Visa fullständig version : Vad maxar ni?
Tja alla biffar.
Jag skulle vilja vet vad alla ni maxar på bänken? jag har tränat i 1,5 år men jag har bara tränat seriöst i några månader och maxar just nu 85kg.
:mad:
El Diablo
2002-04-01, 21:59
Tog 100 ganska lätt i julas. har inte testat sen dess. borde vara lite tyngre nu men jag prioriterar inte bänken längre.. och nu under deffen har jag klenat ned mig lite.
Tappar ni mycket när ni går på diet? Framförallt andra och tredje setet är inte roliga just nu.
Tjena!
Har 195 som max för närvarande. Har tränat i 6 år. Förhoppningsvis så ska maxstyrkan förbättras snart!
steefann
2002-04-01, 23:50
Hatar bänkpress, har dålig teknik, tycker det är en dålig övning (dels pga tekniken men även pga djupet) men skulle tippa på 130 kanske....
Hantelpress är trevligare men inte lika "coolt" tyvärr.
Frågar någon hur stark man är förväntas man svara i det man pressar upp i bänkpress vilket är ganska komiskt om man tänker efter....
Lumber Jack
2002-04-02, 00:41
Har maxat 130, väger själv "bara" 75 kg (fitnesskille...) så jag är på väg mot dubbla kroppsvikten.
Personligen tycker jag att det är "coolare" med någon som kör strikta repetitioner på tunga hantlar i hantelpressen.
140kg och extremt stillastående :(
Håller med Steffo där också...det säger lite om hur stark man är. Jag har en del riktigt slangiga polare som bänkar 130 utan problem, men sen har de just bara en paradmuskel, nämligen bröstet. I mitt fall så är bröstmuskeln den svagaste muskeln...finns det inget erkänt mått där man tar medlet av bänk, mark och knäböj eller så ? Det skulle vara mer rättvist :)
[ 02 April 2002: Inlägget har ändrats av: Munter ]
Tog 180 för en månad se´n. Det gick lätt!
Målet är 200 innan sommaren. MEN jag är "bodybuilder" inte styrkelyftare.
muskelbyggarn
2002-04-02, 07:40
Håller med dig Munter där :D det är ett jäkla tjatande om bänkpress hit och dit för att bevisa styrka...
Det finns ju så många fler övningar man kan vara klen i :D
Vänl,,,
Tobbe
Munter: Finns ju alltid det sammanlagda. Svara med att du tar 580 (Eller vad du nu tar, grov gissning från ditt bänkresultat.) nästa gång nån frågar. Förstår de så förstår de, annars vet de antagligen inte skillnaden på 100 och 200 i bänken heller :)
Lite offtopic:
Där jag tränar säger ingen nånsin tredje siffran utan det är bara 20, 30, 70 osv i varje övning, tog ett tag att förstå vad folk menade :)
Visst,många har bra anlag för att vara bra i bänk,det är många grejer som spelar in,vinklar,muskelfästen,korta armar,bra brygga osv,många säger att det är teknik till största delen i bänk,men det spelar ingen roll hur bra teknik man har,för har man ej styrkan så får man aldrig stången i rörelse.
Det verkar som om många nybörjare är väldigt imponerade av bänkpressövningen som sådan... Det är ju inte ofta man hör nån som frågar vad nån tar tex i mark / knäböj men det beror väl på att för många yngre så är tung bänkpress status & häftigt......
Jag håller med om att bänken är j*vligt tråkig men det är kul att kunna maxa mycket.
Det är bara så att ta mycket i bänk ger status :eek: :D
Joman va snackar du för skit bänk är ju nästan det roligaste :eek:
Du ja tycker du borde fråga vad alla väger också, det är ju inte grymt att ta som ex 120kg om man väger 150kg.
Det är ju grymare om man tar 100kg å väger 80kg!!
Så fråga va alla väger ;)
Mvh/Toya
Sonny Black
2002-04-02, 22:13
Brorsan har kanske varit på gym 5 ggr i sitt liv och han gör en femma på 85 i Bänken vägandes 77. Det är skapligt fotbollsspelare som han är.
Jag tycker fortfarande efter alla dessa år att bänkpress är det roligaste att maxa i. Ett misslyckat ben- och rygglyft på maxnivå innebär att man a) mår skitdåligt efteråt b) gör sig illa eller c) ibland klarar det :D Nä skämt åsido, jag förstår fixeringen av just maxlyft i bänkpressen...det är KUL, och det är ju skälet till att vi tränar så mycket.
Att ta 100 när man väger 80 är oxå kasst, kommer man över 200 börjar de bli hyffsat
:D http://www.grillsportverein.de/smilies/contrib/dvv/eplus2.gif
Ok säg nu vad ni väger och vad ni maxar?
:D :D :eek: :)
gasoliner
2002-04-02, 22:18
ok då blir jag först då..
bänk 2x100 @81kg
böj 3X130kg(ca ½ år sen inte maxat sen dess)Mark 200kg(nov.01)
tar nog en del mer i böjen/mark nu tror jag.
Varför ska du komma och förstöra sådär, Joman :D
Vadå förstöra :D :confused:
Och loco 2 vad maxar du då :eek: :D :o
Loco det var ett ex din dumma fan :mad:
Vad väger du då och vad tar du?
Hur många är det som maxar över 200 i bänk?
och vad väger ni :eek: :eek: :eek: :D
Tycker själv att det är grymmare med folk som är starka i böj eller mark än bänk... kan ju bero på att jag själv är kass i böj och mark, körde ju disco tills för ett par månader sedan.
/pez
Loco 2 Skämtade bara :D :D :D
MVH/Toya
Kjellstroem
2002-04-03, 06:34
Själv väger jag 74kg, tränat totalt 2 år, seriöst ett halvår.
Max i bänk... typ 80 (kör bänk 1 gång var 3:e månad typ)
Max i knäböj: 110kg
Max i marklyft: 135kg
Gladiatorerna
2002-04-03, 07:31
Här är lite fakta om mig:
Kön:Tjej
Ålder:17
Längd:163 cm
Vikt: Ca 63-64
Har tränat i ca 14 månader
Maxar i bänkpress 90 kg
97kg och kan gå ner i spagat. Gör det mellan seten på gymmet. Riktigt grymt, alla blir imponerade. ;)
Längden borde också ha stor betydelse i bänkpress. Är själv 1.86 @ 85 kg.
Bänkpress @ 115. Axelpress @ 100.
Låt oss säga att jag skulle vara 1.65 och väga 85 kg, då skulle nog siffrorna se helt annorlunda ut. :rolleyes:
VanDamage
2002-04-03, 10:06
Kul diskussion hehe..
16 år (17 om 3 mån)
180 cm, 77 kilo för tillfället
Tränat: seriöst drygt 1 år
Maxar: 110 kg just nu, går upp typ 2.5 kilo varannan vecka hehe.
Loco 2: Med tanke på att svenska rekordet ligger runt 218 om man tävlar i 82 kilosklassen så är det nog inte så många här som lyfter 200 vid 80 kg men det är ganska kul att se.
Sonny Black
2002-04-03, 17:21
JonaT> vad gör du i stående axelpress?
Det blev ett jävla liv.... Ingen som såg mina roliga gubbar? http://www.contrabandent.com/cwm/s/otn/blobs/multi.gif
Visst är det starkt med 100 när man väger 80, skojjade bara, haha
http://www.contrabandent.com/cwm/s/otn/funny/bluegrab.gif
Loco2> såg dina gubbar, men det tog ett tag :)
Va tar du i bänk då och vad väger du???
Mvh/Toya
muskelbyggarn
2002-04-03, 22:38
>Stile
Va falls? Jag är klart besviken. Du fuskar med att stretcha?
Måste nog ta mig ett snack med din styrkelyftarträningskompis :D han kan inte ha gått den rätta skolan :D
Vänl,,,
Tobbe
Ursprungligen skickat av muskelbyggarn:
<STRONG>>Stile
Va falls? Jag är klart besviken. Du fuskar med att stretcha?
Måste nog ta mig ett snack med din styrkelyftarträningskompis :D han kan inte ha gått den rätta skolan :D
Vänl,,,
Tobbe</STRONG>
Ha ha, värt att notera är att han faktist till skillnad från mig är riktigt spänstig. Vi brukar sätta upp 3 barstolar efter varandra och sedan hoppar han jämfota över dom. Dvs tre hopp efter varandra. Ingen annan på gymmet som grejar det. Men så kör han riktigt djupa tunga knäböj också. :D
Tack för alla svaren :D :D :D :D :D
Är det någon här som tar 200 på bänken :eek: :eek: :eek: :eek: :D
Jag kör int bänk för jag pajjar axlarna ( sämst teknik)
Hulken tar väl nåt på 200kg ( grappen som tävlar)
Tangerade mitt rekord i Stifflegged Mark idag med 7@170kg under deff... :cool: HElt klart nöjd med det...Kolla in min journal för mer "flumm-info" om dagens "flumm-pass"... :D
Vänligen,
Petrus
WantNoFatAssHo
2002-04-04, 17:57
Jeg tar 72,5 i benk, 100 i squat (knebøy eller whatever) og ca. 80 i markløft. 100% strikt forståss.
Veier ca. 67kg. Noen som tar *MINDRE* enn meg? Har enda ikke støtt på noen som er svakere... Har trent i snart tre år btw.
Fredszky
2002-04-05, 18:27
100 kg i bänkpressen
WantNoFatAssHo>
Hur gammal är du, hur ofta trännar du i veckan och vad trännar du för muskelgrupper?
ugly_kid
2002-04-06, 15:30
110 i bänk
väger 72kg
Till WantNoFatAssHo,
jag är övertygad om att i det verkliga livet är dina resultat mycket gångbara. Mina pers - som finns vidimerade i domarprotokoll
Knäböj - 232,5
Marklyft - 252,5
Bänkpress - 147,5
alla utan dräkt.
Dock har jag senare gjort 170 i bänk (fast knappast godkänd). Dessutom har jag rätt förnämliga pers i både ryck och stöt.
allan
deicider
2002-04-06, 16:20
både jag och fiddebeast har bänkat 200+.
Gjorde 190 i snedbänk redan för 5 år sedan då jag var 20år.
Förra året reppade fidde och jag med 61kg hantlarna i hantelpress-vi gjorde båda ca 20 reps.15 reps i snedbänk.Då gjorde jag även mitt bästa lyft i smal bänk:en trea på 210(2 finrar på det glatta partiet på en olympisk stång).
Man skall dock vara jävligt försiktig med sådana vikter.Har själv slitit av båda bröstmusklerna och väntar för tillfället på operation.
INSANO-6: Kroppsvikt vid smalbänk på 210 ? Är ungefär så mycket vikt som jag hoppas marka innan året är slut så jag bara undrar :)
deicider
2002-04-06, 17:22
INSANO-6: Kroppsvikt vid smalbänk på 210 ? Är ungefär så mycket vikt som jag hoppas marka innan året är slut så jag bara undrar
Ca 105-110kg på 180cm.
Ursprungligen skickat av INSANO-6:
<STRONG>både jag och fiddebeast har bänkat 200+.
Gjorde 190 i snedbänk redan för 5 år sedan då jag var 20år.
Förra året reppade fidde och jag med 61kg hantlarna i hantelpress-vi gjorde båda ca 20 reps.15 reps i snedbänk.Då gjorde jag även mitt bästa lyft i smal bänk:en trea på 210(2 finrar på det glatta partiet på en olympisk stång).
.</STRONG>
vore riktigt imponerande om du tränar ren,jag hoppas att du gör det så folk förstår att det går att bli stark ren.
[ 06 April 2002: Inlägget har ändrats av: mag ]
Hackstait
2002-04-06, 17:49
Jag har tagit 180kg i bänk & jag är helt ren från doping! Är än så länge dålig i mark & knäböj där jag tagit 240kg. Men jag är på gång rejält i dom övningarna nu! :p
Ursprungligen skickat av INSANO-6:
<STRONG> INSANO-6: Kroppsvikt vid smalbänk på 210 ? Är ungefär så mycket vikt som jag hoppas marka innan året är slut så jag bara undrar
Ca 105-110kg på 180cm.</STRONG>
det är ju väldigt bra,du skulle ju då matcha Kenneth Mattsson lätt med en bänktröja på,skulle även vara god för svenskt rekord i 100 kg klassen om du bantade ner dig 5 kg,rekordet i 100 klassen är nu 240,5 kg ;)
Bobbokrull
2002-04-06, 18:26
Inga namn nämnda..men de gånger jag varit in på dalnet (via mirc) så har vissa personer som figurerar här pratat om hur de använder(?) både winstrol, deca osv...hmm..ja..men jag vet inte, ska inte säga mer.
Det är ju faktiskt så att prestationer som gjorts "under kemiskt inflytande" inte är fullt lika imponerande som ärliga prestationer...... ( Ungefär som att ställa upp med turbo i folkrace )
Har inte maxat i bänk på 4-5 år. Kör inte bänk längre, men tog då 130 kilo med en kroppsvikt på 74 kilo. Förhoppningsvis har man ju blivit starkare. :)
//jörgen
Ursprungligen skickat av Bobbokrull:
<STRONG>Inga namn nämnda..men de gånger jag varit in på dalnet (via mirc) så har vissa personer som figurerar här pratat om hur de använder(?) både winstrol, deca osv...hmm..ja..men jag vet inte, ska inte säga mer.</STRONG>
Undrar bara vem dom försöker att lura,sig själva eller oss,och så använder dom samma namn på andra forum,snacka om smarta :rolleyes:
Ja har klarat att pressa 110kg över huvet ståendes! Utan alltför böjd rygg och ingen hjälp utav benen.. :p
Ni kan alltid testa och se hur det går...
EDIT: Vägde då ca 102-103kg...
[ 06 April 2002: Inlägget har ändrats av: Warrior 2[H]4U ]
MiniYates
2002-04-07, 20:49
Jag maxar inte så mkt mer, utan försöker göra alla övn strikt och långsamt, dock tunga vikter för det!
Max i bänk: 200 x 2 som 19 åring (inte superstrikt med vikten var uppe, ingen studs), nu har jag gjort 160 x 12 betydligt striktare.
Max i mark: 250 x 5 (kört sporiadiskt, precis börjat igen efter 1,5 års uppehåll, gjorde då 260 x 1)
Max i böj: Kör inte vanliga men har gjort 190 x 2 en bra bit under 90 grader i Frontböj, vilket jag tycker är ganska hyfsat.
Blood and fucking guts!!!
Kan inga härifrån gå in på http://get.to/bankpress å skriva vad ni tar och vad ni väger???
Ett litet tips till er som mer än gärna försöker att öka i bänk,lägg in ett bänkpass med enbart negativ träning var 9:e -10:e dag,träna på en vikt som är ca 5-10 kg mer än ert 1 rep max och gör 2 reppare i 3 set,för varje negativt pass öka vikten med 5 kg ,utförandet bör se ut så här,ta ner stången snabbt till mitten och börja sedan att hålla emot,börja inte att hålla emot i toppläget för där är man så mycket starkare redan,lägg också till eplosiv träning vart annat pass,dvs använd en vikt som motsvarar ca 70% av max gör då 3 reppare i 3-4 set,stången ska tas ner mycket snabbt och under kontroll,gör sedan ett stopp på bröstet och sedan med fullt tryck explodera vikten upp igen,alla lyft ska egentligen vara explosiva,sega lyft aktiverar fel fibrer,kör så 4-6 veckor,prova sedan att maxa igen,obs!! titta ej på stången då ni lyfter,titta i taket och försök pressa huvudet bakåt genom bänken. ;)
deicider
2002-04-21, 20:39
Japp,negativa kan vara väldigt effektiva(har kört väldigt mycket negtiv träning)
Som hulken säger skall man pressa så explosivt som möjligt även i positiva fasen.Han som passar skall dra snabbt i stången(dock mjukt och smidigt).Den skall röra sig snabbt upp så att man inte tappar för mycket styrka-inte många som vet hur man passar på rätt sätt.
Som Louie Simmons säger så måste man bli snabb för att bli stark.
Kom ihåg att det tar lång tid att återhämta sig från negativ träning.
Hulken & Insano har alldeles rätt vad det gäller negativ träning. Det ger en mycket fin styrkeökning men sliter våldsamt mycket och bör därför inte köras alltför ofta - var 10.e eller var 14.e dag. Här är passarna mycket viktiga och måste hjälpa till så mycket att man inte får pressa sig fördärvad i den positiva fasen av lyftet. Kombinerar man negativ träning med explosivitetsträning så kommer man alldeles säkert att höja sina max ganska rejält!! Negativa lyft kan också provas i knäböj av de som känner sig redo för en ny fas i sin benträning :o
Gladiatorerna
2002-04-22, 06:33
Vikt: ca 64 kg
Längd:163
har tränat i ca 1 år
Maxar i bänkpress: 90 kg
Gladiatorerna
2002-04-22, 06:46
Oj, hade redan skrivit mina resultat på den här tråden.
Jag väger ca 88kg och maxar i bänk 152,5kg... men nu har jag inte lagt så mycket energi i att fortsätta.. jag lägger mer energi i att klara mera i mark och knäböj...
Bump och kika på Inlägg 26 !
Det finns en klassiker i tråden också Hackstait.. kolla hans posthistorik. så jekla roligt.
Bump och kika på Inlägg 26 !
Det finns en klassiker i tråden också Hackstait.. kolla hans posthistorik. så jekla roligt.
:D old school
Tycker det här är lite kul också:
Tycker själv att det är grymmare med folk som är starka i böj eller mark än bänk... kan ju bero på att jag själv är kass i böj och mark, körde ju disco tills för ett par månader sedan.
/pez
Kör inte fez fortfarande disco?
Här är lite fakta om mig:
Längd:163 cm
Vikt: Ca 63-64
Har tränat i ca 14 månader
Maxar i bänkpress 90 kg
Grymt starkt där! :thumbup:
102.5+ vet jag men jag vet inte hur mycket mer.
Vikt: ca 64 kg
Längd:163
har tränat i ca 1 år
Maxar i bänkpress: 90 kg
haha, om det är sant så pressar du 35kg mer än svenskt rekord :D
Vilket iof inte kan vara helt omöjligt. har du funderat på att sök dig till en styrkelyftare klubb? Det vore väl inte fel med ett svenskt rekord som ingen är i närheten av och sedan en SM Guldmedlaj?
http://styrkelyft.se/ssf/rekord.aspx?kon=2&alder=1&gren=2
102.5+ vet jag men jag vet inte hur mycket mer.
Hjälp vad grymt dåligt mitt resultat blev jämfört med Gladiatorerna. Jag är kille och väger 82kg och bänkar 102.5+. Gladiatorenrerna är tjej, väger 63kg och bänkar 90!
Både hon och jag är 17år.
Hjälp vad grymt dåligt mitt resultat blev jämfört med Gladiatorerna. Jag är kille och väger 82kg och bänkar 102.5+. Gladiatorenrerna är tjej, väger 63kg och bänkar 90!
Både hon och jag är 17år.
Var 17 år. Tråden är 5 år gammal. Damn, kolo börjar bli en riktig fossil.
Tja alla biffar.
Jag skulle vilja vet vad alla ni maxar på bänken? jag har tränat i 1,5 år men jag har bara tränat seriöst i några månader och maxar just nu 85kg. :mad:
Hur gammal är du joman?
666white
2007-01-12, 10:52
155kg. Om den blev snygg vet ej, men upp kom den i alla fall.:hbang:
Tränat på gymet seriöst i 2år
Nevermore
2007-01-12, 11:11
Gör en 5a på 140kg så jag tippar att jag maxar runt 160kg på en kroppsvikt av 86kg.
100 i Smith, duckar för flygande föremål.
petersson
2007-01-12, 11:47
110 utan och 130 med tröja. Jag är ju vuxen så 120 borde jag klara utan tröja, men det kommer nog.
Gör en 5a på 140kg så jag tippar att jag maxar runt 160kg på en kroppsvikt av 86kg.
Kanske tävla i bänk? det där är sjukt bra! Med tröja kanske bet bli 180 eller ännu mer.
Haha folk forsätter att skriva i tråden som om den vore ny.. :D
Nevermore
2007-01-12, 12:55
Kanske tävla i bänk? det där är sjukt bra! Med tröja kanske bet bli 180 eller ännu mer.
Tack, Timme. Tror jag håller mig till min hobbyträning tills vidare. :D
fniss :D
Alltid lika kul
petersson
2007-01-12, 13:07
Haha, ja vadårå? Jag har inte sett den förut :)
Rock'nRoll
2007-01-12, 13:22
Fan va starka alla här va för några år sedan.
VanDamage, minns jag fel eller är det AP's fd nick?
Jeg tar 72,5 i benk, 100 i squat (knebøy eller whatever) og ca. 80 i markløft. 100% strikt forståss.
Veier ca. 67kg. Noen som tar *MINDRE* enn meg? Har enda ikke støtt på noen som er svakere... Har trent i snart tre år btw.
Bra ändå, WNFatAssHå! :thumbup:
Det kommer!
pragmatist
2007-01-12, 13:53
Fan va starka alla här va för några år sedan.
Alternativt: f-n va alla här överdrev för några år sedan.
Det finns tre mått som folk konstant överdriver: penislängd, armtjocklek och hur mycket de tar i bänkpress.
Tja alla biffar.
Jag skulle vilja vet vad alla ni maxar på bänken? jag har tränat i 1,5 år men jag har bara tränat seriöst i några månader och maxar just nu 85kg.
:mad:
Det är ju ganska intressant att samtidigt fråga efter vad personen väger också, eller? Det tycker jag iafl. Inte särskilt imponerande om en +100-kiloskloss bänkar 110kg men desto mer om en 80-kilioskille gör det.
Nevermore
2007-01-12, 13:57
Alternativt: f-n va alla här överdrev för några år sedan.
Det finns tre mått som folk konstant överdriver: penislängd, armtjocklek och hur mycket de tar i bänkpress.
De som har en journal brukar dock inte överdriva så mkt. Blir så jobbigt och meningslöst att skriva ner ljugvikter en längre tid.
110 har jag gjort, men jag tror 115 sitter nu :)
Kör på 60 Kg, maxvikt 65.
85 häromdagen, och väger 77
Fernicus
2007-01-12, 18:57
55-60 kilo..
Btw, Magnus Samuelsson tog 100kg första gången han bänkpressade, då 16 år gammal
60-65 kg har tränat i 1.5 månader. Inte säriöst ngn av tiden...Väger ca 80 kg så de e en liten kagge man ligger inne med, menden ska försvinna fortare än kvikt!
flenders
2007-01-12, 19:54
3x115 har jag tagit. Vad jag maxar i dagsläget vet jag inte, har inte maxat på länge.
Konstigt att folk är så besatta av bänk, ingen frågar vad man maxar i tricepscurl eller underarmscurl. Och märkliga resultat alla har här....Konstigt att man aldrig eller väldigt sällan ser liknande resultat där man tränar trots att det finns många starka där...HÄr verkar det som om var och varannan tar mer än styrkelyftarna. Det blir lite så här över det: "Hej ja alltså jag tränar inte så mycket bänk och har lite ont i armbågen (den vanliga ursäkten) men jag pressar väl en 180 rätt lätt (man drar till med en tung vikt för att få det att verka att man inte tycker det är nånting).
Nåja! Det är skillnad på gymet och internet, det har man märkt efter alla dessa likadana trådar i alla fall!
Ja, jag kan väl tillägga att jag var opererad för en vecka sedan, har haft ett träningsuppehåll på tio år och så, men sist jag testade så drog jag tolv repetioner rätt lätt på 320 kilo då.
I gymnasiet hetsade jag i bänk en del, men med tanke på hur det går med armhävningar är det nog inte mycket... Jag cyklar rätt mycket, starkare i benen... Tog 290 kg i benpress en gång för länge sedan, fixar nog alla gånger 240-250 kg nu.
Stabila benmuskler är bra, med dem kan man springa fort från dem man inte gillar, och lika fort springa till dem man gillar. *whistle*
blekfet2
2007-01-12, 21:53
klarade en lätt på 140kg i bp men failade på 150kg, inte testat sedan dess då jag nu är på en "diet".
Man and Machine
2007-01-12, 21:55
Inte gjort på länge men 115 är mitt max.
Mitt max i bänk är 67,5 än så länge.
Mr. Moose
2007-01-13, 03:49
Har inte kört bänk på länge, kass axel så jag kör bara "rehab" just nu.
Sista "tunga" passet blev en 5a @ 110, pers om jag minns rätt är 140.
Men benträningen går skitbra, förra veckan tog jag 190 och en 3a på 170 setet efter i böj. Körde 3 x 3 @ 165 igår.
Har börjat köra mark lite mer regelbundet nu, blev 3 x 3 @ 190 förra markpasset, gick lätt.
Vikten...lite småfeta 110 kg ungefär. :em:
12 kg...tycker jag är en lagom vikt i bänkpress..att träna på....
när ja maxade med min kompis knut som förövrigt har namnsdag idag och ska fira det med saft o bullar och kakor o mumsmums,kardemummakaka och sirapsmandelbiskvier som hans mamma bakade nångång i höstas hemma hos hennes mamma, som förövrigt är 82 år gammal och har en hund som heter Bjarne,han gillar att vara ute i naturen o kissa på träd,,det gillar även Ture som är Dendrofil,gillar träd alltså,Ture gillar även att titta på småpojkar på gymmet, tex en småpojke som jag då,, det var även Ture som passade mig när jag maxade i bänkpressen,,jag tog 21 kg med bälte,dragremmar och truckerkeps...Det är jag stolt över...klart slut lingonstrut...
Jacksatan
2007-01-13, 10:35
Konstigt att folk är så besatta av bänk, ingen frågar vad man maxar i tricepscurl eller underarmscurl. Och märkliga resultat alla har här....Konstigt att man aldrig eller väldigt sällan ser liknande resultat där man tränar trots att det finns många starka där...HÄr verkar det som om var och varannan tar mer än styrkelyftarna. Det blir lite så här över det: "Hej ja alltså jag tränar inte så mycket bänk och har lite ont i armbågen (den vanliga ursäkten) men jag pressar väl en 180 rätt lätt (man drar till med en tung vikt för att få det att verka att man inte tycker det är nånting).
Nåja! Det är skillnad på gymet och internet, det har man märkt efter alla dessa likadana trådar i alla fall!
Ja, jag kan väl tillägga att jag var opererad för en vecka sedan, har haft ett träningsuppehåll på tio år och så, men sist jag testade så drog jag tolv repetioner rätt lätt på 320 kilo då.
Du behöver ju inte börja grina för att du är svag, grabben.
Bänkpress är en övning som involverar många muskler och dessutom är en del av styrkelyft vilket gör den intressant. Marklyft och benböj är ju också intressanta.
Klockren! :D
Och märkliga resultat alla har här....Konstigt att man aldrig eller väldigt sällan ser liknande resultat där man tränar trots att det finns många starka där..
De är nog inte så starka på ditt gym helt enkelt. Där jag tränar är det flertalet som ligger på 160 och uppåt i bänk. Minst två-tre som är goda för runt 200 kilo RAW i bänk. :)
Mitt max i bänk är 67,5 än så länge.
Det där är riktigt bra.
blekfet2
2007-01-13, 10:54
Eller så är det så att folk är starka.
De är nog inte så starka på ditt gym helt enkelt. Där jag tränar är det flertalet som ligger på 160 och uppåt i bänk. Minst två-tre som är goda för runt 200 kilo RAW i bänk. :)
Jag vill också träna där! Det är bättre att bli ägd i styrka än att äga andra när man tränar. Tror jag? På mitt gym så känner jag, fy vad stark jag är. Detta är ju skit bra! Fast det egentligen inte är så särskilt bra. Men, båda har sina fördelar antar jag.
Jag vill också träna där! Det är bättre att bli ägd i styrka än att äga andra när man tränar. Tror jag? På mitt gym så känner jag, fy vad stark jag är. Detta är ju skit bra! Fast det egentligen inte är så särskilt bra. Men, båda har sina fördelar antar jag.
För en styrkelyftare hade det nog varit rätt sporrande, ja.
Det roliga, eller skrämmande, är när man någon gång går till friskis och man är starkast där. Det är ju pinsamt.
rotation
2007-01-13, 12:25
100 kg var mitt max under den tiden jag tränade mellan jag var 14-16 år sedan slutade jag i brist på motivation/tid då jag spelade hockey samtidigt!
Så jag slutade spela hockey och gyma ( festade,tjejer och lite annat smått och gått under 1 år ). Så nu när jag tagit upp träningen igen vid 18 års ålder, ca 5 månader in i min träning tar jag 95 ( jag tog med nöd och näppe 75 för 4 månader sedan, troligtvis pågrund utav att musklerna inte haft mycket fysisk aktivitet under 1 år :(
major Pectoralis
2007-01-13, 13:58
lyft: 130kg i bänkpress utan tröja m.m.
väger: 75kg +/-2kg
Maxar:65 i bänkpress
Väger: 67 kg
Tränat: 3 månader
Tar ca 75 kg i bänkpress(säkerligen mer då jag inte provat maxa på länge) ,e 17 år och har tränat seriöst i 2 veckor nu . Tar även 140 i mark och 100+ i böj(inte provat mer ) .
oj glömde vikten : 62 kg
Tar 85 i bänk
väger 73kg+/-1kg
Längd: 181cm
Tränat i 2år, seriöst (för att verkligen öka) i kanske ett halvår.
Är 20 år gammal
Är väldigt långsam i mina lyft. När det ser ut som att jag inte ska orka nå fler reps har jag kanske 3 kvar att ge. Vad beror detta på? Dålig explosivitet?
Totte på slottet
2007-01-13, 18:14
Har haft uppehåll i bänken nu ett bra tag och bara stretchat brösten. Började bli lite stel och det gillar jag inte *grr*
Tog innan uppehållet 140, nu kanske jag pillar upp runt 130... lite svagare men mycket smidigare!
Tränat i 6 mån med uppehåll tar 70 kg väger 63
vad tar ni i hantelpress bröst/axel? :)
Fernicus
2007-01-15, 22:45
Testade idag, 60 kilogram. Riktigt stolt över mig själv faktiskt
hej. ja har tränat i 1,5 år, är 16 år, väger ca 70 kg.
har inte kört så mkt bänk. började för 3 månader sen. jag har maxat 105 kg men håppas slå rekordet på onsdag ;) btw innan jag började med creatin tog jag ca 70
JailBait
2007-01-15, 22:49
tränat seriöst i drygt 6 månader.. väger 88 e 190 lång tar 100 i bänk.. ska bli mer om ett tag hade jag tänkt..
Bänk: 75kg(ej testat att maxa på ca 3mån)
Roligare vikter i marken, och lite roligare i böjen.
Bänk är gay...och nej, inte för att jag tar 75, utan för att det är gay.
Nevermore
2007-01-15, 23:15
Bänk: 75kg(ej testat att maxa på ca 3mån)
Roligare vikter i marken, och lite roligare i böjen.
Bänk är gay...och nej, inte för att jag tar 75, utan för att det är gay.
Det är gay för att det är gay? Bra definition!
130kg finsk sisu
2007-01-16, 09:10
Om bänk är GAY? Vilka övningar är STRAIGT då?
Om bänk är GAY? Vilka övningar är STRAIGT då?
death squat bl.a, knäböj där man efter sista setet dör.
130kg finsk sisu
2007-01-16, 09:32
Läggedr in 3st filmer så "Capt" får bedömma vilken som är mest GAY:
1. a-7vNZsfCNc
2. Y-y-aeBkk84
3. 24_ktcuV1aA
Använde mej själv som modell. Vill verkligen veta av "Capt" på vilken av filmerna jag är mest GAY?
Använde mej själv som modell. Vill verkligen veta av "Capt" på vilken av filmerna jag är mest GAY?
Alla tre är gay - du dör ju uppenbarligen inte i nån av filmerna av vad jag kan utröna. Vekling.
;)
Nu är inte jag capt, men får väl göra ett utlåtande trots allt.
1. Helt klart ett gay gung, syns tydligt hur freddi har pez undre kroppshalva i tankarna som att han skulle stå framför (naken).
2. Kånka stock, hmmmmm
3. en tydlig gay vinkel med fokus på skrevet, övningen som sådan kanske inte är så gay, men filmvinkeln....
Håller nästan med capt då, jag menar att freddis bänkar är gay inte övningen som sådan.
Jacksatan
2007-01-16, 10:23
Alla tre är gay - du dör ju uppenbarligen inte i nån av filmerna av vad jag kan utröna. Vekling.
;)
Stå och röka utanför gymmet med coola-gänget efter att man tränat är nog mer gay än så t om...
90kg
19 år och 63kg, tränat under 1 år med ett ~4 månaders break i mitten av året
130kg finsk sisu
2007-01-16, 13:42
Jag visste att Bubbe skulle såga mej och kalla mej GAY. Men då vet han mera än alla andra. Han har ju fått mystiska WEBCAM samtal där magar visats!
Hammargren
2007-01-16, 16:21
55-60 kilo..
Btw, Magnus Samuelsson tog 100kg första gången han bänkpressade, då 16 år gammal
jag känner en kille som bänkade 80kg första gången han var på gym. andra gången (drygt en vecka senare) bänkade han 100kg. han är 17 och väger runt 80kg *flex* inte lika imponerande som Magnus Samuelsson... men ändå :D
Jacksatan
2007-01-16, 16:27
jag känner en kille som bänkade 80kg första gången han var på gym. andra gången (drygt en vecka senare) bänkade han 100kg. han är 17 och väger runt 80kg *flex* inte lika imponerande som Magnus Samuelsson... men ändå :D
Att man tar 100 i bänk andra gången man provar på en kroppsvikt av 80kg tror jag inte på. Är killen 140cm lång möjligtvis, inte annars.
Hammargren
2007-01-16, 16:32
Att man tar 100 i bänk andra gången man provar på en kroppsvikt av 80kg tror jag inte på. Är killen 140cm lång möjligtvis, inte annars.
jag var visserligen inte med när han tog 100kg, men jag har sett honom ta 90kg utan större problem ca tre veckor efter att han började träna
130kg finsk sisu
2007-01-16, 16:37
Jacksatan, visst låter det otroligt! Men kan nog vara sant. Själv gjorde jag 3x80kg första gången, andra gången 1x105kg.
I knäböj var 2x60kg absoluta max. Människor har olika talanger. Så är det helt enkelt. Min kroppsvikt var 75-80kg.
ramagoen
2007-01-16, 16:39
Jacksatan, visst låter det otroligt! Men kan nog vara sant. Själv gjorde jag 3x80kg första gången, andra gången 1x105kg.
I knäböj var 2x60kg absoluta max. Människor har olika talanger. Så är det helt enkelt. Min kroppsvikt var 75-80kg.
haha du va så disco då alltså freddi! :D
130kg finsk sisu
2007-01-16, 16:42
Ove LEhto är en annan. Han gjorde 80kg första gången, 90kg andra gången.
Jepp discoqueen kallas jag numera...
ramagoen
2007-01-16, 16:53
Ove LEhto är en annan. Han gjorde 80kg första gången, 90kg andra gången.
Jepp discoqueen kallas jag numera...
Strongt det. Ni e båda 2 starka som faen. *flex*
Det förstår jag. Så gay som bänkpress är :D ;)
Stå och röka utanför gymmet med coola-gänget efter att man tränat är nog mer gay än så t om...
Josåjomenvisstedeså. *whistle*
Ok.. Hard-gay. Det är mitt sista bud. :D
1.
2.
3.
Nr 1 är mest gay, man ser hur dina medhjälpare njuter av att se din bara finska överkropp.
Nr 3 är näst mest manlig, mycket vikt som är i rörelse och man ser den finska kraften i varje rep! Dock drar skrevvinkeln ned betyget.
Nr 2 är absolut manligaste och minst gay, dra stock i en finsk skog, jag menar, en utav mina stereotyp bilder av en finne. Hade ni sedan tagit en sup framför kameran och sedan fortsatt så hade den varit komplett.
Sen vill jag avsluta med att säga att själva övningen är gay, när den utförs av discobyggare/januarigymare. Och där bänken är deras heliga Graal.
Men när den utförs av en finne som förmodligen just kommit tillbaka från att själv hoppat på en älg och vridit nacken av den, för att sedan stycka upp den men behåller pälsen på för lite extra "fibrer" och sedan marinera den i Kosken, äter den sedan rå. Som efter det känner för att värma upp lite på bänken, lägger på den egna kroppsvikten, vilket minst är tresiffrigt. Utför övningen. Svär lite på finska och klappar sedan kärringen på röva och slänger upp'ne på den meterbreda axeln, går sedan in till sovkammaren där det utförs hård finsk älskog. När akten sedan är över så avslutar han dagen med att gå ut och fälla gran och tall för att varva ned innan han går till sängs.
Då är inte bänkpress gay, då är det rätt okej faktiskt...
130kg finsk sisu
2007-01-16, 18:37
Nr 1 är mest gay, man ser hur dina medhjälpare njuter av att se din bara finska överkropp.
Nr 3 är näst mest manlig, mycket vikt som är i rörelse och man ser den finska kraften i varje rep! Dock drar skrevvinkeln ned betyget.
Nr 2 är absolut manligaste och minst gay, dra stock i en finsk skog, jag menar, en utav mina stereotyp bilder av en finne. Hade ni sedan tagit en sup framför kameran och sedan fortsatt så hade den varit komplett.
Sen vill jag avsluta med att säga att själva övningen är gay, när den utförs av discobyggare/januarigymare. Och där bänken är deras heliga Graal.
Men när den utförs av en finne som förmodligen just kommit tillbaka från att själv hoppat på en älg och vridit nacken av den, för att sedan stycka upp den men behåller pälsen på för lite extra "fibrer" och sedan marinera den i Kosken, äter den sedan rå. Som efter det känner för att värma upp lite på bänken, lägger på den egna kroppsvikten, vilket minst är tresiffrigt. Utför övningen. Svär lite på finska och klappar sedan kärringen på röva och slänger upp'ne på den meterbreda axeln, går sedan in till sovkammaren där det utförs hård finsk älskog. När akten sedan är över så avslutar han dagen med att gå ut och fälla gran och tall för att varva ned innan han går till sängs.
Då är inte bänkpress gay, då är det rätt okej faktiskt...
BRA. då är vi överens. Alla är bögar förutom jag...:D
nån som vet vad bänkpressrekordet för 16 åringar är??
NisseEriksson
2007-01-18, 17:17
nån som vet vad bänkpressrekordet för 16 åringar är??
Hehe, det finns inga åldersgrupper på det viset.
Ungdom är 14-18 år och vad rekordet är beror helt på vad du väger.
Här http://styrkelyft.se/ finns alla svenska rekorden
är 15 år, har tränat i 5 månader, maxar 87.5 senast
18år och tränat i 1år och 10 månader.Vet inte vad jag gör på en etta men har gjort 95kg*5 som bäst,skulle tippa på nånstans runt 105-110kg
Haha :)
Ett styrketräningsforum utan en sån här tråd skulle inte vara ett riktigt styrketräningsforum ;D
Vad jag maxar är för övrigt en väl bevarad hemlighet (= allt för lite) ;)
*flex*
megadavor
2007-01-22, 22:23
Det säger jag inte .... deffar hihi.
b3nkpr3zz3n^
2007-01-23, 18:10
man kan vara starkare än andra i muskelgrupper, men antar att bröst är din främsta =)
OT: 85 för ca 1 år sedan =( har fortfarande inte gjort framsteg inom "maxningen".
katzeklo
2007-01-23, 18:23
asså, har jävligt svårt att tro att nån tar mer än sin egen kroppsvikt utan att ha utfört nån typ av bröstövning under en period innan, första gången är då man ser en skivstång inne i ett mörkt garage hos polarn då man är 13 typ, inte då man har haft " oseriös" hemmaträning av och till under några månaders period eller liknande, därpå som gymnasie-elev börjar på ett gym och räknar det som första gången. (vilket jag tror många gör, kan ha fel dock)
Pierre_C
2007-01-23, 19:51
Har maxat 90 på mina 83 kilo (tränat snart 5 mån), skulle testa 100 sist men fick inte upp den. Tror jag klarar 100 om jag är optimalt mkt uppvärmd och har en bra dag.
Far min tog 100 i veckan (84 kilo och ganska senig kropp med lite mage) trots att han bara tränat slappt i ca 3 månader, fattar inte varför vissa är så starka utan att ha tränat speciellt mkt. Men men.. hoppas jag har dom generna.
Hur pass uppvärmda brukar ni vara när ni ska maxa?
Eddie Vedder
2007-01-23, 20:32
Tog 120 i böj i söndags, väger 67 kg så jag e helt klart nöjd. Har bara kört böj i ett och ett halvt år.
Bänk personbästa 125kg (idag ~112.5kg)
Mark personbästa 210kg (idag ~175kg)
Böj personbästa 150kg (idag ~135kg)
.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.