handdator

Visa fullständig version : Mons första bilder


Mons
2004-07-10, 20:10
här kommer bilder på mig. Jag är ganska smal, men tycker ändp jag ser hyfsat vältränad ut. Jag är väl ingen biff jämfört med de andra tjejerna här, men man kan nog ana lite muskler iaf :hbang:

Mons
2004-07-10, 20:12
här är ryggen

Jense
2004-07-10, 20:15
det man såg såg vackert & bra ut=)

fler?

Mons
2004-07-10, 20:18
ser man ens bilden? jag ser inte den själv. är den inte jätteliten?

Jense
2004-07-10, 20:19
slimmat o fint =)

Chris
2004-07-10, 20:21
Lägg upp helkroppsbilder istället, där ser man nästan ingenting. :/

Sen var bilderna jättesmå för mig också.

Mons
2004-07-10, 20:21
nej jag är inte lång, är 164 cm. Kan man inte förstora bilden, typ zooma när man tittar?

mitt mål är inte att bli bliffig, bara att bli slimmad. bland det fulaste jag vet är smala tjejer som är alldeles slappa och degiga, trots att de är små. Jag vill vara vältränad och slimmad, men ändå vara ganska smal. förstår ni vad jag menar med smala tjejer som liksom BARA är smala? och oftast då slappa också.

Mons
2004-07-10, 20:22
ok, men hur gör jag om jag vill lägga in bilderna större? som de man ser i de andra trådarna? kan inte riktigt luska ut hur jag ska gå tillväga... hjälp?

Pez
2004-07-10, 20:29
Originally posted by Mons
ok, men hur gör jag om jag vill lägga in bilderna större? som de man ser i de andra trådarna? kan inte riktigt luska ut hur jag ska gå tillväga... hjälp?

För att kunna göra dom större (med tanke på dom begränsningar i datastorlek vi har) och för att kunna se dom direkt måste dom vara i ".gif" eller ".jpg" format.

Har du redigerat dom på något vis? Ändrat storlek/datastorlek?

Pez
2004-07-10, 20:33
...

Mons
2004-07-10, 20:33
aha nu tor jag det funkar! tack !

Mons
2004-07-10, 20:34
hehe, du hann före...!

Big Al
2004-07-10, 20:36
Finfint tjejen! :thumbup:

Välkommen till Kollo!

/Al

AFanatic
2004-07-10, 20:36
ÄÄÄÄT! :D

Mons
2004-07-10, 20:40
oj.. såg just bilderna på dig. du skulle lätt krossat mig ifall du la dig över mig!:smash:

Jense
2004-07-10, 20:43
Originally posted by Mons
oj.. såg just bilderna på dig. du skulle lätt krossat mig ifall du la dig över mig!:smash:

pez brukar faktiskt lägga sig på folk, av en ren händelse

TCOG
2004-07-10, 20:47
jag tycker redan du är för smal....

du vill inte bli biffig, men slimmad?

nån bild du kan visa eller?

tycker du är redan ÖVERslimmad

Mons
2004-07-10, 20:50
Menar du det som något positivt eller negativt?

Ryggfotot är faktiskt taget för ett tag sen, har gått upp 3-4 kg sen dess. Det jag vill är att gå ner till den vikten igen, och sen behålla den, vilket inte borde vara svårt.

Jarod
2004-07-10, 20:51
Bra markerade rhomber! :thumbup:

Mons
2004-07-10, 20:52
sorry for asking, men vad är det som är rhomber?:confused:

Jense
2004-07-10, 20:55
http://www.exrx.net/Muscles/Rhomboids.html

gosh
2004-07-10, 22:09
Var absolut inte rädd för att få förmycket muskler, kör på stenhårt. träna precis som killar gör. Då ökar du bäst.

Det där som en del tjejer kan vara skraja för, att de blir för grova är ju liksom ett skämt. Det krävs enormt mycket träning för att bli så grov så även om du kör jättehårt så måste du kämpa. Märker du att du får för mycket så är det bara att lugna dig lite, då lugnar sig musklerna med och blir mindre ;)

Och som du skrev så är smala tjejer utan muskler ingen hitt, jag brukar kalla dem för klenfeta. ussssssschhhhhh

gosh
2004-07-10, 22:17
Originally posted by AFanatic
ÄÄÄÄT! :D
:laugh: :laugh:

Kul sagt och ett bra råd, men ät nyttiga saker!
Kör mycket knäböj, utfall och träna axlarna hårt. Det förstärker de kvinliga formerna

Popeye
2004-07-10, 22:27
Svårt att säga mycket från dessa bilderna men du ser ut att ha en mkt bra grund. Även om du skaffar dig en atletisk byggnad kommer du att upplevas slimmad.
Du kommer inte att vakna en morgon och upptäcka att du har råkat få för mycket muskler.

Kwon
2004-07-10, 22:47
Originally posted by Mons
oj.. såg just bilderna på dig. du skulle lätt krossat mig ifall du la dig över mig!:smash:

Hehe är det risk att Pez skall göra just detta? :laugh:

Eller är det bara en allmän tanke när du ser nytt folk!

:thumbup:

Skämtar bara lite med dig!

Välkommen till Kolo!

Var inte Linda Hamilton 164 cm(Hon från Terminator), är det sådan form du vill nå?

Hon hade bra axlar!

Ninjasmurf
2004-07-10, 22:49
ät mer mat!!!:eating: och pumpa :bpump:

Pez
2004-07-11, 00:15
Originally posted by Mons
oj.. såg just bilderna på dig. du skulle lätt krossat mig ifall du la dig över mig!:smash:
Det brukar jag hota Jense med, men han fnissar bara och säger "oh yes, you manly man" med hes röst.. :D

Välkommen till Kolozzeum förresten, hoppas du kommer trivas hos oss.
:thumbup:

Jense
2004-07-11, 00:21
Originally posted by Pez

Det brukar jag hota Jense med, men han fnissar bara och säger "oh yes, you manly man" med hes röst.. :D

Välkommen till Kolozzeum förresten, hoppas du kommer trivas hos oss.
:thumbup:

min morgonrock är alltid öppen för dig min lilla flicka :kinky:


håller med herr pez, hoppas du trivs! i know you will. svara inte på PM från herkulez bara, han är en nätraggare.

Kwon
2004-07-11, 00:37
Här på kolo brukar vi välkomna nya medlemmar genom att lägga oss på dom! :D

BILDA HÖG!

:laugh:

Löjtnant Blank
2004-07-11, 11:56
Du är slimmad som du är, så jag skulle också rekommendera att du började styrke- och konditionsträna. Du kanske sysslar med aerobics eller liknande redan? Du ska absolut inte tappa mer vikt, snarare lägga på dig något kg muskler för att få bättre definition. Jag snackar inte biffig nu, jag snackar lite hårdare. Du har en ypperlig grund att stå på eftersom du inte behöver gå ner i vikt: du kan hoppa på det roliga med att börja slipa fram konturer direkt.

Välkommen. Det behövs fler tjejer till testoklubben Kolozzeum. Det sista var ett skämt.

Papivcrille
2004-07-11, 12:19
sexig rygg.. helt klart..;)

Zakath
2004-07-11, 12:20
Ser ut att ha en fin grund. Fortsätter du träna och äta bra kommer det se fantastiskt bra ut :MrT:

Välkommen!


Lite stats hade också varit trevligt, ålder träningsbakgrund m.m.

Tricklev
2004-07-11, 18:51
Ser fint ut:thumbup:


Välkommen till kolo och bli inte avskrämmd av bög-skämten och kolos allmänt dåliga humor, det är som sagt bara humor:D

Mons
2004-07-12, 18:46
ok, eftersom flera personer önskat mer info får ni det här:

Längd: 164
Vikt: oftast runt 53 kg

Bröst: 85 cm
Midja: 65 cm
Höfter: 90 cm
Lår: 53 cm


Mina idealmått/ det jag strävar efter:

Bröst: 85 cm
Midja: 60 cm
Höfter 90 cm
Lår: 49 cm
Vikt: 48-50 kg

Det jag strävar efter är en slimmad timglasfigur.

Är det någon som vet hur man blir av 5 cm i midjan men behåller bröst och höftmåtten? Tyvärr blir jag alltid mindre runt brösten så fort jag går ner ett gram. Vill som sagt behålla både brösten och rumpan och inte vara en rak planka.

Tack för välkomnandet alihopa!

Jense
2004-07-12, 18:49
när du tappar vikt så går det nästan jämnt ut runt hela kroppen, dvs du kan injte tappa 7cm fett runt midjan och sen bibehålla exempelvis bröstmåttet. alternativet är fettsugning.. vilket hade varit ganska sjukt om du hade gjort det, eftersom där inte finns ngt o suga ut=)


Punktförbränning existerar allså inte

Mons
2004-07-12, 19:00
att punktförbränning inte fungerar insåg jag för längesen, men det måste väl finnas något sätt att göra det? utan ett besök hos doktor skalpell då förstås.

Annars är väl alternativet att träna bak och bröst extra mycket så att de ökar medan midjan minskar? eller är jag alldeles för orealistisk?? Jag vill dock inte att höfterna ska bli större, (brösten hehe I wouldn't mind).
Men jag tänkte ifall jag blev mindre jämnt över kroppen och sen tränade upp baken och brösten så att de blev större medan midjan förblev oförändrad?

Tolkia
2004-07-12, 19:53
Alltså, jag vill inte dumgöra dig, men varför vill du ta bort 5 cm från en midja på 60? Man kunde tro att du förläst dig på romaner från förra seklet, du vet där hjälten kan fatta om den späda hjältinnans midja med händerna. Men på den tiden hade man korsetter ... Nä, enligt min enkla mening är det smartaste du kan göra att träna upp det som befinnner sig ovanför respektive nedanför midjan, så kommer den automatiskt att se smalare ut (och du kommer att kunna träna på rätt bra innan du ens är i närheten av att bli någon biffig byggarbrud). Med de minuskilon som skulle krävas för att ge en 5 cm smalare midja kommer du dessutom förmodligen att sluta menstruera (det är ju inte så att du har 10 överflödskilon att ta av), och vore inte det ett lite högt pris?

Zakath
2004-07-12, 20:07
Tycker inte du behöver SÅ smal midja, du är ju smal som det är. Satsa på att träna upp rygg/bröst och ben/rumpa, speciellt baksida lår.

Men det jag undrar också är hur gammal du är? Kan ju ha ganska stor betydelse, eller har jag missat det?

Popeye
2004-07-12, 20:24
Om du vill ha vidd runt bysten så är det bara att träna rygg.
och bröst också förståss, men ryggen ger vidd.
Jag håller med föregående talare, att jaga smalare midja just nu är rätt onödigt.

Jense
2004-07-12, 20:36
Det spelar egentligen ingen roll vad ni tycker, eller hur?

Vill Mons ha smalare midja så får hon ju ha det.

om du vill ha smalare midje gäller det att gå ner i vikt, annat är svårt, har du lite tur tappar du mer fett runt midjan än återstående delar av kroppen. go for it!

Mons
2004-07-13, 00:09
tack jense!
VIssa inlägg gör nästan så jag känenr mig dum, men mina mål är väl inte mer "onormala" än någon som går upp 3 på natten för att dricka proteindrinkar för att bli större??

Jag har inte läst en massa romaner, jag har alltid varit förtjust i kvinnliga former med större bröst och höfter och smal midja. Jag vet att jag redan är ganska smal, men jag tycker ändå att jag är sk "normalviktig". Missförstå mig inte nu, jag är inte ute efter att bli så smal som möjligt, jag har redan nämnt förut att jag vill ha en vältränad kropp med välmarkerade konturer. Det är viktigare än ett midjemått på 60 cm.

Till den som undrade: jag är 19 år.

Och till de som undrade om min träningsbakgrund:

jag har tränat i ca 4 år. Det har gått lite upp och ner, vissa perioder när jag kännt mig motiverad har jag tränat jättemycket och skött kosten, och andra perioder har jag bara tränat lite och inte tänkt på vad jag ätit. De senaste två månaderna har jag tagit det mer lugnt och tränat ca 2 gånger i veckan och morgonpromenerat 1 timme varje morgon.
Innan dessa två månaderna tränade jag jättehårt ett ganska bra tag, ca 6 månader. Jag tränade styrka, cardio, gick på jympapass minst 6 gånger i veckan+ att jag ofta gick de 6 kilometrarna till och från gymmet varje dag.

Så till kosten: pga magkatarr är jag tvungen att äta exakt var fjärdetimme, vilket är bra eftersom jag alltid ätit oregelbundet. Senaste tiden har jag nästan förlorat aptiten och äter inte alls mycket, men då jag väl äter försöker jag äta något nyttigt med mycket proteiner. Idag har jag tex bara ätit havregrynsgröt till frukost och en scones vid 18 som jag egentligen inte vile ha. Nu är klockan 1 på natten oc jag är inte alls hungrig. Jag vill inte tvinga i mig mat som får mig att må dåligt, utan hoppas att min aptit kommer tillbaka snart.

Jarod
2004-07-13, 00:15
Vem är det på avataren? Med tanke på hur du beskär dina egna bilder och att du beskär avataren likadant så får det osökt mig att tro att det är du?

Tolkia
2004-07-13, 04:33
Jag får kanske be om ursäkt om jag var dryg - jag tror väl inte på fullt allvar att du har förläst dig på Barbara Cartland och Lilla huset på prärien. Men jag har sett på nära håll hur lätt det är att trilla i "ju smalare desto snyggare-fällan", och efter det är jag väl bliven lite överkänslig för allt som drar åt det hållet. Och oavsett om jag är/var dryg eller inte, så kan nog ingen påstå att du har en massa överflödsfett som måste bort! Jag är ingen träningsexpert, men jag tycker att det verkar vara ganska många som har ungefär samma åsikt som jag, d.v.s att det kanske är smartare att försöka få ordning på kosten och träna fram de där konturerna du vill ha än att försöka deffa fram dem. Magkatarren skulle säkert må jättemycket bättre av det också (vill inte komma med pekpinnar igen egentligen, men först skriver du att du måste äta exakt var fjärde timme för magen, sedan skriver du att du inte har ätit mer än havregrynsgröt och en scone på hela dagen ... öh, exakt var fjärde timme?)! Det är ju inte frågan om att du skall börja toksvulla chips eller något ...

Simma lugnt, så blir det nog bra i slutänden!



Sedan kan jag ju inte tycka att man skall sätta folk som går upp klockan tre och dricker proteindrinkar för att inte "bli katabola" under natten som måttstockar när det gäller vad som är en vettig syn på kosten, kroppen och träningen heller ... ;)

Aleks
2004-07-14, 18:21
Schysst o se tjejer som du Mons med snygg/rätt inställning och kropp som vill bli änu snyggare/förverkliga sina mål, sånt gillar vi:whipped: välkommen btw^^

La märke till att du var från skåne, får man fråga var??

dared
2004-07-14, 19:40
Jag måste fan säga att hon har den snyggast kroppen av dem kvinnor jag sett här på forumet hittills, (inget ont om de andra, har inte sett allas bilder och alla har olika smak)... + att jag sett andra fina kroppar av det kvinnliga könet här förståss :hbang:

ehh nu kanske jag snackar för mycket...:love:

Hardcore_pb
2004-07-15, 21:06
Först Välkommen hoppas du kommer trivas här !

Sen får jag ge kritik får jag ? eller bannar du mig pez ? :D

Alltså du har ju en riktigt fin kropp inget snack om den saken, du får gärna behålla den som den är nu inte mig emot å inte nån annan kille emot heller tror jag ;)

Men du har ju inte speciellt mycket muskler, nu vet jag inte om det var vad du ville ha kritik på men om det var fysik mässigt så är det ju bara att börja träna tungt och äta mycket för nu ser du inte ut att styrketräna (ifs. så ser inte jag heller ut att göra det så jag kanske bara borde vara tyst)

Men det kommer säkert bli kanon bra om du bara tränar seriöst och inte slarvar med maten, men du snälla börja inte med att försöka minska i midjan du har ju en riktigt fin kropp nu men du kommer ju se jäättte smal ut om du ska minska midjan ännu mer...

/Hardcore

Prankie
2004-07-15, 22:45
Du ser ut som att vara en tunnis, bredare rygg är ditt svar till snyggare fysik då jag tvekar att du kan plocka av mer från midjeregionen.

Mons
2004-07-17, 12:29
tack till alla, har fått bra svar och kritik som fått mig att änka efter.

Du ser ut som att vara en tunnis

Nej, jag är jättestark!:bpump:

JAM
2004-07-20, 22:29
Originally posted by Jarod
Vem är det på avataren? Med tanke på hur du beskär dina egna bilder och att du beskär avataren likadant så får det osökt mig att tro att det är du? Jag håller med dig Jarod! Men frågan är ännu obesvarad...

Frantic
2004-07-22, 09:58
Originally posted by JAM
Jag håller med dig Jarod! Men frågan är ännu obesvarad...

Jag har för mig att jag sett någon liknande bild på J Lo

Mons
2004-07-27, 16:55
Jag håller med dig Jarod! Men frågan är ännu obesvarad...


haha, nej det ar inte j lo pa bilden. eller nan annan kandis heller. det ar en bild som jag tagit pa en familjemedlem.

Jakobsson
2004-07-27, 21:20
:bow: Wow.. tycker det ser bra ut som det är tjejen.. :D

JAM
2004-07-30, 20:57
Edit av allan: Här hade JAM skrivit en massa kloka saker om nätraggning etc. Men eftersom jag redn raderat de inlägg han citerade var jag tvungen att radera dem även i hans inlägg. Nå, ni kan gärna läsa tråden "Lägg ner nätraggandet". Och sluta med det.

allan

stridis
2004-07-31, 08:09
Mons, lite grövre armar skulle inte sitta fel, De flesta har pinnsmala armar vilket inte är snyggt, och även dina är lite i underkant. Så :bpump: på så blir det kanon.

Grahn
2004-07-31, 08:45
Vet inte vad du har för kroppsideal, har mina aningar dock, men musklerna lyser definitivt med sin frånvaro.
Du får äta och träna bra mycket mer för att se annat än bara smal ut.
Kvinnliga former, du vet att de kommer av fett eller?

Hardcore_pb
2004-08-01, 21:30
Originally posted by Grahn
Vet inte vad du har för kroppsideal, har mina aningar dock, men musklerna lyser definitivt med sin frånvaro.
Du får äta och träna bra mycket mer för att se annat än bara smal ut.
Kvinnliga former, du vet att de kommer av fett eller?

:thumbup:

Sen att kroppen du har nu är nog perfekt för majoriteten av killarna men som sagt man ska ju inte leva efter vad andra tycker så kör efter dina mål så kommer det bli fint :hbang:

/Hardcore

Slartibartfast
2004-08-02, 09:51
Originally posted by Hardcore_pb


:thumbup:

Sen att kroppen du har nu är nog perfekt för majoriteten av killarna men som sagt man ska ju inte leva efter vad andra tycker så kör efter dina mål så kommer det bli fint :hbang:

/Hardcore

Här generaliserar man friskt ser jag.

På med mera massa, tjejen! :thumbup:

Hardcore_pb
2004-08-02, 14:46
Originally posted by Slartibartfast


Här generaliserar man friskt ser jag.

På med mera massa, tjejen! :thumbup:

Majoriteten skrev jag å folket på kolozzeum är knappast någon majoritet :thefinger

Men visst det ska mycket mer massa till innan jag skulle tycka det var för mycket !

/Hardcore

GhostFace
2004-08-02, 21:07
Originally posted by Mons



haha, nej det ar inte j lo pa bilden. eller nan annan kandis heller. det ar en bild som jag tagit pa en familjemedlem.

Ta detta inte på fel sätt men,
Ligger det någon sorts längtan att se ut som henne eller avund månne?

:confused:

JAM
2004-08-02, 21:32
Originally posted by GhostFace


Ta detta inte på fel sätt men,
Ligger det någon sorts längtan att se ut som henne eller avund månne?

:confused: "Någon sorts längtan eller avund"? Så om jag som kille slänger in en bild på Arnold så kan det vara för att jag är avundsjuk på honom...? Låter ganska :smash: tycker jag.

Mons
2004-08-06, 20:25
Ta detta inte på fel sätt men,
Ligger det någon sorts längtan att se ut som henne eller avund månne?

eeehh... nej. Jag tycker jag har mycket finare kropp an vad hon har, for mycket underhudsfett for min smak. Det ar en bra bild
som jag ar stolt over.



"Någon sorts längtan eller avund"? Så om jag som kille slänger in en bild på Arnold så kan det vara för att jag är avundsjuk på honom...? Låter ganska tycker jag.

tack for den. Jag ar trott pa denna dubbelmoralen. bara for att man ar tjej far man inte vara stolt over andra tjejer, utan maste vara avundsjuk. men killar kan friskt osa komplimanger utan att uppfattas som avundsjuka och ha daligt sjalvfortroende.

Men, for att bevsvara fragan sa, nej, jag ar inte avundsjuk, jag ar valdigt nojd med hur jag ser ut, och det ar tydligen manga andra ocksa, med tanke pa responsen jag fatt har.

GhostFace
2004-08-07, 07:28
"Någon sorts längtan eller avund"? Så om jag som kille slänger in en bild på Arnold så kan det vara för att jag är avundsjuk på honom...? Låter ganska :smash: tycker jag.

Typisk övertolkning.

Läs genom vad tråden må handla om innan du försöker dig uttala.

GhostFace
2004-08-07, 07:34
eeehh... nej. Jag tycker jag har mycket finare kropp an vad hon har, for mycket underhudsfett for min smak. Det ar en bra bild
som jag ar stolt over.



En bra bild du är stolt över?
Okey fine.
:thumbup:

Ang dina tankar kring fettprocent;
Har du tänkt att rippa dig själv för att se resultatet eller har du tänkt gå rippad året runt?

JAM
2004-08-07, 11:03
Typisk övertolkning.

Läs genom vad tråden må handla om innan du försöker dig uttala.
Övertolkning? Du frågar
"Ligger det någon sorts längtan att se ut som henne eller avund månne?"
och jag ifrågasätter varför det skulle handla om avund. Exakt vilken del tycker du att jag övertolkar?

Förresten, din meningsbyggnad i den andra meningen ovan ser utlänsk ut. Kanske engelsk?

Pez
2004-08-07, 11:06
Boys..ta offtopicdiskussionen via PM. Tack.

Allan
2004-08-07, 11:55
Läs vad Pez skrivit i posten innan - andra eventuella diskussioner kan ni ta via PM.

allan