handdator

Visa fullständig version : Gör ni vad som krävs om ni så måsste spy?


Metal_boy_
2004-07-23, 22:55
Ni vet när man ska öka kalorierna tills dess att man märker att man börjar gå upp i vikt och man vräker i sig så mycket man kan...man måsste förbi sitt behov o en bit framåt...själv när det är dags att öka på kalorierna har det varit jävligt svårt ju mer man går upp o stagnerar och e tvungen att öka...jag får trycka i mig så jag vet att jag slutar när jag börjar få lite småkväljningar så tar det ca 2-3ve3ckor och jag kan äta den mängden utan att få kväljningar..fler som kör hårt även med kalorierna och maten?? vissa har nog svvårare än andra o töja lite så man kan skrapa i lite till

ät o bli lite småtjock o få muskler:hbang:

Hades
2004-07-23, 23:36
Tycker det är enklare att äta riktigt energitäta livsmedel än att käka så mkt pasta att man mår illa.

Metal_boy_
2004-07-23, 23:53
Originally posted by Hades
Tycker det är enklare att äta riktigt energitäta livsmedel än att käka så mkt pasta att man mår illa.

klart att det är men då kan man ju säga att negerbollar e effektivt att komma kalori+ på...de handlar ju om kvaliten på kalorier och att inte lägga på sig för mycket med fett:eating:

aliquis
2004-07-24, 00:50
Om man äter så mycket att man "nästan spyr" äter man nog för mycket för att oroa sig över fettökningar ändå.

Cartwright
2004-07-24, 07:42
Va?

Jag skulle gärna äta hela dagsransonen till fukost om jag fick.

:eating:

Hades
2004-07-24, 08:50
Originally posted by Metal_boy_


klart att det är men då kan man ju säga att negerbollar e effektivt att komma kalori+ på...de handlar ju om kvaliten på kalorier och att inte lägga på sig för mycket med fett:eating:
Nu menade jag inte onyttig mat.

King Grub
2004-07-24, 09:03
Vad säger att du ökar mer i muskelmassa av att överäta mer?

Inget.

Det enda du ökar är midjemåttet och fläsket.

Musklerna växer inte bättre om man äter 1000 kcal mer än man gör av med än om man äter 400 kcal mer. Däremot blir man fetare och insulinresistent.

Att överäta på det sättet tills man är kräkfärdig innebär absolut och enbart negativa effekter.

Damberg
2004-07-24, 09:04
Jo det kan vara jobbigt att trycka i sig mat fast man ät mätt. Men taktiken är att äta ofta. Jag brukar äta 7 mål per dag. Och då är det inte 7 lagade mål tills jag nästan spyr. Utan 3 lagade och resten mellanmål. Det går ju inte(läs: det är jävligt svårt) att äta lagad mat var 3:e timme. Det behövs inte heller med tanke på energimängden.

Kl 6 Frukost 540 kcal
kl 9 Mellamål 593 kcal
kl 12 Lunch 793 kcal
kl 14 Mellanmål 505 kcal
kl 17 Middag+ protein 934 kcal
kl 18 Träna
kl 20 Gainer med mjölk 556
kl 22 kvällsmål 592
Totalt 4450 kcal

Munter
2004-07-24, 09:05
116kg nyrakad. Varför ska du gå upp mer?

bubbleman
2004-07-24, 09:32
Originally posted by Cartwright
Va?

Jag skulle gärna äta hela dagsransonen till fukost om jag fick.

:eating:

Exakt... Jag skulle äta dubbelt så mycket om jag kunde, man blir ju smällfet om man äter som man vill...


116kg nyrakad. Varför ska du gå upp mer?

Bra fråga

Trytter
2004-07-24, 10:24
Äter så jag är mätt och inte så jag mår dåligt av det.
Ätstörningar är inte kul att släpa runt på....

JustinCredible
2004-07-24, 10:30
han skrev aldrig att han gör så nu.

King Grub
2004-07-24, 10:35
Det är i alla fall en förkastlig metod. Det är inga kvalitetskilon som byggs.

Officer
2004-07-24, 11:51
King Grubs ord guld värda igen här.


Som jag sa förut, överbulk är bara en ursäkt för tjockisar som inte vet hur man ska äta.

Trytter
2004-07-24, 12:04
Originally posted by AnabolicProtein
Som jag sa förut, överbulk är bara en ursäkt för tjockisar som inte vet hur man ska äta.

Lee Priest? :angel:

Metal_boy_
2004-07-24, 12:40
nu är det så att jag måsste kämpa för att gå upp i vikt...jag håller mig på en nivå där jag ändå ligger på samma bf fast att jag ökar och går upp...saken är det att även om de e svårt för mig att få i sig den mångden så behöver det ju inte vara det för nån annan...jag har alltid fått kämpat för att öka på kalorierna...nu verkar det även som att musklerna på biceps börjar komma så att jag hoppas det går positivt...det verkar funka för mig iaf

överäta på nyttig mat:eating:

King Grub
2004-07-24, 12:42
Originally posted by Metal_boy_
överäta på nyttig mat:eating:

Gör dig lika fet.

Metal_boy_
2004-07-24, 12:44
Originally posted by King Grub
Vad säger att du ökar mer i muskelmassa av att överäta mer?

Inget.

Det enda du ökar är midjemåttet och fläsket.

Musklerna växer inte bättre om man äter 1000 kcal mer än man gör av med än om man äter 400 kcal mer. Däremot blir man fetare och insulinresistent.

Att överäta på det sättet tills man är kräkfärdig innebär absolut och enbart negativa effekter.

det är bara så när jag ökar på kolisarna i en liten period och sen vänjer jag mig....precis som i början av kariären när man va tvungen att börja käka mer i samband me styrketräningen

jag är inte så fet som man kan tro.....mitt midje mått ligger runt 100 och då får man tänka på att jag är lång och ganska bred där i grunden

King Grub
2004-07-24, 12:46
Vänjer dig vid vad? Din förbränning sänks väl inte för varje vecka som går? Och inte kan du lägga på dig muskelmassa i sådan takt att du höjer ämnesomsättningen såpass. Varje kilo muskelmassa extra innebär bara en ökad energiförbrukning på 13 kcal per dygn.

Metal_boy_
2004-07-24, 12:52
Originally posted by King Grub
Vänjer dig vid vad? Din förbränning sänks väl inte för varje vecka som går? Och inte kan du lägga på dig muskelmassa i sådan takt att du höjer ämnesomsättningen såpass. Varje kilo muskelmassa extra innebär bara en ökad energiförbrukning på 13 kcal per dygn.

ok hehe fan ..ingen idé att försöka tjafsa imot dig du vinner ju ändå när det gäller kost :D ...men saken är iaf den att jag tänker inte gå över 120kg...sen ska jag försöka deffa...då kommer jag behöva många tips den dagen hehe

jag ökade kalorierna för att vikten stagnerade i ett par veckor på 115-116kg o jag håller bättre styrka me mycke mat

Metal_boy_
2004-07-24, 12:53
så länge jag ser att jag inte lägger på mig en massa fett så skitsamma:eating: :bpump:

King Grub
2004-07-24, 13:13
Originally posted by Metal_boy_
jag är inte så fet som man kan tro.....mitt midje mått ligger runt 100

Bara en meter? :D

Originally posted by Metal_boy_
då får man tänka på att jag är lång och ganska bred där i grunden

"I'm not fat; I'm big boned!"

Metal_boy_
2004-07-24, 13:17
Originally posted by King Grub


Bara en meter? :D

hahaha ja ne men ärligt det finns folk som e kortare än mig och väger mindre som besitter större midja på det här forumet:D

Hades
2004-07-24, 14:27
Rapsolja är ju ganska behändigt om du har svårt att komma upp i kalorier.

Metal_boy_
2004-07-24, 15:29
Originally posted by Hades
Rapsolja är ju ganska behändigt om du har svårt att komma upp i kalorier.

använder det på arje måltid =)