handdator

Visa fullständig version : Träningsdagbok


doolo
2004-07-20, 21:46
Namn: Lina Nilsson
Ålder: 22
Längd: 169cm
Vikt: 64,5 kg
Målvikt: 60 kg

Mått:
Midja: 80cm
V lår 60cm
H lår 60cm
V arm 29,5cm
H arm 28,5cm

Det är första gången jag skriver en offentlig träningsdagbok så försök att tålamod ;)

Jag har tränat flera olika sporter under hela min uppväxt och är van vid mycket träning. Har tränat mycket med fria vikter och styrketränat från och till sedan jag var 16år. Just nu tränar jag kickboxning två gånger i veckan. Det har jag gjort i ungefär 6 månader nu. Förutom kickboxningen tränar jag på gym.

Mitt mål är (så som så många andra) bibehålla muskelmassan och minska i fettvikt. Målvikt 60kg

För att nå mitt mål så försöker jag äta hyfsat bra mat, håller igen lite på energiintaget och tränar. Jag har valt att träna hela kroppen när jag styrketränar ist för att dela upp efter muskelgrupper. Det har jag gjort för att jag troligen inte kommer att hinna med mer än 2 styrketränings pass per vecka. (ge gärna förslag på alternativa metoder!) Jag kommer att återkomma med ett annat träningsschema när jag fått mer regelbundna tider. Jag kommer också lägga in mitt styrketräningsprogram senare. Ska söka upp en digital kamera också

Träningsupplägg: (varierande). Har semester just nu så jag har mycket tid att träna så här ser det ut den här veckan:

Måndag: Morgonpromenad 5km
Kickboxning 90min

Tisdag: Morgonpromenad 3km
Spinning 30min
Styrka 40min (hela kroppen)

Onsdag: Morgonpromenad 5km

Torsdag: Spinning 60min
Styrka 40min (hela kroppen)

Fredag: Vila

Lördag: Vila ev. promenad under dagen

Söndag: Aerobicspass eller något liknande

:kickass:

pojken85
2004-07-20, 23:10
Ett stort lycka till!:thumbup:

adeleine
2004-07-20, 23:23
kul med fler tjejer här bland journalerna :cheers:....
en liten fråga bara, hur lång är du?

det blir nog kanon det här, lycka till :thumbup:

doolo
2004-07-22, 21:10
ooppsss... glömde det... 169cm

tack för peppningen :D

doolo
2004-07-27, 17:46
träningen har gått bra. Kosten hyfsat...;) Har under en veckas period varit på både 30års fest och bröllop. Mycket alkohol och "återhämtningsmat":D inte bra. Har haft riktigt roligt så det är ingenting jag sörjer...Det är bara att bita ihop... återkommer när jag är på banan igen