handdator

Visa fullständig version : Förbränningen


Callister
2004-07-24, 20:59
En sak jag lärt mig här på forumet är att man ibland kan av misstag tro att ens kompis kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Att i många fall besitter personen i fråga en helt normal förbränning.
Grub fick det förklarat för mig att det inte är så, utan oftast att de inte äter lika ofta istället.
Och det har jag märkt nu också. Min polare äter jämt onyttiga saker och jag har på sistonde märkt (När jag umgåtts med honom hela dagar) att han inte äter så ofta, och så mycket.

Det jag undrar är om dessa personer har en annan sorts förbränning (som klarar av att äta ibland, men onyttigt)? Kanske lite skumm fråga men är alla normala förbränningar likadana på det viset?

Det finns säkert personer som på riktigt har sjukt hög förbränning och kan överäta.

Hoffa
2004-07-25, 01:37
Vad jag oftast ser och tror är att människor som äter mycket skräpmat men ändå är smala är just bara smala dom har lite fett och lite muskler...

Jag tror att om man äter bra mat och "äter på rätt sätt" för kroppen så får man en jämnare fördelning mellan muskler och fett men man måste styrketräna eller röra sig mycket där musklerna stimuleras...

Men jag skulle vilja träffa den människan som har lågt kroppsfett och mycket muskler och äter mycket skräp mat och skippar rejäla oraffinerade livsmedel o lever på skitmat...UTAN att proppa i sig otillåtna medel..

Bengt82
2004-07-25, 09:41
Hormonstörningar är relativt sällsynta, för det mesta så är det precis som king grub sa, de äter skräp men får i sig ganska lite energi totalt ändå genom perioder då de äter lite eller genom att bara äta ett par gånger om dagen.

Våra kroppar är byggda för att klara det mesta, det optimala är att äta nyttigt med ett par timmars mellanrum under hela dagen men är klart att kroppen kan klara sig så länge man får i sig ett miniumum av energi och näringsämnen under dagen.
Vill man ha muskler får man försöka ha lite bättre koll. Gammal sanning är ju att utan rätt kost så spelar det ingen roll hur mkt man tränar, man kommer inte bli större.

Callister
2004-07-25, 09:50
Polaren, som är smal som en sticka, han käkar typ 1 pizza om dagen, sen inge mer på hela dagen.
Andra dagar kanske han inte äter något alls utan sitter och knaprar chilinötter. Heh. Jag skulle aldrig klara av det. :D

Kossa Mu
2004-07-25, 11:27
När jag var yngre så åt jag väldigt ofta en micro pizza och cola på kvällen. Sen åt jag minst 5 st påsar med chips i veckan och ändå vägde jag bara 60 kilo. Grejen är att då åt jag bara frukost, midddag och kvällsmål och höll mig då smal ändå.

bubbleman
2004-07-25, 21:49
Jag umgås också med smala personer som hela tiden klagar på att "det inte går att gå upp i vikt". Hur många gånger man än säger att de ska äta mycket mer, och oftare så säger de bara att de redan äter mycket. Bullshit, de skiter i frukosten om mamman inte är hemma och dukar, käkar en macka till middag och chips på kvällen. En gång i veckan är mamma hemma och lagar mat och då äter de mycket och tror de ska växa... Bah!

Callister: Jag tror personligen att alla personers förbränning fungerar likadant men att jag, och kanske du är av den typen som älskar mat och vill äta hela tiden, det är skillnaden.

Diana
2004-07-26, 12:17
nåt som nämnts här förr ang förbränning är att de kan va skillnad på VAD olika pers förbränner mest av procentuellt, de kan spela roll oxå , för om en person tex förbränner procentuellt mest kolisar,glucos så blir han ju oftast snabbare hungrig än en som förbränner procentuellt mest fett, en till greje är att när man är tonåring eller däromkringh så utvecklas man ju fortfarande och den tillväxt processen tar ju massa me energi mehormoner och allt och eftersom många även fortfarande växer även på längden i den åldern så går de ju åt ännumer kcal..

Halib
2004-07-27, 16:39
Jag kunde oxå käka skräpmat varje dag utan att gå upp. Jobbade på McDonalds en hel sommar och åt pommes och burgare varje dag. Jag gick NER i vikt... Trodde att jag var ngt underbarn.
När jag sedan började träna och käkade FLER mål per dag gick jag upp i vikt. Alltså finns det folk som inte äter mer än det onyttiga man ser dem äta och därför inte blir feta.

Callister
2004-07-27, 17:40
Jag kan inte ha det som min livstil helt enkelt, att äta små mängder onyttigt och långa mellanrum, helst äter jag nyttig mat för att ha godis som mellanmål, hihi.