handdator

Visa fullständig version : Pump i biceps


Sparrisen
2004-07-20, 19:19
Är det bara jag som får extrem pump/stelhet i biceps? Det räcker med ett set för att bicarna ska kännas som cementklumpar! Motsvarande går inte att finna hos några andra muskelgrupper.

:bpump:

Pho-ku
2004-07-20, 19:31
Får också hemsk pump i biceps efter första setet.

Big_Vik
2004-07-20, 19:33
jag med..så sänker man sig typ 5 reps till nästa set och bicepsträningen går åt helvete. vad gör man åt det? :cryout:
det är ju den absolut viktigaste muskeln :smokin:

Langster
2004-07-20, 19:34
Testa att värma upp lite bättre, men värm inte upp så du får nån ordentlig pump, bara ett bra blodflöde. Ska du köra många reps så vänta med det till sista seten, kör tungt i början (efter uppvärmningen).

Big_Vik
2004-07-20, 19:50
Originally posted by Langster
Testa att värma upp lite bättre, men värm inte upp så du får nån ordentlig pump, bara ett bra blodflöde. Ska du köra många reps så vänta med det till sista seten, kör tungt i början (efter uppvärmningen).

jag får typ pump om jag värmer 10 reps med hälften av träningsvikten :confused: det är bara i biceps..kanske ska börja svinga mer? ;)

Shadow Warrior
2004-07-20, 20:28
Jag tror många vilar för kort tid mellan setten... inte för att bicepsträning är så jävla jobbigt utan just därför att kroppen har svårt att forsla bort mjöälksyran.....

Sparrisen
2004-07-20, 20:29
Originally posted by Shadow Warrior
Jag tror många vilar för kort tid mellan setten... inte för att bicepsträning är så jävla jobbigt utan just därför att kroppen har svårt att forsla bort mjöälksyran.....

men det gäller första setet...

Egentligen klagar jag inte, men det är en ganska "grym" känsla!

Shadow Warrior
2004-07-20, 20:40
Originally posted by boFFen
Pump är så jävla onödigt, för mig förstör det bara.
Har jag tur får jag inte pump förrän i slutet på andra och sista övningen. Men sån tur brukar jag inte ha

kör du trereppare då? Eller svingar du som fan?

Jag får liksom pump utav 3x5.....

abjorn
2004-07-20, 20:40
Samma här! http://w1.560.telia.com/~u56005414/rant.gif ett tungt set biceps sen har jag grym pump. Störande så in h-vete. Efter 6-7 tunga set är det gonatt

Shadow Warrior
2004-07-20, 20:51
Originally posted by boFFen

kör även jag nåt liknande "3x5" och som jag skrev: har jag TUR slipper jag pumpen ett tag men sån TUR brukar jag inte ha.
Alltså jag kan få pump även av lågreps. Tror det beror på intensiteten också?

Givetvis... jag ligger väldigt nära failure och då blir det inte mer än 6 tunga set.

Langster
2004-07-20, 21:13
Originally posted by Big_Vik


jag får typ pump om jag värmer 10 reps med hälften av träningsvikten :confused: det är bara i biceps..kanske ska börja svinga mer? ;) Värm upp med färre reps då. Eller mindre vikt, sen höjer du vikten allteftersom, tills du svingar som en idiot och bara klarar 4 reps, så ska du se att biceps växer och blir fin.

This is not me...
2004-07-20, 21:22
Jag får extrem pump.
Kör ändå lågreps.

Jag får pump i biceps av att läsa tidnigen eller åka inlines. Det har nog med vinkeln på armen som stoppar flödet i muskeln att göra.

Prova att inte vinkla armen direkt efter ett bicepsset, utan håll armen helt utsträckt neråt mellan seten. På så sätt borde pumpet minska!

kalle_banan
2004-07-20, 21:50
Originally posted by This is not me...
Jag får extrem pump.
Kör ändå lågreps.

Jag får pump i biceps av att läsa tidnigen eller åka inlines. Det har nog med vinkeln på armen som stoppar flödet i muskeln att göra.

Prova att inte vinkla armen direkt efter ett bicepsset, utan håll armen helt utsträckt neråt mellan seten. På så sätt borde pumpet minska!
men man ska ju inte stretcha ut muskeln, det har jag läst i ngn annan tråd här, man blir visst svagare? kanske sträcka ut den lite halvt istället?

ivandrago
2004-07-20, 21:57
Jo biceps har även hos mig en tendens att få helt sjuk pump efter endast ett set. Är lite i vägen då det känns som att man inte kan kontrahera muskeln fullt när pumpen är så brutal.

För mig hjälper det att massera lite och stretcha ut den.

Zodd
2004-07-20, 22:17
Jag kan få pump i axel/biceps av att prata i telefon. ;)

JAM
2004-07-20, 23:06
Originally posted by kalle_banan

men man ska ju inte stretcha ut muskeln, det har jag läst i ngn annan tråd här, man blir visst svagare? kanske sträcka ut den lite halvt istället? Men att ha armen i ett utsträckt läge är väl knappast att stretcha biceps. Upplever du det så så är du ruskigt stel! ;)

mangs
2004-07-21, 10:49
Kan även prova på att supersetta biceps- med triceps-övningar. Det brukar göra att man får lite längre vila och att pumpen sätter sig i hela armen istället för bara biceps.