handdator

Visa fullständig version : Skrämmande


a_p
2004-07-12, 20:15
Visste inte riktigt om jag skulle lägga den i allmänt eller inte..

Jag skulle snabbkolla kcal värde på några grejer då jag råkade surfa in på en annan sida. Verkar vara tillhåll för något slags anorexiaklubb.. Jag visste att man åt lite när man hade anorexia men anade inte att det var så illa. Det sjuka är att dom blir jättestolta när dom inte har ätit något..

Några skräckexempel bland många..

Frukost:-
Lunch: 1dl youghurt m flingor, 1 kopp te
Middag: 1 tomat, 2 nektariner, 2 digestive, 1 kopp te
Kvällsmat: 1 kopp m. nyponsoppa

Måndag: frukost:inget
Lunch: inget
Eftermiddag: 2 havreflarn o svart kaffe
Kvällen, vod 19.00 tiden: 2 dl soppa
22.20 ungefär: några havrefras direkt ur paketet o 2 havreflarn

samanlagt ätit idag:

frukost: vatten
lunch: coca-cola + ett strips
middag: en macka
ett digestivekex

Jag är 158 cm lång o väger 42kg ungefär, vet inte på pricken för vågen funkar inte. jag tänker gå ner till 37-38kg. men jag tänker inte hetsa ner mig på det på 3 veckor för då kommer mamma märka det, jag ska låta det ta kanske 1-2 kg / månaden, men det har blivit rätt svårt att gå ner mer *snyft* för min kropp suger upp allt som en svamp o förbränner ingenting, så jag tvingar mig ut o går varje dag för att öka förbränningen. P.S: 5 koppar grönt te /dag gör att man förbränner ca 70 extra kcal/dag, om man är normalviktig. Bara så ni vet!

Herregud, stackars människor. :(

Länk: http://ungdomsmottagningen.se/forum_msg.php?forum=9&topic=14115&group=1

Btw, vad är havreflarn för något? Verkar vara populärt på det där forumet.

King Grub
2004-07-12, 20:17
Särskilt i USA är Pro-Anarörelsen jättestor, och deras hemsidor är hemska, med glorifierande bilder på skelettliknande flickor och ångestladdade texter. Det är så man blir mörkrädd faktiskt.

Everest
2004-07-12, 20:20
Uhh mår illa av att läsa hur lite käk dom får i sig:( o hur kan man vilja väga 37-38 kg:nono:

Lyricist
2004-07-12, 20:37
Originally posted by boFFen
Jag tycker också synd om dem.
MEN dem verkar ha en dödsönskan så låt dem göra det..

Är du seriös? Jag gissar på att brist på kunskap och dagens kvinnokropps"ideal" gör att de "bantar" i unga tonåren. Så det är nog inget någon väljer själv.

-xR-
2004-07-12, 21:04
De behöver nog snarare behandling efter att fått allt så snedvridet!

Castro
2004-07-12, 21:13
Så djävla ledsamt tragiskt! :( :(

GRUBEN! SLUTA SITTA HÄR NU! IN OCH SKAFFA 100 000 POSTS PÅ ETT FORUM SOM VERKLIGEN BEHÖVER DIG! (även om det är professionell läkarhjälp dem lär behöva)

Tolkia
2004-07-12, 22:35
Originally posted by boFFen
Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.
Det där var fan i mig om inte det absolut så åtminstone definitivt BLAND det absolut dummaste jag har hört.

Så är DET.

Kalleh
2004-07-12, 22:41
De körde ett rätt bra reportage om Pro-Anarörselsen i P3 för ett tag sen. Helsjukt.

Prankie
2004-07-12, 22:50
hur kan folk berömma henne för äta bra när hennes kost är förmodligen otillräcklig för en fullvuxen katt.

joonah
2004-07-12, 23:40
Ja huvva, man blir ju rädd av att läsa det där, men jag har ändå förståelse för dem, har varit farligt nära att hamna i det där träsket själv under den tiden man gick ner som mest i vikt.

ErikWrestlingFreaket
2004-07-12, 23:58
Fy fan vad lite!:nono:

Ätit

Frukost: 1 banan.

Middag: 1 banan.

Kvällsmat: 1 banan.

SkogshuggareN
2004-07-13, 02:21
Det är skrämmande och sorgligt det där.
Känner nästan hur det verkar i magen när jag tänker på hur lite dem äter. Sen har man ju noll energi när man krubbar så lite.
Urk.

Zakath
2004-07-13, 06:42
Om det bara fanns nåt sätt vi kunde GE dem lite av vad vi ätit. Hade jag gett bort hälften så hade jag ändå bara legat på en stadig deff...

:(

skaparn
2004-07-13, 06:44
Originally posted by boFFen

Then so be it.
Dem flesta håller nog med dig.
Bryr jag mig om det? Svar nej.
Alla får tro och tycka vad dem vill.
Precis som de troende tror på nåt som förmodligen inte finns. Dem är lika dumma som mig ?

Ja, alla får tycka eller tro vad de vill. Men att folk reagerar mot din tro beror nog på att konsekvensen av den blir att vi inte skulle lägga ner möda på att komma tillrätta med psykiska problem eftersom dom är självförvållade och vi borde låta dom stackarna hållas. Eller har jag fel där?

Angående proana-rörelsen kan jag bara rysa. Frågan är ju hur man ska tackla problemet. Många ISP har juj stängt av sidor med sådant innehåll, vilket visserligen förhindrar förhärligandet av det hela, men jag tycker man borde sätta sidorna under forskares lupp istället. Finns väl inget bättre tillfälle att tränga djupt in i psyket på de sjuka än då de diskuterar sinsemellan.

flikkan_helgonet
2004-07-13, 08:41
Det konstiga är att när man äter = ingenting, på flera dagar, så känner man sig konstigt nog väldigt stark och lätt, det är som att kroppen släpper taget om sina normala fästen och man svävar fram. Kan tänka mig att känslan går att jämföra med att vara hög.
Och så fort man äter något känner man sig som ni känner er när ni har ätardag, det räcker med en banan, för att hög-känslan skall avbrytas, så jag kan förstå varför det är lätt att bli "beroende"

Popeye
2004-07-13, 09:05
Boffen> Nu kommer jag in lite sent i diskussionen men jag måste kommentera dina hjärndöda kommentarer.
Anorexi, Bullemi, Megarexi m.fl. kan jag inte så mycket om men att dra in depression som någon form av påhittat tillstånd...
Läs på lite innan du gör såna idiotiska inlägg.
Depression är en direkt effekt av för låga värden av Seratonin och/eller Noradrenalin. Det finns fler mekanismer också, typ testo...
Hur som hälst är dessa högst kvantifierbara.
Pucko :smash:

Herkulez
2004-07-13, 09:11
Originally posted by boFFen
Jag tycker också synd om dem.
MEN dem verkar ha en dödsönskan så låt dem göra det.. nu tappade jag all respekt för dig............fyfan så idiotiskt sagt :smash:

JJ
2004-07-13, 09:15
Originally posted by boFFen

Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.

Du väljer att inte tro på det? Smart.:rolleyes:

alyosha
2004-07-13, 09:43
OK, jag är väldigt ledsen för att jag påpekar det här.. Men jag står inte ut längre ;) .. Snälla, om ni inte kan använda de/dem, skriv "dom" :)

/ en vars ögon svider :D

Slartibartfast
2004-07-13, 09:53
Originally posted by boFFen

Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.

Fan det här var nog det mest mungo-cp:iga skitinlägget jag läst på det här forumet och jag har varit här över två år. Grattis! :smash:

Hoppas du får känna på en depression nån gång. :thumbup:

flikkan_helgonet
2004-07-13, 09:54
Originally posted by boFFen
alltså damn.. om jag säger så här istället då:
Är dem under 18år - hjälp dem
Är dem över - låt dem

Och sen allt det andra jag skrev formulerar jag om till:
Eftersom jag själv aldrig har råkat ut för fetma, anorexi, depression osv har jag svårt att tänka mig att jag inte kan hantera det om jag skulle råka ut för det.

Kunde ha sagt det bättre.
Nu kanske jag slipper att hängas...


Måste fråga. De tjejer som ser bilden som ideal, tror du de kan ha en snedvriden syn på världen, som de inte kan hjälpa?

Slartibartfast
2004-07-13, 09:54
Originally posted by Lyricist
Är du seriös? Jag gissar på att brist på kunskap och dagens kvinnokropps"ideal" gör att de "bantar" i unga tonåren. Så det är nog inget någon väljer själv.

Man kan nog inte skylla det på dagens "kroppsideal" heller. Det är nog betydligt djupare rotat än så.

Tolkia
2004-07-13, 10:09
Originally posted by boFFen
Then so be it.
Dem flesta håller nog med dig.
Bryr jag mig om det? Svar nej.
Alla får tro och tycka vad de vill.

Kan inte påstå att jag anser mig ha förnekat dig vare sig rätten att ha vilken åsikt du vill eller rätten att uttrycka den. Det betyder ju inte nödvändigtvis att jag måste hålla med dig - eller att denna rätt skulle vara förbehållen bara individer med VISSA åsikter (och alltså inte t.ex. även mig ...). Eller för den delen att jag tycker att man skall börja kasta förolämpningar omkring sig hur som helst (ens egen åsikt blir ju inte mer "rätt" bara för att man kastar skit på åsiktsmotståndaren våldsammare än alla andra).
Jag undrar f.ö. om vi faktiskt inte har nyckeln här:
Eftersom jag själv aldrig har råkat ut för fetma, anorexi, depression osv har jag svårt att tänka mig att jag inte kan hantera det om jag skulle råka ut för det.
Det är ganska vanligt att man tycker det - INNAN ... Jag vet också gänska många tjejer som drabbats av ätstörningar som sagt saker i stil med "Jag skulle aldrig kunna få anorexia, jag har alldeles för dålig karaktär" och liknande, högst lindrigt begåvade saker. Och det såg vi ju sedan hur det förhöll sig med den saken ...

Snorkfröken
2004-07-13, 10:56
Originally posted by boFFen
alltså damn.. om jag säger så här istället då:
Är dem under 18år - hjälp dem
Är dem över - låt dem

Och sen allt det andra jag skrev formulerar jag om till:
Eftersom jag själv aldrig har råkat ut för fetma, anorexi, depression osv har jag svårt att tänka mig att jag inte kan hantera det om jag skulle råka ut för det.

Kunde ha sagt det bättre.
Nu kanske jag slipper att hängas...

För det första. Jag var över 18 när jag gick ner mig i ätstörningsträsket och hade jag inte fått stöd av människor i min närhet för att kämpa, hade jag nog inte suttit här i dag och mått så här toppen. Fattar inte hur du kan tycka att åldern spelar någon roll för om en som är sjuk (eller vad du nu sedan vill kalla det) skall ha rätt till hjälp eller inte. Tycker du likadant vad gäller alkoholister/narkomaner och liknande också? "Ääh, den där 19-åriga knarkaren får skylla sig själv, hade han bara varit ett par år yngre hade han kanske varit värd att rädda men nu får han just sköta sig själv?" Jag hoppas verkligen att du inser hur osakligt det du skrev är.

Och jo, precis som Tolkia skrev, tror man att man själv inte skall kunna bli t.ex. anorektiker... men så en dag står man plötsligt där och ser ingen väg ut. Precis som det är svårt att sluta knarka, dricka eller röka (samma analogier igen ;)) är det otroligt svårt att kämpa mot något som sitter i huvudet. Hoppas att du innerst inne fattar att det är total bullshit att påstå att psykiska sjukdomar är "ursäkter".

Så, även om du i dag tror att du utan problem skulle kunna ta dig ur t.ex. en depression... Tro mig, det skulle du inte. Och var glad att du inte behövt genomleva något sådant. Jag skulle inte önska ätstörningen på någon annan, inte ens min värsta fiende. Men inte heller skulle jag byta bort allt jag lärde mig om mig själv, vem jag är och vad jag vill, under den långvariga process jag gick igenom för att bli frisk.

/Snorkis

Ps. Oroa dig inte, du lär nog inte bli hängd :D

Slartibartfast
2004-07-13, 11:35
Originally posted by Snorkfröken
"Ääh, den där 19-åriga knarkaren får skylla sig själv, hade han bara varit ett par år yngre hade han kanske varit värd att rädda men nu får han just sköta sig själv?" Jag hoppas verkligen att du inser hur osakligt det du skrev är.

Sen går ju inte alkoholism eller knarkmissbruk att jämföra med anorexia eller depressioner. I de fallen har man ju möjligheten att aldrig pröva droger eller ta sin första sup.

Har svårt att tro att King Grub skulle bli alkoholist eftersom han aldrig druckit alkohol. I såna fall skulle det vara hans egen jävla dumhet om han åkte dit.

Psyksjukdomar kan man inte värja sig mot på något sätt.

Snorkfröken
2004-07-13, 11:43
Originally posted by Slartibartfast


Sen går ju inte alkoholism eller knarkmissbruk att jämföra med anorexia eller depressioner. I de fallen har man ju möjligheten att aldrig pröva droger eller ta sin första sup.

Har svårt att tro att King Grub skulle bli alkoholist eftersom han aldrig druckit alkohol. I såna fall skulle det vara hans egen jävla dumhet om han åkte dit.

Psyksjukdomar kan man inte värja sig mot på något sätt.

Nej, det är helt sant. Men som jämförelse för hur enkelspårigt det är att tänka så tyckte jag liknelsen passade in. Psyksjukdomar är mycket värre än beroenden av typen alkoholism, eftersom man verkligen inte har möjlighet att välja, precis som du skriver.

Undra på att ätstörningar och liknande sopas under mattan alltför ofta, då det verkar finnas snedvridna uppfattningar och fördomar om att psykiskt sjuka bara inbillar sig... :smash:

Kalleh
2004-07-13, 11:49
Originally posted by ErikWrestlingFreaket
Fy fan vad lite!:nono:

Ätit

Frukost: 1 banan.

Middag: 1 banan.

Kvällsmat: 1 banan.

Zakath??? :D

AngelLove
2004-07-13, 12:37
Originally posted by flikkan_helgonet
Det konstiga är att när man äter = ingenting, på flera dagar, så känner man sig konstigt nog väldigt stark och lätt, det är som att kroppen släpper taget om sina normala fästen och man svävar fram. Kan tänka mig att känslan går att jämföra med att vara hög.

Det är ju det som gör att sjukdomen får "grogrund"..

Men efter ett tag när kroppen inser att den inte kommer få mer föda och bristerna i kosten kommer fram, ja då är beteendet redan så hårt inetsat på den sjuke så de klarar inte själv att bryta mönstret. Blir bara en nedåtgående spiral där den drabbade tror sig må skitbra och vara förbättrad efter sin snedvridna syn på livet men som i normala ögon bara blir sämre och sämre..

Sara Wedlund är väl ett av de mest "kända fallen" i Sverige. Hon gjorde stora förbättringar under en tid i början av karriären, sen när kroppen tar stryk så gick det bara utför och vem kan ärligt säga att de vet huruvida S.W tränar/tävlar aktivt i dagsläget ??

Sen,
Korkat att säga att det bara är inbillning, tror inte du kan ha träffat någon person eller snarare känt någon som drabbats.. Hade du gjort det så hade du haft en helt annan uppfattning !!

Man and Machine
2004-07-13, 14:08
Man ska försöka rädda dessa människor till en vis gräns men sedan är tärningen kastad...

Kanske lite korkat formulerat av BoFFen men alla är vi olika. Låt folk ha sina åsikter.

Zakath
2004-07-13, 14:26
Originally posted by Kalleh


Zakath??? :D

Dubbla eller tredeubbla antalet måltider, och byt ut mot 1kg bananer istället så :D

:eating: :eating: :eating:

ErikWrestlingFreaket
2004-07-13, 14:47
Originally posted by flikkan_helgonet
Det konstiga är att när man äter = ingenting, på flera dagar, så känner man sig konstigt nog väldigt stark och lätt, det är som att kroppen släpper taget om sina normala fästen och man svävar fram. Kan tänka mig att känslan går att jämföra med att vara hög.
Och så fort man äter något känner man sig som ni känner er när ni har ätardag, det räcker med en banan, för att hög-känslan skall avbrytas, så jag kan förstå varför det är lätt att bli "beroende"

Så fungerar inte jag:)

flikkan_helgonet
2004-07-13, 14:53
Originally posted by ErikWrestlingFreaket


Så fungerar inte jag:)

Hur vet du det? Har du svultit i flera dagar?

Lyricist
2004-07-13, 15:43
Originally posted by boFFen

Jag tror på vad jag vill.. som sagt.
Dem som tror på Gud, tror du att alla dem bryr sig om vad vetenskapen har att säga om det hela?


Dom som tror på gud? dra inte alla över en kam tack, alla har garantera olika uppfattning om gud och vissa är objektiva mot vetenskapen, vissa inte.

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt, fenomenen anorexi, megarexi (som nog ev endel här lider av) depressioner existerar för många personer, men inte för dig - men det gör inte att du kan blunda inför "tillstånden"

Du vet att det finns, du vet inte vad det är, du vet inte hur man hanterar det och troligen därför stöter du bort det. Det finns inget uttryck som eget ansvar i dessa sammanhang utan folk behöver kunskap och hjälp.

alyosha
2004-07-13, 15:44
Förra sommaren (visste ingenting om kost/träning osv då) gjorde jag inget annat än låg i sängen hela dagen i princip. Samtidigt åt jag inget annat än en liten frukost och vanlig portion middag ("bantade" sa jag då, men nu inser jag ju att det var vansinne)... Och jag kände mig inte särskilt mycket lättare eller starkare, snarare trött som fan och seg i huvet :)

hejduck
2004-07-15, 15:27
Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.


DÖ SMÄRTSAMT DITT PUCKO!

ska jag berätta om min vän som försökte hänga sig själv vid 8 års ålder pga av depression orsakad av mobbing?
ska jag berätta om alla andra självmordsförsök han utsatt sig själv för, eller när han försökte få tag i vapen av mig eller om när han låg utmattad av vätskebrist för att han hade gråtit i 6 timmar i streck?
eller ska jag kanske berätta lite om hans bulimi som 5-åring?


skaffa insikt omedelbart. :insane:

Hobbes
2004-07-15, 23:04
Originally posted by boFFen

Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.

Tur att du inte är så gammal, det finns väl hopp för dig med att skaffa dig lite kunskap och erfarenhet.

För just nu så sjönk du verkligen, jag har nog sällan sett ett mer korkat inlägg, det värsta var att du senare håller fast vid det och befäster detta inlägg ytterligare.

Ja, jag har levt med en person som hade ätstörningar, har sett vad det kan göra med en människa. Har förövrigt sett andra fall oxå, så jag har sett detta, att påstå att det är ursäkter visar på vilket total okunskap du har om det mesta som rör människor.

Men du tar nog priset, något så fullkomligt korkat inlägg, är oförståligt! Man blir rädd för att det finns sådana som dig!

Trance
2004-07-15, 23:21
Originally posted by flikkan_helgonet


Hur vet du det? Har du svultit i flera dagar?

Jag har det, blev bara slö. Detta var i Kungens tjänst dock.

Ok, boFFen. Dumt inlägg, gör om gör rätt.

acidbl00d
2004-07-15, 23:26
Finns mycket bra fakta på ungdomsmottagningen:

2004-07-09 15:02
Spliffmeister KOM IHÅG! Att "dra in magen" när du tränar magen! Kommer bli så SATANS mycket snyggare, (annars kommer magmusklerna stå ut och om du inte tränar restan av kroppen lika dant då kommer det se skit ut)...

platniklas
2004-07-16, 09:43
Originally posted by flikkan_helgonet


Hur vet du det? Har du svultit i flera dagar?

Jag har en gång.
Låg på sjukhus för ev. blindtarmsoperation, fick inte dricka el. äta något alls på 3 dagar. Fick dock vattendropp med saltlösning, dock ingen näring i övrigt.

Kan inte minnas att jag fick den känslan du beskriver. Men även fast jag inte fått i mig någon näring på flera dagar så var jag inte hungrig efter ett tag, vilket kändes konstigt. Magsäcken hade krymt rejälttror jag bestämt.

Bengt82
2004-07-16, 11:23
Vad gäller den trevliga känslan som man får efter flera dagars fasta är det kroppens försvar mot svält, den skaffar fram massa energi så man ska kunna göra ett sista försök att få tag i mat.

Vad gäller att inte tro på psykiska sjukdomar så är det en ganska idiotisk inställning, dock så tillhör jag dem som tror att man inte är helt hjälplös utan att man kan påverka mkt själv. Depression räknas väl som en psykosomatisk sjukdom dvs psyke och kropp samverkar, låga nivåer av olika hormoner orsakas av vad man tänker och med rätt inställning kan man givetvis tvinga upp dem till normala nivåer igen.

Sedan är det givetvis olika svårt att göra, för vissa hjälper inte ens allt stöd i världen för att vända förloppet. Dock så får man väl stödja boffen lite och påpeka att nuförtiden skriver läkare ut sk "lyckopiller" till höger och vänster vilket gör att depression täcker allt från fallet ovan till en ngn som ibland känner sig lite ledsen och hittar rätt (läs fel) läkare att skriva ut ett recept.

Nuförtiden är det nästan trendigt med psykiska sjukdomar, man ska vara deprimerad och utbränd vilket gör att de verkliga fallen drunkar i mängden av hypokondriker och det gör boffens åsikt lite mer förstålig även om om jag inte är så förtjust i den själv.

Vad gäller ätstörningar så kan man ju inte göra mer än att beklaga dem, det är en väldigt svår psykisk sjukdom som kostar många av dem livet. Förståelsen av sjukdomen är än så länge på väldigt låg nivå, att skylla på sjuka kroppsideal är nog en kraftig förenkling.

Molotov
2004-07-16, 11:44
Originally posted by boFFen

Jag är seriös ja
Jag tror inte på psykiska sjukdomar som anorexi, megarexi, depression och fetma osv, även om det existerar så väljer jag att inte tro på det. I mina öron/ögon är det ren bullshit och ursäkter.
Så så är det.

Jag ursäktar ditt inlägg med att du bara är en icke bättre vetande vulgus. Alltså tillhörande den lägre hopen.

Kossa Mu
2004-07-16, 12:34
Det är ganska svårt att sätta sig in i situtationen som en med en psykisk sjukdom har. Det gäller nog att inse hur det står till innan man halkar ner för djupt, för man har knappast anorexia första gången man skippar en måltid, men vad vet jag.

Styrkebyggare
2004-07-16, 13:57
Sökte på pro-ana för att orientera mig en aning i detta, för mig nästa oförståeliga, fenomen.

Här fanns en rätt detaljerad beskrivning:

http://www.plagueangel.net/grotto/id1.html


Det är svårt att definiera begreppet frivilligt ibland...fy fan.

smalisen
2004-07-16, 14:49
Jävla förlorare...

Styrkebyggare
2004-07-16, 16:02
Saxat från en annan idiotsida (starving for perfection):

""

I believe in Control, the only force mighty enough to bring order to the chaos that is my world.

I believe that I am the most vile, worthless, and useless person ever to have existed on this planet, and that I am totally unworthy of anyone's time and attention.

I believe that other people who tell me differently must be idiots. If they could see how I really am, then they would hate me almost as much as I do.

I believe in oughts, musts, and shoulds as unbreakable laws to determine my daily behavior.

I believe in perfection and strive to attain it.

I believe in salvation through trying a bit harder than I did yesterday.

I believe in calorie counters as the inspired word of God, and memorize them accordingly.

I believe in bathroom scales as an indicator of my daily successes and failures.

I believe in hell, because I sometimes think that I am living in it.

I believe in a wholly black and white world, the losing of weight, recrimination for sins, the abnegation of the body and a life ever fasting.

"""

Loooser är banne mig ett understatement i dessa sammanhang...

:smash: :smash: :smash:

Termy
2004-07-16, 20:11
Har en syster som hade anorexia i 6-7 år som tonåring. Hon brukade vara rätt mullig, och efter att blivit kallad tjock för många gånger så tröttnade hon antagligen... vägde som minst 36 kilo. Som tur var så klarade hon sig och äter nyttigt idag.

Callister
2004-07-16, 22:20
Fetma är ändå inte lika "svårt" som anorexia t.ex.
Man är mer medveten vid fetman, tror jag. Men det är ändå ganska svårt och psykiskt krävande.

a_p
2004-07-17, 12:19
http://www.plagueangel.net/grotto/images/jkidd00.jpg

Thinspiration, omg.. 10-15kg tyngre och hon hade varit riktigt söt.

Yankeee
2004-07-17, 12:22
Originally posted by a_p


Thinspiration, omg.. 10-15kg tyngre och hon hade varit riktigt söt.

Snarare 30 kg.

Löjtnant Blank
2004-07-17, 12:23
Vem är hon? Inte en modell, hoppas jag.