handdator

Visa fullständig version : handledsskada...


harri
2002-04-03, 21:00
Någon som vet vad man ska göra när man får otroliga smärtor vid skivstångscurl? Jag får så jä-la ont i handleden när jag kör skivstångscurl... Vad ska jag göra? Läkare? Uppehåll? Uppehåll känns onödigt då jag i stort sett kan göra alla övningar utom underarmscurl samt skivstångscurl. Hjälp!

Frazze
2002-04-03, 21:13
Hur håller du stången då? Vinkeln på handlederna kan göra otroligt mycket, har själv problem med att få till just de övningarna, svårt att hamna i rätt läge alltså. Annars kan man alltid köra med hantlar. Det brukar vara det att man liksom låser fast underarmarna och därigenom får en onaturlig rörelse.

AnderssoN
2002-04-03, 22:08
Kör du mycket underarmsövningar? Själv förstörde jag en hel månads bicepsträning pga för mycket underarmsträning. Min vänstra handled smärtade så fort jag skulle ta tag i stången och köra bicepscurl.

Lade av helt med träning för underarmarna, och av en ren händelse så är jag helt återställd idag.

Är det den raka skivstångscurlen som inte fungerar kanske du kan testa Z-stången? Kör inte heller för tungt, oftast böjer sig handlederna i ganska otäcka vinklar om man inte riktigt orkar curla en viss vikt.

Munter
2002-04-03, 22:27
Jag får ont i handlederna/underarmarna då jag greppar för smalt. Testa ta en EZ-stång (sån 'kurvig' mindre stång, 10kg tror jag den väger) på de yttre svanken, den har ersatt rak skivstångscurl för mig helt och hållet.