handdator

Visa fullständig version : GYM - i Jönköping?


tokke
2004-07-18, 21:29
Nån som har rekommendationer/efarenheter eller tips om var man trännar ergonomiskt och ekonomiskt i Jönköping? :bpump:

Fridebe
2004-07-18, 21:37
Originally posted by tokke
Nån som har rekommendationer/efarenheter eller tips om var man trännar ergonomiskt och ekonomiskt i Jönköping? :bpump:


I Jkpg tränar man hos JSK i Idrottshusets källare!

:hbang:

pilt77
2004-07-18, 21:40
sense - dyrt som fan
friskis - billigt, jävligt stort men mycket folk
atlantis - som friskis fast mindre, men liak mycket folk och dyrare
atletklubben - billigt o bra

det är väl dom stora gymen som finns, sen har du ju mindere ställen också, jag tränar tex i husqvarna i en källare. gratis men inte mycket utrustning

Bokrea
2004-07-18, 21:44
Jag kör på friskis. riktligt rymmligt med absolut allt man behöver. "nyrenoverat" o utbyggt. mycke fria vikter.

Billigt jämfört med det andra.

Pilt. hur mycke för årskort på atletklubben`?

pilt77
2004-07-18, 21:45
Originally posted by Bokrea
Jag kör på friskis. riktligt rymmligt med absolut allt man behöver. "nyrenoverat" o utbyggt. mycke fria vikter.

Billigt jämfört med det andra.

Pilt. hur mycke för årskort på atletklubben`?
kostar väl 100 i månaden tror jag

Kalleh
2004-07-19, 00:05
Ska flytta till Jönköping inom en snar framtid och är också lite nyfiken. Atletklubben lät hardcore, är det en korrekt iakttagelse? Och vad är JSK?

pilt77
2004-07-19, 00:07
Originally posted by Kalleh
Ska flytta till Jönköping inom en snar framtid och är också lite nyfiken. Atletklubben lät hardcore, är det en korrekt iakttagelse? Och vad är JSK?
atletklubben är hardcore, det är samma sak som JSK, jönköpings styrkelyft klubb

Fatalist
2004-07-19, 00:07
Originally posted by Kalleh
Ska flytta till Jönköping inom en snar framtid och är också lite nyfiken. Atletklubben lät hardcore, är det en korrekt iakttagelse? Och vad är JSK?

Jönköpings Styrkelyftklubb ;)


Edit: Inte först

Jax
2004-07-19, 09:17
Tränar på friskis, men jag ska nog tillbaka till JSK om en månad eller två. Alltid så mycket folk på friskis, dessutom finns det bara en fri stång att köra marklyft och knäböj på. Sen är det bättre musik på JSK (hårdrock istället för skitmusiken på friskis).

Jsk tror jag kostar 100 i månaden för student (vilket jag är) och 200 om man inte är det.

*Edit*
En nackdel med JSK är öppettiderna. Har för mig att de inte öppnar förren 16. Någon som kan tiderna?

Fredrik S
2004-07-19, 10:30
Originally posted by Jax

En nackdel med JSK är öppettiderna. Har för mig att de inte öppnar förren 16. Någon som kan tiderna?

Nu i sommar tror jag att det är 14.00-22.00 alla dagar, ingång lilla dörren på baksidan, ring på klockan.

Sedan har jag en rättelse: JSK och Atletklubben är inte samma sak. JSK betyder Jönköpings Styrkelyftarklubb och de håller till i källaren under idrottshuset. Atletklubben är en OL-klubb tror jag, de delade tidigare lokal med JSK men det slutade tyvärr med lite tråkigheter som jag inte går in på här. Atletklubben håller numera till någonstans på Rosenlund har jag hört.

Sedan har jag en fråga till Er som tränar på JSK. Jag har bara varit där en gång och då var det extremt överbefolkat, är det alltid så eller hade jag otur?

Kalleh
2004-07-19, 15:13
Kollade lite på JSK ( http://www.jonkoping-styrkelyft.com/ ). Verkar ju hur bra som helst, påminner om mitt förra gym på hemmaplan.

tokke
2004-07-19, 20:15
JSK verkar bäst, men varför ska alla ha så dåliga öppettider? På gymet jag kör nu har man egen elektronisk passernyckel och kan träna när man vill, men sånt kommer väl aldrig hända i en storstad :( TACK FÖR TIPSEN!!!

Fredrik S
2004-07-19, 20:39
Originally posted by tokke
JSK verkar bäst, men varför ska alla ha så dåliga öppettider? På gymet jag kör nu har man egen elektronisk passernyckel och kan träna när man vill, men sånt kommer väl aldrig hända i en storstad :( TACK FÖR TIPSEN!!!

Man kan få egen nyckel till JSK också men tyvärr har jag ingen aning om vad som krävs för att kvalificera sig för detta. Skicka ett mail till Stolpen och fråga.

pilt77
2004-07-19, 21:31
Originally posted by Fredrik S


Man kan få egen nyckel till JSK också men tyvärr har jag ingen aning om vad som krävs för att kvalificera sig för detta. Skicka ett mail till Stolpen och fråga.
skriv svaret här för jag är också intresserad

tokke
2004-07-20, 16:20
kommer inte till jönköping förräns om tre veckor så avvaktar tills dess, men sen ska jag ta tag i stolpen! Tack så mycket

pilt77
2004-07-21, 21:34
excersice då? är det ett bra gym?

AFanatic
2006-01-10, 15:13
BUMP!


Är det fortfarande JSK lr Atletklubben som gäller bland gymmen i JKPG? Och vad skiljer gymmen åt?

Vad kostar årskort på Atletklubben?

Jax
2006-01-10, 15:18
BUMP!


Är det fortfarande JSK lr Atletklubben som gäller bland gymmen i JKPG? Och vad skiljer gymmen åt?

Vad kostar årskort på Atletklubben?
När jag var där kostade det 100 kr/mån som student och 200 kr/mån för normalt folk. Själv har jag bytte jag till friskis och var där i två år och har nu börjat på Sense istället för att det är mindre folk där. Gillar Sense, det funkar bra. Har inte tränat på atletklubben på länge, men när jag var det så var det ganska litet och trångt, men plus för att de hade lyftarflak. Sen finns ju atlantis också, minus är att det är lågt i tak och dyrt, annars är det de klart bäst.
Impegas tränar också på Sense.

De har sänkt priset nu och är betydligt billigare än tidigare.

Piranha
2006-01-10, 15:33
Atlantis är väl hardcore där , har en polare som kör där och är duktigt grov.

pilt77
2006-01-10, 15:40
Atlantis är väl hardcore där , har en polare som kör där och är duktigt grov.

Nya friskis är hardcore nu. 900kvm gym och en hel våning med enbart fria vikter. 4 bänkpressar, 4 smithmaskiner, powerracks, 10st bänkar vid hantlarna och en massa stänger. Jag har aldrig sett något liknande på ett friskisgym innan.

Jax
2006-01-10, 15:43
Atlantis är väl hardcore där , har en polare som kör där och är duktigt grov.
Atlantis är ett spa och träningscentrum och har kvinnor 35+ som målgrupp. Tror du passar in bra. :D

Men allvarligt så har de bra grejor och många vältränade personer är där. Bl.a. läraren från HLK som gjorde en uppsats om hur folk ser på BB. Har tagits upp på forumet. Han är grov som fan, har tyvärr glömt namnet. Hjälp någon?

Larsson
2006-01-10, 15:49
Atlantis är ett spa och träningscentrum och har kvinnor 35+ som målgrupp. Tror du passar in bra. :D

Men allvarligt så har de bra grejor och många vältränade personer är där. Bl.a. läraren från HLK som gjorde en uppsats om hur folk ser på BB. Har tagits upp på forumet. Han är grov som fan, har tyvärr glömt namnet. Hjälp någon?

Roland Persson heter han, http://www.hlk.hj.se/doc/2597
Nya friskis är väldigt stort och känns väldigt fräscht. Dock är det fortfarande trångt till bänkarna vid hantlarna.

Piranha
2006-01-10, 15:51
Atlantis är ett spa och träningscentrum och har kvinnor 35+ som målgrupp. Tror du passar in bra. :D

Men allvarligt så har de bra grejor och många vältränade personer är där. Bl.a. läraren från HLK som gjorde en uppsats om hur folk ser på BB. Har tagits upp på forumet. Han är grov som fan, har tyvärr glömt namnet. Hjälp någon?


he he he dom sa det .. Roland.

AFanatic
2006-01-10, 15:53
Tack för infon grabbs! Låter som ett besök iaf på Friskis är skrivet...Den där våningen får man ju inte missa. :D

hangatyr
2006-01-10, 15:56
JSK verkar bäst, men varför ska alla ha så dåliga öppettider? På gymet jag kör nu har man egen elektronisk passernyckel och kan träna när man vill, men sånt kommer väl aldrig hända i en storstad :( TACK FÖR TIPSEN!!!

jöns-köping är väl för tusan ingen storstad???

Jax
2006-01-10, 15:59
jöns-köping är väl för tusan ingen storstad???
Tagga ner nu grabben, vi har mer kyrkor än dig.

hangatyr
2006-01-10, 15:59
Tagga ner nu grabben, vi har mer kyrkor än dig.

:D

Berra_88
2006-01-10, 16:29
Bästa gymmet i Jönköping är helt klart JSK!
tokke: för att få passerkort måste man ha tränat några månader och då kan du komma in efter 12.00 tror jag.

Pudzianovski
2006-01-10, 17:32
Atlantis är okej. Dock svindyrt. Sätter aldrig min fot där igen.

Kör på ovanstående tips. (JSK)

Angel
2006-01-10, 20:50
ja tränar på friskis och som Pilt säger, det är grymt stort och fräscht nu. Hantlar till alla. Sen har dom väldans många konditionsmaskiner nu, hur många som helst. Storbildstv med bara eurosportskit på att kolla..*suck*
Schyssta goa GEMENSAMMA bastusar. Trevlig personal.

Jag har kort på gymmet och dessutom terminskort på gympan för 1200, helt klart värt pengarna...

the_PL_man
2006-01-11, 00:20
Vill du bli stark så väljer du JSK.

Stolpen(Björn Stolphammar) är en oerhört engagerad ledare, och titta på vart det tagit JSKs ungdoms & juniorsida : Sveriges i särklass största klubb på lyftarsidan.

En atletklubb brukar aldrig vara speciellt flashig, men om det är resultat du vill ha så är det stället att träna på.

/the_PL_man

dice
2006-01-11, 17:39
ja tränar på friskis och som Pilt säger, det är grymt stort och fräscht nu. Hantlar till alla. Sen har dom väldans många konditionsmaskiner nu, hur många som helst. Storbildstv med bara eurosportskit på att kolla..*suck*
Schyssta goa GEMENSAMMA bastusar. Trevlig personal.

Jag har kort på gymmet och dessutom terminskort på gympan för 1200, helt klart värt pengarna...

Känns som att det är dags att gå dit, är duktigt less på atlantis 189kr/14:e dag (vilket gör att det under ett par månader om året dras pengar tre gånger).

Berra_88
2006-01-11, 21:33
Vill du bli stark så väljer du JSK.

Stolpen(Björn Stolphammar) är en oerhört engagerad ledare, och titta på vart det tagit JSKs ungdoms & juniorsida : Sveriges i särklass största klubb på lyftarsidan.

En atletklubb brukar aldrig vara speciellt flashig, men om det är resultat du vill ha så är det stället att träna på.

/the_PL_man

Håller med :thumbup:
Ska man bli stark så ska man träna på JSK. Vill man bli ''vassraggare'' så ska man gå till ställen som friskis, atlantis och sense.

Allan
2006-01-11, 21:34
Fler svar i Allmänt antagligen


allan