handdator

Visa fullständig version : Kreatin?


Micke_1979
2004-08-02, 08:46
Jag har ett tag funderat på att testa kreatin
men har många gånger fått tänka om :nono:

Men nu när jag kollat rundt lite den senate tiden har jag bara sett positiva reaktioner.
iaf när det gäller att inte ha några bieffekter :thumbup:

Fast på ett ställe läste jag att olika preparat inte funkat och att på vissa personer har kreatinet igen effekt alls??

Läser man B&K så står det bara positivt :angel:

Dock står det att den ända hälsorisken som finns är en viktökning vilken vi i våra kretsar vill ha??

Men som jag läst på annat ställe kommer vikten på fel ställe ..
samlar vatten kring magen, den vill iaf inte jag :em:
Jag som precis börjar få bort den ..

Jag sammanfattar lite

[list=1]
Kreatin bra eller dåligt?
vikt på fel ställe?
[/list=1]

Tack :bow:

King Grub
2004-08-02, 08:53
1. Bra
2. Nej

Som sagt, det finns non-responders, som inte svarar alls. Hur vet du om du är en sådan? Provar.

Joachim B
2004-08-02, 08:57
Kreatin är bra för de flesta. De som inte får speciellt bra resultat av kreatin är de som redan har väldigt välfyllda reserver - oftast folk som äter mycket rött kött som är rikt på kreatin.

Vill du få tok-tryck (bättre än Nitric Oxide) så testa denna cocktail 4-5 ggr per dag mellan måltiderna:

5 g glutamin
3 g BCAA
2,5 g kreatin

Jag provade detta innan, under och efter träningen för några år sedan (efter diskussioner med bl.a. Alex på 13:e. De som har bra minne kommer ihåg att jag skrev om det i min dagbok på Kolo under starten 2001.) Men det fungerar ännu bättre om man kör det mellan dagens måltider.

lauria
2004-08-02, 08:57
1: Jag tycker att det är väldigt bra och det ger mig bra ökningar i styrkan..
2: jag har inte upplevt någon "vikte på fel ställe", utan bara en allmän vikt uppgång:thumbup:

Så tveka inte och testa, köp ett monohydrat (en sorts kreatin) som är billigt inte mer än 200kr /halv kilot...

Joachim B
2004-08-02, 09:00
Vikt "på fel ställe" har nog ofta att göra med att många tokladdar med snabba kolhydrater och därmed drar på sig lite vatten. Kreatinet däremot pressar in vattnet i muskelcellerna.

Micke_1979
2004-08-02, 09:13
King Grub: måste ta det med min sambo har jag inte något :eek:
så kommer det bli :nono:

Joachim B: Oj spännade blandning var får man tag på sånt har hälsokostbutiker det där? :devil:

lauria: monohydrat (en sorts kreatin) finns att köpa?

Tack för svaren grabbar :D

Joachim B
2004-08-02, 09:29
Originally posted by Micke_1979
Joachim B: Oj spännade blandning var får man tag på sånt har hälsokostbutiker det där? :devil:

Du kan köpa det hos de flesta hälsokostbutiker, dock får du blanda ihop ingredienserna själv. Jag rekommenderar dock BCAA i kapsel/tablettform då BCAA pulver är ett helvete att blanda.

lauria
2004-08-02, 09:44
Monohydrat finns drä dom säljer kreatin...Hälsomkost, kolozzeums webshop och även budo fitness säljer koloz märke:thumbup:

ivandrago
2004-08-02, 11:48
Jag är galet nöjd med kreatin. Har länge inte vågat mig på att pröva, men har kört i 2 veckor nu och jag ökar varje pass, har bättre tryck i musklerna dygnet runt och ådrorna är framme tydligare. Inga bieffekter som jag upplevt. Har kört med exells kreatin. Billigt och lättlösligt :thumbup: :thumbup:

Micke_1979
2004-08-02, 11:57
Joachim B: Finns dom i mindre burkar eller måste man köpte dom i storformat? det blir mycket ut av allt isf??
risken att det blir :nono: hos tjejen då :em:

lauria: Finns det en shop här eller?

ivandrago: Låter ju bra de :thumbup: var köpte du det?
vilka mängder har du kört?

lauria
2004-08-02, 12:04
Japp det finns en shop http://www.kolozzeum.com/ (http://www.kolozzeum.com)

ivandrago
2004-08-02, 12:06
Micke: Exell kreatin finns här på kolozzeum.

Körde 25-30g per dag i 5 dagar, utspritt över dagen, sedan efter det har jag kört 5g före träning och 5g efter träning träningsdagar, 5g vilodagar.

Joachim B
2004-08-02, 12:10
Originally posted by Micke_1979
Joachim B: Finns dom i mindre burkar eller måste man köpte dom i storformat? det blir mycket ut av allt isf??
risken att det blir :nono: hos tjejen då :em:

Kolla vilka förpackingar som finns här på Kolo. Annars har bland annat __________ riktigt bra och billiga BCAA tillskott (och mycket annat kul också för den delen).

Sverker
2004-08-02, 12:22
Länka aldrig till andra Webshopar.

Men berätta gärna om bra kostillskott.

Micke_1979
2004-08-02, 12:38
lauria: tack

ivandrago: hur mycket tränar du då?

Joachim B: Kan du maila länken till mig eller är det oxå en :nono:

Sverker: hejsan :angel:

aliquis
2004-08-03, 11:26
Du behöver inte ha länken mailad, exells protein o kreatin är prisvärt som det är.