handdator

Visa fullständig version : Bygga massa...


Jens_corpus
2004-07-10, 18:39
Tjenare!

En fråga till alla bodybuilders som vet hur man lägger på sig massa, ställer jag denna frågan:

Vad är "hemligheten" bakom massa?
Är det endast tunga vikter, tillräcklig vila, och väldigt mycket mat?

Chris
2004-07-10, 18:46
Man kan ju inte berätta hemligheten öppet såhär, då blir den ju inte hemlig längre...

:nono:

MasterChief
2004-07-10, 18:47
Träna hårt, regelbundet, ät mycket, var seriös, ambitiös, ha tålamod, vilja, engagemang, granska kritiskt din utveckling, och viktigaste av allt: Tro inte att det finns några hemligheter...Det finns det inte.

King Grub
2004-07-10, 18:47
Korrekt utförd styrketräning med progressivt ökad viktbelastning och tillräcklig intensitet, intensiv konditionsträning (+75% av maxpuls), tillräckligt med protein, kolhydrat och fett av rätt sort vid rätt tillfälle, tillräckligt med energi, balanserat och tajmat näringsintag som frisätter tillräckligt med tillväxthormon, insulin, IGF-1 och testosteron vid rätt tillfällen, tillräckligt med kvalitetssömn och vila, både aktiv och passiv sådan.

Där är "hemligheterna". Bara att köra igång. ;)

Mindek
2004-07-10, 18:51
Jag har hört att hemligheten ska vara
kräm (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=16597&highlight=kr%E4m) ...

z_bumbi
2004-07-10, 19:10
Originally posted by Chris
Man kan ju inte berätta hemligheten öppet såhär, då blir den ju inte hemlig längre...

:nono:

:D

King Grub
2004-07-10, 19:31
Har man en optimal shaker att blanda proteindrinken i har kommit en bra bit på vägen mot en fysik av professionell kaliber.

Löjtnant Blank
2004-07-10, 19:44
Glöm shakers! Jag har kommit över en saftmaskin som jag säljer billigt utan kvitto. Det är det enda rätta att mixa dina proteindrinkar i. PM:a mig!

King Grub
2004-07-10, 19:46
Originally posted by Löjtnant Blank
Glöm shakers! Jag har kommit över en saftmaskin som jag säljer billigt utan kvitto. Det är det enda rätta att mixa dina proteindrinkar i. PM:a mig!

Och hur har du "kommit över" den, om man får fråga...? http://www.crazy-board.net/vB/images/smilies/eek7.gif

Jense
2004-07-10, 20:09
Snyggt namn, mens.


du ska äta träna och sova. där är hemligheten, börja , seså

pellepedal
2004-07-11, 11:30
Smart periodisering, och en jäkla massa bra mat.

Ett bra psyke och en vilja som Medusas är inte helt fel heller.

Glen
2004-07-11, 11:46
Originally posted by Löjtnant Blank
Glöm shakers! Jag har kommit över en saftmaskin som jag säljer billigt utan kvitto. Det är det enda rätta att mixa dina proteindrinkar i. PM:a mig!

ahhahaha!

Allan
2004-07-11, 17:31
För att återgå till ursprungsfrågan - det viktigaste är att man har tålamod. Det tar tid att bygga massa - och när du helt plötsligt har det kommer du fortfarande att tycka att du behöver bli större. Det är olika från person till person, men om du följer Grubs råd och är hyfsat disciplinerad i en tio år kommer det att synas att du tränar...
Givetvis krävs det att du klarar av att träna hårt. Kör du som ett hallon spelar det ingen roll vilka hjälpmedel du har.

Kör på!


allan

Medusa
2004-07-11, 21:55
:nono:

pilt77
2004-07-11, 21:58
så du har gett upp planerna på Mr Natural Olympis ser jag. satsar du på Mr Olympia nu istället då?

Löjtnant Blank
2004-07-11, 21:59
Originally posted by pilt77
så du har gett upp planerna på Mr Natural Olympis ser jag. satsar du på Mr Olympia nu istället då?
:laugh: :thumbup:

Medusa
2004-07-11, 22:01
Originally posted by pilt77
så du har gett upp planerna på Mr Natural Olympis ser jag. satsar du på Mr Olympia nu istället då?

Nej, Mr Natural Olympia är ett av mina slutmål, Mr Olympia vore ännu större.

Löjtnant Blank
2004-07-11, 22:05
Originally posted by Medusa


Nej, Mr Natural Olympia är ett av mina slutmål, Mr Olympia vore ännu större.
För att fortsätta den högst hypotetiska diskussionen: Du kan ju gärna inte bli Mr Natural O efter att du har blivit Mr O.
:confused:

lyckegard
2004-07-11, 23:51
Originally posted by Löjtnant Blank

För att fortsätta den högst hypotetiska diskussionen: Du kan ju gärna inte bli Mr Natural O efter att du har blivit Mr O.
:confused: Kanske ifall man nöjer sig med att muta domarna och stå och fisa med sin 70kiloskropp. Allt går.

ölobrännvin
2004-07-12, 08:25
Originally posted by lyckegard
Kanske ifall man nöjer sig med att muta domarna och stå och fisa med sin 70kiloskropp. Allt går.

Nej det går inte domarna är JÄTTESTORA och har dobermanhundar omkring sej överallt (men prova med korv med sömnmedel så somnar dom allihop och du kan förklara dej själv till vinnare)