handdator

Visa fullständig version : Nya övningar


Metal_boy_
2004-07-20, 21:39
På torsdag ska jag testa två nya övningar för mina biceps

sittande på golvet med armen över en bänk och curla och samma fast med rep och hammergrepp...nån som har erfarenhet av nån av dessa övningar...satt mig i posision för den förstnämnda övningen idag och luftpumpade och det kändes som det skulle kunna vara en bra massaövning där man kan krama musten ur hela biceps??

Sparrisen
2004-07-20, 21:49
Sittande på golvet med överarmarna på en bänk och köra från nedre trissan benäms även "bicepsmördaren". ;)

Metal_boy_
2004-07-20, 22:05
Originally posted by SwedeForce
Sittande på golvet med överarmarna på en bänk och köra från nedre trissan benäms även "bicepsmördaren". ;)

kalas..då ska dom pippas:bpump:

Hnke
2004-07-20, 22:14
vilka, maskinerna eller biceps?

har faktiskt aldrig testat dessa varianter... har funderat på det men inte gjort det bara.

Avesta
2004-07-21, 02:23
har tröttnat på MAx ot övningar för biceps, mer massa...
kan du beskriva eller rita övningen?:naughty: ...jag är en som lätt misstolkar allt....vad var det du sa, sitt på bänken curla golvet med nedre trissan?:smokin:

Metal_boy_
2004-07-21, 12:48
bild

Toker
2004-07-21, 13:06
verkar omständigt ställ dit en scottcurlbräda där iställe så du kan sitta som folk, sen kör du där kan vi snacka bicespsmördare

Metal_boy_
2004-07-21, 13:22
Originally posted by Toker
verkar omständigt ställ dit en scottcurlbräda där iställe så du kan sitta som folk, sen kör du där kan vi snacka bicespsmördare

bruka sätta dit en sctottbräda där men den är ju vinklad så det blir inte riktigt samma

Fartman
2004-07-21, 19:39
har kört den med repet rätt mycket, den tar jäkligt bra faktiskt... får en grym pump

Sparrisen
2004-07-21, 19:43
Kör med bägge händerna samtidigt, dvs med en stång. Sitt med benen under bänken. Överarmarnas baksida ska vila mot bänken. Sträck ut och kontrahera explosivt - ända upp mot pannan!

Metal_boy_
2004-07-22, 16:37
körde idag först med rep..sen med en hand i taget..håller med Fjärtmannen, man fick bra pump av den me repet...och även den andra me, men den va ju sista övningen så då började jag slakna av istället...men imorn kommer det hårda spränga ut i muskeln

jakke
2004-07-22, 16:39
Originally posted by Metal_boy_
...men imorn kommer det hårda spränga ut i muskeln

=)

Hades
2004-07-22, 16:53
Originally posted by SwedeForce
Sittande på golvet med överarmarna på en bänk och köra från nedre trissan benäms även "bicepsmördaren". ;)
Mycket trevlig övning!

Avesta
2004-07-22, 21:34
skall beprövas...tackar och bugar

Metal_boy_
2004-07-24, 20:44
rekomenderar den starkt efter att ha provat..jag har ett jävulskt tryck i biceps nu dagarna efter och dagen efter passet när jag vaknade och hade ätit frukost kändes det som dom va 55cm :hbang: här går de fort :bpump: ;)

This is not me...
2004-07-24, 21:09
Originally posted by SwedeForce
Kör med bägge händerna samtidigt, dvs med en stång. Sitt med benen under bänken. Överarmarnas baksida ska vila mot bänken. Sträck ut och kontrahera explosivt - ända upp mot pannan!

Ända upp mot pannan?
Släpper man inte kontraktionen i muskeln då om du går så högt?

Jag vill inte gå för högt får då släpper jag spänningen i muskeln.

Metal_boy_
2004-07-25, 19:09
Originally posted by This is not me...


Ända upp mot pannan?
Släpper man inte kontraktionen i muskeln då om du går så högt?

Jag vill inte gå för högt får då släpper jag spänningen i muskeln.

med tanke på att du kör med kabel så blir det konstant spänning i muskeln och du kan kontrahera muskeln helt...kör du däremot med fria vikter så hamnar du i ett läge där muskeln vilar om du går för högt upp

Svarten81
2004-07-25, 19:24
Originally posted by Metal_boy_
bild

ett klart MVG i bild Metal:D

edit: övningen är kanon brännär verkligen i musklerna:hbang:

Metal_boy_
2004-07-25, 20:11
Originally posted by Svarten81


ett klart MVG i bild Metal:D

edit: övningen är kanon brännär verkligen i musklerna:hbang:

hehe jag vet..borde bli konstnär ;)

ja den e jävligt bra faktiskt...kört den förut mycke eller provade du me nyligen??

Svarten81
2004-07-26, 13:40
Originally posted by Metal_boy_


hehe jag vet..borde bli konstnär ;)

ja den e jävligt bra faktiskt...kört den förut mycke eller provade du me nyligen??

har kört den till o från länge nu beror lite på vilket gym jag är på, men det är en av de övningar för bicarna jag verkligen älskar:D

Avesta
2004-07-26, 18:00
fyfan körde den för första gången i mitt liv idag.
jag var rädd för att bicepsen skulle sprängas.
damn so nice!