handdator

Visa fullständig version : Puckel Rygg - Träna Bort


Köttbullen
2004-07-21, 14:32
Hej , jag har märkt sen jag börjat tränat styrka har jag fått något sämre hållning , samt man går lite neråt...



Jag antar jag måste träna upp ryggen kanske?
Eller så har jag tränat ryggen för mycket?

Jag är relativt stark i ryggen , så jag tycker de är konstigt.



Om du har nån ideo eller teori var snäll skriv en spallt.

Helen@
2004-07-21, 14:40
Nu kanske det här svaret inte är lösningen på just Ditt "problem" men ger det ändå.

Sträck på Dig (er) - in med magen och ut med bröstet och visa att Du (ni) är framgångsrik(a) istället :thumbup: alltför många har dålig hållning och liksom "kryper ihop" istället för att sträcka på sig.

Följaktligen - sträck på sig och var stolt :) och tänk "bra hållning"

I All Välmening
//Helena

Köttbullen
2004-07-21, 14:47
Ja , de är en del av problemet. Men de är presic som inte ryggen orka hålla sig uppe.

Eller framsidan av överkroppen dra ner mig :confused:

Jag är ute efter en övning som gör att axlarna dras tillbaka lite mer.

Dem flesta som styrke tränar som är lite större brukar vara lite runda där uppe...

Men tycker inte detta ser så snyggt ut , så vill gärna träna upp detta.


Om du vet nått.. skriv på

Helen@
2004-07-21, 14:54
Vi brukar ju liksom kalla det för att träna "baksida axlar". Kanske be någon på "Ditt" gym att visa Dig övningar för just "baksida axlar"?! En bra "baksida axlar" ger också en bra hållning och ett bra helhetsintryck av axlarna/fysiken. Således ett måste i ett komplett träningsprogram :)

Vänligast
//Helena

Sparrisen
2004-07-21, 14:57
Du kanske ska träna mage mer?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=27364

Köttbullen
2004-07-21, 14:58
Tack , nu vet jag vad jag ska träna.

Köttbullen
2004-07-21, 14:59
Nej mina mage är de inget fel på.

Axlarnabaksida ska tränas nu ;)

Semiramis
2004-07-21, 15:00
Pröva med att också stretscha bröstmusklerna, om de är för tighta drar de fram axlarna.

Åse Columbus
2004-07-21, 15:02
den här kanske kan hjälpa..

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11249

har varit uppe förut...alltid värt att läsa...

Langster
2004-07-21, 18:18
Som Helen@ skriver så hjälper det faktiskt väldigt mycket att tänka på att hålla en bra hållning hela tiden.
Att träna baksida axlar är såklart ett måste.

Jense
2004-07-21, 18:46
strecha upp bättre rörlighet i brösmuskulaturen, bak med axlarna, in med magen o ut med bröstst när du går, sitter , ja överallt.

mickebodyb
2004-07-21, 23:17
Träna baksida axel ,traps,övre del rygg lika mycket som du tränar bröst o framsida axel.
Jag ser inte många på mitt gym som gör det utan det brukar bli både mer träningsdagar och set för bröst o framsida axel:nono: