handdator

Visa fullständig version : Ont i magen av proteinet..


andersw
2004-07-28, 21:05
Var och köpte en hink Whey-80 förra veckan.
Har käkat samma produkt/märke förr och det har aldrig varit problem.

Men nu dom sista dagarna har jag fått ont i magen precis efter jag druckit det. Både med vatten mitt på dagen och med vatte/dextropur efter träningen.

Formsvacka? Dålig kvalla? Tips?

John M
2004-07-28, 21:09
Originally posted by andersw
Var och köpte en hink Whey-80 förra veckan.
Har käkat samma produkt/märke förr och det har aldrig varit problem.

Men nu dom sista dagarna har jag fått ont i magen precis efter jag druckit det. Både med vatten mitt på dagen och med vatte/dextropur efter träningen.

Formsvacka? Dålig kvalla? Tips?

Hmm, det där är vasslekoncentrat va? Tror att du har blivit laktosintolerant, försök att dra ner lite på proteinpulverdrickandet, dextropuret kan också ha en viss bidragande effekt. Samma sak har hänt för mig, max 2 drinkar ( ca 70-80 gram tot) om dagen, mer än det så börjar jag känna mig lite risig i kistan.

andersw
2004-07-29, 07:42
Originally posted by John M


Hmm, det där är vasslekoncentrat va? Tror att du har blivit laktosintolerant, försök att dra ner lite på proteinpulverdrickandet, dextropuret kan också ha en viss bidragande effekt. Samma sak har hänt för mig, max 2 drinkar ( ca 70-80 gram tot) om dagen, mer än det så börjar jag känna mig lite risig i kistan.

Blivit laktosintolerant?!

Jag proppar i mig ost/mjölk/youghurt utan problem..

mrt4
2004-07-29, 10:30
Hade exakt samma problem med whey 80. Men det försvann när jag bytte vatten mot mjölk.

Sen bytte jag till dahlblads och då försvann det garanterat

:D



Skämt o sido, prova med mjölk istället?


\R

GhostFace
2004-07-29, 19:27
Köp ett annat märke och pröva det?

stybb
2004-07-29, 19:52
Originally posted by mrt4
Hade exakt samma problem med whey 80. Men det försvann när jag bytte vatten mot mjölk.

Sen bytte jag till dahlblads och då försvann det garanterat

:D



Skämt o sido, prova med mjölk istället?


\R

Skämt och sido..prova inte med mjölk.. det förstör ju lite av den effekten vassle innebär..

Det är troligtvis så att du bara får byta proteinsort helt enkelt..

andersw
2004-07-29, 22:35
Ska testa annan sort nästan gång, har väl bara 3,96 kg kvar.. ;)

GhostFace
2004-07-30, 12:43
Originally posted by andersw
Ska testa annan sort nästan gång, har väl bara 3,96 kg kvar.. ;)

39 drinkar kvar! Om du dricker 100gr / tillfälle dvs? ;)

Se det positivt, man blir så mycket gladare då!

stybb
2004-07-30, 12:54
Originally posted by GhostFace


39 drinkar kvar! Om du dricker 100gr / tillfälle dvs? ;)

Se det positivt, man blir så mycket gladare då!

E ju bara o pressa i sig skiten. ;)

2 veckor så e de klart :eating:

Angus
2004-07-30, 19:15
vasslehydrolysat var väldigt snällt mot min känsliga mage.fixar exell bra men inte whey 80.synd att hydrolysat är så väldigt dyrt

tristan
2004-07-31, 10:28
Whey-80 är billigt, de flesta andra pulver är dyra ( i jämförelse). Jag misstänker också att jag får ont i magen av whey-80 som är smaksatt. Så jag sålde det och köpte whey-80 naturell vilket visade sig utesluta magontet.

Det tycker jag du kan prova om du nu inte vill lägga ner en förmögenhet på ett annat pulver. Jag kan inte garantera att du slipper ditt magont med naturell, men det kan heller ingen annan garantera med något annat pulver?