handdator

Visa fullständig version : Kreatinpyruvat


Stoffe_23
2004-07-30, 11:02
Har läst angående det nya kosttillskottet som kommit ut och undrar lite över detta. Bör det tas på samma sätt som kreatin fast utan uppladdning. Enligt Eiselt som säljer detta tillskott behöver det tas endast vid träning.

Zozza
2004-07-30, 11:37
Det där låter ju bra.. man behöver alltså bara ta 5g före ett träningspass, och få samma effekt som med vanligt kreatin fast utan att "man sväller" och man inte behöver en "uppladdning"?

Samma resultat styrkemässigt/prestationsmässigt alltså.

aliquis
2004-07-30, 12:04
byt avatarbild så slipper vi tro att du är någon du inte är.

abjorn
2004-07-30, 12:22
jag körde med 3gram 4ggr/dag. Funkade mycket bra. Efter träningen 20gram monohydrat i gainern.

Zozza
2004-07-30, 12:24
Originally posted by abjorn
jag körde med 3gram 4ggr/dag. Funkade mycket bra. Efter träningen 20gram monohydrat i gainern.

Aha, fast med den här ska man väl bara behöva ta 5gram före ett träningspass och inget mer sen? :confused:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=76

abjorn
2004-07-30, 13:15
Originally posted by Zozza


Aha, fast med den här ska man väl bara behöva ta 5gram före ett träningspass och inget mer sen? :confused:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=76

Jag körde kreapyr från Fairing. Ingen aning om det är någon skillnad från eiselt.

Angus
2004-07-30, 19:11
när jag läste på www.eiselt.se förut så kunde man läsa att enbart eiselt , fairing samt weider använder äkta kreatinpyruvate så med andra ord är dom 3 fabrikaten same same fast med olika förpackning.weider har kapslar som är riktigt svåra att svälja samt dyrare en eiselt/fairing

Zozza
2004-07-30, 20:09
Tror ni man verkligen kan få bra resultat av det där kreatinet om man bara tar 5g före ett träningspass?

Om man tränar 3-5 dagar i veckan.

Dk1ng
2004-07-31, 13:32
Originally posted by Zozza
Tror ni man verkligen kan få bra resultat av det där kreatinet om man bara tar 5g före ett träningspass?

Om man tränar 3-5 dagar i veckan.

Det hela beror mycket på vilken nivå du ligger på i din träning och vad man anser är att "verkligen få bra resultat". Som med alla kosttillskott är de just tillskott och inga mirakelmedel, en cykel kreatinpyruvat eller vilket annat lagligt tillskott som helst för den delen kommer inte generera en imponerande mängd muskelmassa på kort tid, något som endast kommer av många års träning och bra kosthållning.
Tillskotten kan ge dig lite extra motivation och även ge en viss hjälp på vägen men hästjobbet får man göra själv.

För att uttala mig om kreatinpyruvat så har jag testat Eiselts och körde 5g före träning och även 5g träningsfria dagar. Jag tyckte det var ett bra tillskott och skulle rekommendera att testa det om man nu ogillar monohydrat eller är ute efter de effekter som symbiosen kreatin-pyruvat sägs generera.
Dock kan jag ju ärligt säga att jag inte skulle råda nån som sysslat med styrketräning mindre än 1-2 år att ta några tillskott annat än proteinpulver/gainer då jag helt enkelt inte tycker att det behövs i ett sånt tidigt stadie av träningen, att experimentera med olika tillskott tycker jag lämpar sig bäst när man kommit inn i "livsstilen" och har tagit sin träning några "nivåer"...

Kontentan är att det är omöjligt att säga vad folk kommer få för resultat då alla är olika, att sen försöka uppskatta det hos någon över ett forum som man inte vet något om gör inte saken lättare...

Mvh

Jonas_P
2004-08-03, 20:59
Det smakar dock förjäkligt, surt och känns som man har en gräsmatta på tungan. Men det får man dock leva med. Blir ju inte lika uppsvälld som Monohydrat

abjorn
2004-08-03, 23:19
jag tycker det är ganska gott, det drar lite i käkarna bara. Fast i början var det ett rent helvete att få ner.