handdator

Visa fullständig version : Jans träningsdagbok och journal osv..


Sidor : [1] 2 3

Jan
2004-07-23, 17:57
Jag tänkte dra upp en journal då =)
Jag är 16 år gammal (född 88).
Vikt: 72-73 och på väg uppåt (alldeles för fort)
Längd: ca 172cm. Vill bli längre!!
Har tränat i lite mer än ett år nu, men hälften av tiden har varit oseriöst tränande så det är min bortskyllning på att jag är så svag och liten + att jag inte hade det bästa utgångsläget :angel:
Hittade till gymmet iom att jag blev skadad i korsryggen i fotbollen och höll igång med cykel och provade på lite maskinträning. Slutade med fotbollen direkt efter att jag hittade gymmet :)

Mitt schema ser ut såhär för tillfället:
Måndag:Ben
Tisdag:Armar
Onsdag:Rygg
Torsdag:Vila
Fredag:Axlar
Lördag:Vila
Söndag:Bröst

Jan
2004-07-23, 17:59
Dagens pass var Axlar och Trapz
Sittande Hantelpress:
24kg * 6, 4+1 (Minns inte om det var 7 på första)
21.5kg * 7+1, 6, 6, 5
Gick sådär, tappade mycket efter första.

Stående Hantellyft:
11.5kg * 12, 10
Lite ostrikt

Liggande X-drag:
15kg * 4+6
10kg * 14, 12, 11

Sittande Hantellyft:
9kg * 12, 10

Hantellyft:
3-4 set på 9kg 8-14 reps

13min HIIT Svettigt nå uta helvete.

Hoppade över trapzen idag. Inge vidare pass.Har legat i solen några timmar på förmiddagen, så jag kännde mig lite loj i kroppen.

Jompi
2004-07-23, 17:59
Originally posted by Jan
Jag tänkte dra upp en journal då =)
Jag är 16 år gammal (född 88).
Vikt: 72-73 och på väg uppåt (alldeles för fort)
Längd: ca 172cm. Vill bli längre!!
Har tränat i lite mer än ett år nu, men hälften av tiden har varit oseriöst tränande så det är min bortskyllning på att jag är så svag och liten + att jag inte hade det bästa utgångsläget :angel:
Hittade till gymmet iom att jag blev skadad i korsryggen i fotbollen och höll igång med cykel och provade på lite maskinträning.

Mitt schema ser ut såhär för tillfället:
Måndag:Ben
Tisdag:Armar
Onsdag:Rygg
Torsdag:Vila
Fredag:Axlar
Lördag:Vila
Söndag:Bröst



HÄRLIGT! nu kom den:)
Det ser fint ut.. Men själv tycker jag du ska lägga in/flytta en vila kanske före rygg eller efter ben?
Brukar ju va rätt trött efter det, men det var bara ett förslag.
Lycka till med träningen:hbang:

Jan
2004-07-23, 18:20
Originally posted by Jompi




HÄRLIGT! nu kom den:)
Det ser fint ut.. Men själv tycker jag du ska lägga in/flytta en vila kanske före rygg eller efter ben?
Brukar ju va rätt trött efter det, men det var bara ett förslag.
Lycka till med träningen:hbang:

Japp, nu är det hårdträning som gäller :bpump:
Schemat kommer att bytas till detta efter att jag varit på Kreta:
Måndag:Ben
Tisdag:Bröst
Onsdag:
Torsdag:Rygg
Fredag:Armar
Lördag:
Söndag:Axlar

Jompi
2004-07-24, 10:07
Vila i dag din jävel?:)

Hehe blir det nå Luleå kalaset då?

Jan
2004-07-25, 17:27
Japp, igår var det vila som gällde förutom en joggingtur på ca 7km.
Vet inte om jag ska på luleå kalaset, är kanske på fjällvandring med pappsen då. Och pdol vet jag inte om jag får åka på, pga saker som inträffat. Ska du på luleå kalaset?

Bröst & Mage var det som gällde idag.
Hantelpress:
30kg * 7, 5+1, 4+1, 3, 3

3set magmaskin

Lutande bänkpress i smithkilo)
55kg * 4, 3+1, 3+3
Vikterna exkl. stång som väger nått kilo

Chestpress maskin:
150lbs * 7, 6, 6

1 set magmaskin och 2 set benlyft

Flyes i maskin
130lbs * 9
120lbs* 6, 6

Chestpress maskin:
140lbs * 7, 6

1 set repchrunches

10min HIIT på trappmaskin

Helt ok pass, ökade lite i snebbänken i smith bl.a. Imorrn är det ben som gäller :bpump:

Jompi
2004-07-25, 18:57
Originally posted by Jan
Japp, igår var det vila som gällde förutom en joggingtur på ca 7km.
Vet inte om jag ska på luleå kalaset, är kanske på fjällvandring med pappsen då. Och pdol vet jag inte om jag får åka på, pga saker som inträffat. Ska du på luleå kalaset?

Bröst & Mage var det som gällde idag.
Hantelpress:
30kg * 7, 5+1, 4+1, 3, 3

3set magmaskin

Lutande bänkpress i smithkilo)
55kg * 4, 3+1, 3+3
Vikterna exkl. stång som väger nått kilo

Chestpress maskin:
150lbs * 7, 6, 6

1 set magmaskin och 2 set benlyft

Flyes i maskin
130lbs * 9
120lbs* 6, 6

Chestpress maskin:
140lbs * 7, 6

1 set repchrunches

10min HIIT på trappmaskin

Helt ok pass, ökade lite i snebbänken i smith bl.a. Imorrn är det ben som gäller :bpump:


Härligt hantelpress:)

Men jag tycker du ska köra bänkpress också:P
ÖVriga skaer kan jag inte kommentera så mkt eftersom jag inte kör dom själv, men bra att du är nöjd!
:hbang:

Jan
2004-07-26, 16:57
Mitt gym var stängt, så jag var på nautilus igår och där har dom bara en bänkpress (som såklart var upptagen då). Annars var det tänkt att köra bänk.

Ben idag

Knäböj:
85kg * 8
95kg * 8
95kg * 6
85kg * 8

Benspark:
80kg * 9

Sittande bencurl:
50kg * 12
60kg * 9, 9 PB
55kg * 12,11

Sittande vadpress: 4 set 50kg 15-20 reps

4 set stående vadpress i hacksquat.

Gick rätt okej. Kör nog ett pass till på samma vikt i böjen.

Jompi
2004-07-26, 17:11
Originally posted by Jan
Mitt gym var stängt, så jag var på nautilus igår och där har dom bara en bänkpress (som såklart var upptagen då). Annars var det tänkt att köra bänk.

Ben idag

Knäböj:
85kg * 8
95kg * 8
95kg * 6
85kg * 8

Benspark:
80kg * 9

Sittande bencurl:
50kg * 12
60kg * 9, 9 PB
55kg * 12,11

Sittande vadpress: 4 set 50kg 15-20 reps

4 set stående vadpress i hacksquat.

Gick rätt okej. Kör nog ett pass till på samma vikt i böjen.

Okej..

MKT tjusiga böjar:hbang:

Jan
2004-07-28, 21:47
Rygg var det idag

Chins
* 7, 6, 5 Har minskat här :em:

Marklyft
90kg * 6, 6 ,6 ,6 ,6
Andra gången jag kör marklyft seriöst. Fick byta grepp i de sista setten på sista repen, så jävla dåligt grepp har jag :em:

1 set hantelrodd som inte känndes något vidare.

T-bar
Stång+35kg * 10, 10, 10

Sittande rodd i maskin 2 set

13min HIIT

Fick vänta 20 min innan jag kunnde köra marklyft, vilket medförde att det inte blev så mycket lats. HIIT gick skittungt. Inge vidare pass. Blir ev ett axelpass på fredag innan jag åker till pdol :cheers:

Jan
2004-08-01, 19:17
Körde ett axelpass i fredags men det är inte värt att nämna.
Var på Inpuls som omväxling för att köra ett Bröst & mag pass

Hantelpress:
30kg * 10(PB +3reps:D)
30kg * 8, 7, 6, 5

3set nordic magmaskin

Snebänk
50kg * 10
Känndes inget vidare och hade ingen pass

Sne hantelpress:
25kg * 5, 7
Vilade lite för kort efter snebänken, därav första set.

Flyes(Lätt lutning)
12.5kg * 10, 9, 7
Andra gången eller nå sånnt jag kör flyes, brukar köra i maskin annars, vilket jag tycker är skönnare, men ska prova hur det känns tills jag fått in tekniken bättre.

3set magmaskin

Mycket nöjd med plana hantelpresserna. Måste varit nå fel på hantlarna eller nå :P Eller så ökar man som fan av att supa :cheers: Var på pdol i fredags och såg Fronda :hbang:
Imorrn åker drar jag med pappa och fjällvandrar, så det blir ingen träning förrän torsdag eller fredag.

X-Change
2004-08-01, 21:33
Tjosan mannen!
Äntligen trycker du upp en journal med.. ska följa dig!
Stark är du med, säger bara go for it! :hbang: :hbang:

Föresten.. Fronda äger! :kickass:

Jan
2004-08-01, 23:35
Tjena X:et
Japp, nu var det dags att dra upp journalen. Har tänkt att göra det så länge. Kul att du följer mig, följer dig med :love:
Det var grymmt drag på Fronda (eller kamphundar som gruppen heter), du skulle varit där :hbang: :kickass:

Ludvig
2004-08-01, 23:43
det var ju så satans varmt under fronda konserten så man ville bara ta bort sig å alla i närheten, tacka vet jag havsbadet :hbang:

Jompi
2004-08-02, 22:00
Originally posted by Jan
Körde ett axelpass i fredags men det är inte värt att nämna.
Var på Inpuls som omväxling för att köra ett Bröst & mag pass

Hantelpress:
30kg * 10(PB +3reps:D)
30kg * 8, 7, 6, 5

3set nordic magmaskin

Snebänk
50kg * 10
Känndes inget vidare och hade ingen pass

Sne hantelpress:
25kg * 5, 7
Vilade lite för kort efter snebänken, därav första set.

Flyes(Lätt lutning)
12.5kg * 10, 9, 7
Andra gången eller nå sånnt jag kör flyes, brukar köra i maskin annars, vilket jag tycker är skönnare, men ska prova hur det känns tills jag fått in tekniken bättre.

3set magmaskin

Mycket nöjd med plana hantelpresserna. Måste varit nå fel på hantlarna eller nå :P Eller så ökar man som fan av att supa :cheers: Var på pdol i fredags och såg Fronda :hbang:
Imorrn åker drar jag med pappa och fjällvandrar, så det blir ingen träning förrän torsdag eller fredag.

Fina hantelpressar, men tycker absolut du ska öka vikten på snebänken, du kan mer när du kör med dom där hantlarna:)

Jan
2004-08-05, 20:57
det var ju så satans varmt under fronda konserten så man ville bara ta bort sig å alla i närheten, tacka vet jag havsbadet :hbang:

För oss, 16åringar så dög området :notme: Och inte tänkte jag särskilt mycket på värmen, när det är fronda inte ;)

Jonte: Hade absolut kunnat mer vikt i snebänken men det känndes inget bra i nacken, av någon anledning. Inte alltför mycket vikt, då flera av tidigare set var till failure.


Är föresten hemma från fjällen nu. Blev uppemot nio mil på 3½ dagars vandring.
Andra dagen blev ca 35km på en dålig led och massor med knott. Startade 08:50 på morgonen från lapporten och var inte framma i allesjaure förrän 21:20(missade bastun med en halvtimma), lunchpauser och så därimellan också. En sån dag är ingenting jag drömmer om att få göra om, med all denna packning på ryggen och stövlar. Badade morgonen efter i allesjaure i vatten under 10 grader :mallan: Nåja, skönt att vara hemma nu. Ska köra igenom kroppen nu tills på söndag, då vi bilar ner till stockholm och sen åker till Kreta. Dagsformen får avgöra vad som tränas skall. Tack och hej

Jompi
2004-08-05, 22:24
Jonte: Hade absolut kunnat mer vikt i snebänken men det känndes inget bra i nacken, av någon anledning. Inte alltför mycket vikt, då flera av tidigare set var till failure.


Är föresten hemma från fjällen nu. Blev uppemot nio mil på 3½ dagars vandring.
Andra dagen blev ca 35km på en dålig led och massor med knott. Startade 08:50 på morgonen från lapporten och var inte framma i allesjaure förrän 2120(missade bastun med en halvtimma), lunchpauser och så därimellan också. En sån dag är ingenting jag drömmer om att få göra om, med all denna packning på ryggen och stövlar. Badade morgonen efter i allesjaure i vatten under 10 grader :mallan: Nåja, skönt att vara hemma nu. Ska köra igenom kroppen nu tills på söndag, då vi bilar ner till stockholm och sen åker till Kreta. Dagsformen får avgöra vad som tränas skall. Tack och hej[/QUOTE]

okej tänkte väl det:)
Inte tid skriva så mkt nu tyvärr, låter fint. Men kommer skana dna inlägg när du drar till kreta! hur länge?:D

Lät jävlgit härligt å ha skoj!

Okej, hehe. trevligt annars då?

Ska dr aå fjällvandra nästa åR:)

Jan
2004-08-09, 19:27
okej tänkte väl det:)
Inte tid skriva så mkt nu tyvärr, låter fint. Men kommer skana dna inlägg när du drar till kreta! hur länge?:D

Lät jävlgit härligt å ha skoj!

Okej, hehe. trevligt annars då?

Ska dr aå fjällvandra nästa åR:)


Jag kommer hem någon dag innan skolan börjar.. Vi kanske ses i fjällen nästa år då :)
Har kört igenom kroppen på 3 dagar, lite halvlojja pass. Orkar inte skriva upp dom..
Sitter utanför Ö-vik nu hos några bekanta och imorrn åker vi till Stockholm =)

Pusspuss och ha det så bra alla :love:

Jompi
2004-08-13, 13:13
Jag kommer hem någon dag innan skolan börjar.. Vi kanske ses i fjällen nästa år då :)
Har kört igenom kroppen på 3 dagar, lite halvlojja pass. Orkar inte skriva upp dom..
Sitter utanför Ö-vik nu hos några bekanta och imorrn åker vi till Stockholm =)

Pusspuss och ha det så bra alla :love:


Okej.. joo fan de får vi ta å göra:P

HAHa okej..
joo fan inte länge kvar tills skolan börjar, fan va tråkigt:(

Du sitter nog och glassar just nu:D

Får dra nåt pass nån gång när du kommit hem? :hbang:

Jan
2004-08-29, 16:58
Är hemma från kreta, sen länge nu. Brun har jag också hunnit med och bli :mallan: . Har kört en vecka men jag har tappat på två träningsfria veckor, med lite mat. Har därför inte orkat skriva upp passen :em: .

Jompi: Japp, tycker verkligen vi ska köra nått pass tillsammans :) Helst i Luleå, eftersom jag aldrig är i boden :P

Var på inpuls idag och körde, var nån jippodag där så det var gratis. Man fick också en påse med ett par sockar, en fitnessbar, en fitnessdryck och en veckas gratis träning :)

Axlar & mage var det som gällde idag

Axelpress i maskin(David), fria vikter:
60kg * 8(PB), 6, 5

Sittande hantelpress:
25kg * 6, 5, 5 Lite hjälp på sista repsen i sista set

Hantellyft åt sidan:
10kg * 15, 15, 13

Framåtlutande hantellyft:
6kg * 15, 15, 15 Extremt strikta, bra kontakt

6 set mage

10 min HIIT

Var riktigt kul att träna idag... Hade glömmt extra sockar, men som tur var fick man ett par :) Imorrn är det ben som gäller, hoppas bara att jag inte får lika mycket träningsverk som förra veckan, då gick det knappt och gå =/

Big_Vik
2004-08-29, 19:19
Du är ju bara 88 :eek:
och starkare än mej i axlarna :cryout:
*Torkar tårarna och placerar några hårda hardcore-dunkar i ryggen på dej*

:thumbup:

Edit: var har du varit på Fronda-konsert???? :hbang: va han bra?

X-Change
2004-08-29, 19:40
Kreta? Inte för mycket ölande då va? :D
Vars i Ö-vik var du då? Vi skull ha tat ett pass, mannen! :bpump: ;)
Få hålla med Mr Vik, din axelstyrka är grym! :bow:

Jan
2004-08-29, 21:37
Big Vik: Du ska bara se mina ryggpass, sen gråter du inte mer ;)
Var på Fronda På PDOL (Piteå Dansar Och Ler). Det var tom över förväntningarna och då är det inte dåligt inte :cheers:
Längst upp på http://www.harborfanjag.nu/media.asp finns det ett filmklipp från piteå när dom framför Rullar Fram, rekommenderas varmt!

X-et: Näpp, blev inget ölande alls, var med familjen.. Men jag tog hem nån flaska alltid :) Var utanför Moliden, ett ställe som heter Backe och gränsar mot nått som heter Hållen. Vet du var det ligger kanske? Vi får ta passet nästa sommar då! Tack så mycket för komplimangen :love: Har alltid haft lätt för axlar

Tack för responsen grabbar!

Jan
2004-08-30, 18:00
Skrev upp passet, men när jag skulle posta det försvnann allt, så nu hastar jag ner det bara :insane:

Ben idag:

Knäböj:
80kg * 10, 6
90kg * 8
95kg * 8, 6 sista repsen lite ostrikta
80kg * 12

Benspark:
3 set 60-65 kg, 7-8 reps

Sittande lårcurl
3 set

Liggande lårcurl
1 set

Stående vadpress:
5-6 set, 16 plattor, ca 15 reps
2 set för bara vänstern

Var ett ganska lungt pass, efter träningsverken från förra veckans benpass. Blir och höja lite i böjen, nästa vecka.

Jompi
2004-08-30, 20:46
Skrev upp passet, men när jag skulle posta det försvnann allt, så nu hastar jag ner det bara :insane:

Ben idag:

Knäböj:
80kg * 10, 6
90kg * 8
95kg * 8, 6 sista repsen lite ostrikta
80kg * 12

Benspark:
3 set 60-65 kg, 7-8 reps

Sittande lårcurl
3 set

Liggande lårcurl
1 set

Stående vadpress:
5-6 set, 16 plattor, ca 15 reps
2 set för bara vänstern

Var ett ganska lungt pass, efter träningsverken från förra veckans benpass. Blir och höja lite i böjen, nästa vecka.


Jag tycker din knäböj är rentav grym!!!
Vad väger du?

I övrigt bra:)

Hur funkar sittande lårcurl för dig?
Jag får typ ingen kontakt i den, vet inte vad som är fel.

Jan
2004-08-31, 13:18
Jag tycker din knäböj är rentav grym!!!
Vad väger du?

I övrigt bra:)

Hur funkar sittande lårcurl för dig?
Jag får typ ingen kontakt i den, vet inte vad som är fel.

Tack tack, men jag vet väl inte om den är så grym.. Morgonvikten ligger just nu på ca 72kg, kanske något över.

Sittande lårcurl känns mycket bra, såvida jag kör ganska lätt så får jag bra kontakt.

Rygg idag:

Chins:
Kroppsvikten * 9, 6, 6

Marklyft:
80kg * 6, 6, 5, 3 Greppet :furious:
Letade dragremmar, men fann bara en så jag använde den på vänster
80kg * 12, 10

Chins igen:
Kroppsvikten * 6, 5+1 ostrikt

Chins med hjälpvikt:
6 plattor * 10, 9

Pulldownmaskin:
2 set, 40 kg och många reps

3 set underarmscurl med hantel för vänstern för att kompensera att jag använde rem för den

10 min HIIT


Chinsen gick bra, men jag blev så trött i underarmarna redan efter chinsen, så marklyften utan dragremmen gick skit. Måste verkligen göra något åt greppet, men jag vet inte riktigt vad. Nått förslag? Måste köpa egna dragremmar och använda till chinsen, så kanske man orkar lite mer i marklyften.

X-Change
2004-08-31, 18:12
Moliden ja! Har några gamla klasskompisar där.. om ni kör förbi Själevad nån gång så vet du att det är där jag huserar.. nedanför konsum! :D

Har själv problem med greppet, ska börja köra "holdbar" (hålla en skivstång så länge som möjligt), sen ska jag nog även prova på att "pincha" (hålla en viktkaka med 'raka' fingrar, får inte böja tummen eller någon av de andra fingararna).
Men när lönen kommer så ska jag införskaffa en gripper att leka med! ;)

Tycker det såg ut som ett bra pass, bara greppet ordnar sig så tar du 100 kg i marken lätt! Avundas dina chins! Ös på! :thumbup:

bosse_brutal
2004-08-31, 19:22
chinsen såg ju inte fy skam ut, lite ökningar där :thumbup: synd på greppet i marken bara...
Om jag var du skulle jag skaffa ett par drdrag remmar, det kostare en hundring ungefär och är värda sin vikt i guld på ryggdagen... greppet kan man alltid träna separat, så varför låta resten av träningen bli lidande?

/the bosse

Jompi
2004-08-31, 19:28
Moliden ja! Har några gamla klasskompisar där.. om ni kör förbi Själevad nån gång så vet du att det är där jag huserar.. nedanför konsum! :D

Har själv problem med greppet, ska börja köra "holdbar" (hålla en skivstång så länge som möjligt), sen ska jag nog även prova på att "pincha" (hålla en viktkaka med 'raka' fingrar, får inte böja tummen eller någon av de andra fingararna).
Men när lönen kommer så ska jag införskaffa en gripper att leka med! ;)

Tycker det såg ut som ett bra pass, bara greppet ordnar sig så tar du 100 kg i marken lätt! Avundas dina chins! Ös på! :thumbup:

X-change hur gammal är du?:D

Är nämligen rätt så mycket i själevad.
Har 2 kusiner där en 89:a och en 86:a.

X-Change
2004-09-01, 11:00
Jompi: 17 svåra år heter det har jag för mig! :D

Vad heter de då? Nyfiken i en strut! ;)

Jan
2004-09-01, 11:11
X Change: Vi brukar handla på Åkes ica i själevad :) Kollade faktiskt efter dig och Vik, när vi åkte igenom där. Ni bytte inte fönster i huset? :D

Tack för tipsen, ska prova övningarna efter nått pass. Är också sugen på grippers, men jag tycker det är lite dyrt. Kanske går ihop med nån kompis och köper ett par.

Passet var helt ok, inget spec men det var lång vila mellan setten..


Bosse: Kul att du skriver här, ska kolla in din journal också :) Satte inte ut nått PB, eftersom jag gjort 9 förrut men dessa var dock striktare.
Angående marklyften, så känns det lite(mycket) löjligt att behöva remmar på 80kg :em: Ska iaf köpa ett par remmar till chinsen, så att jag sparar mer grepp till marklyften. Kändes ganska mycket lättare att köra chins med remmar. Får väl investera i nån gripper..

Gjorde en liten kosttillskotts beställning häromdagen:
3kg Protec vanilj ca 500kr
6 burkar Eiselt Balance ca 400kr
Frakt ingick i priserna också :thumbup:

Big_Vik
2004-09-01, 12:00
Här har man missat lite. De där böjarna var ju fan otroliga! och dina chins är grymma. jag siktar på 10 st till jul :em: Men jag ska fan lyckas! tack för länken ska kolla nu :)

Och du Jompi: du har ett dygn på dej fr.o.m. nu att tala om namnet på flickorna! :smokin: hoppas att nån av dem är av det könet iaf! :naughty:
x-change jag vet att du gillar yngrre kvinnor så 89an is all yours! :cheers:
(psst* free teens du vet)

Jan
2004-09-01, 19:12
Här har man missat lite. De där böjarna var ju fan otroliga! och dina chins är grymma. jag siktar på 10 st till jul :em: Men jag ska fan lyckas! tack för länken ska kolla nu :)

Tacktack, ökar lite på böjen till nästa pass också :)
Kör du hårt, så fixar du 10 till jul men då får det inte vara några alkohol och andra dåliga grejjer med i bilden om du ska klara det ;)

Körde morgondagens pass idag istället, Bröst:

Bänkpress:
60kg * 6
65kg * 6, 5,4+1, 4 lite pass på sista repsen

Lutande hantelpress:
24kg * 10
26.5kg * 6(PB), 5

Flyes i CC:n:
25kg * 12, 12, 12 vikterna släppte på ena sidan i sista set, så jag fick ladda om och köra ett nytt sista.


Bänken var väl vad jag förväntade mig. Lutande hantelpressarna var dock lite över förväntan :) Gjorde bort detta pass idag, pga av det ev. blir lite alkohol imorrn..

bosse_brutal
2004-09-01, 19:35
Nice Hantelpressar :kickass:

hur mycket lutning har du när du kör?

Jompi
2004-09-01, 21:47
Tacktack, ökar lite på böjen till nästa pass också :)
Kör du hårt, så fixar du 10 till jul men då får det inte vara några alkohol och andra dåliga grejjer med i bilden om du ska klara det ;)

Körde morgondagens pass idag istället, Bröst:

Bänkpress:
60kg * 6
65kg * 6, 5,4+1, 4 lite pass på sista repsen

Lutande hantelpress:
24kg * 10
26.5kg * 6(PB), 5

Flyes i CC:n:
25kg * 12, 12, 12 vikterna släppte på ena sidan i sista set, så jag fick ladda om och köra ett nytt sista.


Bänken var väl vad jag förväntade mig. Lutande hantelpressarna var dock lite över förväntan :) Gjorde bort detta pass idag, pga av det ev. blir lite alkohol imorrn..


Fint pass:) Snart reppar du väl på 70?

keep rockin!

Jompi
2004-09-01, 21:51
Här har man missat lite. De där böjarna var ju fan otroliga! och dina chins är grymma. jag siktar på 10 st till jul :em: Men jag ska fan lyckas! tack för länken ska kolla nu :)

Och du Jompi: du har ett dygn på dej fr.o.m. nu att tala om namnet på flickorna! :smokin: hoppas att nån av dem är av det könet iaf! :naughty:
x-change jag vet att du gillar yngrre kvinnor så 89an is all yours! :
(psst* free teens du vet)


Haha ledsen att göra dig besviken :thefinger:

Erik o Henrik vallgren heter om, om du känner igen det?:p

Big_Vik
2004-09-02, 10:48
Jag förstår inte, först säger du åt mej att alkohol är :nono:
Sen mumlar du nånting om förtärning av rusdrycker för egen del imorgon.

Lev som du lär :thefinger

Jag hade funderat på att driva ut allt vatten imorgon, fredag kväll och sen börja kreatinkuren på måndag och därmed bli nykterist fram till jul. Fast tror jag stannar hemma och pimplar proteindrinkar istället. Sist jag va ute blev jag ju förkyld.! Fast det är klart, det är jag ju redan.

bra pass förresten. bilder? :naughty:

Jompi: nu gjorde du mej väldigt ledsen :cryout:

Ska springa ner till gymmet nu och köra lite holdbar! :kickass:

Jompi
2004-09-02, 23:00
När ska vi ta vårat pass då Jan?:D;)

Kan vi köra något riktigt mördarpass :bpump:

Jan
2004-09-03, 13:58
Bosse Brutal: Tack, lutningen är femte från nedersta på nordicbänkar.

Big Vik: Menade ju ifall du skulle klara 10 chins, så måste du satsa hårt ;) Med det låter bra med en vätsketöming :cheers: Hade min igår!
Hur är det med förkylninigen nu då? Har lite bilder, som är några månader på datorn.. Köpte en digitalkamera för en månad sedan, så jag får väl ta lite nya och se, ifall jag lägger upp några..

Jompi: Är du i luleå, så tar vi ett mördarpass tillsammans! Vi kan nog köra på inpuls, där kan du gratisträna för på mitt gym går det inte..


Har sovit mindre än fem timmar inatt och festat igår, så jag trodde inte på nått bra pass. Kom hem från skolan, tryckte i mig 4 koffentabletter, laddade med lite musik och nu kom motivationen!

Skivstångscurl:
38kg * 10(PB), 8, 8, 7, 6

Smal bänkpress:
50kg * 12(PB)
55kg * 6 lite pass. Inget vidare..
50kg * 8, 9, 7+1

Måste bättra tekniken i smalbänken.

Hantelcurl:
16.5kg * 11(PB), 9, 7

Liggande tricepspress:
27.5kg * 13
32.5kg * 10, 10, 8

Skivstångscurl:
29kg * 15
Dips:7st
29kg * 12
Dips:8st
29kg * 12
Dips:8st
Supersettade skivstångscurlen och dipsen.

Kanonpass, 5 av 5 möjliga. Äntligen börjar det hända lite med bicepsen.

Big_Vik
2004-09-03, 15:00
Big Vik: Menade ju ifall du skulle klara 10 chins, så måste du satsa hårt ;) Med det låter bra med en vätsketöming :cheers: Hade min igår!
Hur är det med förkylninigen nu då? Har lite bilder, som är några månader på datorn.. Köpte en digitalkamera för en månad sedan, så jag får väl ta lite nya och se, ifall jag lägger upp några..
.

Haha satsa eller supa hårt? :cheers:
ne, jag säger de blint na sånt (chinsen blir det iaf) hell yeah!
Det var bra igår. Sen tvingades jag med på idrotten ändå. :furious: Halsen är sämre idag men är det okej imorron tränar jag, eller möjligen söndag. Annars får jag väl bara grina åt den här veckan...har iaf lite träningsvärk i latsen och lite i brösten fortfarande.
Give us those pictures god dammit! *cartman voice* :)

Big_Vik
2004-09-03, 15:06
Här sitter jag o skriver bara om mej själv....:em:
passet såg stabilt ut! gött med PB.
Spec biceps var bra, verkar som om du likt många andra är starkare än dem än triceps (hur man nu mäter) själv har jag pissiga biceps och okej triceps. :(
känns ju illa, då det är den i särklass viktigaste muskeln :angel:
Och nu vill vi höra om vätsketömningen igår. nå? :D

Jompi
2004-09-03, 16:34
Bosse Brutal: Tack, lutningen är femte från nedersta på nordicbänkar.

Big Vik: Menade ju ifall du skulle klara 10 chins, så måste du satsa hårt ;) Med det låter bra med en vätsketöming :cheers: Hade min igår!
Hur är det med förkylninigen nu då? Har lite bilder, som är några månader på datorn.. Köpte en digitalkamera för en månad sedan, så jag får väl ta lite nya och se, ifall jag lägger upp några..

Jompi: Är du i luleå, så tar vi ett mördarpass tillsammans! Vi kan nog köra på inpuls, där kan du gratisträna för på mitt gym går det inte..


Har sovit mindre än fem timmar inatt och festat igår, så jag trodde inte på nått bra pass. Kom hem från skolan, tryckte i mig 4 koffentabletter, laddade med lite musik och nu kom motivationen!

Skivstångscurl:
38kg * 10(PB), 8, 8, 7, 6

Smal bänkpress:
50kg * 12(PB)
55kg * 6 lite pass. Inget vidare..
50kg * 8, 9, 7+1

Måste bättra tekniken i smalbänken.

Hantelcurl:
16.5kg * 11(PB), 9, 7

Liggande tricepspress:
27.5kg * 13
32.5kg * 10, 10, 8

Skivstångscurl:
29kg * 15
Dips:7st
29kg * 12
Dips:8st
29kg * 12
Dips:8st
Supersettade skivstångscurlen och dipsen.

Kanonpass, 5 av 5 möjliga. Äntligen börjar det hända lite med bicepsen.

Det får vi ta å göra nån gång!:)

Grattis, 2 PB brukar man sova rätt gott på :thumbup:

Kanske lite väl höga reps på skivsåtngscurlen i slutet?

BRA pass vilket som!

Jan
2004-09-05, 16:09
Vik: Nu blir det att satsa hårt som gäller, ingen vätsktömning före nyår nu, för min del iaf :bpump: Fast mina kompisar blir så galna, när jag går in så hårt för träningen :D Jag tror inte mina triceps släpar symetriskt. Fast då är jag ingen expert på att bedömma sånnt. Fast biceps är såklart viktigare, som du säger..
Vätsketömingen var riktigt kul, om du vill veta med detaljer, så tar vi det på pm ;) Måste ta bilder nån dag, nu i veckan. Om jag vågar lägga upp dom, så lägger jag upp nån gammal också, i samma veva.

Jonte: Inte några problem att sova på det inte.. Repsen i slutet var nog lite höga, men vad gör man inte för mer pump :angel:

Axlar & mage:

Axelpressmaskin(david), fria vikter:
60kg * 9(PB), 7, 5

Sittande hantelpress:
27.5kg * 2+1 Vet inte om jag ska sätta ut pb..
25kg * 5+1, 3+1
22.5kg * 7+1
20kg * 8

Hantellyft åt sidan:
10kg 3 set 10-15 reps

5 set mage

Framåtlutande hantellyft:
7kg, 3set ca 15 reps

1 set mage

Ok pass. Var jippodag idag på ett gym, så jag var där och tränade. Så otroligt mycket brudrar som höll på me bodypump i rummet bredvid, så det var svårt att hålla koncentrationen på hantellyften :em:

X-Change
2004-09-05, 21:17
Köttiga pass, grabben!
Skönt att se att man inte ligger helt käpprätt åt h*lvete efter dig i bänken iaf! :D
Sen heder och bock åt dina hantelpressar.. hur gör du som? trolleri!
Stångcurlen var köttig.. vad mäter överarmarna då? :naughty:
hehe diskojävulen som skriver här!
Blir besserwiser och rättar jompi med "grattis till 3 PB" bra ökningar all the way!

Jompi: Skicka dina kusiner till Vikke.. det var väl han som mumla nåt om free teens? :notme:
Vet vilka de är.. bor några 100-meter från mig så!

Jan
2004-09-08, 11:33
X-et: Inte ligger du alltför långt efter mig i t.ex bicepsen heller. Och stångrodden heller, för den delen..
I hantelpressen brukar det inte helt pötsligt ta stopp, utan man kan pressa sig riktigt bra. I bänken är jag inte alls lika bra på att pressa mig. Större delen av tiden jag tränat, har jag kört hantelpressar, eftersom jag fått för mig att dom bygger bättre massa. Har därför bättre teknik i hantelpressen också.
Överarmarna mäter idag 34cm(h) och 34.5cm(v). Tacktack :)

Körde ben i måndags. Kondtionstest på förmiddagen, 2km på 7.42. Kännde inte riktigt för att köra ben, men jag drog mig ner till gymmet iaf.

Knäböj:
90kg * 8
95kg * 8
100kg * 7, 5 Djupet var inte alltför bra, tror jag..
90kg * 8

Benspark:
55kg * 12
65kg * 12
70kg * 12

Sittande bencurl:
4 set 50-55kg, 7-12 reps
2 set för vänstern, 25kg

Sittande vadpress:
4-5 set, 50kg, ca 15reps

Stående vadpress i hack squat:
100-115kg nått, 2 set ca 12-15 reps
1 set extra för vänstern

Inge vidare pass, får ok med tanke på omstädigheterna.

Sitter hemma nu, med förkylning och allt :(

Måste också tillägga att jag träffade en gammal klasskompis i söndags på inpuls. Han väger nu 110kg, 180 cm och gjorde 4 reps på 50kilo i hantelpress :kickass:
Rörelselängden var dock kass, men han fick ju ändå upp det på första, från startläget. I passet står det att han inte är 16 än, men egentligen är han 18.
Han är invandrare, det är därför (ja, tänka sig. jag har blivit kompis med en invandrare :D )

Jompi
2004-09-08, 14:47
X-et: Inte ligger du alltför långt efter mig i t.ex bicepsen heller. Och stångrodden heller, för den delen..
I hantelpressen brukar det inte helt pötsligt ta stopp, utan man kan pressa sig riktigt bra. I bänken är jag inte alls lika bra på att pressa mig. Större delen av tiden jag tränat, har jag kört hantelpressar, eftersom jag fått för mig att dom bygger bättre massa. Har därför bättre teknik i hantelpressen också.
Överarmarna mäter idag 34cm och 34.5cm(v). Tacktack

Körde ben i måndags. Kondtionstest på förmiddagen, 2km på 7.42. Kännde inte riktigt för att köra ben, men jag drog mig ner till gymmet iaf.

Knäböj:
90kg * 8
95kg * 8
100kg * 7, 5 Djupet var inte alltför bra, tror jag..
90kg * 8

Benspark:
55kg * 12
65kg * 12
70kg * 12

Sittande bencurl:
4 set 50-55kg, 7-12 reps
2 set för vänstern, 25kg

Sittande vadpress:
4-5 set, 50kg, ca 15reps

Stående vadpress i hack squat:
100-115kg nått, 2 set ca 12-15 reps
1 set extra för vänstern

Inge vidare pass, får ok med tanke på omstädigheterna.

Sitter hemma nu, med förkylning och allt

Måste också tillägga att jag träffade en gammal klasskompis i söndags på inpuls. Han väger nu 110kg, 180 cm och gjorde 4 reps på 50kilo i hantelpress :kickass:
Rörelselängden var dock kass, men han fick ju ändå upp det på första, från startläget. I passet står det att han inte är 16 än, men egentligen är han 18.
Han är invandrare, det är därför (ja, tänka sig. jag har blivit kompis med en invandrare )


hehe blev fan rädd där när du berättaom din kompis, tänkte att han omöjligt kunde vara 15:D

Va mkt höga reps du kör Janne:) Men har få ord för dom böjarna
:hbang:

Du börjar ju bli riktigt farlig där nu!

"Jompi: Skicka dina kusiner till Vikke.. det var väl han som mumla nåt om free teens? "

Haha jaa, ska be han göra ett liet besök, när ja komemr upp kanske vi sveper över dig också :naughty:

nej men vad heter du? ska höra om dom känner dig.
Jag kanske tom vet vem du är.

Big_Vik
2004-09-08, 15:13
hehe blev fan rädd där när du berättaom din kompis, tänkte att han omöjligt kunde vara 15

Va mkt höga reps du kör Janne:) Men har få ord för dom böjarna
:hbang:

Du börjar ju bli riktigt farlig där nu!

"Jompi: Skicka dina kusiner till Vikke.. det var väl han som mumla nåt om free teens? "

Haha jaa, ska be han göra ett liet besök, när ja komemr upp kanske vi sveper över dig också :naughty:

nej men vad heter du? ska höra om dom känner dig.
Jag kanske tom vet vem du är.

NOOOOO! :eek:
dont do this to me...såg den äldre av dem idag. den yngre går i syrrans klass.
jättesnällt av dej men Im a busy man och x-change är mer singel än mej (fråga itne hur. utan så e det.) :naughty:

Jompi
2004-09-08, 15:25
NOOOOO! :eek:
dont do this to me...såg den äldre av dem idag. den yngre går i syrrans klass.
jättesnällt av dej men Im a busy man och x-change är mer singel än mej (fråga itne hur. utan så e det.) :naughty:

haha men mig komemr du vilja ha :naughty:

Va heter din syrra? :notme:

Jan
2004-09-13, 18:38
hehe blev fan rädd där när du berättaom din kompis, tänkte att han omöjligt kunde vara 15:D

Va mkt höga reps du kör Janne:) Men har få ord för dom böjarna
:hbang:

Du börjar ju bli riktigt farlig där nu!


Jag gillar och köra några sett med lite högre reps, tror det bygger bra iaf :D
Oroa dig inte för böjarna, har långt kvar till dig..


Har varit förkyld nu, men idag var det dags att börja träna. Kände inte för att träna ben idag, efter förkylningen. Axlar blev det:

Sittande hantelpress:

21.5kg * 10, 10, 8, 7, 5

Svankar som fan. Ska börja med pressar utan ryggstöd. Nästa pass blir det stående militärpress och eventuellt nått set sittande i smith, utan ryggstöd.

Hantellyft:
11.5kg * 15, 15, ca15, ca 12

Framåtlutande hantellyft:
7-8kg, 4 set, ca 15 reps

3 set hantelshrugs

Ok pass, känns att jag varit sjuk..

Jompi
2004-09-13, 23:39
Jag gillar och köra några sett med lite högre reps, tror det bygger bra iaf :D
Oroa dig inte för böjarna, har långt kvar till dig..


Har varit förkyld nu, men idag var det dags att börja träna. Kände inte för att träna ben idag, efter förkylningen. Axlar blev det:

Sittande hantelpress:

21.5kg * 10, 10, 8, 7, 5

Svankar som fan. Ska börja med pressar utan ryggstöd. Nästa pass blir det stående militärpress och eventuellt nått set sittande i smith, utan ryggstöd.

Hantellyft:
11.5kg * 15, 15, ca15, ca 12

Framåtlutande hantellyft:
7-8kg, 4 set, ca 15 reps

3 set hantelshrugs

Ok pass, känns att jag varit sjuk..

Synd att du varit sjuk!

Annars tycker jag inte att det såg allt för pjåkigt ut?:)
Vad ska du träna härnäst?

Jan
2004-09-14, 15:45
Synd att du varit sjuk!

Annars tycker jag inte att det såg allt för pjåkigt ut?:)
Vad ska du träna härnäst?

Nog var det okej alltid.. Rygg var det idag:

Vägde in på 74.5kg

Chins:
Kroppsvikt * 9, 7, 5

Marklyft:
85kg * 6
95kg * 6, 5
100kg * 8, 8
85kg * 6

Setten på 100 var med dragremmar, i övrigt suger greppet. Var ändå lite magnesium rester kvar på stången idag..

Latsdrag:
60kg * 10
55kg * 8 (bakom nacken)
60kg * 8
60kg * 8 (v-handtag)

Sittande rodd:
1 set

Sen ville inte händerna nå mer

3 set underarmscurl bakom ryggen

Marken var lite bättre än förra gången, i övrigt oförändrat.

X-Change
2004-09-14, 18:26
Du presterar stabila resultat, trots att du nyligen varit sjuk! Riktigt bra gjort! :thumbup:
Greppet härdas nog med tiden, har själv samma problem så!
Vad man kan läsa så tror jag nog att du kan prestera långt mer i marken om bara greppet hängde med, eller misstar jag mig?

Ser bra ut! :cheers:

Jompi
2004-09-14, 18:45
Nog var det okej alltid.. Rygg var det idag:

Vägde in på 74.5kg

Chins:
Kroppsvikt * 9, 7, 5

Marklyft:
85kg * 6
95kg * 6, 5
100kg * 8, 8
85kg * 6

Setten på 100 var med dragremmar, i övrigt suger greppet. Var ändå lite magnesium rester kvar på stången idag..

Latsdrag:
60kg * 10
55kg * 8 (bakom nacken)
60kg * 8
60kg * 8 (v-handtag)

Sittande rodd:
1 set

Sen ville inte händerna nå mer

3 set underarmscurl bakom ryggen

Marken var lite bättre än förra gången, i övrigt oförändrat.

Duktiga chins:)

Marklyften var också bra, synd det där med greppet, men det kommer!
Skippa remmarna bara så jäklar ska du se att det kommer.

Hur är latsdrag för dig tycker du med V-handtag?

Big_Vik
2004-09-14, 19:22
Jompi: det borde du veta.! :insane: Du kan ju alltid fråga henne på lunar *fnizza* :notme:






:D


Nog var det okej alltid.. Rygg var det idag:

Vägde in på 74.5kg

Chins:
Kroppsvikt * 9, 7, 5

Marklyft:
85kg * 6
95kg * 6, 5
100kg * 8, 8
85kg * 6

Setten på 100 var med dragremmar, i övrigt suger greppet. Var ändå lite magnesium rester kvar på stången idag..

Latsdrag:
60kg * 10
55kg * 8 (bakom nacken)
60kg * 8
60kg * 8 (v-handtag)

Sittande rodd:
1 set

Sen ville inte händerna nå mer

3 set underarmscurl bakom ryggen

Marken var lite bättre än förra gången, i övrigt oförändrat.

Bra pass. Jag sitter och är så jävla avis på dina chins man!! :kickass:
Sliter du också sönder händerna totalt? its tough, but what to do???

Jompi
2004-09-14, 22:20
Jompi: det borde du veta.! :insane: Du kan ju alltid fråga henne på lunar *fnizza* :notme:











Bra pass. Jag sitter och är så jävla avis på dina chins man!!
Sliter du också sönder händerna totalt? its tough, but what to do???

Hehe har inte skrivit till henne än iaf:D

Jag å Jan kanske kommer å hälsar på dig nån gång vik, gör inget om du ine är hemma :thefinger: lr hur jan?;)

Men det där med händerna kommer fixa sig, var samma för mig, men skinnet blir grovare och grovare.

Big_Vik
2004-09-15, 12:06
Hehe har inte skrivit till henne än iaf:D

Jag å Jan kanske kommer å hälsar på dig nån gång vik, gör inget om du ine är hemma :thefinger: lr hur jan?

Men det där med händerna kommer fixa sig, var samma för mig, men skinnet blir grovare och grovare.

blah..no commets! :thefinger

Jag är pessimist, såhär har det nästan alltid varit. fast det kan ju inte vara det roligaste att vara valk i en hand då markvikerna ökas med 10 kg på en vecka iofs. :D

edit: Men har en hemsk träningsvärk i underarmar/handleder (är lite kass på anatomi) idag så jag kanske höll emot bra i marken ändå. varje set avslutades med att jag lyfte md fingrarna och nästintill eller helt tappade vikten=)

Och du Janne det här är inget spam, det är bara som det ser ut :angel:

Matte_Maiden
2004-09-15, 12:14
Stark för att vara 88a(?)!

Kör hårt och skit i dragremarna! Sånt är för fjollor och Jompii!

Jompi
2004-09-15, 14:55
[QUOTE=Matte_Maiden]Stark för att vara 88a(?)!

Kör hårt och skit i dragremarna! Sånt är för fjollor och Jompii![/QUOTE

jag kör inte med några jävla remmar ditt as:D
:insane:

Matte_Maiden
2004-09-15, 15:01
[QUOTE=Matte_Maiden]Stark för att vara 88a(?)!

Kör hårt och skit i dragremarna! Sånt är för fjollor och Jompii![/QUOTE

jag kör inte med några jävla remmar ditt as:D
:insane:

Va?! Det hade jag för mig! Men i alla fall så är du en fjolla ;)

Jan
2004-09-16, 21:11
X-Change: Tacktack! Körde ju två set med dragremmar i marken, så jag orkar nog inte så pass mycket mer. Tror dock jag kommer öka ganska snabbt, eftersom jag kört så lite mark.

Jonte: Remmarna är på väg att bli min kompis.. Jag föredrar rak stång, framför v-handtag. Har i övrigt svårt att få kontakt i ryggen för tillfället. Har inte ökat vikterna nått, eller så..

Big Vik: Chinsen är det enda, som inte är helt åt helvete med ryggen :D Japp, händerna är så ömma efter marklyften, att jag inte kan fortsätta köra seriöst. Latsdrag led otroligt av det och sen orkade jag inget mer pga händerna.. Men det är bara att härde ut! Jag ser inget spam :thefinger

Matte: Tack, men inte är jag nå särskilt stark för att vara 88.. Blir att jag jämför med killarna i min klass som går hockeygym, en där tar 105 i bänk och 190 i böj!
Dragremmarna håller på att bli min vän, men jag ska försöka hålla mig borta från dom så mycket som möjligt :angel:

Tack för responsen killar, det uppskattar jag :)


Bröst var det idag:

Hantelpress:
31.5kg * 6 (nästan 7), 4
29kg * 8, 6

Lutande hantelpress:
26.5kg * 5
Kändes inte bra. Höger bröst släpar..

1set mage

Lutande bänkpress i smith:
30kg(+stång) * 8, 8
40kg(+stång) * 5
30kg(+stång) * 8

Höger bröst orkar inte med..

Bänkpress teknik:
50kg * 8, 8, 8
Vinglit..

2 set mage

Plana hantelpressarna gick bra, sen orkade inte högern med mer :furious:
Tänkte egentligen köra bänk, men hade ingen att träna med.
Funderar på att skita i bänkpressen och bara köra på med hantelpressar. Får bättre kontakt och det rullar på bättre.

Jan
2004-09-21, 09:06
Körde ett armpass i fredags som inte är värt att nämnas. Vilade axlarna i söndags för vi hade "styrketest" på idrotten igår. Lyckades med 18 dips, fast dom var inte särskilt strikta..

Blev ett benpass igår, trots att jag haft haft "styrketest"

Knäböj:
90kg 5*8

1set liggande lårcurl

Raka marklyft:
70kg 3*10

2set stående vadpress i smith

Var med en gammal klasskompis och tränade idag. Blev lite träning och mycket snack.. Blir ett ryggpass senare idag. Ska till skolan nu.

Jompi
2004-09-21, 09:09
Körde ett armpass i fredags som inte är värt att nämnas. Vilade axlarna i söndags för vi hade "styrketest" på idrotten igår. Lyckades med 18 dips, fast dom var inte särskilt strikta..

Blev ett benpass igår, trots att jag haft haft "styrketest"

Knäböj:
90kg 5*8

1set liggande lårcurl

Raka marklyft:
70kg 3*10

2set stående vadpress i smith

Var med en gammal klasskompis och tränade idag. Blev lite träning och mycket snack.. Blir ett ryggpass senare idag. Ska till skolan nu.


Knäböjen var bra hur som helst!

Nu vill vi se en ruskig marklyft!

X-Change
2004-09-21, 12:07
Mannen! Blir mörkrädd för de där böjen! :notme: :hbang:

"If you`re ain`t squating, you`re ain`t rockin`!" :cool:

Snyggve-citat va? Av mannen som själv squatar som en gris! (me) :rolleyes:

Kör hårt! 18 dips!? wtf går du på! :kickass:

Jan
2004-09-21, 15:26
Är faktiskt inte alls nöjd med böjen. Har inte ökat särskilt mycket i den dom senaste månaderna och känner mig på nått sätt "mätt" :insane: Nää, nu jävlar ska det ökas i den!

X: Grymmt citat :hbang: Men ta tag i böjen nu för fan!!
Man måste ju göra många, när det står massa tjejer runt om en :notme: Lät skrytit det där.. Striktheten var inte så bra, så man mäste nog räkna bort ett par där också.

Rygg skulle tränas idag:

Chins:
10(PB), 7, 5

Marklyft
100kg * 4 -remmar
105kg * 8, 8(PB) -remmar
100kg * 8 -remmar
90kg * 8, 6

Hantelrodd:
31.5kg * 10, 10 -remmar

Stångrodd:
50kg * 10
60kg * 7, 7
Vet inte riktigt hur man ska utföra stångrodden, måste läsa på lite om den..

Sittande rodd i maskin, 3 set, 10reps

2 set rygg i maskin


Blev mycket remmar idag, men greppet fick ändå sitt. Förra passet kunnde jag inte köra klart alla övningar jag hade tänkt, men idag gick det fint.
Ett bra pass.

Jompi
2004-09-21, 18:15
Är faktiskt inte alls nöjd med böjen. Har inte ökat särskilt mycket i den dom senaste månaderna och känner mig på nått sätt "mätt" Nää, nu jävlar ska det ökas i den!

X: Grymmt citat Men ta tag i böjen nu för fan!!
Man måste ju göra många, när det står massa tjejer runt om en :notme: Lät skrytit det där.. Striktheten var inte så bra, så man mäste nog räkna bort ett par där också.

Rygg skulle tränas idag:

Chins:
10(PB), 7, 5

Marklyft
100kg * 4 -remmar
105kg * 8, 8(PB) -remmar
100kg * 8 -remmar
90kg * 8, 6

Hantelrodd:
31.5kg * 10, 10 -remmar

Stångrodd:
50kg * 10
60kg * 7, 7
Vet inte riktigt hur man ska utföra stångrodden, måste läsa på lite om den..

Sittande rodd i maskin, 3 set, 10reps

2 set rygg i maskin


Blev mycket remmar idag, men greppet fick ändå sitt. Förra passet kunnde jag inte köra klart alla övningar jag hade tänkt, men idag gick det fint.
Ett bra pass.

Snygg marklyft och grattis till PB:D
Även chinsen, jag måste fan börja jobba nu, du tar ju fan 6 st mer än mig :cool:

men du, du får sluta med remmarna nu, så greppet blir hårdare, kör lite holds på 120 kg:)

Jan
2004-09-23, 21:33
Bröst idag:

Hantelpress:
34kg * 4(PB), 3
31.5kg * 6, 4
29kg * 6

Hantelpress(lätt lutning)
26.5kg * 8, 8, 6

3 set mage

5set flyes i CC

3 set mage

Hantelpressarna gick fint. Ska fortsätta med den ett bra tag nu, tror jag. Ett bra pass helt enkelt.

X-Change
2004-09-24, 09:51
Det går framåt det där, grabben!
Finfina hantelpressar och chinsen sen! :thumbup:

bosse_brutal
2004-09-24, 10:43
ser ju riktigt bra ut det här :thumbup:
härliga hantel pressar, fortsätt så!

Fortsätt med drag remmar!!!
Jag vet att det finns delade meningar om det här, men varför låta greppet bli den begränsande faktorn vid ryggträningen?
Greppet kan man ju alltid träna separat.

Jompi
2004-09-24, 13:11
Snyggt pass!

Matte_Maiden
2004-09-24, 13:18
Stark! Vad har du för stats?

KÖR HÅRT! :hbang:

Jan
2004-09-24, 22:48
X: Tack tack, ligger i en period då jag ökar som bara den, Nackdelen är dock att fettet ökar som bara den också

Bosse: Remmarna är mina vänner nu :) Kommer använda dom till chins(om jag kör dem först), mark och hantelrodden. Man kan ju trots allt träna greppet separat.

Jompi :love:

Matte: Måste ta och fixa fram lite stats. Vikten ligger iaf på ca 76 nu, morgonvikt ett par kilo under. Ska ta och fixa bilder också. Bara man kommer sig för att göra det.. Vad har hänt med din journal btw?

Armar idag:

Skivstångscurl:
40kg * 8, 6(+2ostrika), 5
37.5kg * 8, 6

Smal bänkpress:
50kg * 8, 8, 8
Höger handled vill som vika sig. Hoppar nog över denna nästa vecka.

Sittande hammercurl:
16.5kg * 6, 6, 4 failade på 5:e med vänstern

Stående hammercurl:
16.5kg * 6, 6

Liggande tricepspress:
37.5kg * 6(PB)
35kg * 8, 6

3 set biceps i CC, supersettat med 3 set pushsowns

Bra pass, trots dålig lunch. Har varit ute i skogen med klassen hela dagen och ätit pinnbröd och bacon bara, det var ganska kul iaf.. Nu är det sängen som gäller! Gonatt på er :sleep:

Matte_Maiden
2004-09-25, 09:49
Blabla bla

Min journal är nere för tillfället... Den kommer tillbaka snart! Vet bara inte riktigt när :notme:

Jan
2004-09-26, 15:50
Upp med den nu igen, matte ;)

Axlelpass idag:

Stående militärpress:
50kg * 6, 4
47.5kg * 6 hjälpe med benen på sista
45kg * 8

Hantellyft åt sidan: 5 set, ca 15 reps, 10-11kg hantlar

3 set baksida axlar i davidmaskin

3 set militärpress i smith 20-25kg + stång, 3-8reps

1 set hantellyft åt sidan, 10kg, 15 reps

Passet var ok, fortstätter med stående militärpressar några veckor.

Jan
2004-09-27, 20:02
Sov en timme på eftermiddagen för att hitta motivation till benpasset.

Knäböj:
105kg * 8 lite pass (PB), 7, 6 lite pass
100kg * 5
85kg * 8

Benspark:
75kg * 10
80kg * 10
65kg * 10

Raka marklyft:
75kg * 10, 10, 14, 10, 10 (PB)

Höjjer nästa vecka här också..

7 set sittande vadpressar, 60kg, ca 15 reps (sista set på 50kg)

Bästa benpasset på år och dar, 5 av 5 möjliga! Hoppas på att jag inte har alltför mycket träningsverk imorrn, så jag kan ta mig upp i trapporna i skolan imorrn :angel:

Big_Vik
2004-09-27, 20:30
bra benpass.! mer böjar! :D
Men sova en timme skulle aldrig jag palla innan. slummrat till en timme nu ikväll och nu går jag omrking som en vandrande zombie ;)

hursomhelst, keep it up!

Jompi
2004-09-27, 21:51
Sov en timme på eftermiddagen för att hitta motivation till benpasset.

Knäböj:
105kg * 8 lite pass (PB), 7, 6 lite pass
100kg * 5
85kg * 8

Benspark:
75kg * 10
80kg * 10
65kg * 10

Raka marklyft:
75kg * 10, 10, 14, 10, 10 (PB)

Höjjer nästa vecka här också..

7 set sittande vadpressar, 60kg, ca 15 reps (sista set på 50kg)

Bästa benpasset på år och dar, 5 av 5 möjliga! Hoppas på att jag inte har alltför mycket träningsverk imorrn, så jag kan ta mig upp i trapporna i skolan imorrn :angel:


Är kär i dig efter dom böjarna, men säg de inte till nån :love:

Ochh ur fan orkar du sådär mkt raka marklyft?:D
Lr är det bara jag som är slö? :thefinger

Hur som helst mycket bra, vi hade gärna kunnat se ett till set i böjen, som förslag!

Jan
2004-09-28, 16:43
Tack grabbar.. Vart bara 3 hårda set hårda böjjar för att jag körde så nära failure och orkade inte ladda till nått mer hårt set...
Du är nog bara slö i raka marken Jonte ;)

Rygg idag:

Vägde in på 75.6kg idag

Chins:
10, 7, 5 sista i varje set var inte riktigt upp...

Marklyft:
105kg * 10
110kg * 8, 8(PB)
90kg * 8, 3 -utan remmar..

Hantelrodd:
31.5kg * 10, 10, 10 (PB)

T-bar:
+35kg * 10
+40kg * 10, 10

massa set underarmar

Gick riktigt bra idag. Marken på 110 kändes lättare än förra veckans 105kg, höjer nästa vecka ocskå. Använde i övrigt remmar på allt utom underarmsträning och marken på 90kg. Me gillar remmar :love:

Jompi
2004-09-28, 16:54
Schh;)

Bra pass!
Avundsjuk på¨dina chins.

bosse_brutal
2004-09-28, 17:35
brutala ben och ryggpass:thumbup:


Räkna in mig i klubben som är avundsjuka på chinsen!!

Big_Vik
2004-09-28, 18:31
brutala ben och ryggpass:thumbup:


Räkna in mig i klubben som är avundsjuka på chinsen!!

jag är också på. "Föreningen för de som är avundsjuka på Jans Chins"
(får nog korta ner namnet lite)
Marklyften är grymt på gång nu och chinsen bra som alltid...börjar bli fet nu? :booty:

Jompi
2004-09-28, 21:36
jag är också på. "Föreningen för de som är avundsjuka på Jans Chins"
(får nog korta ner namnet lite)
Marklyften är grymt på gång nu och chinsen bra som alltid...börjar bli fet nu? :booty:

Vi kan kalla den "FUKK JaniE":D även fast förkortningen inte stämemr det minsta! :angel: lr har du nå bättre namN?:D

Jan
2004-09-28, 21:49
Mina chins är ju inge bra, jag vill göra minst det dubbla :) Har lagt på mig rätt mycket på sista, har dragit ned på cardio oså, blir typ bara en 5km i veckan och 3 gympalektioner (beror iofs vad det är på dom). Springer typ 5.4km på ca25min nu :em: Gjorde det på 22.30 i juni..Snart syns inte ens magrutorna på spänd mage längre, ifall det fortsätter såhär, vilket det kommer göra fram till den 1:a April. Satsar på att väga 80 till nyår och ca 83-84 1 April. Körde en lite "deff" iår, 26april- halvjuni ungefär. Gick då ner ungedär 5-6kg.

Jan
2004-09-30, 21:06
Idag var det bröst:

Hantelpress:
36.5kg * 0 Nästan, failade med högern
34kg * 4 Lite pass
31.5kg * 6, 5 Lite pass på sista, sista set

Bänkpress:
Vart ganska lång vila, för bänkarna var upptagna..
60kg * 10
65kg * 4
60kg * 7 Lite pass

Några set lutande pressar i smith 3-4 set

1 set hantelpress, trött!

5 set flyes i CC

Lite missnöjd över att jag missade på 35kg.. Annars var passet okej. Imorrn börjar jag träna på annat gym i två veckor, kul :)

Jan
2004-10-03, 17:08
Körde armar i fredags, fick avbryta pga smärta i vänster arm som letade sig ner från axeln, han ändå med att köra ca 8 set biceps och ett par set triceps.

Axlar idag, var slö och trött så jag skriver inte upp så mycket vikter:

Stående militärpress:
50kg * 7(PB), 5, 5 hjälpte till lite på sista repsen med benen
47.5kg * 7 hjälpte lite på sista, 5(osäker på reps)

2 set sittande hantelpress

4 set hantellyft åt sidan

3 set framåtlutande hantellyft

3 set Kryssdrag

Stående militärpressarna gick helt okej, annars var det lojt, mycket vila osv.. Måste dra ner på vilan igen. Orkade inte riktigt träna lika hårt i sommar, det betydde lite längre vila än i våras. Ska jobba på att dra ner vilotiden nu!
Ska iväg på innebandyträning(korplag) nu! :kickass:

Big_Vik
2004-10-03, 17:40
Härligt med militärpressar på manliga 50 kg :bpump: (fan va jag längtar efter det!)

Jompi
2004-10-03, 21:05
Instämmer med vik:)
Pressarna var väldigt bra :bow:

Jan
2004-10-04, 17:42
Tack för komplimangerna grabbs :love: Snart ska det vara 20kgs kakor istället för 15 :)

Ben idag:
Var tre satans ryssar som hade intagit ställningen i 40 min!!

Knäböj:
110kg * 8(PB)sista lite goodmorning, 7 ostrikt sista, 5
105kg * 6
95kg * 8

Benspark:
70kg * 10, 10

Raka marklyft:
80kg * 10, 10, 10, 10, 14 remmar på sista set (PB)

Fick lite ont i ryggen av dessa, måste göra något fel.

6-7 set sittande vadpress, lätt vikt och grym kontakt.


Passet gick riktigt bra faktiskt, trots 40min väntetid på ryssarna.

Jompi
2004-10-04, 19:34
Ruskig knäböj, får ju akta mig nu:D

X-Change
2004-10-05, 08:06
Oh yeaaah! Det här går ju riktigt fint grabben!
Grymma PB:s och allt.. vill också upp på 50 i militärpressen! :cryout:

Chinsen och böjen sen... skitbra! :thumbup:

Ös på!

Jan
2004-10-06, 16:58
X: Yes, nu ökas det som aldrig förr. Har dragit ned på cardion, måste vara det som gör att jag ökar mycket bättre nu. Ska satsa på att bänka 100 till jul, blir svårt men det är nog inte omöjligt.


Bröst idag:

Bänkpress:
70kg * 6(PB), 5, 4
65kg * 6, 4
60kg * 6

Lutande bänkpress i smith:
Stång+30kg * 8, 8, 8

Provade ett set hantelpullover men gjorde lite ont efter den lilla stäckningen i ryggen i måndags.

Hantelpress:
26.5kg * 6, 4

Lång vila innan flyes i CC: 6-7set

Bänken gick ju fint idag. Bra pass.

Jompi
2004-10-06, 19:35
Grattis till PB och lycka till med dina nya mål :thumbup:

Minns du hatt vi har en tävling först till 100 som ingen har vunnit än?:D

Jan
2004-10-06, 21:22
Grattis till PB och lycka till med dina nya mål :thumbup:

Minns du hatt vi har en tävling först till 100 som ingen har vunnit än?:D

Tack.. Japp, var innan jag körde min lilla "deff". Har för mig att vi båda låg på 80. Ska prova på 85 nästa pass och det borde gå vägen.. Så nu får du akta dig :devil: Fast visst låg du på 95?
Imorrn är det armar.. Hoppas på ett bättre pass imorrn, än de två senaste passen, de har varit underkända.

Matte_Maiden
2004-10-06, 21:50
Okej, vi kör tävling då! Du, jag och luffarn! Försten dit får den otroliga äran! :)

Jompi
2004-10-06, 21:55
Nej jan jag glåg inte på 95 då:)

Du tog 80 kg före mig minns jag iaf!

Matte: jajjemen, ska lbi kul:D

Jan
2004-10-07, 21:03
Hehe, vi kör tävling då :) Fast jag ligger väl inte alltför bra till :D Ca 10 kg efter bara..

Nåja, armar var det idag, kommer inte ihåg vad jag körde och hur många set och vikter heller, så jag skriver bara upp skivstångscurlen:

Skivstångcurl:
43kg * 6(PB) Formen var inte den bästa, men räknar det ändå som PB
38kg * 8, 8, 7, 6 Bättre form här..

Orkar inte skriva upp nå mer nu. Var ett bra pass, spec för triceps. Väl gödkänt på det.

Jan
2004-10-10, 15:20
Axlar och Rygg idag:

Träningskompisen körde bröst, så jag provade 80kg i bänken. Det gick upp.

Stående militärpress:
50kg * 7, 4, 4, 4
45kg * 6

Chins:
Kroppsvikt * 9, 7, 5

Hantellyft:
10kg * 15, 15, 15

Hantelrodd:
31.5kg * 12, 11, 11(h10)

Sittande militärpress i smith:
40kg * 8, 8, 7

Latsdrag v-handtag:
60kg * 10, 9, 7

Början av passet kändes inget bra, var kall i hela kroppen pga av gymmet var så kallt, men tog på mig en tröjja och gjorde ett helt okej pass.

Jompi
2004-10-10, 22:28
VÄldigt bra med ett PB, dina militärpressar var det inget fel på heller:D
Ganska lika med mig där ju!
Ska snart ta och köra ett axelpass, vilat axlarna denna vecka för att jag tyckte den vänstra verkade sliten, mennu är den på g igen:D

Ajja ska inte sno din journal, grymma pass gör du i varjefall, snart måste jag ju komma till luleå, varför inte ta ett benpass på lördag?:D lr ebror om ja e hemma också, men du kan ju se efter om du kan:P

Jan
2004-10-11, 17:35
Jompi: Körde ben idag, men är lätt med på ett benpass på lördag! Kolla om du är hemma. Jag är det iaf.

Benpass idag:
110kg * 9(PB), 8, 6 Känndes betydligt lättare än förra gången.
80kg * 15

Benspark:
70kg * 10, 10, 10

Raka marklyft:
80kg * 12, 12, 12

3 set sittande vadpress

3 set vadpress i hack-squat

Mycket bra pass. Låg och halvsov tills 5min innan jag skulle vara där nere, men drog i mig 4 koffeintabletter och det gick fint!

Big_Vik
2004-10-11, 17:42
Jompi: Körde ben idag, men är lätt med på ett benpass på lördag! Kolla om du är hemma. Jag är det iaf.


:nono: :nono: :nono:
Jag hör ju direkt att de här grabbarna inte fattar vad som gäller
Enligt discoprinciperna är det benträning 1 gång/år som gäller ;)

haha skojar bara. feta böjar :kickass: (om det nu var det)

Jompi
2004-10-11, 19:14
:nono:
Jag hör ju direkt att de här grabbarna inte fattar vad som gäller
Enligt discoprinciperna är det benträning 1 gång/år som gäller ;)

haha skojar bara. feta böjar :kickass: (om det nu var det)

Garvade där; )
Heh men förlåt, vi får komma till övik å bli uppfostrade av er istället :angel:
Så kanske vi kommer därifrån som Mr.DIsco :cool:

Jan
2004-10-13, 20:10
Big Vik: När man ska träna med Jompi, så måste man ju träna det man är starkast i :) Hade annars gärna haft biceps som bästa muskelgrupp :D

Jompi: Nästa helg får du se till att du inte ska till stugan, för då ska vi träna ben :kickass:

Bröstpass:

Bänkpress:
80kg * 1
82.5kg * 1(PB)
85kg * 1(PB)
70kg * 6, 4
65kg * 8, 6, 4
ÄÄÄÄÄÄntligen ökning i bänken!

Lutande hantelpress(mindre lutning än normalt):
24kg * 10
26.5kg * 5
24kg * 7

5 set flyes i CC

Gött pass.

Jompi
2004-10-13, 21:02
Jajjemen, jag hopaps då att vi inte ska det, men snart ska vi inte mer förrän till våren så det e lugnt:)

Fan va gött pass mannen, 2 PB e ju grymt!

Big_Vik
2004-10-14, 10:42
fan vilka fina bänkpressar! :bpump:
a just det ja, vem försöker jag lura :(
En till som gått om mej...Men på måndag ska jag jaga dig igen

feel hunted :D

/mannen

X-Change
2004-10-14, 12:01
Sweet med ökningar i bänken! Fortsätt så och piska jompi när det gäller benen med föresten! :D

Jan
2004-10-14, 21:29
Jompi: Sluta va i stugan så mycket nu, två gånger per år räcker för mig :) Nästa helg blir den ben!! :kickass:

Big Vik: Vad är det du lurar? =P Känner mig jagad, nästa pass tar jag 87.5 ;)

X-change: Nästa helg ska Jonte piskas i benen :whipped: Fast han är ju starkare än mig, så det kommer nog att bli det motsatta :D

Ländrygg och triceps:

Marklyft:
100kg * 4 utan remmar
115kg * 8, 8, 8(PB)
105kg * 8
80kg * 10 utan remmar
Magnesium användes, när remmar inte användes. Greppet blir faktiskt bättre, fastän jag slarvar med den träningen..

Smal bänkpress:
60kg * 7(PB), 6
55kg * 8 lite pass

1 set pushdown

3 set liggande tricepspress i CC

2 set repdrag

2 set dips mellan bänkar

Passet gick fint. Kommer nog att fortsätta köra mark & triceps tillsammans.

Jompi
2004-10-16, 00:24
Joo menn u blir det inte så mycket mer:D
Jaa lätt, vi måste dra ett ordentligt benpass;)

Hur är deras powerrack?:P

Big_Vik
2004-10-16, 08:41
jäklar det har ju blivit riktigt bra vikter i marken :eek:
duktig pojke, släng remmarna nu bara :)

mystic[-_-]
2004-10-16, 09:43
Ser fint ut Jan! Kämpa på :thumbup: Gillade smalbänken :hbang:

Jan
2004-10-17, 21:09
Jompi: Det är ett helt vanligt powerrack.. Jag brukar aldrig använda ett heller..

Det är ju bra med remmar och inte vill jag slänga mina vänner inte :love:

Mystic: Tack.. Höjde smalbänken med 10kg sen förra passet, nu när jag hade passare.. Kul att du skriver här också!

Har kört biceps & underarmar i fredags och axlar&rygg idag. Kommer inte ihåg så mycket av fredagens passet, annat än att jag slog PB i stångcurl: 38kg * 10, 10, 8, 8, 8. Höjjer nästa pass igen.

Axlar & rygg idag:

Stående militärpress:
55kg * 4(PB)
50kg * 5, 5, 2 Tog helt slut i sista
45kg * 6

Chins:
Jan * 8, 6, 5 Börjar gå tungt chinsen nu..

Sittande rodd, 5 set på lätt vikt och många reps. Kontakt!

Hantellyft åt sidan, 5 set ca 15reps i alla, 10kg

Latsdrag, V-handtag, 3 set lätt vikt och många reps

2 set hantelrod avslutade jag med.

Inga kanonpass. Men imorrn är det ben och det ser jag framemot!

Jompi
2004-10-17, 21:23
Grymt bra med ett PB i militären:D
Snart ikapp mig där ju:)

Kör hårt imorn på benpasset, men kom ihåg att vi ska träna ben i helgen;)

Jan
2004-10-20, 18:10
Bröst idag:
Bänkpress:
80kg * 2 PB?
75*4, 3
70kg * 5lite pass, 4, 3
65*5+1

Lutande hantelpress:
29kg * 5+1(PB)
26.5kg * 7, 6+1, 5

5 set flyes i CC

Härligt pass med lågreps :)

mystic[-_-]
2004-10-20, 18:13
Japp det var ett starkt pass :thumbup:

Big_Vik
2004-10-20, 18:36
härligt pass där gubben! hoppas också jag kan kliva upp på 30 kg i sneda pressarna snart. 25 kändes rätt lätt sist och nästa steg är 30. Bänken ser bra ut, vadå, var det där lågreps? :D På måndag ska jag allt ta mig ett nappatag med 75 kg bänkpress ;)

Jompi
2004-10-21, 21:02
Härligt pass:D
Snart e du riktigt farlig i bänken:)

Men du, blir det nån date i helgen?

X-Change
2004-10-22, 08:02
Damm vilka ökningar! Militärpressen, bänken och de sneda hantelpressarna! Unbeleivable! :eek: :thumbup:

Jan
2004-10-23, 00:02
Tack för responsen grabbar! :love: Hinner inte skriva så mycket nu, men jag körde iaf armar igår.. Körde biceps på skolidrotten och på kvällen blev jag trött och for iväg till gymmet coh körde 10 min intensivt triceps och 13 min HIIT på det. Hade samma flås på nivå 17, som jag hade på nivå 23 av 30 i sommar :( Testade ett set på 21.5kg i hantelcurl, gick förvånansvärt bra. En 6:a på det, men var kanske inte godkänt i strikthet.

Imorrn är det benpass med Jompi som gäller, kl11. Ska ta mer kameran, så det kommer kanske upp lite bilder från det också.. Har ju lovat att lägga upp lite bilder tidigare, så då blir det ev lite träningsbilder iaf..

Var föresten och hämmtade ut mitt nya protein, 8kg whey 80 (vanilj och jordgubb idag) :)

Jompi
2004-10-23, 00:34
Imorrn är det benpass med Jompi som gäller, kl11. Ska ta mer kameran, så det kommer kanske upp lite bilder från det också.. Har ju lovat att lägga upp lite bilder tidigare, så då blir det ev lite träningsbilder iaf..




Jää mannen :hbang:

Hantelcurlen var ju grym, mkt bättre än min, själv kör jag aldrig den, nästan bara skivstång som gäller:D

Vi ses imorgon ! :cheers:

Jan
2004-10-23, 16:57
Då har man varit och kört ett benpass med Jompi. Mycket trevlig kille :)

Knäböj:
110kg * 8
120kg * 6(PB) Fick lite pass på sista
115kg * 6 (Om jag nu minns rätt)
110kg * 8
80kg * 15

3 set banspark

Massa set raka marklyft, minns inte hur många..

Några set vader i hack squat

Börjarna gick riktigt bra.. Var uppe och körde på 115 i måndags.. Var efter passet och spelade 1½ h innebandy! På lovet blir det nog ett bröstpass med Jompi i boden :bpump: Jompi lägger upp lite bilder från passet nu iaf..

mystic[-_-]
2004-10-23, 17:05
Yeah bra pass =) PB :) Bilderna var bra :D

X-Change
2004-10-23, 20:04
Då har man varit och kört ett benpass med Jompi. Mycket trevlig kille :)

Knäböj:
110kg * 8
120kg * 6(PB) Fick lite pass på sista
115kg * 6 (Om jag nu minns rätt)
110kg * 8
80kg * 15

3 set banspark

Massa set raka marklyft, minns inte hur många..

Några set vader i hack squat

Börjarna gick riktigt bra.. Var uppe och körde på 115 i måndags.. Var efter passet och spelade 1½ h innebandy! På lovet blir det nog ett bröstpass med Jompi i boden :bpump: Jompi lägger upp lite bilder från passet nu iaf..

Med de där vikterna i böjen måste det börja att bli svårt att få plats med nåt mer! Antar att du inte har nåt val än att kidnappa folk och slänga upp de på axlarna tillsammans med stången när du ska böja! :hbang:

Grymma bilder iaf! :thumbup:

Jompi
2004-10-24, 00:38
Vårat pass var så gulligt:P

Nu om jag på att tänka p åatt du är strax ikapp mig i böjen ju !

Du får komma till boden så kan vi dra ett riktigt bänkpass !?:thumbup:

Jan
2004-10-26, 15:53
Hehe, tack X och mystic :love:

Jompi, vi får dra ett bänkpass på ca en vecka. Såg att du också körde bröst idag..

Vaknade upp i söndags och kännde mig sliten, så jag betsämmde mig för att hoppsa över axelpasset. Idag kännde jag mig bättre, så det var bara att köra på :bpump:

Bänkpress:
80kg * 2+1, 1+1 lite pass på båda sista
72.5 * 4
70kg * 5
65kg * 7, 7 lite pass på på sista reps i båda set

Hantelpress:
31.5kg * 3+1
29kg * 4

Lutande hantelpress:
26.5kg * 5, 5

3 set flyes i CC

Var inget kanonpass men det får godkänt då iaf. Ikväll är det korpbandymatch :)

Jan
2004-10-27, 17:14
Åkte ner och körde rygg idag:

Chins: 8, 6 Kan trösta mig med att dom var striktare än valigt..

Marklyft:
100kg * 6 Utan remmar(PB för att vara utan remmar)
115kg * 8, 8, 8
80 * 15

3 set latsdra

4-5 set sittande kabelrodd

2 set hantelrodd

Kommer knappt ihåg nå vikter, men låga var dom iaf pga högreps för att få lite kontakt i ryggen och det fick jag! Träningen är inte så rolig för tillfället, därför tar jag ett uppehåll på några veckor från att skriva journal, tills det blir roligare igen. Träna kommer jag göra iaf. Ifall nått pass går lite extra bra, kanske jag skriver upp det..

Big_Vik
2004-10-27, 17:29
jag som just undrat var du tatt vägen :love:
Det där lät inget bra. :( Men t.o.m. jag har svackor ibland :D
Men vet hur det är, Youll be back! :smokin: (späckad med motivation)
Du kanske måste träna mer med Jompi, han kör ganska hårt nu. hehe. Fast det kan ju också vara ett problem förstås. Lycka till ute i det vanliga livet, jag håller på dej :cheers:

Jompi
2004-10-29, 21:49
Yes det får vi ta och göra !
Vi kan ju höras av!

MArklyften såg ändå ut att vara på g, lycka till med dom:hbang:
Se till att få till greppet nu, men kör på remmar o mdet går bättre och träna det separat borde du göra.

HAha du läser väl xets och viks journal, så sjuka:D

Jan
2004-11-03, 16:51
Har varit i boden och tränat med Jompi idag :)
Bröst var det denna gång:

Bänkpress:
80kg * 3+1(PB), 2+1, 2+1
75kg * 3+1
70kg * 5? (eller 6)

Hantelpress:
29kg * 8
31.5kg * 5, 4, 3
Lite pass på sista i alla set

Sne bänkpress:
60kg * 5+1, 4
55kg * 5

Dips
8, 6, 5

Några set mage och grym kontakt.

4 set flyes i CC

Passet gick riktigt bra! Jag vet inte hur man lägger upp bilder, så dom lägger jonte upp senare.. Blir inget riktigt pass förrän på söndag nu, bortsett från morgondagens armpass som jag ska ta det lungt på, pga vätsketömning imorgon kväll..

Jan
2004-11-08, 14:09
En lite lägsrapport, tränigen går inte alls fört tillfället.. Har dragit på mig två småskador, så jag kan inte träna :cryout:

Började med att jag fick ont i underarmen, när jag var och badade i lördags(körde armar i fredags). Börjar i Biceps muskelfästet och söker sig ändå ner till fingrarna på framsidan av underarmen när jag anstränger mig och håller i sig kanske 20min efter ansträngning. Försökte träna igår, men efter två set axelpressar orkade jag inte mer.

Tänkte att nu blir det benträning imorrn(idag), men lyckades med att stuka foten rejält på bandyn igår, så nu är det bara att vila :(
Det positiva med foten var att jag fick hissnyckel i skolan, så det blir den bästa skolveckan i mitt liv :D (bortsett att jag inte kan vara med på all idrott)

Big_Vik
2004-11-08, 14:26
"Lite ont i fästet" Och du klagar? Själv har man inte kunnat köra biceps ordentligt på ett år typ :(

Det där med stukningen känner jag igen,lyckades stuka mej rättrejält en gång på bandyn. Foten svullnade till det dubbla, såg ut som bruten och jag tillbringa fredagkvällen på sjukhuset, utan mat :furious: Fast båren var rätt skön och jag fick åka blåljus :hbang:

Tiden efteråt var ett helvete på kryckor. Första dagarna kunde jag inte gå och sovde 3 timmar på natten varpå jag var tvungen att ta en ny alvedon och sådär höll det på ett tag, tror foten var svullen en månad :confused:

Men duu är snart back in business igen, hang in there bro, don't give up :thumbup:

nottis
2004-11-09, 18:45
Mycket bra ökningar du gör! Typ PB i alla pass, men tror du inte att det kan vara din obotliga kärlek till lågreps som ger småskador?

Jan
2004-11-10, 14:57
Mycket bra ökningar du gör! Typ PB i alla pass, men tror du inte att det kan vara din obotliga kärlek till lågreps som ger småskador?

Tack! Joo, det är mycket möjligt.. Har inte kört så mycket lågreps i min styrketräningskarriär och tidigare knappt haft några problem med skador.
Borde inte heller köra så låga reps, då det inte bygger lika bra med massa. Men vad gör man inte för att snabbt komma upp till 100 i bänken :D


Big_vik: Förlåt ska inte klaga :notme: :D Är kanske beck in buisness lite lätt idag redan :) Ps. Jag har hört att du är lika liten som mig och jonte :D

fintelligens
2004-11-10, 16:00
Den bänken och hantelpressen ska man respektera, vet hur tunga 31kgs hantlarna är :)

mystic[-_-]
2004-11-10, 16:08
Bra bänkat och hantelpressarna var inte heller dumma! :kickass:

Jan
2004-11-10, 21:22
Tackar mystic och finsk intelligens! :) Men inte är 31 kgs hantlarna så tunga om man kör dom som första övning ;)

I måndags var jag så träningssugen, så jag drog ner till gymmet och körde ett ben/vad och underarmspass för vänster sida :D
Länge osäkert om det skulle bli nån träning idag, men jag ville så gärna så jag drog iaf ner på gymmet :)


Bröst skulle det köras:

Bänkpress:
70kg * 8, 4+1, 3+2
Mycekt bra kontakt, då det var striktare än valigt. Vart kort vila, då jag körde med en biff, därför jag tappa så snabbt. Motiverande var det iaf :)

Hantelpress:
29kg * 5+1, 6, 5+1

Lutande hantelpres:
26.5kg * 8, 7
24kg * 8

Tänkte köra lite dips här men det ville inte armen, gjorde ont som tusan.

Blev några set mage ist.

Pressövningarna gick ju galant.Borde bygga lite också på dessa repstal. Blir ev ett ryggpass utan mark imorrn. Den som lever får se.

bosse_brutal
2004-11-10, 21:53
GÖTT MOS...

hmm... jag kanske har missat nått, men körde du 2 bröst pass på rad??

n1klas
2004-11-10, 23:05
tycker du har ökat ganska bra i styrka på den tid du har haft denna journal, lägger nog upp en snart jag också bara jag får fix på schemat. men jag är så himla svag så man skäms ju nästan :em:

Jan
2004-11-12, 15:59
tycker du har ökat ganska bra i styrka på den tid du har haft denna journal, lägger nog upp en snart jag också bara jag får fix på schemat. men jag är så himla svag så man skäms ju nästan :em:

Japp, gör faktiskt PB i var och varannat pass, riktigt kul då :) Ser att du också är 88, så dra upp en journal du också, är alltid kul att läsa andra 88ors journaler.

Tackar bosse! Nää, har inte kört 2 bröstpass på raken, men det är det ändä jag orkat skriva upp :D


Ryggen idag:

Gymvikten låg på 78.95 idag

Chins:
8, 6, 5

Tappar medans jag går upp i vikt :( Försöker dock hålla lite striktare..

Marklyft:
100kg * 8
120kg * 6, 6 Upptäckte efter två set att jag hade 5 kg mindre på ena sidan..,
125kg * 6, 6 (PB)
90kg * 8 (Teknik)

Frågade en biff om lite hjälp med tekniken. Han sa att ryggen var på gränsen. Gick lite bättre på 90kg iaf med lite ändrad teknik. 125kg kändes annars inte jättetungt, hade kunnat köra nån till rep i alla set.

Sittande kabelrodd(v-handtag):
55kg * 14
60kg * 12
65kg * 10, 8 (PB)

Mycket bra kontakt här. Favortiövning för latsen just nu!

Hantelrodd:
30kg * 10, 10, 10

Latsdrag:
45kg * 10
50kg * 8
50kg * 8(v-handtag)

Efter detta pallade greppet längre och jag hade ont i huvudet och mådde lite illa efter före drinken som jag tog efter marken..

Riktigt nöjd med passet faktiskt. Fick riktigt bra kontakt i latsen, något jag inte brukar få. Kände heller inte av mina småskador idag, eller lite i underarmen mot slutet, så nu är jag tillbaka helt :)

mystic[-_-]
2004-11-12, 16:07
Fint pass Jan! Vi är i samma viktklass ungefär :) Jag ligger på 78 i morgonvikt och runt 79 när jag tränar. Jag är även 173 cm lång :) Dock är jag 3 år äldre hehe :thumbup: Kämpa på så blir det kanon

Jan
2004-11-12, 16:26
']Fint pass Jan! Vi är i samma viktklass ungefär :) Jag ligger på 78 i morgonvikt och runt 79 när jag tränar. Jag är även 173 cm lång :) Dock är jag 3 år äldre hehe :thumbup: Kämpa på så blir det kanon

Tack.. Aa, det var ju precis samma. Jag är 172. Hoppas dock att jag växer en bit till. Är det mycket fett på dig? På mig har det blivit en hel del. Magrutor syns knappt på spänd mage :( Du är mycket starkare, men jag har ju nått år på mig ;)

mystic[-_-]
2004-11-12, 16:29
Tack.. Aa, det var ju precis samma. Jag är 172. Hoppas dock att jag växer en bit till. Är det mycket fett på dig? På mig har det blivit en hel del. Magrutor syns knappt på spänd mage :( Du är mycket starkare, men jag har ju nått år på mig ;)

Finns väll att ta av :) Men det är inga större mängder direkt. Midjemåttet ligger väll på 82-83 cm ungefär :em: Du har många år framför dig :thumbup: Iofs har jag det också haha

Jan
2004-11-14, 16:05
']Finns väll att ta av :) Men det är inga större mängder direkt. Midjemåttet ligger väll på 82-83 cm ungefär :em: Du har många år framför dig :thumbup: Iofs har jag det också haha

Det plockar vi båda bort till våren ;)

Axlar(inte baksida):

Militärpress:
55kg * 7 Lite, lite pass(PB), 4
50kg * 8 Lite pass

Minskade lite på lutningen, så nu får jag inte stången i näsan nå mer..

Lång vila här, då en kompis skulle maxa i bänk (han tog 110 :) ).

Sittande hantelpress:
24kg * 8
26.5kg * 3+2

24kg gick hur lätt som hellst, hade klarat en 10 typ, men 26.5kg vart föt tungt..

Hantellyft åt sidan:
11.5kg * 15, 15, 12

Stående lyft framifrån med skivstång :
18kg * 10, 8

Blev ett bra pass detta också..

mystic[-_-]
2004-11-14, 16:06
gött pass! Gå ned till bröstet i militärpressen då tare fint :thumbup:

Jan
2004-11-14, 16:10
Jo, det är klart att jag går ner till bröstet. Fick förut vrida skallen på nervägen för att undvika att stången tog i näsan, men på uppvägen snuddade den ofta i näsan. Ska fortsätta med denna lutning nu..

bosse_brutal
2004-11-14, 16:54
Härliga pressar, :thumbup:

Jan
2004-11-15, 16:31
Tackar bosse!

Idag var det Benen som skulle piskas. Höll på att ramla med cykeln föera gånger på väg ner till gymmet, då det kommit en halvcentimeter tjockt islager överallt. Skulle nog gå att åka skridskor ner till gymmet..

Knäböj:
115kg * 8(PB)
120kg * 6(PB), 5
115kg * 4 Tog helt slut här
85kg * 15 Tuuungt

Benspark:
70kg * 12, 12, 12

Vart inte så strikt i slutet av tredje set.. Grym kontakt iaf.

Raka mark:
70kg * 10, 10, 10, 12, 10

Tog det lungt här idag. Har problem med att hålla ryggen rak..

Sittande vadpress:
5-6set, 40-55kg, 15-25 reps,

Passet får en 9 av 10 möjliga.

Jompi
2004-11-15, 16:45
Riktigt starka böjar!:D

Big_Vik
2004-11-15, 17:09
Har inte tänkt på det men du är ju jämn med Jompi i böjen :eek:
Men vadfan är det som gått snett däruppe?? :MrT: måndagar är bröstdagar, punkt! :smokin:
eftersom det inte finns några rödar rosor fårdu :thumbup: istället. :D

fintelligens
2004-11-15, 17:12
hoj! Starka böjar. :thumbup: Jompis tvilling? Är helt slut själv efter miona

mystic[-_-]
2004-11-15, 17:13
Yeha bra böjar :smokin: :thumbup:

Jan
2004-11-15, 17:32
Tackar alla! :love: Det är tack vare Jompi, som böjarna går så bra. Kände mig mätt, när jag låg på 100-105 och körde, men när Jompi gick om mig, så började jag köra hårt igen. Nu har benpassen blivit nästan roligaste (borträknat bröst då :D ). Tack Jompr :)


Big Vik: Tack, men jag hade föredragit rosor :D Ben på måndag, har alltid varit så, sen jag läste max ot :)

Fintan: Vi bor ju nära varandra, så vi kanske är släkt =)

Om någon är intresserad av en lite film från böjarna på 120, första set, så är det bara att adda mig på msn.. Tagen från sidan, så djupet är det man kan se..

fintelligens
2004-11-15, 17:36
Adda mig på firre424@hotmail.com

De klart att man ska köra ben på måndag, bara vik som är discko :)

tp_88
2004-11-15, 18:51
Lookin' strong! :bpump:

Beundrar dina böjjar!! :bow:

Jompi
2004-11-15, 22:44
Tackar alla! :love: Det är tack vare Jompi, som böjarna går så bra. Kände mig mätt, när jag låg på 100-105 och körde, men när Jompi gick om mig, så började jag köra hårt igen. Nu har benpassen blivit nästan roligaste (borträknat bröst då ). Tack Jompr .


Hhahaha:em: Np polarn:kickass: Men det var du som fick mig nåt mål att sträva efter, vi e jäkligt lika nu, hejar på dig:bow:
Vi borde ner till övik och träna me vik och xet snart!

Big_Vik
2004-11-16, 09:00
Hhahaha. Np polarn:kickass: Men det var du som fick mig nåt mål att sträva efter, vi e jäkligt lika nu, hejar på dig
Vi borde ner till övik och träna me vik och xet snart!

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Kan du höra mitt avgrunsvrål till Boden? :D
Klart ni ska komma, men måste komma i form först bara :angel:

Ni sporrar varann till stordåd men vad är jag utan mitt x :rolleyes:

Jan: hejar på dej och lägger till dej då jag kommer hem. Slöa inte igen journalen nu utan kämpa på. :kickass:

Jan
2004-11-18, 18:22
Tack TP!

Jompi: Hehe.. Aa, vi borde åka ner och träna med dom. Men jag brukar inte vara där, mer än en gång per år..

Viktor: Nää, kan inte höra ditt vrål, eftersom jag bor i Luleå :D Hehe, ja du och ditt x och jag och min jompi :) Har inte sett dig på msn heller =/


Körde ett bröstpass i skolan idag, efter att vi varit och haft äventyr på höga höjder(8m), så jag svettades en aning om händerna när jag skulle köra. Fick vila ett tag innan jag kunde köra och fick därmed lite mindre tid.. Bröst var det såklart, när man var i skolan och skulle köra :cool: (missade gårdagens pass pga skolarbete och satans korpbandymatch)

Bönkpress:
80kg * 2+1, 1+1
Satan vad dåligt :cryout:
70kg * 6+1, 4+1

Hantelpress:
29kg * 8, 8, 7+1
Hantelpressarna gick bättre, nu när bänken gick så dåligt.

Lutande hantelpress:
26.5kg * 10(PB), 8, 6 Lite hjälp påhögern i två sista set

2 set flyes i CC

Sen var det bara att skynda vidare till musiken

fintelligens
2004-11-18, 18:27
Haha, säg inte att det där var dåligt. Det var ju grymt! Jag skulle ge ett lillfinger för att kunna köra på 80kg.

nottis
2004-11-19, 10:26
Håller med fint, bra pass. Du ligger före i bänktävlingen... än så länge ;)

Jan
2004-11-20, 12:25
Fintan: Med tankepå att jag gjorde en 3a på 80 för två veckor sedan, så var detta riktigt dåligt..

Nottis: Tack, men bra och bra. Var väl ett ok pass, inte mer..

Har lyckats dragit på mig en ny skada nu, denna gång i ryggen. Nånstans efter den där långa muskeln som löper upp längs ländryggen, ihöjd med skulderbladen nästan. Var under uppvärmningen i marklyft, som det sträckte till ordentligt. Igår stack det till i varenda rörelse jag gjorde, men idag har det blivit mycket bättre. Var redan överansträngd i den muskel, sen jag burit väska runt axeln mycket. Måste lära mig lyssna på kroppen helt enkelt.

Jan
2004-11-27, 18:11
Har tränat lite lätta pass under veckan, pga skadan.
Idag var det Axlar:

Militärpress i smith: (stången väger 20-25kg)
30kg+stång * 6, 6, 5 (PB)
25kg+stång * 8, 8
Fick en grym kontakt här. Ska nog fortsätta ett par veckor och köra militäpress i smith.

Hantellyft åt sidan:
11.5kg * 12, 12, 10

Stående lyft framifrån med skivstång, 4 set, 16-18kg


Efter militärpress vart intensiteten lite dålig och det var lite för lite set. Annars rätt bra pass. Kan träna allt nu, förutom rygg och ben. Skadan vill inte riktigt släppa.

fintelligens
2004-11-27, 18:27
Det var grymt pressat, känndes det i axlarna sen?

Big_Vik
2004-11-28, 10:47
Starka pressar där! :thumbup:
Lägger till dej... nu ;)

Jan
2004-11-28, 13:10
Ja, det kändes rejält i axlarna och nu har jag för ovanlighetens skull träningsverk i axlarna :)
Ska ner och köra ett armpass nu :bpump:

Jan
2004-11-28, 18:09
Armar var det då:

Stångcurl:
43kg * 8, 7, 5
38kg * 10, 8

Liggande tricepspress:
37.5kg * 10
42.5kg * 7(PB), 5
37.5kg * 10, 8

Bicepscurl i CC, 4 set

Repdrag över huvuudet, 3 set

Cablecurl, 1 set

Pushdown, 2 set

Passet var väl helt ok, inte mer än så. Fick av nån anledning lite ont i magen efter tricepspressarna, så det blev o ta det lungt i CCn :smokin:

fintelligens
2004-11-28, 18:13
Fan då, det var starkt hela passet. Jag är arg när du tog sådär mycket i curl :)

mystic[-_-]
2004-11-28, 18:18
Bra pass. CC is the shit där bor fan jag på mina triceppass :smokin:

Big_Vik
2004-11-28, 18:26
']Bra pass. CC is the shit där bor fan jag på mina triceppass :smokin:

jaja, tror att alla vet det nu :thefinger

Jan: du är fan stark i armarna. ganska höga reps i medel också, du borde ju göra bra ifrån dej på 50 kg stångcurl :bow:

Kom in på MSN nu :love:

Jan
2004-11-29, 16:13
Idag hade jag nytta av min ryggskada. Slapp motionsgympan på specialidrotten och fick sitta och kolla på ca 25 tjejer som hade det i 70min :bpump:

Vart ben idag:

Benspark: (75-90sek vila mellan seten här)
100kg * 8, 7, 5
90kg * 8, 6, 5

Bencurl:
55kg * 8
60kg * 7, 6, 5
55kg * 8

Benspark:
90kg * 10
100kg * 8, 6
80kg * 10

Vadpress, 5 set, 50-75kg, 8-20 reps

Gick väl helt okej, men det är så satans tråkigt att inte kunna köra böj..

Big_Vik
2004-11-29, 16:19
vad har hänt med ryggen? :cryout:

specialgympa? :confused:
Då jag praoade på lågstadiet fick jag hålla i en sån lektion. Fantastiskt värdelösa ungar, kunde inte kasta en tennisboll mot en vägg och fånga. är det sånt du håller på med? :D

för att inte gå alltför off :angel:, X:et kommer nog gråta då han ser bensparken :thumbup:

mystic[-_-]
2004-11-29, 16:32
Jävligt stark i benspark :thumbup:

fintelligens
2004-11-29, 18:20
Har du haft sex med X så att jag får komplex? :) Grymma bensparkar, säkert grymma böjar också, om du hade kört. Varför har du skadat dig?

nottis
2004-11-29, 19:38
Jävligt stark i armarna och grymma bensparkar :bow:

X-Change
2004-11-29, 20:35
Idag hade jag nytta av min ryggskada. Slapp motionsgympan på specialidrotten och fick sitta och kolla på ca 25 tjejer som hade det i 70min :bpump:

Vart ben idag:

Benspark: (75-90sek vila mellan seten här)
100kg * 8, 7, 5
90kg * 8, 6, 5

Bencurl:
55kg * 8
60kg * 7, 6, 5
55kg * 8

Benspark:
90kg * 10
100kg * 8, 6
80kg * 10

Vadpress, 5 set, 50-75kg, 8-20 reps

Gick väl helt okej, men det är så satans tråkigt att inte kunna köra böj..

Tjoho Jan! Trodde du lagt ner Jorren..men det var visst lite liv i den iaf! Kung det! Hoppas att du för ryggens hälsa hade "booty"-view på chicksen!? :naughty:

Sen vikke, varför skulle jag gråta över bensparkarna... mycket rolligare att hylla grabben! :bow: Än en gång är man brädad!

Vad har hänt med ryggen då?

Kör så hårt du bara kan... gärna lite hårdare på det med! :D

Jan
2004-11-29, 21:15
Bigvik: Körde marklyft och jag kände hur en muskel bara sträcktes ut. Har varit hos en massör idag och han sa att ryggen skulle bli bra redan imorgon. Ska dock inte hoppas för mycket.

Det är så att jag går idrotts, med inriktning hälsa och friskvård. Skittråkig specialidrott verkligen. Vi får prova på att gå med stavar, motionsgympa säkert 4-5 veckor bara denna termin hittills, 4 veckor aerobis, 3 veckor gym då vi var tvungen att köra maskiner i 30 sek intervaller. Aerobics är verkligen det värsta jag har provat på. 8 * 80 min aerobics är rena pesten :furious:


Fintarn: Blev så inspirerad av X bensparkar, så jag tänkte att jag kan ju inte vara sämre själv :D Dålig teknik och att jag inte lyssnar på kroppen, gjorde att jag sträckte mig i ryggen..


Tackar nottis och mystic :love:


X-change: Tjena xet. Jorren lever, har bara inte varit så mycket att skriva, då jag varit skadad. Tack och bara ryggen blir bra, ska det köras hårdare än nånsin :bpump:

fintelligens
2004-11-30, 18:28
Aerobics? Har du såna rosa saker på fötterna och taaaaajta kläder? :)

Big_Vik
2004-11-30, 20:40
Du tror att du ska få sätta på dinaerobis-ledare va? :naughty:

---> http://www.m90.org/aerobics.htm

Jan
2004-12-01, 18:28
Givetvis har man tajta kälder när man kör aerobics :naughty:

Ryggen har blivit bra, efter att jag varit hos massören föresten! Blir nog lätta mark imorrn! :)

Bröst var det idag då:

Bänkpress:
80kg * 3, 2+1, 2+1, 2(lite,lite pass), 2 (PB?)
Högern la av i första set, hade orkade mer annars. Gick galant i övrigt

Hantelpress:
31.5kg * 6, 6, 5+1, 5+1

Dips:
10, 6

Sneda smithpressar:(stång 20-25kg)
30kg+stång * 8
40kg+stång * 5+1(PB)
35kg+stång * 5+1
30kg+stång * 7

Flyes i CC:
25kg * 10
30kg * 8
25kg * 12

Vart ett bra pass. Bänken har gått lite segt på sistonde, men idag gick det bra faktiskt. Borde nog klara 90 snart. Fan, kom på nu att jag glömde köra mage :D


Har föresten ändrat lite i schemat och det ser ut som följande:
Måndag: Ben
Tisdag: Vila
Onsdag: Bröst
Torsdag: Rygg
Fredag: Vila
Lördag: Axlar
Söndag: Armar

Måste kasta in mage nånstans, vet dock inte var.

fintelligens
2004-12-01, 18:31
Ingen mage?! Ni blir vik förbannad.

Du är snart uppe på 100 också :thumbup:

Big_Vik
2004-12-01, 19:42
Ja jag ärgrymt seriös med sånt själv :rolleyes:

Men ingen bänk på måndagar nu gråter vi i discoland,bryta traditionerna?:cryout:

Kul att bänken går bra (GRRR!) men tycker sneda pressarna var snäppet vassare :thumbup:

Jan
2004-12-02, 22:40
Magen måste kastas in nånstans. Troligtvis blir det med axlar på lördagen. Underarmar och trapz skiter jag i :devil:

Rygg:

Chins:
9
6
4 (smalt grepp)

Sittande rodd:
70kg * 10
75kg * 8(PB)
70kg * 8

Skulle köra marklyft, men efter att ha testat ett set på 60, konstaterade jag att jag fortfarande känner av skadan :(

Mer sittande rodd:
70kg * 10, 8
65kg * 8

Latsdrag:
60kg * 8
65kg * 6
60kg * 8

Hyperstärck, 5 set, 15kg extra vikt, ca 12-15 reps

Fick fin kontakt i latsen, men det var en besvikelse att ryggen inte pallade marken :(

bosse_brutal
2004-12-03, 11:28
härliga roddar o lats drag:thumbup:, synd på ryggen bara:(

Big_Vik
2004-12-03, 14:53
Grymma roddar du mäktar med, skulle inte orkat en ens säkert. :em:

Men tycker inte du ska ignorera underarmarna helt, gjorde det i kanske ett år och resultatet var inget vidare, sen är curl bakom ryggen en hilma skön övning med :thumbup:

Trapzträningen dock är det bara att skita i, stora trapz är djäv...förlåt guds påfund ;)

fintelligens
2004-12-03, 18:58
Bra att du kände skadan, har själv många gånger varit nästan helt frisk, sen har jag tränat hårt och fallit på samma plats som förut.

Men ändå imponerande vikter! :thumbup:

Jan
2004-12-04, 14:20
Tackar bosse!

Vikkan: Tack. Får väl ta att lägga in nått sett underarmscurl bakom ryggen, när jag måste vänta på nån kompis ska bli klar. Enda övningen jag brukar köra annars för underarmarna.

Fintan: Jag tycker det känns skit att ryggen inte pallar :( Fast du har nog rätt i att man ska vila lite extra. Tack för uppmuntran :)

Axlar:

Militärpress: (vikter exkl stång på 20-25kg)
30kg * 6
35kg * 6
40kg * 4+1 (PB)
35kg * 6, 5+1

Sittande hantelpress:
21.5kg * 10, 8, 10

Vilade lite längre inför sista set, därav ökningen

Hantellyft åt sidan:
9kg * 15, 15, 15, 12, 12
Höll inte emot något på nervägen knappt, förrän i tredje set. Konakten blev då mycket bättre.

Framåtlutande hantellyft:
9kg * 12x5

3 set crunches

3-4 set situps

Vart ett mycket bra pass, trots att jag bara ätit frukost. Fick boosta med ett par koffeintabletter för jag kände mig lite slö innan. Nu är det innebandy match som gäller :)

bosse_brutal
2004-12-04, 14:40
fina militärpressar:thumbup: om du kör i smithen, borde inte stången väga 30 då? eller har ni nån mongo variant på erat gym?

Big_Vik
2004-12-04, 15:05
bra pass, ursäkta om jag kanske spammar en aning nu, men har viktiga nyheter.

Om en månad är det nytt år och vi måste väl kora årets discoregion?

De nominerade, med motiveringar strax under:

Övre Norrland: (Jompi och Jan)
Plus:
1. Inga svagheter i armträningen utan båda är rätt starka och kör ofta rätt höga reps.
2. Jompis imponerande bänkpress.
3. Jompi lyckades plocka upp en fasligt snygg brud under sin sejour i Övik.

Minus:
1. Jompis förkärlek till knäböj och stockar till ben.
2. Båda kör lite väl låga reps i bänken.
3. Jompi liknar mer styrkelyftare än discokung

Örnsköldsvik: (Vik och X)
Plus:
1. Vik kör varken stående övningar eller basövningar för biceps :angel:
2. densamme har alltid pumpat biceps före ben då dessa körts samma dag.
3. Xets favorit-pass är det slappa bröst och biceps-passet, som han inte har några som helst planer på att förändra.
4. Xet tar som vanligt mer i stångcurl än i sneda bröstpressar.
5. Vik har kört bröst på måndagar, hela året.
6. Vik kör troligtvis fler set armar än ben :em:

Minus
1. Vik har årets i särklas svagaste biceps av de nominerade
2. båda herrarna stoltserar med ett tresiffrigt ass-mått.
3. Vik har själv vid upprepande tillfällen avslöjat att rygg är roligast att träna.
4. Det var en av Viks bitches som Jompi försökte ragga upp.

Örebro: (Mysis och Karl-Alfred)
Plus:
1. Får i särklass flest brudar av de inblandade regionerna.
2. Karl Alfreds gynsamma Bröst till Rygg-förhållande.
3. Mysis 20 posts/dag-snitt.
4. Mysis kör bröst på måndagar.
5. Kalles egenhändigt uppfunna disco-övning: The Kalle Crusher.
6. Mysis kör utslutande cabel-övningar för triceps.

Minus:
1. Mysis lårsvep
2. Mysis kör ben innan biceps :nono:

Hjälp mej hitta fler motiveringar. (Puuh)

(Trots att Finteligens i särklass grymmaste muskel är biceps saknar tyvärr Götebrog en nominering i år, med anledning av hardcore-mentaliteten och de flitigt förekommande tunga marklyften, sorry Fint och Zak. :D)

Rösta via PM ;)

edit: Vilket jävla lass man får dra nu då xet nästan lagt av. =(

Jompi
2004-12-04, 15:50
HAha Vik vad bra, haha:D

Hoppas hjärtligt att jag och min Jaanie vinner, dock skulle jag tro att Team X kan bli hårda !

nottis
2004-12-05, 18:26
Hehe grym tävling =)

mystic[-_-]
2004-12-05, 18:41
Huhu

Edit: Bra pass skitbra militärer!

Matte_Maiden
2004-12-05, 18:45
Lägg till Järna!

Eftersom det enbart bor runt 8000 invånare där så vinner min vackra by! Mest disco per invånare helt enkelt ;)

Big_Vik
2004-12-05, 19:17
Lägg till Järna!

Eftersom det enbart bor runt 8000 invånare där så vinner min vackra by! Mest disco per invånare helt enkelt ;)

Glöm det! Det är en partävling och de nominerade är redan utsedda, fast vi kanske kan sträcka oss en bit. Men bara om du och din syrra bildar ett lag, dessutom måste hon börja skriva här och lägga upp lättklädda bilder på sig själv i utmanande poser iförd endast BH och tangatrosor. :angel:

Matte_Maiden
2004-12-05, 19:25
Glöm det! Det är en partävling och de nominerade är redan utsedda, fast vi kanske kan sträcka oss en bit. Men bara om du och din syrra bildar ett lag, dessutom måste hon börja skriva här och lägga upp lättklädda bilder på sig själv i utmanande poser iförd endast BH och tangatrosor. :angel:

En femma på att hon har större vader än dig ;) Vilket i och för sig vore dåligt för oss i disco-tävlingen :D

Jan
2004-12-05, 23:03
Hehe, fin tävling BigVik :thumbup: Hoppas ju självklart att vi vinner, men jag tror tyvärr det kan bli lite svårt med jompis böjar :insane:

Var ner och körde ett armpass idag:

Tänkte köra lite ostrikt hantelcurl, men det visade sig att dom inte var alltför ostrika:
21.5kg * 6, 6(PB), 5
19kg * 7, 5

Liggande tricepspress:
42.5kg * 9+1(PB), 6+1, 6
37.5kg * 9, x

Skivstångscurl:
29kg 3x15
Kör nog ingen mer sånhär högreppare. Tyckte inte det gav så mycket.

3 set repdrag över huvudet

3 set pushdowns

Sittande hantelcurl:
11.5kg * 11, 9, 7

Hantelcurlen, var en positiv överraskning faktiskt, iövrigt var det ett helt normalt pass.

Jompi
2004-12-06, 09:26
När det går så bra med biceps står vi snart överst på pallen JAn:D

Jan
2004-12-06, 17:05
När det går så bra med biceps står vi snart överst på pallen JAn:D

Hehe, vi får hoppas det :)
Nu sitter jag hemma med halsont. Hade tänkt att köra benpressar idag, men icke..

fintelligens
2004-12-06, 19:22
Ahh, trodde först att du blivit svag med militärpressen, sen såg jag att det stog exkl stången :thumbup: 60kg!!

Hantelcurlen är starkt gjort också, inte långt kvar till 30kg ? :) :cool:

Vik; Vi e la göteborgare, tar du med mig och zakke till omröstningen om vi bara tränar biceps? Fast det händer ju när finländarna vinner melodifestivalen: ALDRIG!! MOAHAHAHHA :D

Big_Vik
2004-12-06, 21:13
VAFAN! Var det 60 kg militärpress? Trodde du halkat ner till min nivå :thumbup:


Fint: inte på humör för att skriva något nu, fuck this disco-shit. Jag vill bara gå och gömma mig någonstans, bryta ihop och sen får jag väl bli hardcore eller nåt... men varför dissar du ditt eget modersland?

För att gå lite OFF (;)), faan vad värdelös jag är. Hade jag varit feta ghetto-rapparen hade jag kunnat skriva om det här eländet och misären. Satt bredvid en krympling som pratade med sig själv på busshållplatsen och det får väl spegla dagens skitpass (Den som säger något om mogna fruntimmer får fan spö :whipped: ) Jan, du vet väl förresten att kvinnor är som dyra viner, de blir bara bättre och bättre md åldern? =) Fack this fucking MILF-shit to....

Jo, jag vet att det här inte är min journal :angel::em:

Jan
2004-12-13, 15:05
Då var man äntligen tillbaka i träning igen. Gårdagens armpass:

Hantelcurl:
21.5kg * 8(PB), 6, 5 Mer strikt än förra gången. Börjar känna mig stabil på 20
16.5kg * 11, 9 Brännde riktigt bra!

Smalbänkpress:
50kg * 12
60kg * 8(PB), 7
55kg * 6-7(?)
50kg * 8
Gick riktigt lätt, nät man inte tränat varken bröst eller axlar på hela veckan.

Bicepscurl i CC, 3 set

Repdrag över huvudet, 4-5 set.

Uthålligheten var riktigt dålig, efter förkylningen. Annars gick det rätt fint, med tanke på att jag varit sjuk. Hade dock gått ner lite i vikt under sjukdomen, gymvikten låg under 79. Är öm på utsidan av axlarna idag, måste varit smalbänken eller repdrag över huvudet som gjorde det..


Tackar fintan. Har inte tänkt på det själv att det var 60kg :) (blev lite nöjd nu)

Vik: Aa, kvinnorna blir bara bättre med åldern, men jag har inte haft sån tur att jag träffat någon milf :D


Nu är det dags för att gå ner och köra ben!!

Jan
2004-12-13, 17:50
Då var benen klara för denna vecka..

Benpress:
225kg * 6
250kg * 5, 3
225kg * 7, 5
200kg * 8

Första gången jag kör ett benpass på benpressar. Jobbigt med allt blod så åker upp i skallen..

Bencurl, 3 set

Raka mark:
55kg *10, 10, 10
Ryggen känns helt bra nu. Ska dock ta det lungt några veckor framöver.

Vanliga mark, 1 set på 55kg för att känna efter.

Benpressen gick fint! Intensiteten efter benpressen var dålig. Fick först köra några set bencurl, innan dom där satans ryssarna var klar med ställning. Dom ockuperade den över en timme och körde tom hantelpressar där. Hatar dom där jävla rysspacken och dom kan ju fan aldrig ha duschat heller, för dom luktar piss.

Skönt att ryggen känns bra, blir lätta mark på fredag..

fintelligens
2004-12-13, 19:37
Trodde först att det stog bänkpress... :D
Du är ju stark i benen!

Det finns ett par killar i mitt gym också, har mycket skägg ocj luktar ILLA!! Varje gång jag ska lyfta så komer dom och luktar.

Jan
2004-12-15, 19:18
Ett morganpass i skolan, bröst:

Bänkpress:
85kg * 2(PB)
80kg * 3, 3(lite pass), 2, 2

Hantelpress:
29kg * 8
Inga tyngre hantlar på skolgymmet..

Sne hantelpress:
26.5kg * 8, 8, 8

1 set snepress i smith

3 set mage i maskin

Sen var jag tvungen att springa iväg på lektion..


Vart konstig av koffeintabletterna idag. Var lite yr, trots att jag bara tog 3 st. Det drog ner intensiteten och passen på skolan brukar inte bli alltför seriösa heller. Glad dock att jag gjorde en 2a på 85 i bänken :)

Kompletterade på eftermiddagen lite:

Flyes i CC:
30kg * 12, 10
35kg * 10, 8

3 set magmaskin

3 set vadpress

3 set underarmscurl bakom ryggen.

Kompletteringspasset var rejält oseriöst. Höll på att somna när jag satt och vilade mellan vadpressarna.. Nu är det snart läggdags... :sleep:

Jompi
2004-12-15, 19:19
Bra bänkpress:D

Big_Vik
2004-12-15, 19:57
Behövdes väl inte kompletteras nåt där, kära du? :)
Jag är också väldigt inspirerar (arg) över dina bänkar :thumbup: Vi är relativt jämna i tuttar ändå, fast du är lite före.

Jan
2004-12-20, 13:35
Har tränat på, men bara inte orkat skriva upp passen på sistonde. Firade iaf lovet med ett benpass på skolan idag:

Knäböj:
120kg * 8(PB)
Städning av gymmet, så det blev ca 20min vila här..
130kg * 4(PB) Tuuungt
120kg * 6, x
100kg * 11
90kg * ganska många

Lång vila mellan böjarna blir det när man kör med en massa polare.. Annars gick det jäbligt bra, trots att jag inte kunnat köra böj på ca 4 veckor pga ryggproblem.

2 set raka mark på 60kg för teknik.

Stretch..

Viktmässigt var böjarna mycket bra, men tekniken är lite fucked up. Knäna vill böja sig inåt. Kanske inte borde vara så viktkåt eller nått. Ikväll ska jag ner och prova på bodypump. Imorrn ska jag tömma mig på vätska :cheers: Nää, nu är det mat som gäller :eating:

Big_Vik
2004-12-20, 16:27
Nejmen helvete, vilka böjar! 4 veckor sedan sist gör det ju inte sämre, du är nästan lika bra som Jompi :D Nej, jag tycker faktiskt ni är lika hemska båda två som för det första böjer, och på vilket sätt sen. 130 kg! :bow:

Lucas
2004-12-22, 22:38
förlåt för att jag dissade dig janne, nu var jag tvungen att kolla din journal efter idag. såg ju riktigt bra ut
det är farligt att träna med käll, han passar inte på riktigt


/lucas den lille

Jan
2004-12-24, 00:43
förlåt för att jag dissade dig janne, nu var jag tvungen att kolla din journal efter idag. såg ju riktigt bra ut
det är farligt att träna med käll, han passar inte på riktigt


/lucas den lille

Åhå, har man finbesök av Stor Lucas :) Joo, det är farligt att träna med käll, finns risk för att man missar ryggträningen och ser ut som en kloss :D


Körde ett dagen efter bröstpass igår, gick väl inget vidare som väntat..
Idag hade jag en halvtimma på mig, för att köra ett ryggpass...

Chins: 8+1, 6, 5+1
Dom som det är plus på var rejält ostrikta..

Marklyft:
Massa set upp till 130*5 (PB om jag inte minns fel)
Tekniken är inge vidare här tror jag..

4 set ryggmaskin.

Var väl helt okej, med tanke på tidspressen.. Blev även en lite joggingrunda, nu på kvällen. Nu ska det ätas imorrn!! God jul på er alla!

fintelligens
2004-12-24, 10:40
Grym mark, men böjen :bow: Du går in och gör PB med en gång :thumbup:

God jul :cheers:

Jompi
2004-12-24, 20:58
God jul janne, vårat pass snart, vilken dag var det vi sa?:thumbup:

bosse_brutal
2004-12-25, 12:50
härliga böjar, är ju i kapp míg nu trots ryggproblemen:thumbup:

Big_Vik
2004-12-25, 13:01
Grattis till PB i mark, riktigt fina nuförtiden. :thumbup: Men har du tappat lite i chinsen, du brukar väl köra med badkar på ryggen? Det sa x:et iaf till mig :D

X-Change
2004-12-25, 19:28
Har suttit och läst igenom det man missat nu och får erkänna att jag fick tillbaka en hel del motivation! :thumbup:

Hoppas att skade-problemen håller sig borta nu och att du kan gå på hårt och brutalt!

God Jul föresten, även om det är lite sent, men hade inte tid att läsa allt här igår!

Jan
2004-12-26, 19:36
Tackar 15 åringen :love:

Jompi: Blev ju som sagt inget idag, men vi kanske kan köra nångång i slutet på lovet?

Bosse: Tackar! Vilan måste ha gjort susen :)

Big_vik: Tack, men formen på marken är verkligen inte lika fin. Kändes verkligen inte bra. Hehe, chinsen går värdelöst nu, när jag är tjock. Det gick ändå över förväntan :D

X-change: Hehe, kul :) Japp, nu är det bara att hoppas att skade problemen håller sig borta. God jul på dig me!

Körde ett mindre lyckat bröstpass idag, bommade på 90 i bänken och 30 i hantelpressen känndes ganska tungt.. Nåja, det är bara för mig att ta nya tag!

Trevlig fortsättning på er och tack för responsen!

Jan
2004-12-28, 15:27
Lite slalom på förmiddagen och sen på eftermiddagen blev det ben!

Knäböj:
105kg * 8
115kg * 8, 8, 8
85kg * 17

3 set lätta bensparkar

3 set raka mark. Försöker få bukt med ryggen, så låga vikter.

7-8 set sittande vadpressar.

Testade med att ha stången längre ned på ryggen i böjen. Var mycket lättare att hålla knäna stabilare och det kändes lättare.

Körde lite bänk med några polare, tog 90 nu :)

Hantelpress: 36.5kg * 2, 3 (PB)

fintelligens
2004-12-28, 15:58
Det vara grymma böjar! Skulle aldrig våga köra högre än 5 reps, 8 är grymt! :thumbup:



Sen var bänken och hantelpressarna också grymma :thumbup:

Big_Vik
2004-12-28, 16:51
Fan vad feta böjar, 17 reps hade jag nog inte gjort på 50 ens :D
Grattis till 90 också, nu måste jag ta mig i akt :)

Jan
2004-12-29, 18:49
Då var det bröst idag igen :)

Dags för hantelpressar:
36.5kg * 5, 3 (PB) Lite pass på sista i båda set.
31.5kg * 8, 8, 6
29kg * 8, 6+2

Sneda smith pressar:
60kg * 8, 5
55kg * 5
50kg * 5, 3+1

3 set lätta flyes i CC

8 set mage

Bra pass, fin kontakt. Ryggen imorrn då!

fintelligens
2004-12-29, 19:08
Du är stark i bröstet som vanligt! :thumbup:

Big_Vik
2004-12-29, 23:09
Alltså jävlar vilka hantelpressar, du borde ju träna på en 90 kg i bänk ju. De är väl djupa? :D

bosse_brutal
2004-12-30, 12:07
håller med vik, vilka jävla pressar:kickass: minst 90 i bänken gissar jag

Jompi
2004-12-30, 13:54
Grymma jäkla hantelpressar !

Joo vi får se om vi får tid ta vårt pass i slutet av lovet, synd att det inte blev nåt !

Vi får höras:D

Jan
2005-01-23, 21:23
Tro det eller ej, men jag har tränat :D Axlar med jonte blev det idag :)

Militärpress:
60kg * 5 (PB), 4
55kg * 7, 4
50kg * 8

Sittande hantelpress:
25kg * 8, 7+1, 6+1

Sidolyft: 2 set på 12.5kg och ett på 10kg

2 set smalbänk

5-6 set framåtlutande hantellyft, 10kg

2 set sidolyft, 10kg

10min HIIT

Gick riktigt bra idag, kul att äntligen jonte kunde dra sig till gymmet :D. Militärpressen var över förväntan..

mystic[-_-]
2005-01-23, 21:27
Militärpressen var fin :thumbup: Kör du hantelpressarna med ryggstöd? Om du gör det prova utan oyeah :cool:

Jan
2005-01-23, 21:34
']Militärpressen var fin :thumbup: Kör du hantelpressarna med ryggstöd? Om du gör det prova utan oyeah :cool:

Tack :) Japp, hantelpressarna är med ryggstöd. Ska ta och prova ditt tips, men det lär nog inte vara nå vidare för egot *cry*

fintelligens
2005-01-23, 21:40
Fan ta dig! Jag har alltid siktat på 60kg i militärpress, nu får jag börja *kissass* haha . Fint pass :thumbup:

crux
2005-01-23, 21:51
bra pressat janneboy! :thumbup:

Big_Vik
2005-01-23, 22:00
Vad militärpresssugen jag blev nu då! :) Strongt att reppa ifrån en bulkad Jonteboy i en militärpressbattle under hårda defftider :hbang: :angel:

Jompi
2005-01-23, 22:12
Vad militärpresssugen jag blev nu då! :) Strongt att reppa ifrån en bulkad Jonteboy i en militärpressbattle under hårda defftider :hbang: :angel:

han ägde mig=D

Men då bekände han att ahn smyg ätit, fy janne :naughty: *popcorn*

Big_Vik
2005-03-15, 10:31
:angel:

Krya på dig, och glöm inte att skriva i journalen när du utför dina badkars-chins då du är tillbaka :kinky:

Jompi
2005-03-15, 10:35
Haha VIk!

Vill se ett pass nu snart janne:(

fintelligens
2005-03-15, 18:02
janne bananne, hade sex med min granne :) Hit it .


Länge sen det fanns några pass hör nu. Jompi får fra dig i öronen lite, haha, moster.

Jan
2005-07-27, 21:58
Då drar jag igång med journalen igen! har hunnit blivit 17 också!

Nu, när jag kollade tillbaka i journalen blir jag deprimerad över att jag inte har blivit starkare alls nästan iår *cry*
Nåväl, lite massa har jag väl byggt iaf och träningen är rolig.

Har deffat sen maj nu och gått ner 5-6 kg och styrkan har jag bibehållit, förutom benen som vart lidande, när jag hade några veckor med mycket springning i skolan.

Har varit låg på kolisar nu i 2 dagar, men imorrn kommer första passet som blir rygg! :)

Big_Vik
2005-07-27, 23:22
Då drar jag igång med journalen igen! har hunnit blivit 17 också!

Nu, när jag kollade tillbaka i journalen blir jag deprimerad över att jag inte har blivit starkare alls nästan iår
Nåväl, lite massa har jag väl byggt iaf och träningen är rolig.

Har deffat sen maj nu och gått ner 5-6 kg och styrkan har jag bibehållit, förutom benen som vart lidande, när jag hade några veckor med mycket springning i skolan.

Har varit låg på kolisar nu i 2 dagar, men imorrn kommer första passet som blir rygg!

Det här har jag suttit och väntat på länge nu! You go girl *yourock*

Det är du inte ensam om. :(

Så ska det låta :hbang:, huvudsaken är att man har kul, och kom ihåg att "styrka inte gills på stranden"

Nästa år ska jag också vara deffbehörig och i godkänd form till sommarn. Kanske det blir pdol då? :cheers:

Jan
2005-07-28, 15:45
Ryggen idag + lite annat jag missade igår när jag vilade igår

Vägde in på 75.7kg

Chins först:
Kroppsvikten * 16(PB!), 8, 6

Var så trött att jag satt och darrade efter första setet..

Latsdrag:
70kg * 10, 8
60kg * 10

Sittande kabelrodd:
70kg * 12, 8
60kg * 10

T-bar med v-handtag:
3-4 set

Sittande kabelrodd med vänster:
2-3 set

Dips:
Kroppsvikten * 17, 11-12?, 10, 8, 7

Repdrag över huvudet:
Massa lätta set

Hantellyft åt sidan:
2 set på 11.5kgs hantlarna

10min HIIT på stepmaskin hann jag och med

Riktigt nöjd med chinsen, men var så pass trött efter dom, att passet inte gick sådär jättebra. Glömde baksidaaxlar kom jag på nu :(

Får se om jag hinner med ett pass till, innan jag drar till fjällen på måndag. Nu blir det en katabol helg iaf :cheers:

Jan
2005-08-06, 17:42
Har varit och fjällvandrat nu i veckan, så jag ska hinna med och köra igenom kroppen på två dagar, eftersom jag drar till bulgairen imorrn.

Började med bröst, rygg och axlar:

Började med lite hantelpressar för bröst:
Fanns inga 32.5or på detta gym, så jag fick började med 35orna
36.5kg * 3 illa..
31.5kg * 10, 6

Chins:
Kroppsvikten * 12
+11.5kg * 3-4? illa, illa
Kroppsvikten * 9

Stående militärpress:
50kg * 6, 5, 4+1

Dips(bröst):
12, 11, 9

3 set hantellyft åt sidan, 11.5kg, 12-15 reps

Latsdrag:
60kg * 10
70kg * 7, 6
Vikten oviktig eftersom det var på ett annat gym.

3 set sittande rodd

Lekte på med lite chins och dips ett par set sen också

Var väl ett ok pass, inte mer. Boostade med lite för mycket koffein, så pressarna gick ganska dåligt. Men imorrn är jag tillbaka med ett ben, korsrygg, mage och armpass. Efter det fortsätter semestern..

Catar
2005-10-09, 14:19
Är journalen fortfarande aktiv?
Iallafall grymma mark o böj idag jan!! *yourock*
hoppas du kommer o besöker några fler gånger :naughty:

Jan
2005-10-09, 16:27
Är journalen fortfarande aktiv?
Iallafall grymma mark o böj idag jan!! *yourock*
hoppas du kommer o besöker några fler gånger :naughty:

Om journalen är aktiv får du bedömma själv :D Kan dra upp dagens pass iaf, kanske blir nått till i veckan..

Tränade med jonte och catar idag. Ben stod det på pappret

Vi började med böjen:
Värmde lite, sen:
140kg * 4(PB), 3
120kg * 8
125kg * 6
105kg * 8
Gick riktigt bra det!

Sen gick jag på marken:
160kg * 3
170kg * 1(PB) Riktigt tungt
150kg * 3

1 set benpress och hack-squat, lätt

Lite lätt mage ett par set

Riktigt bra pass och kul att träna med jompi och catar, får vi göra om!

Jompi
2005-10-09, 16:39
Fan vi har alltid varit jäkligt jämnai böjen=)

Kul pass idag:D

fintelligens
2005-10-09, 18:07
ursäkta? När du tog 140 i böj sådär lätt? :thumbup:

Jan
2005-10-09, 20:42
ursäkta? När du tog 140 i böj sådär lätt? :thumbup:

Lätt och lätt vet jag väl inte om det var ;)

nottis
2005-10-09, 23:35
Grymma böj! :thumbup:

Jan
2005-10-31, 16:13
Grymma böj! :thumbup:

Tackar nottis!


Axlar stod det på schemat idag, så axlar blev det givetvis:

200mg koffein 30 min före träning

Press bakom nacken, utan ryggstöd, smith: (antar att stången väger 20kg)
50kg * 10, 9+1 (PB)
45kg * 10
Andra gången denna övningen, tar riktigt bra.

Sittande hantelpress, utan ryggstöd:
19kg * 12
21.5kg * 9+1 (PB)
19kg * 12

Hantellyft åt sidan:
14kg*12 (PB?)
16.5kg*10 - 11.5kg*10
14kg*10 - 9kg*10 - 6kg*10

Sen 5-6 set mage

Avslutning med 10 min HIIT på step maskin, tungt.

Körde lite färre set än vanligt, därav PB i andra övningarna.
Helt ok pass.

Catar
2005-10-31, 22:08
Snygga axelpressar Jan, fast lite mera vikt nästa gång :thumbup:
60-70 klarar du lätt om du kör 10or på 50.
Se till att skriva lite nu, är ju flera veckor sen sist! :whipped:


Ps: Ska spamma i journalen bara så att du måste svara :naughty:

Jan
2005-11-04, 17:19
Snygga axelpressar Jan, fast lite mera vikt nästa gång :thumbup:
60-70 klarar du lätt om du kör 10or på 50.
Se till att skriva lite nu, är ju flera veckor sen sist! :whipped:


Ps: Ska spamma i journalen bara så att du måste svara

Försöker periodisera träningen, så gått det går. Det är dock inte så kul att bara hålla sig till 10 reppare, även om jag inte gillar och köra 3-4 reps.


Har kört rygg och ben i veckan, men har inte haft nån särskild träningsglädje och har därför inte skrivit upp passen. Fick dessutom huvudverk under gårdagens benpass. Misstänker att det är koffeinet som saknas :(

Boostade med 200mg koffein och fann genast träningsglädjen idag. Bröst:

Vägde in på 81.85kg. Börjar bli riktigt fet!
Hantelpress
36.5kg * 8 (PB)
34kg * 8
31.5kg * 8, 8

Lutande bänk, smith:
60kg * 12
65kg * 10, 9+1(PB?)
60kg * 10

2 set bröstpress i maskin

3-4 set cablecross, övre trissorna.

Tänkte sen göra lite dips, men lyckades inte göra ens en :D

Nått set mage

Avslutade med 10 min HIIT på trappmaskin.

Bra pass, koffeinet kan man alltid lita på :)

fintelligens
2005-11-04, 18:17
oohhh jompis lillebror har styrka:D


grymma hantelpressar, 40 ist gut

Catar
2005-11-04, 19:02
Snygga hantelpressar Jan :hbang:
40 kg sitter som gjutet!

Jompi
2005-11-05, 10:49
Nice janie:D

Jan
2005-11-07, 21:29
Tackar grabbar :) En bit till 40 ändå..

Axlarnas tur idag + triceps:

Axelpress bakom huvudet, smith:
52.5kg * 8
50kg * 9
45kg * 10, 10
Underbar övning!

Axelpress framför, smith:
45kg * 12
50kg * 10

Liggande tricepspress ner till bänk:
37.5kg 3*10

3 set hantellyft åt sidan, 11.5kg, 12 reppare.

3 set pushdowns

3 set hantellyft i CC, en hand i taget. Riktigt grym kontakt i denna övning!

3 set repdrag över huvudet

Sen fick det vara nog. Bra pass, riktigt bra kontakt i både axlar och triceps. Imorgon är det ryggens tur att piskas!

Erik__
2005-11-07, 21:46
Du var inte tråkigt stark!

Sando
2005-11-07, 22:18
Verkar ju gå riktigt bra det här! Lycka till och kör hårt! *flex*

Jan
2005-11-09, 17:52
Japp, går helt okej här. Bara lite mer än en vecka kvar på högreppare, sen blir det styrkeökningar är det tänkt :)


Somnade igår när jag skulle ner och träna. Hade kört vattengympa på morgonen, så jag tog ryggpasset idag istället:

Chins:
Kroppsvikten, 82.1kg * 10, 8, 7

Stångrodd, underhandsgrepp:
50kg* 12
60kg *12

Kändes inget vidare, så jag gick på T-bar:
45kg * 12 DS 35kg * 12

Latsdrag:
50kg * 10, 10 (bakom nacken)
50kg * 12, 12

2 set baksida axlar i maskin

Enhandsrodd i maskin:
3 set, 10-12 reppare. Grym kontakt här!

3 set till baksida axlar.

Sen var det nog. Helt okej pass. Hoppas bara man kan få ryggen och växa lite. Ben imorgon.

fintelligens
2005-11-09, 18:16
Böja med jompi? Då kan det inte gå dåligt :D

Men bra pressat i smithen :D