen, försök klämma in nåt gympass på helgerna och under permis och försök äta bra och mycket när du kan. I fält är det inte tal om att bygga några muskler, där är det svältdiet som gäller. Jägarna på K4 har mellan 80 och 100 dagar i fält under utbildningstiden, gruppcheferna har mer. Att ta med proteinpulver är en bra idé, försök varva med det när du är på förläggningen. Vågar du smuggla med protein i fält så har du min respekt.

En skämtsam tumregel ( kommentar från markan ) är att de som är klenare än ~80 kilo går upp till ~80 kilo, de som är grövre än ~80 går ner till ~80. I detta ligger en viss sanning. Är du klen och fet blir du mindre klen och mindre fet. Är du grov och fet blir du mindre grov och mindre fet.

Hoppas inte på någon stor muskeltillväxt. Det du kan vänta dig är en 15 månaders dåligt planerad deff under svåra plågor som kommer att göra ditt psyke starkare ( om du inte bryter ihop ) och din fysik uthålligare ( om du inte skadar dig ). På K4 bröt ca 20% utbildningen förra året, de flesta på grund av fysiska skador, resten på grund av psykiska och sociala faktorer.
Lycka till!

Metal_boy_
2004-08-02, 19:18
Originally posted by Herkulez
Om han har pratat om nån stor rakad kille som skrikit från balkongen ovanför arbetsförmedlingen kl 02.00 på en onsdag att dom ska dra igen käften så är det förmodligen jag :thumbup: :D

:laugh: :laugh:

Overload
2004-08-02, 19:27
Originally posted by SeWs
Tjena jag ligger som jägare uppe i arvidsjaur, jag vet inte riktigt hur det är i Karlskrona men här får vi inte mycket tid till egen träning man är glad om man hinner 1-2 pass på gymmet i veckan men nog tränar man ändå, fast med dom då och bara med kroppen som tyngd(och dina kamraters då). Men jag tror det är riktigt svårt att få riktig bodybuilding träning som jägare, som sagt på regementet kan det gå visst men i fält....nja, där tycker de desutom inte om mat och sömn.

Everest
2004-08-02, 19:29
Undrar precis samma sak, är lite orolig att man kommer ut som en räka (ännu mer räka) efter muck:D

jag ska dock in som pjäsplutonsbefäl i Kristinehamn, någon som gjort lumpen där och vet nåt om träningmöjligheterna?

Overload
2004-08-02, 19:35
Originally posted by gibb
Du kommer att tappa muskler och fett om du genomför en jägarutbildning. Inte mycket att göra åt egentligen, försök klämma in nåt gympass på helgerna och under permis och försök äta bra och mycket när du kan. I fält är det inte tal om att bygga några muskler, där är det svältdiet som gäller. Jägarna på K4 har mellan 80 och 100 dagar i fält under utbildningstiden, gruppcheferna har mer. Att ta med proteinpulver är en bra idé, försök varva med det när du är på förläggningen. Vågar du smuggla med protein i fält så har du min respekt.

En skämtsam tumregel ( kommentar från markan ) är att de som är klenare än ~80 kilo går upp till ~80 kilo, de som är grövre än ~80 går ner till ~80. I detta ligger en viss sanning. Är du klen och fet blir du mindre klen och mindre fet. Är du grov och fet blir du mindre grov och mindre fet.

Hoppas inte på någon stor muskeltillväxt. Det du kan vänta dig är en 15 månaders dåligt planerad deff under svåra plågor som kommer att göra ditt psyke starkare ( om du inte bryter ihop ) och din fysik uthålligare ( om du inte skadar dig ). På K4 bröt ca 20% utbildningen förra året, de flesta på grund av fysiska skador, resten på grund av psykiska och sociala faktorer.
Lycka till!

Ok. Fast till K3 ska jag inte. Blir antagligen K4 i Karlsborg.
Det är dock inte 100 att jag hamnar där, mitt andra val är Sambandsgruppchef på P4 i SKövde. Den befattning är nog betydligt mildare. Nu hoppas jag nästan på mitt andra val hehe.
Fast det hör ju till att man ska bli starkare psykiskt.

Jag förstår att det är omöjligt att bygga muskler när man ligger i fält. Men man kan ju inte ha kvällstjänst jämt. JAg menar det måste ju finnas tid för 2 gympass i veckan på regementet samt 1 pass på helgen. Eller?

Längden på utbildningen är 10 Månader, ej 15 månader.

Allan
2004-08-02, 19:37
Originally posted by Overload


JAg menar det måste ju finnas tid för 2 gympass i veckan på regementet samt 1 pass på helgen. Eller?

Nej!


K3 ligger i Karlsborg. Liksom Fjs. Vilket ska du till?
allan

Pudzianovski
2004-08-02, 19:37
10 mån av ditt liv kan du nog skita i träningen.

Så jävla viktigt är det inte.

Ha det så kul i lumpen istället och träna när du känner för det.

Du har hela livet på dig o träna efter lumpen.

Overload
2004-08-02, 19:39
Originally posted by Everest
Undrar precis samma sak, är lite orolig att man kommer ut som en räka (ännu mer räka) efter muck:D

jag ska dock in som pjäsplutonsbefäl i Kristinehamn, någon som gjort lumpen där och vet nåt om träningmöjligheterna?

Jag bor I karlstad, ca 3 mil från Kristinehamn. Nästan alla från karlstad som tar lumpen gör det i Kristinehamn. Träningsmöjligheterna där är mycket bra. Jag har flera kompisar som ligger inne där och dom styrketränar 3-4 gånger på regementet. Dom är dock inte befäl. Skyttesoldat och ammunitionssoldat för att vara exakt:)

Overload
2004-08-02, 19:41
Originally posted by Allan

Nej!


K3 ligger i Karlsborg. Liksom Fjs. Vilket ska du till?
allan

K3 i Karlsborg ska jag till som jag skrev.

Jag har ingen aning vart K4 ligger.
Förresten så har tydligen Jägare specialkök. Borde väl finnas nån nyttig mat där eller?

Allan
2004-08-02, 19:43
Jag undrade eftersom du skrev som du gjored i tråden ovan. Nå, I K 3 ingår Fallskärmsjägarskolan, Husarbataljonen, Försvarsmaktens överlevnadsskola, Utbildningsstödenheten, UAV-enheten och Utvecklingsenheten.
Vet du vart du ska? Är det Fjs lär du inte vara överdrivet pigg på att motionera efter tjänsten, om man så säger. Men som Pudzi sa - ha kul istället.

allan

Allan
2004-08-02, 19:44
Originally posted by Overload

Förresten så har tydligen Jägare specialkök. Borde väl finnas nån nyttig mat där eller?

Nyttig mat i försvarsmakten innebär fet och kolhydratrik kost. Proteiner drar man ner på när man ska lägga det i packningen.

allan

z_bumbi
2004-08-02, 19:53
Originally posted by Allan


Nyttig mat i försvarsmakten innebär fet och kolhydratrik kost. Proteiner drar man ner på när man ska lägga det i packningen.

allan

Detta har börjat ändras något, vissa provomgångar får äta mer protein under de värsta strapatserna och det är väl inte omöjligt att det blir standard inom de mer fysiskt krävande förbanden.
Inte helt förvånande så ökar nämligen uthålligheten hos soldaterna med den förändringen.
Snart inser man att man kan dela ut multivitaminer också...

Overload
2004-08-02, 20:25
Originally posted by Allan
Jag undrade eftersom du skrev som du gjored i tråden ovan. Nå, I K 3 ingår Fallskärmsjägarskolan, Husarbataljonen, Försvarsmaktens överlevnadsskola, Utbildningsstödenheten, UAV-enheten och Utvecklingsenheten.
Vet du vart du ska? Är det Fjs lär du inte vara överdrivet pigg på att motionera efter tjänsten, om man så säger. Men som Pudzi sa - ha kul istället.

allan

Utbildningen sker på Livregementets husarer i Karlsborg.

Fartman
2004-08-02, 20:34
ligger själv inne på gbs på luftvärnet här i Boden.. gör GSU:n och ska senare bli stridsfordonsförare... säger såhär; att hålla kosten kan du glömma, det är bara att äta mycket av det som bjuds... för mig finns det läge för att träna minst 3ggr under mån-fre men man är ganska så trött trots att min utbilning inte är så hård (som nu tex, sitter och bastar och dricker öl istället för det där passet :D).. kommer du att ligga som jägare så kan du nog glömma gymmandet ett tag, har en polare som är på K4, han har kanske kört en handfull gympass under dom dagar han har varit där uppe.... så, ta inte gymmandet så hårt ett tag och se till att ha kul under lumpen

Overload
2004-08-02, 21:46
Originally posted by Fartman
ligger själv inne på gbs på luftvärnet här i Boden.. gör GSU:n och ska senare bli stridsfordonsförare... säger såhär; att hålla kosten kan du glömma, det är bara att äta mycket av det som bjuds... för mig finns det läge för att träna minst 3ggr under mån-fre men man är ganska så trött trots att min utbilning inte är så hård (som nu tex, sitter och bastar och dricker öl istället för det där passet :D).. kommer du att ligga som jägare så kan du nog glömma gymmandet ett tag, har en polare som är på K4, han har kanske kört en handfull gympass under dom dagar han har varit där uppe.... så, ta inte gymmandet så hårt ett tag och se till att ha kul under lumpen

Tja. Väldigt vad många som ligger uppe i Boden. Jag har en kompis som också ska bli stridsfordonsförare i Kristinehamn. Det verkar va en schysst utbildning.

Jo sjävklart kan man inte hålla en viss diet under lumpen. Det gäller att äta mkt när det bjuds. Men med proteinpulver kan jag öka den daglika konsumstionen. Tänkte ta proteinpulver innan läggdags och efter träning.

Faan jag ångrar verkligen att jag ville bli jägare. Jag trodde att detta skulle vara en utbildning man verkligen behöver vara fysikst stark för och där man skulle träna mycket. Jag kan inte vara utan gym i 10 månader. Jag kommer förlora massa styrka och muskler.

Känns tråkigt att slita massa timmar i gymmet för att sedan förlora allt. Ni verkar alla snacka om K4 och att den är stentuff. Är jägarutbildningen lika hård på K3?

Förresten går det att ändra befattning när man får besked? Jag får besked nu i Augustimånad. Går det att ändra till andrahandsvalet?

Pudzianovski
2004-08-02, 21:57
Originally posted by Overload


Tja. Väldigt vad många som ligger uppe i Boden. Jag har en kompis som också ska bli stridsfordonsförare i Kristinehamn. Det verkar va en schysst utbildning.

Jo sjävklart kan man inte hålla en viss diet under lumpen. Det gäller att äta mkt när det bjuds. Men med proteinpulver kan jag öka den daglika konsumstionen. Tänkte ta proteinpulver innan läggdags och efter träning.

Faan jag ångrar verkligen att jag ville bli jägare. Jag trodde att detta skulle vara en utbildning man verkligen behöver vara fysikst stark för och där man skulle träna mycket. Jag kan inte vara utan gym i 10 månader. Jag kommer förlora massa styrka och muskler.

Känns tråkigt att slita massa timmar i gymmet för att sedan förlora allt. Ni verkar alla snacka om K4 och att den är stentuff. Är jägarutbildningen lika hård på K3?


Förresten går det att ändra befattning när man får besked? Jag får besked nu i Augustimånad. Går det att ändra till andrahandsvalet?


Du förlorar inte allt bara sådär. Styrketräning är inte hela livet. För mig gjorde det gott för kroppen att få bara köra kondis träning 10 mån.

Efter lumpen så gick det segt som fan i 2 veckor.....sen exploderade jag till mina gamla vikter och förbi...både kroppsvikt och styrka alltså.

Har du inte någogn vilja att göra en jägarutb. kan du likaväl lägga ner den drömmen.

Men har du psyke och vilja att fixa det så klarar du det.

Men blanda inte in byggningen. 10mån är inget, det tar du igen på ett ögonblick.

Overload
2004-08-02, 21:59
Originally posted by Pudzianovski



Du förlorar inte allt bara sådär. Styrketräning är inte hela livet. För mig gjorde det gott för kroppen att få bara köra kondis träning 10 mån.

Efter lumpen så gick det segt som fan i 2 veckor.....sen exploderade jag till mina gamla vikter och förbi...både kroppsvikt och styrka alltså.

Har du inte någogn vilja att göra en jägarutb. kan du likaväl lägga ner den drömmen.

Men har du psyke och vilja att fixa det så klarar du det.

Men blanda inte in byggningen. 10mån är inget, det tar du igen på ett ögonblick.

Jo jag har definitivt vilja att göra jägarutbildning. Det blir nog både roligt och nyttigt trots allt.

gibb
2004-08-03, 15:55
Känns tråkigt att slita massa timmar i gymmet för att sedan förlora allt. Ni verkar alla snacka om K4 och att den är stentuff. Är jägarutbildningen lika hård på K3?

Som Fallskärmsjägarsoldat så kommer du definitivt att få en stentuff utbildning. Det är ju svårt att mäta tuffheten i och med att begreppet är lite oklart. Dock vet jag att på K4 bryter fler värnpliktiga utbildningen på grund av skador, överansträngning och motsvarande än på något annat regemente, FJS inkluderat. K4, Norrlands Dragonregemente, ligger för övrigt i Arvidsjaur.

Overload
2004-08-03, 16:36
Som Fallskärmsjägarsoldat så kommer du definitivt att få en stentuff utbildning. Det är ju svårt att mäta tuffheten i och med att begreppet är lite oklart. Dock vet jag att på K4 bryter fler värnpliktiga utbildningen på grund av skador, överansträngning och motsvarande än på något annat regemente, FJS inkluderat. K4, Norrlands Dragonregemente, ligger för övrigt i Arvidsjaur.

Fallskärmsjägar soldat ville jag inte bli eftersom jag är höjdrädd :em:
Utan det är Jägarsoldat på LAND som gäller för mig.

Pudzianovski
2004-08-03, 16:44
Det är extramönstring till KJ och FJS (Kustjägare och Fallskärmsjägare). De kör bara vartannat år motvarandra numer.

En anledning till att färre bryter där. De tar inte in vem som helst. (fast ibland undrar man fan)

Har du fler specifika frågor tycker jag du ska kolla denna sida.

http://www.shellkonto.nu/bluenine/soldf/index.php?

:D

stybb
2004-08-03, 17:06
Iår tog dem in kustjägare
Nästa fallskärm osv..

Overload
2004-08-03, 20:38
Det är extramönstring till KJ och FJS (Kustjägare och Fallskärmsjägare). De kör bara vartannat år motvarandra numer.

En anledning till att färre bryter där. De tar inte in vem som helst. (fast ibland undrar man fan)

Har du fler specifika frågor tycker jag du ska kolla denna sida.

http://www.shellkonto.nu/bluenine/soldf/index.php?

:D

Behövs ingen extramönstring för jagargruppsbefäl.

Overload
2004-08-25, 21:27
Fick beskedet idag! Blir Jägargruppsbefäl på K3. Rycker in Juni 2005.
Är nog ändå roligare än sambandsgruppchef i Skövde som var mitt andra hands val. :cool:

Ingen här på forumet som gjort jägartjänst där?

Snubben
2004-08-25, 22:48
Fick beskedet idag! Blir Jägargruppsbefäl på K3. Rycker in Juni 2005.
Är nog ändå roligare än sambandsgruppchef i Skövde som var mitt andra hands val. :cool:

Ingen här på forumet som gjort jägartjänst där?


Stackare, Juni 2005 kommer svenska försvaret bestå utav 2 regement och det är .. tja.. typ.. hemvärnet.

Nej men skulle jag varit du skulle jag varit oroliga pga FB04. Med tanke på att de kommer att halvera det svenska försvaret i de beslutet, vilak som ryker återstår att se.

Em1l
2004-08-26, 07:47
vad har pliktverket sagt till dig att jägargruppchef innebär?


Jag gjorde 15 månader på K3 2002-2003. följande gäller:

för det första så kommer du att behöva en formell utbildning på alla maskiner på gymmet. oavsett hur mycke du har gymmat innan. och bry dig inte ens om att säga "men löjtnant, jag har gymmat flera år i det civila" för de bryr dom sig inte om.

"utbildningen" på gymmet fick vi efter GSU'n. dvs efter 3 månader.

under gsu'n finns det varken tid, ork eller lust att träna för att du kommer att vara trött, sliten eller helt enkelt inte ha tid till gymmet. efter ett par månader kan det klämmas in ett gympass eller två. det du kommer spendera tid med är däremot låååånga promenader med en tung ryggsäck! :)

"special köket" du nämner är ett helt vanligt stormkök typ.. i det köket kommer du att laga dom smarrigaste måltiderna i ditt liv! för vem tycker inte om frystorkad oxragu? :) där kommer du att sitta under en gran i de regninga skogarna kring perstorps skjutbana och fråga dig själv vafan du har gett dig in på.

om jägarutbildningen är lika hård på k3 som på k4 är nog svår att svara på. k4 har ju helt klart extremare klimat och bra mycke kallare om vintern. men karlsborg har de inte speciellt kallt på det sättet. där blir man snarare bara blöt för att det regnar så mycke. och alla som har vart blöta vet att det blir kallt som satan.


usch så långt de blev. svårt att fatta sig kort när det gäller sånt här :)
fråga på om de är något du undrar så kan jag svara så mycket jag kan.

pergite!

Overload
2004-08-26, 19:23
vad har pliktverket sagt till dig att jägargruppchef innebär?


Jag gjorde 15 månader på K3 2002-2003. följande gäller:

för det första så kommer du att behöva en formell utbildning på alla maskiner på gymmet. oavsett hur mycke du har gymmat innan. och bry dig inte ens om att säga "men löjtnant, jag har gymmat flera år i det civila" för de bryr dom sig inte om.

"utbildningen" på gymmet fick vi efter GSU'n. dvs efter 3 månader.

under gsu'n finns det varken tid, ork eller lust att träna för att du kommer att vara trött, sliten eller helt enkelt inte ha tid till gymmet. efter ett par månader kan det klämmas in ett gympass eller två. det du kommer spendera tid med är däremot låååånga promenader med en tung ryggsäck! :)

"special köket" du nämner är ett helt vanligt stormkök typ.. i det köket kommer du att laga dom smarrigaste måltiderna i ditt liv! för vem tycker inte om frystorkad oxragu? :) där kommer du att sitta under en gran i de regninga skogarna kring perstorps skjutbana och fråga dig själv vafan du har gett dig in på.

om jägarutbildningen är lika hård på k3 som på k4 är nog svår att svara på. k4 har ju helt klart extremare klimat och bra mycke kallare om vintern. men karlsborg har de inte speciellt kallt på det sättet. där blir man snarare bara blöt för att det regnar så mycke. och alla som har vart blöta vet att det blir kallt som satan.


usch så långt de blev. svårt att fatta sig kort när det gäller sånt här :)
fråga på om de är något du undrar så kan jag svara så mycket jag kan.

pergite!

Tja! Tack för svaret! Pliktverket har sagt att jag kommer leda en grupp på 8-10 man in bakom fiendens linjer:) mm.

Jag blir Jägarspecialist tror jag. 10 månader långt så inte lika jobbigt som du hade det.

HUr hade du det under lumpartiden? Förlorade du mycket styrka och Muskler?

TAcksam för alla svar

wazz
2004-08-26, 21:44
Stackare å hamna i karlsborg. Ganska dött där, men goda pizzor finns. San Remo (järnvägsstation) rekommenderas. Sen finns kanalkiosken oxå =)

Om du vill veta fler väsentligheter om kbg är det bara att fråga! :smokin:

Em1l
2004-08-27, 07:42
måste börja med att säga att jag var felplacerad redan från dag 1. pliktvärket gjorde bort sig när dom satte mig på k3.. klarade visserligen mönstringskraven, men jag var förbannat svag i överkroppen.. skitsamma, 30% bröt utbildningen de året. jag bröt inte för jag har tydligen tjockt pannben :)

de kommer förmodligen inte bli något med detdär att leda en grupp om 8-10 man för din del tyvärr.. de gör dom som ligger 15 månader (kb eleverna)
du blir troligen speciallist av något slag. signalist, sjukvårdare, ksp-58 skytt, ksp-90 skytt, farbare eller förare av något slags fordon.

viktmässigt gick jag faktiskt upp en del.. (ända på K3 de året typ) beror dels på dom goda pizzorna på san remo som snubben nämde :) (kebabrullen måste jag rekommendera också) men även en del kött på framförallt benen.. självförtroendet man fick vägde säkert ett par kg bara de!

gymmade faktiskt inte alls innan jag ryckte in, satte igång efter muck.. men dom som va vältränade och hårda i kroppen tappade givetvis en del muskler. de kommer du nog inte ifrån.. men skit i de! ägna dig åt din härliga jägartjänst istället! när du står med baskern i ena handen och jägarbågen i den andra på muck så skiter du i om du är biff eller inte. du kommer att vara stolt över dig själv ändå!

/Emil

Numero1
2004-08-27, 09:42
Jag var smart nog att skaffa frisedel.....pga torr hud :D

Men jag tycker att du borde ändra ditt mål antingen i knäböj eller i bänkpress.
Du kan väl för fan inte vilja vara så klen i bena att du är lika stark i bänkpress???

Bänk 90
Mark 135
Böj 135.....så ja....nu börjar det likna något!

Lycka till med lumpen!

Xatzer
2004-08-27, 21:12
NU vill jag inte bli jägare längre ;( tvifan.. tänkte träna upp mig 1½ år nu så mycket hinner och köra allt mot jägarutbildningen, men inte lika säker :P
blir arton detta året, men har gått om ett skolår så får mönstra ett år senare :)

muddler
2004-08-28, 22:32
fan du har exakt samma stats som jag när jag ryckte in! 190, 75kg.

Gjorde själv lumpen som bevaknings soldat nere på F17H Hässlehom och d funkade klockrent med träningen, inte i början dock men sen när man inträder i skarp tjänst så får jag en hel del tid över + ruskigt bra käk hade vi så jag kombinerade d med gainers och kreatin så d gjorde att jag iaf la på sig 5 kilo kvalitativ massa innan jag muckade. Vägde m.a.o 80 kilo när jag rykte ut.

hade själv endast två mål med träningen under lumpentiden, hade gett mig fan på att ta 100 i bänk (klarade 77.5 innan jag ryckte in) och gå upp till 80 kilo och d lyckades jag med, bänken likaså.

ska bli kul att följa hur d går för dig! om du ska bli jägare blir d nog lite tightare med mat och gymbaserad träning men vafan vill man bara så går det!

// Muddler