handdator

Visa fullständig version : Ska köpa kostillskott


Urban
2004-07-08, 11:33
Goddagens Gott folk,

Jag har styrketränat i 1 månad nu och jag har planerat att köpa något kosttillskott till min träning. Men vad ska jag köpa för någonting? Min gymkompis som gymmat i 4 år och är ganska insatt i kropp och knopp säger att jag ska köpa bulk, (snabba kolhydrater efter gympasset). Men jag vill höra med er här på kolo om jag ska satsa på något annat. Mitt mål är att pumpa upp mej så mycket som möjligt tills nästa sommar sen deffa. Det spelar inte så stor roll om jag går upp 5-6 Kg fläsk men jag vill inte gå upp jättemycket för jag har inte råd att köpa nya byxor :)

Vad har ni att rekommendera för första kostillskott för en nybörjare som vill bygga så mycket som möjligt till nästa sommar!?

//Mvh ubbe

shifty
2004-07-08, 11:38
Vilket proteintillskott som helst. Exell exmepelvis (billigt och gott). Sedan valfria snabba kolhydrater, dextropur, godis, russin osv...

Popeye
2004-07-08, 11:39
Enkelt.
Ett Protein Koncentrat. (Vassle)
Går att hitta billigt. (Exell här på kolozzeum är helt ok)
Du lägger själv till vilka kolhydrater du vill ha.
Inga konstigheter, helt enkelt mat i pulverform.

Urban
2004-07-08, 12:01
Tack för svaren gubbs. Jag har också funderat på Protein det blir nog det jag köper för det är svårare och drygare att få i sej än vanliga kolhydrater. :bpump:

supremo
2004-07-08, 12:21
Först och främst mycket och ordentlig mat!
Det är bättre än alla kosttillskott som finns (icke doping-aktiga vs).

Popeye
2004-07-08, 17:01
Mat är det mest anabola som finns

Urban
2004-07-08, 17:43
Jo jag vet att det är bättre att äta mat men ibland så orkar jag inte äta så mycket som man ska göra, min mor klagar också på att jag trycker i mej så mycket, se hon vill inte att jag ska bli tjock.