handdator

Visa fullständig version : Rena genombrottet!


Forest
2002-04-04, 10:55
Jag hade ett väldigt trevligt pass för två dagar sedan. Jag har ökat sakta och fint medan jag tränat men denna gång var det helt annorlunda. Jag kände mig nästan dopad :D

Ökade i bänken men det var väntat och inte så märkligt. Lite senare körde jag däremot axelpress i Hammer. Mitt tidigare PB var 70/7 och 75/5 på olika dagar. Idag gjorde jag 70/9, 80/6 Det kändes fint med två blå på var sida! Först gången jag kände mig lite stark i gymet!

Det var kul, men hur kan det bli sådär? Vad har hänt?

Idag skall jag köra rygg och biceps, väntar mig nästan den typ av ökning även idag men jag lär nog bli besviken.

mangs
2002-04-04, 11:15
Jag känner igen det där. Ibland lyckas man få till ett sådant kanonpass på samma sätt som att ett pass ibland går åt pipan utan någon direkt anledning. Jag tror att det kan bero på dagsformen + hur laddad man är undermedvetet. Ibland har man lite mer att ge medan man ibland kanske ger upp lite väl tidigt. Lycka till på dagens pass.

MikeW
2002-04-05, 19:32
Jag bara undrar vad de blåa vikterna på ditt gym väger. Där jag tränar väger de bara 20 kg.

Marre
2002-04-05, 19:37
Mike: ja han skrev ju TVÅ blå på VARJE sida. 2*20*2= 80...

MikeW
2002-04-07, 01:05
Ok, ser det när du säger´t! Starkt...

Hackstait
2002-04-07, 01:32
Ursprungligen skickat av Marre:
<STRONG>Mike: ja han skrev ju TVÅ blå på VARJE sida. 2*20*2= 80...</STRONG>

Glömmer ni inte stången? Antagligen är det en internationell stång & dom väger 20kg. Så då blir det 100kg med 2st blå på varje sida. 2gula på varje är däremot 80kg.

steefann
2002-04-07, 01:47
fantastiskt om det vore så att man under alla de år man tränat missat att räkna stången, trevlig överraskning !!

mag
2002-04-07, 17:10
Ursprungligen skickat av Hackstait:
<STRONG>Glömmer ni inte stången? Antagligen är det en internationell stång & dom väger 20kg. Så då blir det 100kg med 2st blå på varje sida. 2gula på varje är däremot 80kg.</STRONG>

jo men om du läser lite mer noga så ser du att han körde i en hammer strengh maskin :p :p :p

Forest
2002-04-07, 18:34
Dert blir mycket lättare i en Hammer än på en stång. Inga balansproblem bara att trycka. Egenvikten är ganska låg, kanske 10 kg men det räknar jag inte med. Man kan ändå inte jämföra dessa lyft med något annat än just denna maskin eftersom andra har andra vinklar och rörelsebanor.

Tog 85 X 6 ett par dagar senare.

Förklaringen att jag ökade så mycket är att jag inte körde den direkt efter bänken som jag brukar. Lite mer utvilade axlar med andra ord. Jag är dessutom i en stark period. :D