handdator

Visa fullständig version : ett idiotschema eller?


Big_Vik
2004-07-20, 18:53
*koperiat ur journalen*

Nytt schema: kommer köra det sommaren ut tror jag med anledning av att gymmet typ aldrig är öppet. satt och väntade på att det skulle öppna 30 minuter idag. ganska sugande då man laddat som fan, hade drömt om att bänkpressa i flera dagar!

Pass.1. Bröst, Ben
Pass.2. Rygg, axlar
2-3 dagar i veckan.
Armarna skiter jag totalt i, och hoppas på att de får tillräckligt från basövningarna. vet inte om det är smart, triceps har på sneare tid utvecklats till en av mina bättre muskelgrupper, biceps har gått sämre än någonsin. vader och mage slänger jag in i slutet av passen där jag har tid/ork. Det jag vill med det här är främst att bli starkare i basövningarna och få mer tid till intervallpass.

glömde ju fråga: hur låtder det här då? anus?

Medusa
2004-07-20, 19:17
Tycker defintivt det är en bra ide, du skulle kunna testa att göra såhär:

Pass 1: Bröst, ben
Pass 2: Rygg, axlar

Säg att du tränar 4 ggr i veckan:
Dag 1: Pass 1 13-20 reps
Dag 2: Pass 2 13-20 reps.
Dag 3. Pass 1 8-12 reps.
Dag 4: Pass 2 8-12 reps.

Du kör detta ett par veckor, sen när du känner att det tar stopp, gå ner till 5-7 reps på dag 3 och 4 och flytta 8-12 reps till dag 1 och 2. Sen fortsätter du köra tungt tills du känner att "Nej, nu är jag sliten", då kan du ta 2 veckor från träningen och sedan upprepa hela cykeln.

Pass 1:
Bänkpress 3 set
*Isolationsövning för bröst 3 set
Benpress/Knäböj 3 set
Rakbensmark 3 set
Vadpress 3 set

Pass 2:
Latsdrag/Chins 3 set
Skivstångsrodd (Eller annan rodd) 3 set
Shrugs 3 set
Militärpress 3 set

Medusa
2004-07-20, 19:20
Ta alla set till failure inom det givna antalet reps.

Jag tror du kan växa väldigt bra på ett sånt här schema, försök hålla passen under 45-50 minuter för återhämtningens skull.