handdator

Visa fullständig version : Vad väljer ni?


annaerix
2004-07-07, 09:44
Har en enkel fråga att ställa:

Om ni är hos t.ex. er farmor och ska äta kvällsfika. Ni märker att hon bara har vitt bröd, bullar och sliskiga pålägg i kylen...

Hoppar ni då över kvällsfikat eller trycker ni i er nåt onyttigt istället?

J.Saarela
2004-07-07, 09:50
Nog måste hon ha nått annat än det hemma i skafferiet lr i frysen än dom alternativen.

annaerix
2004-07-07, 09:51
Originally posted by J.Saarela
Nog måste hon ha nått annat än det hemma i skafferiet lr i frysen än dom alternativen.


Nej, nu låtsas vi att hon inte har det....vad väljer ni då?

Grahn
2004-07-07, 09:53
det beror väl på om du gör detta varje kväll eller en gång om året, är det inte för ofta så äter du och gör din farmor glad

z_bumbi
2004-07-07, 09:58
Mormors bullar. :eating:

Jag äter inte hos min mormor varje dag så då spelar det ju ingen roll, vet jag att jag inte ska äta det som bjuds så får jag väl ta med mig något bättre. Det är ju inte den jag besökers ansvar att jag kan följa en ev diet.

B-jay
2004-07-07, 09:59
Jag äter och gör mormor glad.

Det händer inte så ofta och man får inte bli helt fixerad av vad man stoppar i sig! man måste som sagt ha distans till saker och ting.

King Grub
2004-07-07, 10:00
Självklart äter man. Det innebär större nackdelar för resultaten att inte äta något alls. Man behöver väl inte stoppa in bullar tills magen står i fyra hörn.

Det skulle inte falla mig in att förolämpa värden med att ta med mig egen mat och nobba det som bjuds när jag är bortbjuden.

annaerix
2004-07-07, 10:01
Originally posted by King Grub
Självklart äter man. Det innebär större nackdelar för resultaten att inte äta något alls. Man behöver väl inte stoppa in bullar tills magen står i fyra hörn.

Det skulle inte falla mig in att förolämpa värden med att ta med mig egen mat och nobba det som bjuds när jag är bortbjuden.

Men om man är vrålhungrig då?

King Grub
2004-07-07, 10:04
Originally posted by annaerix


Men om man är vrålhungrig då?

Ät tills du är mätt?

Eller ät måttligt av bullarna och fråga om det finns någon frukt eller om du får dricka mjölk till eller något?

HenrY
2004-07-07, 10:18
Självklart äter man...Fan, inte hela världen om man klämmer i sej en bulle, eller lite vitt bröd!

Mvh. HenrY

Popeye
2004-07-07, 11:03
Men va fn...
lite bullar kommer inte att påverka deffen ngt nämnvärt.
Iaf inte om det bara rör sig om en kväll...

z_bumbi
2004-07-07, 11:24
Originally posted by King Grub
Man behöver väl inte stoppa in bullar tills magen står i fyra hörn.

Du har inte smakat min mormors bullar märker jag. :D

Dymion
2004-07-09, 09:42
Haha känner igen detta fenomen alltför väl, min farmor bakar sådana mängder kakor och bullar att hon minst har 10-15sorters godsaker att bjuda på varje gång man hälsar på.
Och är det någon av er som inte känner igen det klassiska från en mormor/farmor: "Den här sorten bara MÅSTE du smaka, jag har bakat den bara för din skull"

Farmor = :kickass:

ivandrago
2004-07-09, 10:13
Ibland är det tur att farmor bor i Finland. När jag hälsar på där kommer jag garanterat hem 5kg fetare. :eating: :eating: :love: