handdator

Visa fullständig version : Lönnfet !


cacce
2004-07-23, 17:48
Jag är ny här på forumet och har inte direkt presenterat mig ännu, men det tar vi en annan gång.

drygt 70 kilo, 186cm lång och smal till utseendet.

På senare tid har jag börjat äta ordentligt och skärpa mig med styrketräningen eftersom jag vill gå upp i vikt. I och med detta har muskelmassan ökat, men i samband med mitt förhållandevis höga kaloriintag så har jag börjat få ölmage... :( .

Rutorna syns fortfarande tydligt om jag spänner mig, men i avslappnat läge så är magen mer rund än platt. Hjälp!

Jag vill absolut inte banta på något sätt så att jag förlorar vikt och muskler, jag vill bara bli av med magen.

För nuvarande är styrketräning det enda jag gör. Kanske borde jag börja utöva någon konditionskrävande sport också ?

Snälla hjälp.

:bow:

Johan
2004-07-23, 19:09
Vanlig cardio, HIIT, cykel, trappmaskin eller promenader.
Välj det som passar dig bäst och det du tycker är roligt, men det är också bra att variera.
Samt kanske läsa igenom King Grub's klistrade deff guide om du vill få en "hård" kropp.

cacce
2004-07-23, 21:27
Okej, tack.

Jag har redan en "hård" kropp och det är på grund av det som jag är så smal. Det enda som inte är "hårt" är magen i avslappnat läge...så någon overall-deff vet jag inte om jag vågar ge mig in på.

Men hiit etc bör jag nog börja med. Hur ofta är att rekommendera ?

Johan
2004-07-24, 13:49
Ok, du inser att du är hård på resten av kroppen förutom magen. Det ändå jag kan komma och tänka på är att du måste sänka ditt underhudsfett överlag ännu mera, alternativt träna din mage bättre för att få fram rutorna i avslappnat läge, men du kommer fortfarande ha kvar ölmagen, en rutig ölmage :)

HIIT kör jag oftas efter ett styrkepass, t.ex 2 gånger i veckan. Men inte efter ett benpass, säger sig själv.

Twister
2004-07-25, 15:48
Tjo lånar tråden lite, jag ligger i ungefär samma läge är 192cm o väger 75kg o har en ganska kraftig mage, ska börja träna nu denna veckan som kommer, hur tycker ni jag ska lägga upp träningen? Ska jag börja deffa bort magen först lr börja bygga nu o deffa under senare tid?

Fartman
2004-07-25, 16:00
Originally posted by Folke
Tjo lånar tråden lite, jag ligger i ungefär samma läge är 192cm o väger 75kg o har en ganska kraftig mage, ska börja träna nu denna veckan som kommer, hur tycker ni jag ska lägga upp träningen? Ska jag börja deffa bort magen först lr börja bygga nu o deffa under senare tid?

192 och 75kg! = bygg nu, deffa när du lagt på dig bra med muskler

SleDgeHammeR
2004-07-25, 22:34
Haha
vad alla har blivit rädda för lite fett...skaffa mer muskler som gömmer de istället för att gnälla om att inte rutorna är skarpa varje dag... tant gnäll... "tycker du jag ser fet ut i detta?" :rolleyes:

kelk
2004-07-30, 15:54
Fett är bra!

Var inte rädd för att ha lite mage det går att återgärda när man har fått sig en del muskelmassa som man vill visa

Fatalist
2004-08-05, 10:29
Tänk på att när du äter mycket så måste maten hamna nånstans. Jo nämnligen magsäcken och sedan tarmsystemet, har du mycke tmat i dig kommer magen givetvis bli stor under tiden.

Jag får jätte put-mage när jag äter mycket men är annars relativt smal, det är inget farligt som sagt :cheers:

cez
2004-08-05, 19:59
Väger man under 90 har man inget på deffdelen av forumet att göra med att ställa frågor :| Väger man runt 75 och är 196cm är man i princip undernärd Själv ligger man på stabila 94.6 med 181cm :)

Fangface
2004-08-05, 20:39
Folke !

Kunde du inte byta avatar, jag får ont i högerarmen.... :eek: :kinky: :kinky:

emlo
2004-08-05, 21:47
Folke !

Kunde du inte byta avatar, jag får ont i högerarmen.... :eek: :kinky: :kinky:

Använder du inte högerhanden till musen? :confused: ;)

Fangface
2004-08-05, 21:57
Använder du inte högerhanden till musen? :confused: ;)

Nej, som gammal rutinerad surfare har jag bytt hand för att få bättre "kontakt".... :D