handdator

Visa fullständig version : latsdrag bakom nacke


tenchi
2004-07-27, 13:39
Hörde av en instruktör på mitt gamla gym att latsdrag bakom nacke trasar sönder nerverna (i nacken?).

Så nu vågar jag inte längre köra den övningen ;)

Munter
2004-07-27, 13:54
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=201967&sortby=lastpost&sortorder=descending

RobbeliRobban
2004-07-27, 14:03
Du behöver nog inta vara orolig för att trasa sönder ngt i nacken...förutsatt att du inte aktivt slår dig själv på nämnda ställe med stången.

MasterChief
2004-07-27, 14:51
En kille på mitt gym hade +100 kilo i latsdraget när linan brast och han körde med full kraft ner stången i nacken...Med spricka på en nackkota som följd...

pellepedal
2004-07-27, 14:53
Originally posted by MasterChief
En kille på mitt gym hade +100 kilo i latsdraget när linan brast och han körde med full kraft ner stången i nacken...Med spricka på en nackkota som följd...

Dålig utrustning.
Byt Gym!

Arne Persson
2004-07-27, 18:33
Originally posted by tenchi
Hörde av en instruktör på mitt gamla gym att latsdrag bakom nacke trasar sönder nerverna (i nacken?).

Så nu vågar jag inte längre köra den övningen ;)

Be den jävla idioten att byta ut sin hjärna mot lite begagnat skithuspapper!:booty:

Allan
2004-07-27, 18:37
Originally posted by MasterChief
En kille på mitt gym hade +100 kilo i latsdraget när linan brast och han körde med full kraft ner stången i nacken...Med spricka på en nackkota som följd...

Det kan ske på framsidan också. Ni har INGEN aning om vad man kan blöda ur näsan när man dragit ner trapbaren i den....


allan

Arne Persson
2004-07-27, 18:38
Originally posted by MasterChief
En kille på mitt gym hade +100 kilo i latsdraget när linan brast och han körde med full kraft ner stången i nacken...Med spricka på en nackkota som följd...

Det är ju bara att beklaga att det finns idioter som inte ser efter redskapen. Körde själv latsdrag mot bröstet en gång i forntiden (70-talet) när det brast och jag fick stången i bröstet med stor kraft samt dessutom dånade rakt golvet med en lättare hjärnskakning som följd.

Danzig
2004-07-27, 18:46
Originally posted by Arne Persson


Be den jävla idioten att byta ut sin hjärna mot lite begagnat skithuspapper!:booty:

Moget sagt.

henke_in_training
2004-07-27, 18:46
Originally posted by Arne Persson


Det är ju bara att beklaga att det finns idioter som inte ser efter redskapen. Körde själv latsdrag mot bröstet en gång i forntiden (70-talet) när det brast och jag fick stången i bröstet med stor kraft samt dessutom dånade rakt golvet med en lättare hjärnskakning som följd.

lite off topic, men vad gäller med försäkring i det läget?? är det träning på egen risk som gäller??

Shadow Warrior
2004-07-27, 18:48
Originally posted by henke_in_training


lite off topic, men vad gäller med försäkring i det läget?? är det träning på egen risk som gäller??

Givetvis... att utföra en potenciellt farlig övning är ju ungefär som att sitta i dator stolen 5timmar om dagen......

Allan
2004-07-27, 18:49
Originally posted by henke_in_training


lite off topic, men vad gäller med försäkring i det läget?? är det träning på egen risk som gäller??

Mig hände det på en atletklubb och det fanns inte en försäkring så långt ögat kunde nå. Annars brukar de flesta gym av mer seriös sort ha försäkringar som täcker den typen av skador. fast man lär få tjafsa ett tag också. Och läsa det ytterligt finstilta i medlemsavtalet.

allan

Arne Persson
2004-07-27, 18:52
Originally posted by Danzig


Moget sagt.

Tja, man pratar väl till bönder på bönders vis och med di lärde pratar man skit.:)

henke_in_training
2004-07-27, 18:53
Originally posted by Allan


Mig hände det på en atletklubb och det fanns inte en försäkring så långt ögat kunde nå. Annars brukar de flesta gym av mer seriös sort ha försäkringar som täcker den typen av skador. fast man lär få tjafsa ett tag också. Och läsa det ytterligt finstilta i medlemsavtalet.

allan

så om man får till ett rejält snelyft när man kör knäböj, med en ond rygg som följd. Då är det ganska uteslutet att skicka fakturan från massören till gymet alltså... hmm kanske skulle testa ändå

Allan
2004-07-27, 18:55
Originally posted by henke_in_training


så om man får till ett rejält snelyft när man kör knäböj, med en ond rygg som följd. Då är det ganska uteslutet att skicka fakturan från massören till gymet alltså... hmm kanske skulle testa ändå

Hehe - gör det och håll oss informerade....

allan

Helen@
2004-07-27, 18:59
Originally posted by Danzig


Moget sagt.

Slappna av lite pysen

http://www.click-smilies.de/sammlung0304/mittelgrosse/medium-smiley-112.gif

Vänligen
//Helena

Yankeee
2004-07-27, 19:05
Intressant det här med försäkringen. Kan vara värt att läsa det finstilta om man har tänkt att klaga på utrustningen.

Danzig: Akta dig för väktarHelen@

Helen@
2004-07-27, 19:11
Originally posted by Yankeee

Danzig: Akta dig för xxxxxxHelen@

Yankeeeeeeeeeee: watch out http://www.click-smilies.de/sammlung0304/aetsch/cheeky-smiley-022.gif

;)

JustinCredible
2004-07-27, 19:45
Är det inte arne som ska lugna sig?

Jorgen
2004-07-27, 19:49
Originally posted by JustinCredible
Är det inte arne som ska lugna sig?
Nej.

//Jörgen

JustinCredible
2004-07-27, 20:09
Originally posted by Jorgen

Livet leker

//Jörgen

Arne Persson
2004-07-27, 20:37
Originally posted by JustinCredible
Är det inte arne som ska lugna sig?

Lugna mig? Med vad? Känner mig mkt lugn förnärvande.:)

JustinCredible
2004-07-27, 20:42
Danzig hade varken utropstecken eller :booty: smiley i sitt inlägg.

Arne Persson
2004-07-27, 20:44
Originally posted by JustinCredible
Danzig hade varken utropstecken eller :booty: smiley i sitt inlägg.

Jo, men så är han ju allas vår läromästare! En sann mästare håller alltid en distans till sina undersåtar!:bow:

JustinCredible
2004-07-27, 20:52
glömde det!:thumbup:

Numero1
2004-07-28, 12:02
Finns en gammal tråd i detta ämne!
Kör det som känns bäst och där du bibehåller en god hållning.

Shadow Warrior
2004-07-28, 15:21
Originally posted by Numero1
Finns en gammal tråd i detta ämne!
Kör det som känns bäst och där du bibehåller en god hållning.

Precis.... och alla vet ju att man måste svanka ryggen i dessa övningar för att få OPC. Därmed är latsdrag bn ett sämre val.

Yankeee
2004-07-28, 15:24
Varför inte köra chins och skippa denna otroligt överskattade övning :confused: :thefinger

Shadow Warrior
2004-07-28, 15:33
Originally posted by Yankeee
Varför inte köra chins och skippa denna otroligt överskattade övning :confused: :thefinger

Givetvis.... latsdrag är ju bara för dom som är för fxxa för att orka några chins! :D