handdator

Visa fullständig version : Deffmat


flikkan_helgonet
2004-07-13, 16:58
Dagligt intag av mat vid deff...
Antag att jag är grymt lat och inte orkar räkna fett/kolh/protte eller kalorier.

Idag har jag ätit
Frukost: runt 9.30(vaknade sent)
1 port gröt
3 msk keso

lunch:11.45
kyckling-röra-gryta(kesella, 1 msk lättfraich, kycklingfile(½)kryddor, sommargrönsaker(frysta), halv banan, jordnötter, fiberpasta)

va ute och joggade 35 min
efterdrink: oboy(2 msk), ½dl cornflakes, ½dl havregryn, vatten

Mellis:1500
grovmacka, med mjukost(lätt) och en banan, thé

middag: 17.30
Läs lunch

Kommer träna styrka en timma vid halv åtta
Efter träningdrink: samma som ovan+lite druvsocker

Låter detta ok?

King Grub
2004-07-13, 17:03
Originally posted by flikkan_helgonet
Låter detta ok?

Nej. Det är alldeles för lite protein, till varje mål. För lite fett också, antagligen. Frukosten t ex är för proteinfattig. Tänk på att du varit utan näring i många timmar och inte kan lagra protein för framtida behov. Melliset likaså, om du inte tog halva burken mjukost (allvar).

Efter träningen behöver du äta mer än så, även om klockans visare pekar på "sent".

flikkan_helgonet
2004-07-13, 17:13
gjorde precis en smoothie på kesella light, lite lättmjölk och hallon, äter en halv burk tonfisk till det, plus, resten av tonfisken ikväll efter träningen, är det okey då?

King Grub
2004-07-13, 17:15
Låter betydligt bättre.

flikkan_helgonet
2004-07-13, 17:33
Originally posted by King Grub
Låter betydligt bättre.

Fan jag tycker att de flesta som går på deff här inne snackar om att det är jobbigt och de är hungriga, och allt. Jag tycker jag äter hela tiden. *jaja, suck* *trycka nyllet fullt med tonfisk*

Ready-to-takeoff
2004-07-14, 12:52
tjena!



bra upplägg mer protein annas är allt bra.


vilken sort keso äter ni? som är god till mat alltså inte apelsin smak(smaka inte som mat) vilka produkter ska man köpa mer förutom keso,kesella under deff som är god till maten alltså.


/ready

Diana
2004-07-14, 15:33
de som går vrålhungriga på deff väljer nog "fel" livsmedel, rör på sej för lite eller ligger redan mkt lågt i bf...

Diana
2004-07-14, 15:36
Originally posted by Ready-to-takeoff
tjena!



bra upplägg mer protein annas är allt bra.


vilken sort keso äter ni? som är god till mat alltså inte apelsin smak(smaka inte som mat) vilka produkter ska man köpa mer förutom keso,kesella under deff som är god till maten alltså.


/ready

grillad paprika-smaken:eating: :eating: en annan grej som e tillochme godare o högre i prottein e att hälla skinkost3% över maten,, SMASK!

Ready-to-takeoff
2004-07-15, 14:38
Originally posted by Diana


grillad paprika-smaken:eating: :eating: en annan grej som e tillochme godare o högre i prottein e att hälla skinkost3% över maten,, SMASK!

jaså?:smokin: tack för tipset ska prova :eating:
ha en fortsatt skön sommar !

/ready