handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång...


Halib
2004-07-20, 17:51
Tänkte lägga ut två bilder på mig... den första är tagen för 2 månader sedan. Den andra tog jag precis, med mobilen...

Fakta:

Bild 1: 92 kg, midja 98 cm (kolla fettet vid byxkanten, haha)

Bild 2: 83 kg, midja 86 cm

Ökade cardio, minskade kolhydraterna... sänkte mjölkintaget.
Tagit pyrovate till och från under veckorna... Äter skräp när jag känner för det... dock inte varje dag. ;)
Styrketränat sen okt förra året...(de som undrar)

Halib
2004-07-20, 17:54
...

Halib
2004-07-20, 17:58
,.,.

wilton
2004-07-20, 18:00
Stora framgångar på kort tid GRATTIS HABIBI :thumbup: :kickass:

Avesta
2004-07-20, 18:06
jag skulle tro att du har förlorat en del muskler i och med att du gick ner så snabbt....måste ha varit svälttillstånd.
Men vad vet jag...kanske inte...
:confused:

Avesta
2004-07-20, 18:07
hur lång är du by the way?

wilton
2004-07-20, 18:08
Originally posted by Avesta
jag skulle tro att du har förlorat en del muskler i och med att du gick ner så snabbt....måste ha varit svälttillstånd.
Men vad vet jag...kanske inte...
:confused:

Haha menar du allvar eller skämtar du????

ha blivit helt klart bättre och inte tappat muskler ju titta en gång till vet jag:thumbup:

Halib
2004-07-20, 18:13
Knappt tappat muskler... levt på massor av protein :)
Men visst, jag vet att det har gått lite för fort kanske... men jag har väldigt hög förbränning verkar det som... Tänker börja bygga igen om 3 veckor... ska börja med morgonprommenader nu dom sista veckorna med...

(Biceps har minskat från 42 till 41 cm)

Är 187 cm lång...

Edit: Kan tillägga att jag varit smal hela livet... Gick upp från 73-93 kg okt-maj... nu är jag som sagt nere på 83...

hultman
2004-07-20, 18:25
ser bra ut :)

kelk
2004-07-20, 18:26
Vilka bilder ser ni som inte jag ser?

Ser bara 2 från idag :MrT:

Majsan
2004-07-20, 19:04
wow.. ser ju super ut .. :thumbup:

Herkulez
2004-07-20, 19:09
riktigt bra gjort killen :thumbup:

porja
2004-07-20, 20:07
imponerande:bow:

Att sänka mjölkintaget= att sänka den animaliska fettet ellerhur?

Det är ett bra tips...

Gudfadern
2004-07-20, 20:09
Ser mycket bra ut :thumbup:

ivandrago
2004-07-20, 20:26
Riktigt lyckat! :thumbup:

Jobba lite på trapsen så kommer du se 100ggr köttigare ut! :bpump:

Halib
2004-07-20, 20:54
Thanx!

Jag har skitsvårt för att bygga traps... Sen får man höra från folk att dom växer som fan om man prioriterar dem och att vidden på axlarna får ett smalare intryck... dvs. att det är bättre att låta dem växa av sig självt...
Jag kör traps två ggr/veckan och hoppas att de ska få lite volym till hösten iaf....

ivandrago
2004-07-20, 21:45
Nej FÖR stora traps är absolut inte bra - får bara axlarna att se smala ut, men för små traps får en att se spinkig ut. Lagom är bäst!

Kör du marklyft? Själv kör jag aldrig traps, men när jag började köra marklyft började de växa som satan.

Bubbles
2004-07-20, 22:39
Nice!!

Halib
2004-07-20, 22:41
Originally posted by ivandrago
Nej FÖR stora traps är absolut inte bra - får bara axlarna att se smala ut, men för små traps får en att se spinkig ut. Lagom är bäst!

Kör du marklyft? Själv kör jag aldrig traps, men när jag började köra marklyft började de växa som satan.


mmm...sant...
Jag har vilat ett tag från marklyft då jag fick ont i korsryggen när jag körde... Ska börja med det igen!!

Fors
2004-07-20, 23:55
Originally posted by wilton


Haha menar du allvar eller skämtar du????

ha blivit helt klart bättre och inte tappat muskler ju titta en gång till vet jag:thumbup:

Går väl inte att se om han tappat muskler eller inte, bara sådär?

Def. gör ju kroppen mer tilltalande, men samtidigt vet man ju inte om måtten har gått rakt neråt.

Dock tror jag inte att det har varit ngn nämvärd muskelförlust; snarare ser det riktigt bra ut. Grym skillnad på kort tid! :thumbup:

Slartibartfast
2004-07-21, 09:22
Grym jävla skillnad Halib! Starkt jobbat! Ser MYCKET bättre ut.

Originally posted by porja
Att sänka mjölkintaget= att sänka den animaliska fettet ellerhur?

Inte om man kör fettfritt, då har det nog främst att göra med insulinet, vilket jag för min del tror har ganska marginell betydelse när det gäller mjölk.

Slarti :love: Mjölk

Linda Berg
2004-07-21, 09:27
Men Hallå!! :D Tyckte jag kände igen dig på bilden ;) Mycket bra jobbat killen!! Ser väldigt bra ut... Kör Hårt :bpump: Hälsa flikkan..

stybb
2004-07-21, 09:30
Originally posted by Halib
Thanx!

Jag har skitsvårt för att bygga traps... Sen får man höra från folk att dom växer som fan om man prioriterar dem och att vidden på axlarna får ett smalare intryck... dvs. att det är bättre att låta dem växa av sig självt...
Jag kör traps två ggr/veckan och hoppas att de ska få lite volym till hösten iaf....

Markus Ruhl prioriterar trapz ..:smokin: Kör dem 2-3 ggr i veckan.. o hans axlar ser jävla små ut :thefinger

Skämt och sido så tycker jag det räcker med att köra trapz tungt 2-3 övningar 1 gång i veckan för de ska växa som gräs. Man kan pressa på med bra mkt mer vikt än man tror. Chockhöj vikten o testa. Sen växer mina trapz jävligt bra av marklyft också..

Halib
2004-07-21, 10:04
Originally posted by Slartibartfast
Grym jävla skillnad Halib! Starkt jobbat! Ser MYCKET bättre ut.



Inte om man kör fettfritt, då har det nog främst att göra med insulinet, vilket jag för min del tror har ganska marginell betydelse när det gäller mjölk.

Slarti :love: Mjölk

Jag drack 2 liter mjölk om dagen förut... Min mage blev uppsvälld som en ballong... är dock inte laktosintolerant, vad jag vet... Så det är mest därför jag minskat på mjölkprodukter...


Edit: Halib betyder mjölk på arabiska... :hbang:

Slartibartfast
2004-07-21, 11:26
Originally posted by Halib


Jag drack 2 liter mjölk om dagen förut... Min mage blev uppsvälld som en ballong... är dock inte laktosintolerant, vad jag vet... Så det är mest därför jag minskat på mjölkprodukter...


Edit: Halib betyder mjölk på arabiska... :hbang:

Om man blir uppsvälld av mjölk är det ju en helt annan sak. Då är det säkert smart att lägga ner eller åtminstone minska på mjölkintaget.

pelle
2004-07-22, 09:31
skulle vara kul om du sa hur mycket du tränade och vad du tränade för att få dessa resultat.

Skriv även vad du åt.

Halib
2004-07-22, 09:56
Jag har inte hållt koll på kalorier faktiskt...Vet ungefär vad jag behöver äta per dag... Däremot har jag varit noga med att få i mig tillräckligt protein...

Käkar bl.a. ägg, kesella, tonfisk och vassleprotein varje dag. Gröt till frukost och lite kolhydrater innan träning och lite måltiden efter. Alltid proteindrink efter träning tillsammans med malto.
Fett har jag inte brytt mig om att minska på. Dvs. bra fetter, som Omega-3, fisk, nötter osv.

Jag tränar 5 ggr/veckan. en-två muskelgrupper per gång. Alltid 20-30 min cardio efteråt. Sen jobbar jag extra på mc donalds och då förbränner jag en hel del. Som tur är finns det grillad kycklingfilé att tillgå på rasterna :)

Som sagt...det finns inga mirakelsätt att gå ner i vikt.. Det handlar bara om att röra på sig och tänka på vad man äter.

När jag blev trött, slö eller seg förut så blev jag sur och käkade för att få mer energi... Nu kämpar jag ännu hårdare vid sån känsla istället och tänkter inte på mat... det är en skillnad som gjort mycket!

porja
2004-07-22, 12:16
Originally posted by Halib
Jag har inte hållt koll på kalorier faktiskt...Vet ungefär vad jag behöver äta per dag... Däremot har jag varit noga med att få i mig tillräckligt protein...

Käkar bl.a. ägg, kesella, tonfisk och vassleprotein varje dag. Gröt till frukost och lite kolhydrater innan träning och lite måltiden efter. Alltid proteindrink efter träning tillsammans med malto.
Fett har jag inte brytt mig om att minska på. Dvs. bra fetter, som Omega-3, fisk, nötter osv.

Jag tränar 5 ggr/veckan. en-två muskelgrupper per gång. Alltid 20-30 min cardio efteråt. Sen jobbar jag extra på mc donalds och då förbränner jag en hel del. Som tur är finns det grillad kycklingfilé att tillgå på rasterna :)

Som sagt...det finns inga mirakelsätt att gå ner i vikt.. Det handlar bara om att röra på sig och tänka på vad man äter.

När jag blev trött, slö eller seg förut så blev jag sur och käkade för att få mer energi... Nu kämpar jag ännu hårdare vid sån känsla istället och tänkter inte på mat... det är en skillnad som gjort mycket!



Bra inställning grabben :thumbup:

Gab
2004-07-22, 23:57
Skitbra jobbat.
Nu e det ju bara jag som e tjock igen. :(
Får försöka fixa det tills solen kommer......dvs i September nån gång. :D :D

Vad blir nästa mål då??? Deffad vid 90 kg nästa sommar?? :hbang: