handdator

Visa fullständig version : kosten under sommar


luna
2004-07-30, 18:51
skulle vilja veta hur ni följer kosten under sommar,
blir det mycket glas mm ,har svårt att tänka mig att man avstår från sommarens alla frästelser!!!!!

King Grub
2004-07-30, 19:02
Eftersom jag alltid håller en bra form och tränar mycket konditionsträning, kan jag i princip unna mig det jag vill, när jag vill. :thumbup: Glass? Ja, tack. :eating:

Yooo
2004-07-30, 19:25
Jag äter en jäkla massa mat av nyttigt slag så jag har inget sug eller behov av sötsaker alls, får inga vällustkännslor av att äta det, så varför trycka i sig det? :thumbup:

Everest
2004-07-30, 19:45
Har precis beställt kebabpizza, ska bli gott:)

Yankeee
2004-07-30, 19:45
Jag har en bra "grundkost" plus 7 konditionspass i veckan. Så Jag bryr mig inte direkt om ett mål om dagen blir lite sämre. T.ex glass, hamburgare, motsv.

30cm
2004-07-30, 20:07
För mig blir det bättre kost eftersom man slipper skolan och allt vad det innebär.

Sparrisen
2004-07-30, 20:09
Sedan ett år tillbaka har jag haft en ganska stenhård mathållning. Under sommaren har jag inte ätit varken glass, godis, chips, pizza, hamburgare, läsk eller något annat dylikt. Det var nog flera år sedan jag åt en hamburgare eller pizza.

edit: Som en gubbe (gammal olympier) på gymmet sa: "Jag fick år 1962 en back coca cola som pris i en löpartävling - fy fan vilken sliskighet! Sedan dess har jag inte rört skiten!"

Hades
2004-07-30, 20:24
Originally posted by SwedeForce

edit: Som en gubbe (gammal olympier) på gymmet sa: "Jag fick år 1962 en back coca cola som pris i en löpartävling - fy fan vilken sliskighet! Sedan dess har jag inte rört skiten!"
Off topic: Var det han stockholmaren? :)

On topic: Vill jag äta glass så gör jag det, vill jag ta en hamburgare så gör jag det. Däremot vill jag inte det särskilt ofta. Snabbmat är ju inte särskilt gott. Sköter jag kosten ordentligt blir jag sällan sugen på onyttigheter.

Sparrisen
2004-07-30, 20:31
Originally posted by Hades

Off topic: Var det han stockholmaren? :)



Jepp! Gångaren - han som somnar mellan seten ibland... :D

Hades
2004-07-30, 20:39
Originally posted by SwedeForce


Jepp! Gångaren - han som somnar mellan seten ibland... :D
Haha, det har jag aldrig sett. Men han är en rolig prick.

GhostFace
2004-07-30, 20:54
På nå´t vis slarvar jag till det, lite för mycket av det goda....Antingen blir det (just nu) för mycket av det flytande och då menar jag inte det proteinrika, eller så blir det för lite mat rakt av. :MrT:

Blir att skärpa till sig nu i höst igen!

byggaren
2004-07-30, 21:04
Originally posted by SwedeForce
Sedan ett år tillbaka har jag haft en ganska stenhård mathållning. Under sommaren har jag inte ätit varken glass, godis, chips, pizza, hamburgare, läsk eller något annat dylikt. Det var nog flera år sedan jag åt en hamburgare eller pizza.

edit: Som en gubbe (gammal olympier) på gymmet sa: "Jag fick år 1962 en back coca cola som pris i en löpartävling - fy fan vilken sliskighet! Sedan dess har jag inte rört skiten!"

Tycker du det har märks mycket under det förgånde året i träningen när du ätit så stikt? Har du haft fina ökningar i vikter å så?

Kalleh
2004-07-30, 22:18
Jag har ungefär samma inställning som Grub. Kör man så mycket kondition som jag gör och äter nyttigt i övrigt kan man unna sig utan att bekrymra sig överdrivet. Problemet för mig är att konditionsträningen kommit efter i sommar efter en förkylning. Jag har läkarens tillåtelse att börja träna fullt ut men samtidigt en hosta som gör en större pulshöjning omöjlig utan att hosta lungorna ur kroppen. Så nu har man ju käkat som vanligt, en jävla massa kalorier och lagt på sig nån ring på magen:em: Men men...det är snabbt ordnat när man börjar kuta igen.

Beast
2004-07-30, 23:02
likadant som på vintern. Dock kör jag igång på måndag 100% med kostschemat och denna helgen kommer det bli en hel del onyttig mat.

Sparrisen
2004-07-31, 09:57
Originally posted by byggaren


Tycker du det har märks mycket under det förgånde året i träningen när du ätit så stikt? Har du haft fina ökningar i vikter å så?

Det har iaf inte gått bakåt... :thumbup:

Kebab-Arne
2004-07-31, 10:19
När jag känner för något onyttigt så unnar jag mig det. Tråkigt nog har det inte blivit så kondisträning, det blir det aldrig. :D Jag hoppas jag inte går upp mer i fett men lär inte gå ner som det ser ut just nu.

Alcazara
2004-08-01, 12:04
Jag har käkat allt möjligt i sommar, inte varit lika strikt som jag brukar...och har fått bättre resultat tycker jag. I och för sig så kan det ju även bero på annat än kosten, bl a mer ledig tid, och vila etc. Men jag håller med att det blir lite si och så med sommarkosten, ibland går det 2 timmar mellan målen och ibland 5 timmar, men huvudsaken att man får i sig allt:eating: och kör hårt så löser det sig!

Fugitive
2004-08-02, 18:05
Ja nu på sommaren har det väl i snitt blivit 1,5 kebab/hamburgare/pizza om dagen.. Sen inte så mkt mer.. ;)
Ja e så j-vla rutten:(

Ervin
2004-08-02, 18:12
jobbat på mcdonalds så det hra blivit en dubbelcheesburgare varje gång jag jobbat :D jam jam hehe ibland slank en Big tasty ner också! ;)