handdator

Visa fullständig version : stora armar små ben


Ready-to-takeoff
2004-07-09, 08:55
hej

hur kom det sig att mina ben är så småväxta medan mina armar är så stora i förhållande till benen. känns som att allt mat jag äter går till mina armar , mina ben får inga näring alls varför är det så?

någon som kan mer om detta?

/ready

Slartibartfast
2004-07-09, 09:02
Små på vilket sätt? Är de smala i proportion till överkroppen?

Zakath
2004-07-09, 09:03
Tränar du benen?
Hur ser ditt schema ut?

smalisen
2004-07-09, 09:40
Jag slår vad om att han inte tränar ben utan bara armar och mage :D

Slartibartfast
2004-07-09, 09:43
Originally posted by smalisen
Jag slår vad om att han inte tränar ben utan bara armar och mage :D

Det kunde ju förklara saken :D

cheesian
2004-07-09, 10:03
Börja träna tunga böj då.

Big Al
2004-07-09, 11:24
Träna bara ben under ett år, funkade för mig! :thumbup:

/Al

Diana
2004-07-09, 15:22
vad menas?

randig
2004-07-09, 15:26
för armar e lätare att träna än ben?

Genesis
2004-07-09, 16:37
Menar han inte längden? :confused:

Mart|n
2004-07-09, 16:57
Originally posted by Ready-to-takeoff
hej

hur kom det sig att mina ben är så småväxta medan mina armar är så stora i förhållande till benen. känns som att allt mat jag äter går till mina armar , mina ben får inga näring alls varför är det så?

någon som kan mer om detta?

/ready

Dra inte åt skärpet för hårt! Om du har det lite lösare så kan näringen komma till benen!! :thumbup:

Diana
2004-07-09, 17:11
Originally posted by Big Al
Träna bara ben under ett år, funkade för mig! :thumbup:

/Al

ahaaa nuu fattar jag , du menar att han BARA ska träna benen och ingen annan kroppsdel i ett år..? eller?ja trodde först du mena träna benen i ett år och sen aldri mer..höh ja e trög idag:smash::)

Fatalist
2004-07-09, 18:47
Originally posted by Mart|n


Dra inte åt skärpet för hårt! Om du har det lite lösare så kan näringen komma till benen!! :thumbup:

Hahahhaa :laugh:


Men det finns en väldigt simpel lösning på ditt probolem:

*KNÄBÖJ
*VADPRESS
*RAKA MARKLYFT

:thumbup:

Big Al
2004-07-09, 20:04
Originally posted by Diana


ahaaa nuu fattar jag , du menar att han BARA ska träna benen och ingen annan kroppsdel i ett år..? eller?ja trodde först du mena träna benen i ett år och sen aldri mer..höh ja e trög idag:smash::) Japp!, om man vill att en muskelgrupp ska växa ikapp så tror jag att det bästa är att dra ner på träningen på en del muskelgrupper och låt dom gå på halvfart (i mitt fall alla utom ben, pajade nämligen armbågarna under tonåren) så den prioriterade muskelgruppen får suga åt sig allt från träning och näring!, ett superrecept för släpande muskelgrupper!

/Al

Diana
2004-07-09, 22:08
ja kan förstå hur de kan va positivt i näringsmässigt eftersom energin inte slösas på de andra giriga kroppsdelarna men träningsmängden blir ju mindre då oxå och de betyder mindre tillväxthormon och andra skojjiga grejjer eller hur, såå de bästa kanske skulle va att helt enkelt höjja kcalintaget istället...:eating: :eating: :eating:

Big Al
2004-07-09, 22:52
Originally posted by Diana
ja kan förstå hur de kan va positivt i näringsmässigt eftersom energin inte slösas på de andra giriga kroppsdelarna men träningsmängden blir ju mindre då oxå och de betyder mindre tillväxthormon och andra skojjiga grejjer eller hur, såå de bästa kanske skulle va att helt enkelt höjja kcalintaget istället...:eating: :eating: :eating: Sant, men har svårt att få i mig mer än 7000kcal/dag, bra nyttig mat då menat!

/Al

Diana
2004-07-10, 19:54
daamn, de e ju som att ha ätardag VARJE dag:eek:

aliquis
2004-07-11, 08:59
Du kanske kör få set ben och ett antal set armar + allt de får indirekt vid bröst, axlar o rygg?

lyckegard
2004-07-11, 10:17
Originally posted by Diana
daamn, de e ju som att ha ätardag VARJE dag:eek: Elitskidåkare/elitmaratonlöpare bör ofta få i sig den mängden varje dag.

JAM
2004-07-11, 18:04
Originally posted by Diana
Originally posted by Big Al
Träna bara ben under ett år, funkade för mig! :thumbup:

/Al ahaaa nuu fattar jag , du menar att han BARA ska träna benen och ingen annan kroppsdel i ett år..? eller?ja trodde först du mena träna benen i ett år och sen aldri mer..höh ja e trög idag:smash::) ...och jag som trodde att han menade att han skulle köra alla benpass i shorts... :rolleyes: ;)

Big Al
2004-07-12, 00:38
Originally posted by JAM
ahaaa nuu fattar jag , du menar att han BARA ska träna benen och ingen annan kroppsdel i ett år..? eller?ja trodde först du mena träna benen i ett år och sen aldri mer..höh ja e trög idag:smash::) ...och jag som trodde att han menade att han skulle köra alla benpass i shorts... :rolleyes: ;) [/QUOTE]

He, he!, är nog ingen dum idé, tror det var Arnold som sa att han tvingade på sig ett par shorts på hans taniga små ben (tror det var vaderna) varje gång han skulle till gymmet, då var han tvungen att träna dom seriöst för att inte få spydiga kommentarer av polarna! :bpump:

/Al

z_bumbi
2004-07-12, 07:39
Ready-to-takeoff: Hur tränar du? Utan den informationen är det svårt att säga något.


Big_Al: 7000 kcal är väl inte så svårt om du äter rätt matvaror och är tillräckligt stor men att lägga andra delar av kroppen på sparlåga under perioder är det enda sättet jag kan tänka mig att många kan fortsätta utvecklas. :thumbup:


Allmän reflextion om sättet att träna.
Det är betydligt mindre slitsamt för kroppen att träna t ex armar stenhårt i en-två månader medan resten av kroppen ligger på underhållsträning, sen kör man en period för hela kroppen kanske t o m med mindre armträning så att armarna får växa ifred.
Sen kör man en ny period där tonvikten läggs på något annat eller kanske armarna igen om de mot förmodan är det som släpar efter. (Jag har aldrig sett någon byggare som tränar för lite armar. :D )

Det är nog så att man bör ha tränat ett bra tag för att det ska vara nödvändigt att göra på det sättet men när man väl är där så har man inte mycket val även om man nu utesluter alla som inte har förmågan att planera sin träning längre tid än en vecka framåt. :)