handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännings piller


Fiona
2004-07-21, 23:17
Hej.

Min mamma är ute efter ett bra fettförbrännings piller som motsvarar Megacut.
Hon har använt Megacut en månad och tycker att det har gått jätte bra, men nu går dom inte att få tag i längre.
Hon har prövat en sort efter det ( inget namn ) som hon inte tyckte var lika bra.

Finns det någon motsvarighet?

jochen
2004-07-21, 23:49
snart kommer nån att skriva "det finns inga genvägar" :smokin:

Fiona
2004-07-21, 23:51
Originally posted by jochen
snart kommer nån att skriva "det finns inga genvägar" :smokin:

Så där finns allstå inget piller som är bra eller som rekommenderas då eller??

jochen
2004-07-21, 23:56
Här har du lite läsning om bantarpiller:

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=346

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=348

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=352

Skriv ut texten som grub har som sticky längst upp på detta forum till din mamma!

Fiona
2004-07-22, 00:01
Originally posted by jochen
Här har du lite läsning om bantarpiller:

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=346

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=348

http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=352

Skriv ut texten som grub har som sticky längst upp på detta forum till din mamma!

Får göra det.. Tack =)

Halib
2004-07-22, 00:29
Du kan ju henne några c-vitamintabletter och säga att det är "dom nya mirakelpillerna".. av ren placebo-effekt kommer hon att rasa i vikt...
Finns ju de som blir lurade och blir fulla av alkohol-fri dryck bara för att dom tror att det är alkohol i... :D

Arwen
2004-07-22, 08:05
Originally posted by Fiona
Hej.

Min mamma är ute efter ett bra fettförbrännings piller som motsvarar Megacut.
Hon har använt Megacut en månad och tycker att det har gått jätte bra, men nu går dom inte att få tag i längre.
Hon har prövat en sort efter det ( inget namn ) som hon inte tyckte var lika bra.

Finns det någon motsvarighet?

"Synerlin" säljs fortfarande för den som är intresserad.

Skulle nog göra enligt nedan, dvs ett paket C-vitamin istället....

Fiona
2004-07-22, 10:07
Originally posted by Halib
Du kan ju henne några c-vitamintabletter och säga att det är "dom nya mirakelpillerna".. av ren placebo-effekt kommer hon att rasa i vikt...
Finns ju de som blir lurade och blir fulla av alkohol-fri dryck bara för att dom tror att det är alkohol i... :D

Nja det kommer jag nog inte göra.. Vill hon ha tabletter så får hon få tabletter, men jag får väl gå till nån kostbutik..

Fiona
2004-07-22, 10:08
Originally posted by Arwen


"Synerlin" säljs fortfarande för den som är intresserad.

Skulle nog göra enligt nedan, dvs ett paket C-vitamin istället....

Tack.. Har också hört talas om det...
Men som sagt jag vill inte lura min mamma på något sätt..

William
2004-07-22, 10:42
Originally posted by Fiona


Så där finns allstå inget piller som är bra eller som rekommenderas då eller??

Som sagt inget mirakelpiller men ngt jag skulle rekomendera som har en viss verkan är grönt te-innehållande kapslar. Se dock till att de innehåller en hög koncentration av EGCG och en viss mängd koffein. Är dock relativt dyra men om hon behöver ett piller för motivationen kan det vara värt det.

Det ger inga av de biverkningar som ephedrainnehållande produkter kan göra.

Mvh

William

ivandrago
2004-07-22, 11:46
Om piller nu funkade så bra förra gången, varför måste hon ta dem igen? Inte för att vara dryg, men en hållbar viktnedgång går bara att få genom att lägga om sina vanor. Skriv ut och ge henne Grubs deff-guide och be henne läsa den om och om igen och ställa de frågor hon har och ta tag i det på allvar istället för att söka genvägar som inte fungerar. Lycka till! :thumbup:

Popeye
2004-07-22, 13:01
Vad innehöll MegaCut?
ECA-stackar funkar men ligger i gråzonen för vad som är tillåtet och när det gäller hälsoaspekter kan man väl mest säga att de sällan leder till dödsfall men inte är nyttiga.

Prankie
2004-07-22, 14:56
Megacut 3 tabletter
1000 mg Hydroxy Citric Acid
300 mg MAHUANG
200 mg KOFFEIN
100 mg ALC
100 mcg KROM

Innehåller en hel del grejer.

Enlig forumregler kan jag inte säga var det finns men det säljs fortfarande i sverige även om efedrin har blivit olaglig att sälja inom EU. Däremot är lagen så korkad att det är laglig att köpa och inneha. (tror jag)

Fiona
2004-07-22, 15:42
Originally posted by ivandrago
Om piller nu funkade så bra förra gången, varför måste hon ta dem igen? Inte för att vara dryg, men en hållbar viktnedgång går bara att få genom att lägga om sina vanor. Skriv ut och ge henne Grubs deff-guide och be henne läsa den om och om igen och ställa de frågor hon har och ta tag i det på allvar istället för att söka genvägar som inte fungerar. Lycka till! :thumbup:

Okej.. Ska ge henne det...
Hon vill gå ner i vikt lite till.. Den burken hon hade tog slut rätt snabbt...

Tack

Popeye
2004-07-22, 17:15
Oki, en EC-stack med lite extra godis.
Om din mor tänker köra med EC-stackar, se då till att hon har lite koll. Om burken tar slut "fort" som du beskriver det så kanske hon käkar mer än brukligt.
När det gäller EC så är rätt mängd vid rätt tidpunkt viktigt.

Prankie
2004-07-22, 17:29
EC stack fungera, men det största viktförlust beror ju faktist på att de är vätskedrivande. Om hon inte motionera och behåller samma kostvana så kommer vätska tillbaka förr eller senare.

Fiona
2004-07-22, 22:36
Originally posted by Prankie
EC stack fungera, men det största viktförlust beror ju faktist på att de är vätskedrivande. Om hon inte motionera och behåller samma kostvana så kommer vätska tillbaka förr eller senare.

Tack för tipset

Mental
2004-07-23, 00:58
En polare provade Lepigen med bra resultat, men det är Ephedra baserat. jag har inte provat själv, och kommer antagligen inte att göra det heller.

Men vill mamsen provar så får hon det :)

Fiona
2004-07-23, 10:10
Originally posted by Mental
En polare provade Lepigen med bra resultat, men det är Ephedra baserat. jag har inte provat själv, och kommer antagligen inte att göra det heller.

Men vill mamsen provar så får hon det :)

Vad menas med Ephedra baserat??
Är jätte dåligt på allt sånt.. :em:

Matti
2004-07-23, 12:36
Vad menas med Ephedra baserat??
Att ephedra var huvudingrediensen. Produkten som din mamma använde var också baserad på ephedra, det var antagligen därför hon tyckte att det fungerade bra. Hon kommer inte att få samma effekt av lagliga ephedrafria produkter. En "EC-stack", som Prankie nämnde tidigare, består av ephedra (eller efedrin) och koffein.

Prankie
2004-07-23, 12:41
Originally posted by Fiona


Vad menas med Ephedra baserat??
Är jätte dåligt på allt sånt.. :em:

Piller som innehåller ephedra/efedrin är ephedrabaserad. :)Megacut är en av de produkter som jag faktist tror fungerar bättre än lepigen med tanke på andra aktiva ämne även om efedrinkoncentration är lägre. (300mg mahuang på 3 piller, vet inte det exakta koncentration men de jag har sett ligger på 8%)

Efter några dödsfall så är det nu förbjudet att sälja preparat som innehåller ephedra, men det lär nog dröja innan det försvinner. Iofs dör man i överdos av allt, ephedra är bara lite starkare kaffe för mig. :D

Fiona
2004-07-23, 18:05
Originally posted by Prankie


Piller som innehåller ephedra/efedrin är ephedrabaserad. :)Megacut är en av de produkter som jag faktist tror fungerar bättre än lepigen med tanke på andra aktiva ämne även om efedrinkoncentration är lägre. (300mg mahuang på 3 piller, vet inte det exakta koncentration men de jag har sett ligger på 8%)

Efter några dödsfall så är det nu förbjudet att sälja preparat som innehåller ephedra, men det lär nog dröja innan det försvinner. Iofs dör man i överdos av allt, ephedra är bara lite starkare kaffe för mig. :D

Okej. Men bara man tar lagom doser av det så kan där ju inte hända något. Men då det jag det iallafall.

Tack så mycket för hjälpen.

highiq
2004-07-23, 19:44
Man ska nog inte ha några problem med hjärtat om man ska käka såna piller, har hon kollat blodtryck, EKG m.m. nyligen? King Grub's deff guide är både ofarligare och har mer verkan än piller. ;)

Jimholio
2004-07-23, 20:48
Några grejer som inte står på Ephedra produkten.

Ephedra är centralstimulerande och därav grymt vätskedrivande.
Vilket kan leda till otrevliga saker som till ex, njursten osv om man inte dricker tillräckligt med vätska.

Ephedra har också lite mer allvarliga bieffekter
Som till ex, stroke, hjärtinfarkt mm.

Var Extremt noga med doseringen.
Känner du inte av preparatet på samma sätt som du gjorde i början ta då en paus ett tag istället, höj inte doseringen.

Ephedra är en naturdrog visst.
Men det är även Opium och Cannabis tänk på det.

Några exempel på Ephedra produkter.
Stacker 2
Stacker 7
Lepigen

Något annat som kan vara värt att prova är TERMOXICAL men
vad vet jag.

*edit*
Värt att veta, Ephedra är inte lagligt att sälja i Sverige, och efter nyår kommer det heller inte vara lagligt att köpa. Konstiga lagar va?

Callister
2004-07-23, 21:56
Originally posted by Jimholio
Några grejer som inte står på Ephedra produkten.

Ephedra är centralstimulerande och därav grymt vätskedrivande.
Vilket kan leda till otrevliga saker som till ex, njursten osv om man inte dricker tillräckligt med vätska.

Ephedra har också lite mer allvarliga bieffekter
Som till ex, stroke, hjärtinfarkt mm.

Var Extremt noga med doseringen.
Känner du inte av preparatet på samma sätt som du gjorde i början ta då en paus ett tag istället, höj inte doseringen.

Ephedra är en naturdrog visst.
Men det är även Opium och Cannabis tänk på det.

Några exempel på Ephedra produkter.
Stacker 2
Stacker 7
Lepigen

Något annat som kan vara värt att prova är TERMOXICAL men
vad vet jag.

*edit*
Värt att veta, Ephedra är inte lagligt att sälja i Sverige, och efter nyår kommer det heller inte vara lagligt att köpa. Konstiga lagar va?
Cannabis är ju inte så farligt heller, som cigg fast 59 extra ämnen som påverkar psyket, torsk att bli beroende av cannabis iaf. :thumbup:

AndersHermansson
2004-07-24, 01:24
Piller för att banta är fan samma skit som att ta piller för att växa :D

Popeye
2004-07-24, 10:48
Det som är lurigt med Effe är att det fortsätter att öka ämnesomsättningen även om den stimulerande effekten uteblir.
Dvs, fortsätt köra på låg dos trots att det "känns" som att pillren tappar sin verkan. Trappa INTE upp dosen för att få tillbaka känslan.

Fiona
2004-07-24, 13:54
Originally posted by highiq
Man ska nog inte ha några problem med hjärtat om man ska käka såna piller, har hon kollat blodtryck, EKG m.m. nyligen? King Grub's deff guide är både ofarligare och har mer verkan än piller. ;)

Ska ge den sidan till min mamma när hon kommer hem..
Om det nu har det, så är det bara att testa..

Tack

Kram

Fiona
2004-07-24, 13:55
Originally posted by Jimholio
Några grejer som inte står på Ephedra produkten.

Ephedra är centralstimulerande och därav grymt vätskedrivande.
Vilket kan leda till otrevliga saker som till ex, njursten osv om man inte dricker tillräckligt med vätska.

Ephedra har också lite mer allvarliga bieffekter
Som till ex, stroke, hjärtinfarkt mm.

Var Extremt noga med doseringen.
Känner du inte av preparatet på samma sätt som du gjorde i början ta då en paus ett tag istället, höj inte doseringen.

Ephedra är en naturdrog visst.
Men det är även Opium och Cannabis tänk på det.

Några exempel på Ephedra produkter.
Stacker 2
Stacker 7
Lepigen

Något annat som kan vara värt att prova är TERMOXICAL men
vad vet jag.

*edit*
Värt att veta, Ephedra är inte lagligt att sälja i Sverige, och efter nyår kommer det heller inte vara lagligt att köpa. Konstiga lagar va?

Så länge man inte tar över den dosen där står är det ju inte farligt om man nu inte har några hjärtproblem.

aliquis
2004-07-24, 15:57
Originally posted by Prankie

Efter några dödsfall så är det nu förbjudet att sälja preparat som innehåller ephedra, men det lär nog dröja innan det försvinner. Iofs dör man i överdos av allt, ephedra är bara lite starkare kaffe för mig. :D
Fast var 10e person i england dog av tobak år x så är det helt ok att röka, knepiga lagar minsann.

Fettecke
2005-04-06, 09:39
funkar inte vanlig hederlig Nutrilett då?, det måste ju vara ett bättre alternativ tror jag, då man nästan blir tvingad att lägga om kosten för att passa in de måltiderna....

äter din mor 1 hamburgare per dag så kommer inte dina piller att hjälpa henne, men byter hon ut hamburgaren mot nutrilett så blir det ju genast ändring ?
Detta var bara ett typexempel på nyttan i just det...

mini_Arnold
2005-04-06, 09:42
Kommer ihåg när jag frågade om förbränningspiller på MAK så pekade han in mot lokalen.
Tänkte jag var fan säljer dem piller här?! Så såg jag massa motionscyklar.. :D

Fiona
2005-04-06, 18:57
funkar inte vanlig hederlig Nutrilett då?, det måste ju vara ett bättre alternativ tror jag, då man nästan blir tvingad att lägga om kosten för att passa in de måltiderna....

äter din mor 1 hamburgare per dag så kommer inte dina piller att hjälpa henne, men byter hon ut hamburgaren mot nutrilett så blir det ju genast ändring ?
Detta var bara ett typexempel på nyttan i just det...

Okej.
Jag och mamma har bärjat en liten diet nu.
Hon har gått ner fyra kilo lite men det är alltid något.
Kan säga till om Nutrilett.

mmmCay
2005-04-06, 19:02
Fyra kilo är inte lite. Fyra kilo är två månaders jobb. Bra gjort!

Jag skulle inte rekommendera Nutrilett eller piller. Bra, nyttig mat är det som gäller, det som leder till en hållbar vikt. Att lägga på motion till en sund kost är även bättre!

Fiona
2005-04-06, 19:04
Fyra kilo är inte lite. Fyra kilo är två månaders jobb. Bra gjort!

Jag skulle inte rekommendera Nutrilett eller piller. Bra, nyttig mat är det som gäller, det som leder till en hållbar vikt. Att lägga på motion till en sund kost är även bättre!

Okej.
Mamma går på några piller nu igen vet inte vad de heter, tror inte jag
får skriva namnet här iheller. Har sett till att mamma äter lite mer sallad om hoppar över t.ex. såsen. Tar även ut henne på långa runder om inte hon eller jag jobbar. Men hon är lite trög på att komma igång hon tycker det är pinsamt att gå till gymmet med mig t.ex.