handdator

Visa fullständig version : Problem med ryggen.


Xponent
2004-07-29, 23:21
Hej!

Jag har sedan en tid tillbaka haft lite problem med ryggen, närmare bestämt en kota i ryggraden (tror jag iaf). Det sticker till i ryggraden när jag svankar ryggen. Framförallt känns det tex om jag kör axelpress utan stöd ( sittande på plan bänk) och råkar svanka lite för mycket. Även stående vadpress kan få ryggen att sticka till ordentligt om jag hamnar lite fel med ryggen. Smärtan känns bara i själva den punkten och strålar inte ut i någon annnan kroppsdel. Det är i den nedre delen av ryggen, ungefär mellan latsen och korsryggen som jag har ont.
Att böja mig framåt gör inte lika ont som att svanka. Håller jag ryggen rak känner jag ingen smärta. Jag kan genom att trycka framkalla smärta i liten omfattning.
Är det någon som har en idé om vad det kan vara? Är det lämpligast att vända sig till någon vårdcentral eller vart skall man vända sig för att få hjälp.
Tacksam för svar!

Jorgen
2004-07-29, 23:23
Flyttar tråden hit istället.
Har dock inget svar på din fråga.

//Jörgen

Semiramis
2004-07-30, 13:15
Jag skulle kontakta en naprapat som kan se om du har några låsningar i ryggraden eller är sned e dyl. Enligt min erfarenhet är det fullständigt värdelöst att kontakta vårdcentralen vid ryggproblem om man inte bara är ute efter tabletter.