handdator

Visa fullständig version : Mina armar får egen dag


Rocco
2004-07-30, 13:15
Efter x antal års mer eller mindre seriöst tränande så har jag äntligen fått för mig att det kanske kan vara på sin plats att ändra träningsschema. Tidigare har jag alltid kört bröst+triceps och rygg+biceps men nu har jag, sedan tre veckor tillbaka, kört armarna separat...

Åh, vilken härlig träningsvärk jag har haft i armarna sedan dess. Jag kan verkligen rekommendera er, som kör enligt mitt tidigare upplägg, att testa. Läser man folks träningsjournaler så ser man att det är ganska många som kör just bröst+biceps och rygg+biceps. De flesta kanske trivs med det men jag har i alla fall upplevt att man inte orkar köra igenom biceps efter ett tungt ryggpass.

Ni som kört armar separat en längre tid, har ni upplevt att det växer bättre? Kanske man kan få sig ett par 45cm klubbor till jul? ;)

gasoliner
2004-07-30, 13:19
Jag fick mycket bättre resultat då jag tränade armarna på ett separat pass och vilade 9 dagar innan nästa liknande pass.

Big_Vik
2004-07-30, 19:18
jag har den uppfattningen att de flesta skribenter tränar med armpass. varför tränar man hela armarna på en dag? varför inte köra axlar och triceps istället? fördelen är ju att trcieps slipper jobba 3 dagar i veckan (axel o bröstpressar) De är ju inte direkt slut efter axelpressarna heller utan mer uppvärmda. men jag kasnek har fel? :)

/ Viktor , som inte kör armar alls för närvarande

aliquis
2004-07-30, 21:02
För att de vill ha fetare armar relativt övriga kroppen?

emmzan
2004-07-30, 21:23
För mig har det fungerat bäst att kombinera axlar-triceps och bröst-biceps.

Triceps tar inte mkt stryk av axelträningen som jag kör den och bicepsen är fräsha efter bänken!

drkrupp
2004-07-30, 23:23
Om ett separat armpass ska fungera för mig måste jag köra bröst ihop med axlar. Annars mår inte triceps bra. (Just nu kör jag dock bröst + triceps.)

Köttbullen
2004-07-31, 11:18
Originally posted by gasoliner
Jag fick mycket bättre resultat då jag tränade armarna på ett separat pass och vilade 9 dagar innan nästa liknande pass.



Shit 9 dagar ... du måste fått en jävla träningsverk efter passet väl?

ivandrago
2004-07-31, 13:24
Mina armar började inte växa ordentligt innan jag gav dem ett eget pass. Före hade jag alltid kört biceps eller triceps efter en större muskelgrupp och följdaktligen inte kunnat ge 100%.

Edan
2004-07-31, 19:01
Man vill ju inte direkt köra först axlar innan triceps då har man förlorat så mycke av sin styrka att man inte kan ta lyfta tungt nog.
Så bättre att träna biceps / triceps då inte triceps belastas av biceps träning. Funkar bäst för mig men träningen är så inviduell så kan vara tvärtom för nån annan.

lyckegard
2004-07-31, 20:06
Tränar armar sällan