handdator

Visa fullständig version : Va skulle ni ha gjort?


lauria
2004-08-01, 19:48
Hej igen!!

Vad skulle ni välja och lägga denna vassle drink?

Alt1: för träningen med kreatin och dextropur, för att bli anabol innan passet?

Alt2: för att höjja protin värdet i gainern? ja ha räkna utr att i gainern är det 100g sanbba kolisar och 36g vassle och det betyder att om ja skulle slänga i extre vasslen i drinken så skulle det bli 57g protte ist för 36g...

Och just de: ja väger runt 90kg nu om ni tänkte på hur mkt protte ja behöver..
Och det är 21g vassle i drinken som ja inte vet va ja ska göra av...

z_bumbi
2004-08-01, 19:56
Originally posted by lauria
Alt2: för att höjja protin värdet i gainern? ja ha räkna utr att i gainern är det 100g sanbba kolisar och 36g vassle och det betyder att om ja skulle slänga i extre vasslen i drinken så skulle det bli 57g protte ist för 36g...

Har du en portionsförpackad proteindrink?
Annars är det väl du själv som bestämmer hur mycket du häller i, iofs är det väl även det om den är portionsförpackad...

lauria
2004-08-01, 20:00
Nepp det är pulver...

Så det skulle alltså vara bättre och få en komplett gainer ist för att vara anabol innan passet, ha ja fatta det rätt då?

MunsöHustla
2004-08-01, 21:23
Originally posted by lauria
Nepp det är pulver...

Så det skulle alltså vara bättre och få en komplett gainer ist för att vara anabol innan passet, ha ja fatta det rätt då?

Ja...men varför kan du inte ta proteinpulvret, dextropur och kreatin efter och strunta i gainern?

lauria
2004-08-01, 21:28
För att jag har en gainer hemma redan och jag tycker attt det är fruktansvärt äkligt med så mkt dextropur som jag behöver...Och det är ju kreatin i drinken efter oxå...

z_bumbi
2004-08-02, 09:01
Det är väl du som bestämmer hur mycket protein du ska hälla i, det är väl ingen tillverkare som har bestämt det åt dig?

Alltså häller du i mindre protein än 21 g i gainern om du tror att det är bättre eller så häller du i mer om du tror det är bättre. Kreatinet kan du väl lika gärna hälla ner i den färdiga gainern som i en egenblandad gainer?

lauria
2004-08-02, 09:13
Jo jag vet att jag kan bestämma, men ja tänkte bara använda mig av en portion vassle om dagen...och jag vet oxå att man kan slänga ner kreatinet i en köpt gainer....

z_bumbi
2004-08-02, 09:25
Originally posted by lauria
Jo jag vet att jag kan bestämma, men ja tänkte bara använda mig av en portion vassle om dagen...och jag vet oxå att man kan slänga ner kreatinet i en köpt gainer....

Men det är ju du som bestämmer hur stor en portion är så jag är inte med på hur du menar? Varför låsa dig vid siffran 21 g om du ska uppgradera din gainer?

Jag tycker iofs 36 g verkar ganska lagom till din kroppsvikt men vill du ha mer protein så får du väl pytsa i en skvätt, det är ju inte kvantfysik eller liknade som pågår så den exakta mängden kan väl kvitta lite.

lauria
2004-08-02, 09:47
Ja ska om formulera frågan, jag krånglade till den lite väl mkt..

Alltså jag tänkte slänga in en portein om dagen och då undrar jag vart ja ska lägga den..

1. för träning
2. för att fylla ut gainern, för det är bara 36g protte där och jag behöver väl minst 45g efter ett pass...

King Grub
2004-08-02, 09:56
Originally posted by lauria
Ja ska om formulera frågan, jag krånglade till den lite väl mkt..

Alltså jag tänkte slänga in en portein om dagen och då undrar jag vart ja ska lägga den..

1. för träning
2. för att fylla ut gainern, för det är bara 36g protte där och jag behöver väl minst 45g efter ett pass...

Lägg den direkt före passet, tillsammans med druvsocker. Då behöver du absolut inte mer än dina 36 gram efteråt, förutsatt att du sköter den vanliga kosten vettigt.

z_bumbi
2004-08-02, 10:04
Originally posted by lauria
Ja ska om formulera frågan, jag krånglade till den lite väl mkt..

Alltså jag tänkte slänga in en portein om dagen och då undrar jag vart ja ska lägga den..

1. för träning
2. för att fylla ut gainern, för det är bara 36g protte där och jag behöver väl minst 45g efter ett pass...

Nja om du behöver mer än 45 g vet jag inte.. rekommendationerna är mellan 0,3-0,5 g per kg kroppsvikt. I alla tester som jag har sett har man använt 6 g vasslehydrolysat och ifrån det har man räknat ut en vettig mängd vassleprotein (Be mig inte upprepa uträkningen. :D ).

Utan att veta hur du äter i övrigt så skulle jag kanske slänga i 10 g i gainern och sen lägga de övriga 10 g vid någon måltid där det finns lite protein eller helt enkelt använda allt proteinet som ett stöd till en eller flera måltider där det är dåligt med protein.