handdator

Visa fullständig version : Vill ha en j**la kick


hakjo
2001-11-30, 09:34
Är det någon som känner till något (lagligt?) tillskott som ger en kick :eek: när man ska träna.

Jag tränar kl. 7.00 och imorse kände jag mig så förbannat seg och hade inget tryck överhuvudtaget :mad:.

/Håkan

ToXY
2001-11-30, 10:01
Jajamensan!!!!
Släng i dej i 1g C-vtamin & börja med KREATIN!!!! Usch vilken kick man får killen!!! :D

Danne
2001-11-30, 10:05
Kaffe eller koffeintabletter... men överdriven mängd koffein är ju dopning....

Warrior
2001-11-30, 10:27
LSD är ganska bra, extasy också har jag hört.

Ärligt talat så gillar inte jag att folk använder Koffein mfl centralstimulerande substanser, men klart det finns vissa saker som får en o bli piggare.

mange
2001-11-30, 10:43
Koffeintabletter+aspirin och kreatin

Sverker
2001-11-30, 11:03
Träna inte 7 på morgonen då !
Är man inte laddad och motiverad till att träna blir det ju ingen bra träning alls. En massa negativa tankar och du är inne i en nedåtgående spiral.
Måste du träna så dax kan en aktivering innan träningen vara bra. Cykla en halvtimme innan träningen tex. Viktigt att snabbt få upp kroppstemperaturen.
Sverker

donga
2001-11-30, 11:05
Kolla in Fairing's KCG, fungerar hur jävla bra som helst. Det är Kreatin Citrat, Glutamin och Beta-alanine. I den blandningen är det Beta-alaninet som gör dig piggare.

Fungerar fint för mig och man blir inte skakig som man blir av DE och andra produkter med Efedra i. :(

Fairing KCG (http://www.fairing.se/kcg.htm)

Matte
2001-11-30, 11:08
Den kick man får av kreatin och asperin är isåfall ren placeboeffekt.
Mitt tips förutom en bra frukost med massor av kaffe och vatten är en ordentlig uppvärmning som du börjar med direkt när du vaknar. Alltså, stig in i duschen och växla mellan varmt och kallt vatten! Finns inget bättre ifall man vill vakna och få igång en rejäl blodcirkulation.
MVH/Matte

fiddebeast
2001-11-30, 12:01
[QUOTE]Ursprungligen skickat av HJ:
[QB]Är det någon som känner till något (lagligt?) tillskott som ger en kick :eek: när man ska träna.

Tjenare!!!
Det finns massor av uppiggande preparat som är lagliga!
Leta efter en blandning av följande:
Efedra(Ma Huang) koffein, white willow bark,
sen kan du ta asperin som förlänger effekten av koffein o efedra extraktet.
I annat fall kan du prova en stor dos
Tribulus Terrestris som höjer utsöndringen av Testot.
Men just för kicken så en bra blandning av de ovanföljande örterna med koffeinet så ska du bli rejält pigg.
Denna blandning finns hos många Kosttillskotts företag....
OCH det är helt lagligt med Efedra alkaloider i sverige.........

Hälsn. Fredrik

JJ
2001-11-30, 12:06
Det är inte lagligt att sälja Efedra preparat i Sverige, men att inneha är ok tror jag. Bara för att förtydliga lite, jag har själv mailat läkemedelsverket i den frågan.

fiddebeast
2001-11-30, 14:23
Ursprungligen skickat av jj:
<STRONG>Det är inte lagligt att sälja Efedra preparat i Sverige, men att inneha är ok tror jag. Bara för att förtydliga lite, jag har själv mailat läkemedelsverket i den frågan.</STRONG>

Tjenare jj!
Jo da det är visst lagligt att sälja efedra
extrakt i sverige....
Och i och med att vi snackar kostillskott
så pratar vi om livsmedel........
Så läkemedelsverket har inget med detta o göra!!!!
Det är livmedelsverket du ska prata med...
Svaret du får blir: Det är upp till varje kommun att bestämma om det får säljas eller inte.
Men det finns vissa kommuner i sverige där man inte får sälja produkter med efedra extrakt, men man får inneha det hemma o att träna på.........
Alla frågor om kosttillskott ska ni ställa till livsmedelsverket.
Kosttillskott är livsmedel i tablett form eller i pulver form.

Hoppas att jag gjort klarhet i detta nu!!

Häls. Fredrik

Viveqa
2001-11-30, 14:24
Hej!
Min egen personliga erfarenhet är att det för tryck och energi är så otroligt mycket viktigare att ha ätit ordentligt innan passet än att ha tagit en massa upppiggande som i för stora doser mest gör en nervös/skackig och svag.

Även om det kanske är svårt att äta på morgonen och du får gå upp lite tidigare så ät en 150g pasta ca 1h innan passet. Kolhydrat gå snabbt ut i kroppen, 15 min (druvsocker o d.y.l. omedelbart) och stannar inte i magen och kräver energi för nedbrytning. Det som det tar tid för kroppen att bryta ner är protein och framförallt fett. Så drick proteinpulver till (mest snabbnedbrutet) och ät inte så mycket fett, kanske lite fiskolja.
Detta är min modell som funkar för mig och som brukar resultera i riktiga toppenpass!!

Hoppas att det funkar för dig också. De gånger jag ätit för lite/fel innan blir det bara skit, knappt lönt att försöka träna.

Annars så kan du nog vänja kroppen vid att träna kl.7, du är nog bara ovan nu. Tycker annars att man kan ha ovanligt bra med energi efter en god natts sömn (OBS! lägg dig i tid) och när man inte sprungit runt och gjort en massa annat först. Skönt att ha träningen gjord först!
Du kan också ha någon dricka med dig under passat, typ sportdryck.

[ 30 November 2001: Inlägget har ändrats av: Heroinegirl ]

hakjo
2001-11-30, 14:39
Tack för alla svar!

Saken är väl den att det för det mesta funkar utmärkt för mig att träna kl. 7. Har gjort det sedan jag började träna för mer än ett år sedan och hade helt underbara pass i måndags och onsdags :D Det kan dock vara möjligt att jag är lite ovan just nu eftersom jag ganska nyligen kom tillbaks från ett längre skadeuppehåll (som gjort att jag tappat gnistan lite). Dessutom var jag tvungen att se Hockeykväll igår -- Linköping hade ju spöat HV71 med 8-0 :eek: :p :D . Sånt är man inte bortskämd med i Linköping :rolleyes: .

Frukost äter jag också bra (2 1/2 portions gröt + mjölk + sylt + multivitamin) en timme innan träning. Jag hade väl bara en dålig dag (man blir lite förbannad när man knappt orkar lyfta uppvärmningsvikterna :mad: ).

Får skärpa mig till på måndag, för då j**lar!!!

Fairing
2001-11-30, 15:33
Aha.. chans att göra smygreklam...
Prova Fairing`s patenterade produkt KCG.
Du blir mentalt pigg som en spigg utan att du blir "stirrig"
Själv kör jag alltid KCG och ALC , 15 timmars arbetsdag kräver det. :D
/Lasse

Eatalot
2001-11-30, 17:46
Köp ett eca stack helt klart. Kör själv dymetadrine som jag varmt kan rekommendera. Du blir pigg, varm å stark=)

Pretender
2001-11-30, 20:19
Har hört att Dymetradine (ephedra) ska ge en mkt negativ effekt - när man slutar använda det, efter att man kört med det en period. Då är man tydligen inte lika pigg längre :)

Är detta sant - respons är uppskattat.

/Pretender

Freestyle
2001-11-30, 21:43
Nej epehdera gör inte att du blir slöare sedan itne vad jag vet i alla fall..

kanske kan kännas så eftersom du e van att vara piggare.....

därav kanse du kommer in i en ond cirkel å får svårt att sluta men men

Sverker
2001-12-01, 08:04
Tycker att man ska hålla sig borta från epehdera och andra stimulansia. Struntar fullständigt ifall det är beroendaframkallande eller inte. Det är fel helt enkelt.
Någonstans måste man dra gränsen. Min gräns slutar vid kaffe !
Sverker

Eatalot
2001-12-01, 11:58
Hade också förväntat mig massa tråkigheter, nu när jag gjort ett 2 veckors uppehåll efter att min burk tagit slut. Men enda skillnaden för mig har blivet nere på gymmet, kan inte ta riktigt lika många reps å får inte lika lätt pump.

det är juh bagateller när man själv vet vad det beror på.

Baha
2001-12-01, 12:41
Man blir starkare av ephedra, passen känns super hela tiden..passen känns kassa när manslutar med det tycker jag om man är van att köra det innan..man blir klenare, slöare etc.

så lite beroende framkallande på ett plan är det ju..börja inte använda det om du inte gör det nu, isf bara för förbränning, inte innan passen för du kommer bara bli van och passen känns skit när du inte kör det

Bamse
2001-12-04, 19:41
Peter H! Du skriver: "börja inte använda det om du inte gör det nu, isf bara för förbränning, inte innan passen för du"

När ska man använda det då, om inte innan passet? Efter passet? Den huvudsakliga förbränningen sker väl under passet?

Om jag skulle köpa DE skulle jag vilja ha det för förbränningens skull. För det är väl det bästa för fettförbränning?

Någon kick behöver jag däremot inte. Men som sagt, hur ska DE användas för bästa förbränning? Innan man far ut och löper?

Baha
2001-12-04, 20:40
utspritt under hela dagen såklart, inte specifikt innan passet..mer för fettförbränning, lägre doser

inte som nåt uppåtttjack innan träningen mena jag

BUSTER
2001-12-05, 02:14
Någonstans måste man dra gränsen. Min gräns slutar vid kaffe !
Sverker

För mig och många andra är koffein en starkare stimulantia än efedrin.
Kombinationen är ju bäst :)
Enbart efedrin är inte alls så stimulerande
för mig.

Supercharger
2001-12-05, 18:01
man blir väldigt förvirrad av alla diskussioner om effedrin och ephedra tillskott.

några säger att man får använda det om man bara tränar medans andra säger att det är helt förbjudet. Skulle gärna vilja att någon som jobbar med sådana här ämnen kan klara upp det hela så att de som vill testa såna ämnen får lite klarthet i frågan.

100% ren ( dricker inte ens kaffe)

focus
2001-12-05, 20:15
Efedrin resp efedra är dopingklassad. Detta betyder med andra ord att det inte får säljas, innehas eller intas. Så enligt lagen och det gäller alla dopingklassade produkter.(förutom koffein som av praktiska skäl inte går att förbjuda helt) Om man vill vara säker på veta vad som är tillåtet, ska man vända sig till livsmedelsverket eller läkemedelsverket. Det gäller olika regler för olika länder. Att det är förbjudet i Sverige betyder inte att det är också förbjudet i ett annat land. I USA t ex är ju mycket tillåtet som absolut inte är det i Sverige.

Stålkrull
2001-12-06, 11:41
Efedrin är i Sverige ett receptbelagt läkemedel. Efedrin är dopningsklassat enligt RF och IOK dock ej klassificerat doping enligt dopinglagen (SFS 1991:1969). Det får således användas vid träning men ej i tävling som lyder under RF/IOK. Dispens kan sökas.

Om Efedra/ephedra/Ma Huang är ett läkemedel eller ett livsmedel verkar det råda delade meningar om mellan Medicinalstyrelsen och Livsmedelsverket. Fråga är ej juridiskt prövad i Sverige. Inga(?) polisingripande har gjorts på dessa preparat, trots att de säljs öppet. Troligt beror det på grund av att lagstiftning är oklar.

// Stålkrull

jawohl
2002-03-23, 01:31
Ursprungligen skickat av focus:
<STRONG>Efedrin resp efedra är dopingklassad. Detta betyder med andra ord att det inte får säljas, innehas eller intas. Så enligt lagen och det gäller alla dopingklassade produkter.(förutom koffein som av praktiska skäl inte går att förbjuda helt) Om man vill vara säker på veta vad som är tillåtet, ska man vända sig till livsmedelsverket eller läkemedelsverket. Det gäller olika regler för olika länder. Att det är förbjudet i Sverige betyder inte att det är också förbjudet i ett annat land. I USA t ex är ju mycket tillåtet som absolut inte är det i Sverige.</STRONG>

Du har lite fel där, sant är att efedrin är klassat som doping vid tävling, precis som för höga halter av koffein. Däremot är det INTE olagligt att ha efedrin i kroppen (om man inte tävlar), det är inte heller olagligt att använda vid träning!

"Efedrin är i sig inte klassat som narkotika men är förmål för viss kontroll då det som”råvara” används till illegal knarkframställning.
Enligt dopingjouren har man inte lagt några samhällsaspekter på medlet
men det är förbjudet i samband med idrottstävling, dock inte vid träning.
Inför idrottstävling bör man rådgöra med sin läkare om behandlingen kan avbrytas eller bytas ut mot "tillåtna" läkemedel.Behandlingen bör i så fall avbrytas i så god tid att inga rester av förbjudna substanser finns kvar i kroppen i samband med tävlingen." KÄLLA: Dopingjouren

Lave
2002-03-23, 11:56
&gt;&gt;Supercharger, vad det gäller Efedrin så står det med i Apotekets lista över läkemedel som är godkända för försäljning (då via recept) men som omfattas av
dopingreglerna.

Om Efedrin står det:
"Detta läkemedel är förbjudet i samband med idrottstävling, men inte vid träning.

Inför idrottstävling bör du rådgöra med din läkare om behandlingen kan avbrytas eller bytas ut mot "tillåtna" läkemedel. Behandlingen bör i så fall avbrytas i så god tid att inga rester av förbjudna substanser finns kvar i kroppen i samband med tävlingen.

Om behandlingen inte kan avbrytas och alternativa behandlingsformer saknas finns möjlighet att ansöka om dispens"

Hela listan finns på http://147.14.243.21/n3admin2_rf/t3.asp?p=13543

Stålkrull
2002-03-23, 21:43
Ursprungligen skickat av jawohl:
<STRONG>
"Efedrin är i sig inte klassat som narkotika men är förmål för viss kontroll då det som”råvara” används till illegal knarkframställning.
</STRONG>

Inte för att jag vet vad Ni (jawohl och Lave) har tillfört på denna gamla tråd, men det skulle vara roligt att veta vilket vilket illegalt knark som framställs av efedrin.

//Janne

BUSTER
2002-03-23, 22:51
Inte för att jag vet vad Ni (jawohl och Lave) har tillfört på denna gamla tråd, men det skulle vara roligt att veta vilket vilket illegalt knark som framställs av efedrin.

//Janne


Amfetamin.I USA,i vissa stater,har man varit tvungen att blanda efedrinet med guifenesin som tydligen försvårar amfetamin tillverkningen.