handdator

Visa fullständig version : insulinfunderingar


JLL
2004-07-13, 13:11
Har läst här på forumet att om man äter en pizza är det omöjligt att förbränna fett dom närmsta 7 timmarna...vad betyder det i praktiken? Om jag går upp...äter pizza till frukost...ger mig ut och promenerar i 10 timmar...förbränner jag energin från pizzan först och sen 100% muskler eller vad?

Annan fråga...att fettförbränningen är extra effektiv på morgonen efter nattens fasta har väl ingenting att göra med att man sovit? Skulle väl bränna fett lika bra om jag inte åt ngt på 8 timmar och sen gav mig ut och och promenerade? Förstår att det inte är bra att ha två så långa fasteperioder under dygnet.

lyckegard
2004-07-13, 13:47
Du har glykogendepåer du kan förbränna fett ifrån också, men för att vara på den säkra sidan så ät ingen pizza (eller baka själv med schyssta ingredienser (grahamsmjöl i degen osv).

Du förbränner fett på morgonen för att du ätit på länge. Fast ska du fasta på dagen ska du inte fasta lika många timmar då förbränningen på natten är lägre än ifall du är vaken och sitter still och tittar på tv eller dylikt. (0.5kcal per minut mot 1 kcal per minut eller så)är inte säker på siffrorna dock.

Ervin
2004-07-13, 13:52
har det ingeting med att tillväxts hormonerna utsöndras under natten så att man har bättre förbränning och inte med fastan...?

King Grub
2004-07-13, 13:54
Originally posted by Ervin
har det ingeting med att tillväxts hormonerna utsöndras under natten så att man har bättre förbränning och inte med fastan...?

Både och.