handdator

Visa fullständig version : Dalblads & Exell


Angus
2004-07-14, 10:36
eftersom att dalblads är ett märke som jag har hört en del gott om så vart jag tvungen att köpa deras nya whey class banan/choklad och jag vart rätt besviken på både smak och löslighet.så i fortsättningen så lär det bli exell igen.
jämför man lösligheten på dalblads med ex. eiselt hi-whey eller fairing complete så är det som att lösa vetemjöl i vatten.
smaken var lite syntetisk med smågod banan eftersmak.

är det någon som har ett tips på något annat lågprisprotein förutom whey 80 (urk) exell eller dalblads ?exell har jag nästan förätit mig på

:D

Kebab-Arne
2004-07-14, 12:13
Self Omninutrition...

Har inte provat själv, men ska göra det om ett tag. Sägs smaka bra iaf.

Wilson
2004-07-14, 15:06
Originally posted by Kebab-Arne
Self Omninutrition...

Har inte provat själv, men ska göra det om ett tag. Sägs smaka bra iaf.

köpte deras cafe latte....helt okej smak, MEN helt omöjligt att blanda utan shaker! fast det var ju rätt mycke billiagre än andra proteinmärken, så det är väl sånt man får stå ut med.

Mindek
2004-07-14, 15:22
Är Micro Whey Active ett riktigt vassleisolat eller är det en blandning av isolat och koncentrat?

Kebab-Arne
2004-07-14, 19:27
Originally posted by Mindek
Är Micro Whey Active ett riktigt vassleisolat eller är det en blandning av isolat och koncentrat?

Skulle jag med vilja veta, ingen som har en burk och kan skriva av innehållet? Hittar ingen vettig info på nätet. För med tanke på priset tror jag inte det är rent isolat.

HenrY
2004-07-14, 19:39
Originally posted by Angus
eftersom att dalblads är ett märke som jag har hört en del gott om så vart jag tvungen att köpa deras nya whey class banan/choklad och jag vart rätt besviken på både smak och löslighet.så i fortsättningen så lär det bli exell igen.
jämför man lösligheten på dalblads med ex. eiselt hi-whey eller fairing complete så är det som att lösa vetemjöl i vatten.
smaken var lite syntetisk med smågod banan eftersmak.

är det någon som har ett tips på något annat lågprisprotein förutom whey 80 (urk) exell eller dalblads ?exell har jag nästan förätit mig på

:D

Hur kan man föräta sej på exell?? :D
Jordgubben smakar ju underbart!

Berry
2004-07-14, 20:08
Originally posted by Kebab-Arne


Skulle jag med vilja veta, ingen som har en burk och kan skriva av innehållet? Hittar ingen vettig info på nätet. För med tanke på priset tror jag inte det är rent isolat.

Enligt min burk så är det endast isolat. Jag har vanilj och hallon, den sista p.g.a. felleverans. Vaniljen är riktigt god, hallonen är inget vidare - men att jag tycker det kan bero på att jag hatar ALLA proteinpulver med jordgubbsmak och detta smakar likadant. Lösligheten är väl ok, men tyvärr skummar det något otroligt. Skummandet blev bättre när jag tog bort gallret i shakern, men å andra sidan så måste man då skaka massor, dricka lite och skaka igen o.s.v. för att slippa klumpar.

EDIT: risk för att bli bannad p.g.a. taskig gramatik...

muskelbyggarn
2004-07-14, 20:26
Fan Berry, har du inte slutat med det där "skiten" ännu :angel:

Vänl,,,
Tobbe

Berry
2004-07-14, 20:31
Originally posted by muskelbyggarn
Fan Berry, har du inte slutat med det där "skiten" ännu :angel:

Vänl,,,
Tobbe

Den jävla burken tar ju aldrig slut :D Nä, men köpte 8 kg som skall ätas upp, sen blir det nog "något annat", igen.

aliquis
2004-07-15, 09:41
Såg american whey billigt i en annons någonstans.

Angus
2004-07-15, 12:33
lättlöslighet är ett måste på ett proteinpulver annars lessnar man fort så man får väl kanske sikta på ett eiselt eller fairing pulver eller stå ut med exell ett tag till när man ändå är inkörd på det:D
jag tror att men får det man betalar för och self har skummande och svårlösta pulver det vet jag sedan tidigare och det är väl därför dom är billiga

Overload
2004-07-18, 18:56
Jag har kört med SELFs micro whey active Choklad smak nu i några veckor.
Det är ett bra protein men smaken är inge vidare. Tyckte att whey80 från GG var mkt godare.
Jag kommer nog pröva Dahlblad's whey Class+ nästa gång.

Tips på någon god smak?