handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om detta?


stenis
2004-07-20, 23:16
Tjenare!

Nu har jag setat och försökt pjula ihop ett träningsprogram åt mig själv. (OBS! För överkropp) Vill gärna veta vad ni tror om detta program, kommer det fungera. (Mitt mål är givetvis att bygga muskler)

Ska kanske också tilläggas att jag är 19år gammal. Har tränat i ca: 2 månader.

Dag 1 = Bröst/Triceps
Dag 2 = Biceps/Axlar
Dag 3 = Rygg/Mage
Dag 4 = Ledig (Vilodag)
Dag 5 = Fettförbränning (Springa etc.)

Efter "Dag 5" startar programmet om till "Dag 1" igen!

Tycker ni programmet verkar bra, eller kanske är de något ni tycker jag ska ändra, skriv era åsikter! :)

MvH stenis

adeleine
2004-07-20, 23:20
varför får inte benen vara med?

stenis
2004-07-20, 23:53
hehe, läs en gång till.. ;) skrev inom parantes att detta var för överkroppen.. Benen tränar jag också, dock bara schemat för överkroppen jag vela ha hjälp o synpunkter på, hehe :)

Någon mer som kan ge synpunkter på upplägget.

MvH stenis

Grisen
2004-07-21, 00:07
Originally posted by stenis
Tjenare!

Nu har jag setat och försökt pjula ihop ett träningsprogram åt mig själv. (OBS! För överkropp) Vill gärna veta vad ni tror om detta program, kommer det fungera. (Mitt mål är givetvis att bygga muskler)

Ska kanske också tilläggas att jag är 19år gammal. Har tränat i ca: 2 månader.

Dag 1 = Bröst/Triceps
Dag 2 = Biceps/Axlar
Dag 3 = Rygg/Mage
Dag 4 = Ledig (Vilodag)
Dag 5 = Fettförbränning (Springa etc.)

Efter "Dag 5" startar programmet om till "Dag 1" igen!

Tycker ni programmet verkar bra, eller kanske är de något ni tycker jag ska ändra, skriv era åsikter! :)

MvH stenis

Jag skulle aldrig kunna köra axlar dagen efter bröst, bänkpress o.s.v. sliter alldeles för mkt på axlarna tycker jag.

Skulle inte heller kunnat köra biceps dagen innan rygg av samma anledning. Och slutligen tycker jag att det är svårt att prestera bra på ryggträningen om jag kört axlar dagen innan.

Såhär skulle jag träna om jag tränade "bodybuildinginriktat"

Måndag: Rygg, axlar
Tisdag: Vila
Onsdag: Bröst
Torsdag: Ben
Fredag: Armar

Lördag: Vila
Söndag: Vila

Själv kör jag oftast 3 ggr i veckan, slarvar med armträningen.

stenis
2004-07-21, 00:24
Tror du mer på dehär upplägget?

Måndag : Rygg/Axlar
Tisdag : Vila
Onsdag : Bröst/Triceps
Torsdag : Biceps/Mage
Fredag : Fettförbränning
Lördag : Vila
Söndag : Ben

Någon mer som har synpunkter så får ni jättegärna skriva av er :)

MvH stenis

stybb
2004-07-21, 07:26
Originally posted by stenis
Tror du mer på dehär upplägget?

Måndag : Rygg/Axlar
Tisdag : Vila
Onsdag : Bröst/Triceps
Torsdag : Biceps/Mage
Fredag : Fettförbränning
Lördag : Vila
Söndag : Ben

Någon mer som har synpunkter så får ni jättegärna skriva av er :)

MvH stenis

dag 1: Biceps Axlar
dag 2: Framsida lår. Mage
dag 3: Lats (övre ryggen), Trapz
dag 4: Bröst, Vader, Baksida lår
dag 5: Triceps, Korsrygg

Ungefär så här kör jag. Lägger in vilodag när jag bli sliten. Oftast är det efter dag 3 eller 4. Sen upprepar jag det bara.

För att motivera det lite nu då..

Biceps, Axlar tycker jag är ett skönt pass. Börjar alltid med axlarna och avslutar med biccarna..

Framsida lår är en så pass fet grupp att jag omöjligt skulle orka köra mer än lite mage efteråt.. Brukar bara köra 2-3 set tunga cablecrunches.. Tycker att benträningen ger en hel del mage också då magen funderar som stabilisator. Börja med låren..

Jag kör:
4-5x knäböj eller frontböj
4-5x benpress
3-4x benspark

Sen mår jag illa och vill dö :D

Övre ryggen är något jag tycker man ska köra själv för att kunna kräma ur max. Mycket roddar osv. Sen avslutar jag med 2 trapzövningar.


Vader kör jag 10 set på, 5 sittande, 5 stående i högt tempo med mycke vikt. Måste piskas hårt för att växa.

Bröstet kör jag långt efter axlarna för att inte slita för mycket på dem. Sen vill jag kunna pressa mig till max och det kan jag inte göra om axlarna mår som på en 90 åring.

Avslutar oftast med baksida lår då jag kör en massa raka mark och en curl maskin.

Efter detta brukar jag oftast vila för att komma i form inför nästa pass då marklyft står på schemat. Då vill jag vara relativt fräsch i rygg, mage och ben. Kör marklyft och några lättare korsryggsövningar och piskar sedan triceps ganska hårt..