handdator

Visa fullständig version : Axlar & Bröst?


persson
2002-06-26, 21:40
Tjena!

Nu har jag snart tränat hårt i 1år! tycker jag har ökat bra i både styrka och muskler, men jag är inte nöjd med min träninga av axlar och bröst! vilka övningar ska jag köra för att få bra resultat på dessa grupper?

OBS! På det gymmet där jag går har vi bara 20kg hantlar så hantelpress är inget bra alternativ.

MVH/Jonas

mr_ping
2002-06-26, 22:33
Jag kör bänkpress, snebänk, axelpress bakom ryggen i ställning och axelpress åt sidan...

Ökade från att köra på 36kg i axlar till 51kg på 1 månad, efter kanske 3 års träning.... med nån jäkla skit som hette volumass från muskelpiraten... funkar ju!

harri
2002-06-26, 23:42
Daniel>>>
Du smyger in smygreklam om det där "volumas" hela tiden??? Varför???

Hur som helst så anser jag att du ska byta gym redan nu då du antagligen redan kan köra på tyngre hantlar...

Sedan tycker jag att du ska köra sittande militär FRAMFÖR kroppen då det (på mig) iaf trycker till ordentligt i axlarna...

Kör för bröst snebänk, negativ bänk och vanlig bänk om ni inte har tyngre hantlar på ditt gym...

Lycka till, Harri ;)

[ 27 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: harri ]

mr_ping
2002-06-26, 23:52
Heheh jo... men ja tror fan det är nåt i den skiten alltså......... får 2 nya burkar nu imorgon... ska köra en månad till då.

Ökar jag lika mycket igen då vettifan om det är nåt i det alltså...

persson
2002-06-27, 09:32
Jo sittande militärpress är en den ända övningen jag tycker känns bra i axlarna.

Jag ska byta gym efter sommaren, har inga pengar just nu! men där jag gå just nu kostar 1år bara 400kr... och det tycker jag är "jävligt" billigt :D :D :D

z_bumbi
2002-06-27, 09:48
persson: Sänk vikten i bänkpressen och börja från början med teknikträning, vanligt fel i bänken att vikten är viktigare än formen (Egen erfarnehet bla).
Gör samma sätt i militärpressen eller hantelpressen för axlar.

Märks inte alls att jag läser McRoberts just nu :)

AnderssoN
2002-06-27, 10:26
Håller med till 100%. Våga gå ner i vikt i bänken, för att förbättra utförandet. Du får igen det efter några månader av envishet och hård träning.

Jag klagade på att pecsen inte växte, och körde på tok för tungt. Jag lade på mer och mer vikt, alldeles för fort. I takt med viktökningarna blev tekniken sämre.

Nu kör jag relativt lätt, och växer. Lägger på mer vikt gör jag fortfarande, men det gör jag när styrkan tillåter.

JJ
2002-06-27, 10:29
z_bumbi, vilken bok? Började precis med "Beyond Brawn" och det verkar jävligt bra.

z_bumbi
2002-06-27, 11:12
jj: "Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique, Stuart McRobert
Betyg: 5
Kommentar: Basövningar med bra beskrivningar, kan liknas vid hjärntvätt."

Copy&paste från min boklista :)

Har läst "Beyond Brawn - Stuart McRobert
Betyg: 4
Kommentar: Riktad till dem som har svårt att lägga på sig muskler." tidigare.

JJ
2002-06-27, 11:33
Ja, jag får nog komplettera med "Insiders...".
Har nog en del teknik att förbättra :rolleyes:

Frazze
2002-06-27, 16:59
Ursprungligen skickat av Daniel Lilienberg:
<STRONG>Heheh jo... men ja tror fan det är nåt i den skiten alltså......... får 2 nya burkar nu imorgon... ska köra en månad till då.

Ökar jag lika mycket igen då vettifan om det är nåt i det alltså...</STRONG>

Jadu, vi får väl hoppas att det är något i burkarna... Annars kan det vara ett lite dåligt köp

;)


Nejdå, förstod (faktiskt) vad du menade

krakowww
2002-06-30, 20:48
Varför har du inte varit och tränat på en vecka Jonas? Jag har varit där helt ensam några gånger.

persson
2002-06-30, 22:28
Vad fan jag har ju fått hallsflus!!! (eller hur det nu stavas) :mad: :mad: :mad:

Ligger här hemma, men jag är nog snart tillbaka... febern är borta nu :)

Käkar pencelin.. men det går ju att träna ändå! men jag ligger nog hemma några dagar till... :mad: :mad: :mad:

Någon som vet om det är bra att träna när man äter pencelin?

MVH/Jonas

TommyBoy
2002-07-01, 07:38
Du kan träna när febern lagt sig. Ta träningsledigt de första 3-4 dagarna av penicillinkuren och kör sedan på som vanligt.

Stavningstips: Halsfluss, Penicillin

JJ
2002-07-01, 11:01
Det är knappast bra att träna när du tar en penicillin kur, det är en kankylerad risk du tar i såna fall. Under alla omständigheter skall du vänta tills febern helt försvunnit och gärna ett par dar till.

mr_ping
2002-07-01, 11:40
Jag tränade när jag hade skurit bort mandlarna och körde både voltaren och citodon... det gick bra. Däremot kom det nåt konstigt rött från munnen varje gång, förstår inte varför...

Frazze
2002-07-01, 12:32
hm... det är ju en viss skillnad på anti-inflammatoriskt och antibiotika...

persson
2002-07-01, 13:04
Har ingen feber nu längre! :D

Blir att träna på tisdag nu då...

Pure
2002-07-01, 21:19
Håller med Z-bumbi...
Utförandet är superviktigt, lägger du på för mkt vikt och småfuskar kan du glömma muskelutvecklingen och hälsa skadorna välkomna! Dessutom är det tråkigt att efter en tid upptäcka att så är fallet och i princip börja om från början för att få ordning på tekniken.

Jag kör lättare än många andra som tränar på mitt gym, men det är inte så många som har mer och bättre form på musklerna.
Inget skryt bara fakta! :D

persson
2002-07-04, 20:40
Jag kan hålla med om att det är bättre att köra riktigt och inte bara tänka på vikten man har på stången.. :D

Men jag tränar i mitt eget tempo och hoppas att jag har lärt mig rätt utförande av mina gymmkompisar. Jag ska byta gym efter sommaren, hoppas på att där ska finnas någon bra instruktör som kan tala om vad man gör för fel och hur man kan förbättra utförandet på vissa övningar.

MVH/Jonas