handdator

Visa fullständig version : Träningspass 5 h?!?


Gabber
2004-08-02, 13:01
tja!

ny vecka på jobbet och jag hatar mitt liv. detta pga att det är måndag, det går över på tisdag :) fattar inte varför.

ville bara kolla med er om en sak.

jag tränar mån-fre 1 kroppsdel per dag.

förra veckan körde jag:

Mån: Bröst, Biceps
Tis: Rygg, Triceps
Ons: Ben, Mage
Tors: Axlar
Fred: Armar

totalt 1,5 h om dagen

men sen i lördags fick jag fnatt och gick till gymet kl 10 och kom hem 15:00

då körde jag ben igen, mycket vader, mage, biceps och baksida axlar.

nu på måndagen har jag träningsverk som jag aldrig haft förr och det känns skönt. idag är det bröst igen.

frågan är hur smart är det och göra såhär någon gång då och då, typ varannan månad eller några veckors mellandrum? inte skadar det att göra så som jag gjorde?

min kropp tål detta och jag har aldrig brytt mig och återhämtning så allvarligt då det alltid gått bra.

t.ex. nu på måndag så är jag hur pigg som helst och full av energi, kan inte vänta tills jag kommer till gymet.

åsikter tack.

Herkulez
2004-08-02, 13:05
äh nångång då och då spelar ingen roll, tror nog det kan vara bra att chocka kroppen då och då, själv däremot skulle jag aldrig idas, blir less på gymmet efter 1timme :D

King Grub
2004-08-02, 13:16
Jag kan inte tänka mig att det skadar. Säg det till timmermannen, skogshuggaren eller smeden, innan industrialismens tid. Om det däremot är... optimalt... är en annan sak. ;)

Gabber
2004-08-02, 13:25
ok, tack

pellepedal
2004-08-02, 14:49
Om det känns bra, kör på så.
Däremot tror jag det finns bättre sätt att chocka kroppen på än att köra 5 timmar långa pass.

Gabber
2004-08-02, 17:52
meningen med 5 h passet var inte att chocka kroppen utan jag hade inget bättre för mig den dagen. sen om den blir chockad vet jag inte. krävs nog mer för mig att chocka kroppen.

skriv gärna hur jag kan chocka kroppen.

Mccartney
2004-08-02, 18:33
Som du säger Gabber ...........du har ju energi på nästa pass...då är det bara att fortsätta........du känner din kropp bäst!!!!

själv ligger jag runt 3h per pass/6dar i veckan.

Banana + Proviva aktiv eller en protein bar hjälper till att hålla energin uppe.