handdator

Visa fullständig version : Max-OT - Bröst


Zipic
2004-07-26, 22:51
Hejsan!
Jag har precis avslutat mitt gammla träningsschema för att gå över till ett Max-OT liknande schema. Hade inte tänkt följa det till punkt och pricka, men jag hade tänkt utgå från det.

Nu till min fråga.
Idag när jag skulle köra Bröst och Triceps pass så kom jag fram till att jag inte kunde göra Lutande bänkpress pga att vi inte har någon sådan bänk på gymmet. Jag kom också fram till att jag inte klarade av att göra några Dips :em:..
Är helt enkelt för klen. Trodde inte att man behövde så mycket styrka för att klara det. Visserligen är Dipshantagen i huvudhöjd med mig, om det nu spelar nån roll?
Så iaf.. Vad rekomenderar ni för övningar istället för dessa två?
Jag funderar lite på Bröstpress maskinen och den vanliga Bröstmaskinen (kommer inte på vad den heter).

Tacksam för hjälp :) :bpump:
Mvh / Jocke

Avesta
2004-07-27, 00:33
när jag var bortrest för 3 veckor sen hade vi inget mer än en plan bänk, jag stoppade två rissäckar under bänken och fick en funktionell sne-bänk att träna på.
Prova att lägga nåt under som sagt, stapla några vikter under ena sidan av bänken.
egen risk gäller :D

Zipic
2004-07-27, 01:26
Originally posted by Avesta
när jag var bortrest för 3 veckor sen hade vi inget mer än en plan bänk, jag stoppade två rissäckar under bänken och fick en funktionell sne-bänk att träna på.
Prova att lägga nåt under som sagt, stapla några vikter under ena sidan av bänken.
egen risk gäller :D

Hehe, bra idé :D men går det när inte benen sitter fast längst upp? jag menar.. så man ligger stabilt?

Avesta
2004-07-27, 01:29
då är det dags och lägga nåt under fötterna för att få mer kontakt med golvet.
Gör allt som krävs för att lyckas ;)

z_bumbi
2004-07-27, 09:22
Hantelpress eller kör mer vanlig bänk. Skillnaden är inte så stor som många tycks tro mellan lutande och vanlig bänk.

Zipic
2004-07-27, 09:22
Aha, det kunnde man iofs testat ;)
Idag när jag körde mitt benpass kom jag fram till att gymmet var sämre än jag trodde. Dem hade inte ens nån typ av pall, platå till att köra Utfall på. Och ingen ställning att lägga stången på när man kör knäböj, Utfall osv..
Har varit på det gymmet i 3 månader snart, men har aldrig förr tänkt på såna småsaker, hehe (har mest tränat på maskiner innan).

Zipic
2004-07-27, 09:25
Originally posted by z_bumbi
Hantelpress eller kör mer vanlig bänk. Skillnaden är inte så stor som många tycks tro mellan lutande och vanlig bänk.

Okej :p
Ska testa Hantelpress på måndag.
Någon annan övning som rekomenderas?

lyckegard
2004-07-27, 10:32
Originally posted by Zipic
Och ingen ställning att lägga stången på när man kör knäböj, Utfall osv..
. Hmm
Tänkte precis säga att du skulle använda den ställningen när du körde lutande bänk men det gick ju inte när den var borta.
Platå för utfall?
För att komma upp till dipsställningen kliver du väl upp på en pall eller så?
(uppåt)Lutande hantelpess eller vanlig hantelpress funkar istället för motsvarande skivstångspress.

pellepedal
2004-07-27, 15:06
Originally posted by Zipic
Aha, det kunnde man iofs testat ;)
Idag när jag körde mitt benpass kom jag fram till att gymmet var sämre än jag trodde. Dem hade inte ens nån typ av pall, platå till att köra Utfall på. Och ingen ställning att lägga stången på när man kör knäböj, Utfall osv..
Har varit på det gymmet i 3 månader snart, men har aldrig förr tänkt på såna småsaker, hehe (har mest tränat på maskiner innan).

Byt gym om det finns flera där du bor.
Det är utrustning som du kommer använda snart när du blir mer avancerad så att säga.

Zipic
2004-07-27, 22:08
Originally posted by lyckegard
Hmm
Tänkte precis säga att du skulle använda den ställningen när du körde lutande bänk men det gick ju inte när den var borta.
Platå för utfall?
För att komma upp till dipsställningen kliver du väl upp på en pall eller så?
(uppåt)Lutande hantelpess eller vanlig hantelpress funkar istället för motsvarande skivstångspress.


Jo, det kunnde man gjort om den funnits där. :D
Till dippen så kättrade jag upp på två "trappsteg" först.. Men när jag skulle släppa efter för att börja så insåg jag att det var ganska tungt. Eller så gjorde jag nått fel? Hur är det med dippningen egentligen? Behöver man var väldigt vältränad för att göra det? Eller räcker det om man är normalstark. (Gått på gym ca 3 månader).


Originally posted by pellepedal


Byt gym om det finns flera där du bor.
Det är utrustning som du kommer använda snart när du blir mer avancerad så att säga.

Jo, ska börja på ett annat gym till hösten antagligen. kostar 300:- för ett år med nykel, riktigt billigt. Det gymmet är mer inriktat för de som tränat ett tag, inte lika mycket maskiner, utan mer lösa vikter osv.