handdator

Visa fullständig version : MAmma tror de e doping...


goa_killen
2001-11-28, 09:27
va gör man när eens mamma tror att man käkar doping??? Allt ja käkar ärt gainer och kreatin, men hon fattar inte att de inte är nåt farligt. speciellt gainern!! Nu e de så att kompisars mammor förbjuder dom att vara me mej för att jag får dom på "doping tankar" Onda banor, för att dom vill käka gainer eller protein.. Vet någon nåt bra som man kan säga för att domska fatta?? har försökt de mesta, men domfattar inte!!

Fultjack
2001-11-28, 09:55
LOOOOOOOOL! :P .. det var det värstra jag har hört på länge :pppp

Bobbokrull
2001-11-28, 10:00
haha...ja, låter inte lätt precis. Men ge morsan ett nummer av reklamtidningen B&K Sportsmagazine...där finns det massor av reklam för kosttillskott som morsan kan läsa om, hoppas det går bra :D :D

muskelbyggarn
2001-11-28, 11:20
Usch, det där lät inte kul. Hade också problem (har än idag :D ) med morsan. Proteinpulver och gainers var "legitimt" efter jag tog med henne till hälsokost där hon själv handlar...

När jag sedan kom hem med tillskottet Anabolic Fuel (fint namn för en mamma...) så höll jag på och åka på avgiftning :D

Jag tycker du skall försöka tala tillrätta med dina föräldrar. Ditt problem låter verkligen inte roligt. Gör som jag, ta med dem till hälsokost så får de förklara (om de nu kan det...).

Mvh
Tobbe

Warrior
2001-11-28, 12:09
Stå på dig, dina "kompisar" verkar inte vara några kompisar om dom går emot dig bara för att deras föreldrar säger åt dom o göra så. Dom legitimerar att du använder "doping" vilket gör saken bara värre.

Tycker det är trist dock, då sådant här är ganska vanligt. Jag hade ett flertal liknande konflikter för i tiden.

Stå på dig! Kreatin och Gainer är inte droger...

eiselt
2001-11-28, 14:25
Ursprungligen skickat av Warrior 2[H]4U:
<STRONG>Stå på dig, dina "kompisar" verkar inte vara några kompisar om dom går emot dig bara för att deras föreldrar säger åt dom o göra så. Dom legitimerar att du använder "doping" vilket gör saken bara värre.

Tycker det är trist dock, då sådant här är ganska vanligt. Jag hade ett flertal liknande konflikter för i tiden.

Stå på dig! Kreatin och Gainer är inte droger...</STRONG>

Säg åt morsan att ringa tillverkaren så kan de (förhoppningsvis) förklara!

/ Henrik

Stile
2001-11-28, 16:31
Det här visar också lite hur folk i allmänhet uppfattar kosttillskot som byggar använder sig av. Sen när vanligt folk själva handlar i hälsokostbutiken så tänker dom inte på att dom själva tar kosttillskott.

Hur många gånger har man inte hört "Jaså, är det anabola" när man dricker en proteindrink.

Fast, om man förklarar var proteinpulvret kommer ifrån brukar det bli tyst. Ja innan galna kosjukan dök upp ialla fall. :D

mangs
2001-11-28, 16:38
Ja vi "byggare" har det inte lätt. Vi får stå ut med det ena och det andra men det är det väl värt? :D

Baha
2001-11-28, 17:06
hade en polare som hade sina burkar gömda på diverse ställen, så att morsan inte skulle se

men din mamma kanske sponsrar dig med mat istället, det funkar minst lika bra att öka på det, sen när du flyttat hemifrån kan du ju äta vad du vill, inklusive kosttillskott

och skulle du mot all förmodan redan flyttat hemifrån och ha en sån morsa..ja...HAHA

Fenster
2001-11-28, 17:19
Va fan har vi en Tierpare här!?

Baha
2001-11-28, 17:35
jepps, tro det eller ej!

Dunder
2001-11-28, 23:21
Har exakt samma problem hemma så du är inte ensam.

har föresten en polare vars föräldar spolade ned hans nyinköpta kreatin i toalleten och gav honom en låååång föreläsning om hur farligt det är med doping :) han var inte glad efteråt.

dared
2001-11-28, 23:35
Jag trodde mina föreldrar var (innan jag köpte sånt) dom mest misstänksamma och oroliga föreldrar som finns. Jag sa sedan att jag köpt kreatin och proteinpulver och de blev inte alls sura. De sitter iofs och mobbar mig vid släkt träffar och spottar ut komentarer som "Haha Han köper protein och allt vad det heter för alla sina pengar" och alla i släkten skrattar så de nästan kissar på sig, skit jöbbit!

Kjellstroem
2001-11-29, 09:22
Ett tips är att titta på Per Elofsson med föräldrarna. Efter sina lopp tar han en gainer..
förra loppet då han vann 10km fristil så såg man klart och tydligt aatt han drack en gainer under intervjun efteråt :)

Annars är det bara att be dom ringa tillverkarna om dom inte ger sig.

muskelbyggarn
2001-11-29, 10:24
Det är inte bara föräldrar som är misstänksamma.

Då skall ni se hur det är att komma in på postkontoret med några paket kosttillskott. I en sådan liten håla som Fellingsbro går ryktena snabbt. De på posten "skojar" om doping i paketen givetvis skämtar man med så de får vad de tål :D men jag kan tänka mig hur det snackas...

Nåja, har aldrig brytt mig om sådant skitsnack förr så varför göra det nu ? Kan ju vara roligt att få vara ortens "dopingkung" :D

Då är det värre med morsan... men hon äter faktiskt ny-tro pro-40 nu förtiden :D

Mvh
Tobbe

Joachim B
2001-11-29, 10:32
Som sagt, be dina föräldrar att ringa doping jouren eller ett kosttillskottsföretag, så kan de förklara skillnaden. Eller be dem besöka detta forum!

Kan f.ö. meddela att min morsa som är 50 och har ledgångsreumatism samt psoriasis har blivit mycket bättre sedan hon började ta ALC, Glutamin och Protec under dagarna. Hon har genomgått många operationer där de bytt ut höftben, lårben osv och hon återhämtar sig otroligt mucket snabbare sedan hon började med kosttillskott. Hennes sambo rapporterar mindre sötsug och känner sig mer energisk. De är dessutom bönder som sliter 7 dagar i veckan.

donga
2001-11-29, 10:41
Tidigare så hade jag ett par trevliga diskusioner med mina föräldrar, farsan muttrar lite än idag men morsan käkar glukosamin mot sin axel och dricker Energy Booster före sina träningspass, hon tycker hon får en jävla fart då hon ska ut o springa. :D

leffo
2001-11-29, 23:30
Heheh jag hade väl samma "problem" som ni andra när jag kom hem med 4.5 kgs Twinlab Super mass fuel burken som försäljaren hade prackat på mig i hälsokostaffärn (var ett tag sen). Morsan trodde att nu har jag allt gått och blivit alldeles galen, farsan sa att jag minsann fick sluta upp med sådana farliga saker och brorsan och syrran sa till mig vareviga gång att "sånt där fungerar ändå inte Leif!"

Men men, efter ett tags smarta inlägg om DERAS kosthållning (jag kunde en hel del mer än dom om jag säger då) så gav dom med sig, ungefär samtidigt som jag köpte första brunfärgade kreatinburken. DÅ brakade det loss igen ska ni veta.. "Nej du grabben nu har det gått för långt med den här träningen" lät det.. Åter igen fick jag starta kampanjen.

Nu äntligen har dom gett med sig. Nu roar dom sig med att hitta på "måttligt" roliga skämt inför släkt/vänner om att grabben lägger alla pengar på välling/babymat etc..


Så är det förstår ni! :) En byggare har det inte lätt..

mangs
2001-11-30, 11:19
leffo och era andra. Jag håller med er allihop och jag har haft det likadant. Det man kan glädja sig åt är att man själv vet att det funkar och får resultat. Det är dock tråkigt när folk tror det är doping man sysslar med och många lyssnar inte när man förklarar hur det egentligen ligger till. Men men.

Bamse
2002-09-12, 10:56
Originally posted by Kjellstroem
Ett tips är att titta på Per Elofsson med föräldrarna. Efter sina lopp tar han en gainer..
förra loppet då han vann 10km fristil så såg man klart och tydligt aatt han drack en gainer under intervjun efteråt :)

http://www.aftonbladet.se/vss/os2002/story/0,2789,129943,00.html

"Kosttillskott och sådant tar han inte alls.
- Många äter sådant för att återhämta sig snabbare, men inte Per. Han litar på vanlig mat, fast i mycket större mängder då."

Hmm, vem har rätt? =)

z_bumbi
2002-09-12, 11:23
Originally posted by Stile
Hur många gånger har man inte hört "Jaså, är det anabola" när man dricker en proteindrink.


Mitt svar är alltid ja på den frågan, sen brukar de vara tysta en stund antagligen eftersom alla "vet" hur agressiv man blir av doping.

Sen frågar jag bara: Eller menar du anabola steroider ?
(Protein är anabolt.)

Har även fått frågan om jag har tagit steroider och eftersom jag inte gillar att ljuga så mycket så svarar jag även här ja på frågan.

Samma beteende brukar upprepas sen så får man förklara skillnaden mellan katabola steroider (som kortison) och anabola steroider i några timmar.

Allt för att förvirra den stora massan.

muskelbyggarn
2002-09-12, 11:50
> z_bumbi

:laugh: :bow: :laugh:

"Har även fått frågan om jag har tagit steroider och eftersom jag inte gillar att ljuga så mycket så svarar jag även här ja på frågan."

Är det ok om jag knycker ditt knep här :naughty:


Vänl,,,
Tobbe

z_bumbi
2002-09-12, 12:44
muskelbyggarn: Jag har själv snott den anabola delen från den mycket kända gladiatorn Atlas som körde det som inledning på ett föredrag.

BTW Så var hans föredrag mycket roligare än gladiatorn Plexus :)

muskelbyggarn
2002-09-12, 12:55
Skönt då behöver jag inte känna någon upphovsrättsångest :D

Vänl,,,
Tobbe

spinkoo
2002-09-12, 13:56
Vilken roligt tråd. Jag har givetvis lite problem när släkten samlas också och förälrdarna ivrgt berättar om alla stora burkarna på mitt rum...längtar redan till jul:cheers:

Thin Lizzy
2002-09-14, 11:26
Det här har ju att göra med att folk är
så otroligt okunniga angående näringslära.

De flesta har ju ingen aning om vad de stoppar i sig
på en dag. Titta ner i vagnarna på Konsum och häpna.
:confused:

Proteintillskott...usch o fy...

Ostfralla till frukost, falukorv till middag...det är bra mat det;)

Pecca
2002-09-14, 12:14
Hehehe.... skönt att höra att det inte bara är mina bekanta som är oroliga för all doping:D .

Nu har iaf mamma o pappa lärt sig att leva med alla stora hinkar i köket. Fast kommer det släkningar eller bekanta på middag eller dylikt så åker dom snabbt ner i källaren:D . Jag ska nog börja tänka på ett försvarstal nu när det kommer att fyllas på med små glasburkar bestående av DX, ALA och omega-3:D (varför görs förpackningarna så???)


Det värsta/roligaste är när alla man känner anklagar en för doping och sedan så ska de själva ha Treo, C-vitamin, aco vitamineral och dylikt. Fast det är väl inte samma sak eller??? :D det kan man ju nämligen köpa i hälsokostaffärer:D

Pudzianovski
2002-09-15, 11:05
farsan är tillräckligt smart för att förstå. :)

Det var iof värre för många år sen när jag kom hem med en back 7,3 elephant öl :D

:cheers:

Micke84
2002-09-15, 11:50
Låter som det är många med problem här, eller rättare sagt känner ni iaf folk med stora problem och fördommar...
Ni får nog ta och gå ner till Hälsokosten och be dem förklara varför de säljer "doping" i sina butiker =)

Mvh Micke

250cc
2002-09-15, 14:48
Hehe.

Min kommpis kom hem med 4 kg vassle, hans far tyckte inte det var bra så han ringde till min far(som är polis:D ) och frågade om han visste vad det kunde innehålla.
Sen skulle han skicka in ett prov till ett labb för att se vad det var i, men det blev aldrig av.

:laugh:

Jo0oHaN
2002-09-15, 16:50
Originally posted by 250cc
Hehe.

Min kommpis kom hem med 4 kg vassle, hans far tyckte inte det var bra så han ringde till min far(som är polis:D ) och frågade om han visste vad det kunde innehålla.
Sen skulle han skicka in ett prov till ett labb för att se vad det var i, men det blev aldrig av.

:laugh:

har varit med om en liknande situation....jag och en polare hade provat göra egen snus....så råkade fassan smaka det...han trodde det var hasch inblandet :smokin:

så det blev analys....hehe

250cc
2002-09-15, 17:23
En gång rullade jag en joint av organo på hemkunskapen.:smokin: Sen såg vaktmästarn det, och han sprang till rektorn. Sen kom en annan lärare och han kunde intyga att det var hash för han hade minsan bott på Christiania. Sen blev det värsta pådraget med föräldrar och allt. :D :D

Bamse
2002-09-15, 18:03
Originally posted by 250cc
En gång rullade jag en joint av organo på hemkunskapen.:smokin:

Alltså, hahahaha :laugh:

Huldagranat
2002-09-24, 14:14
Var helt enkelt tvungen att ta upp den här tråden i ramljuset igen...läs å skratta! :D :D :D