handdator

Visa fullständig version : Kasst grepp!


Doggen
2004-07-06, 22:00
Tjena!


När jag kör rygg blir det alltid greppet som lägger av först även om jag använder remmar.

Inget kul att köra mark och lägga av bara för att man tappar stången.

Tänkte höra om tips för att greja det, är det bara att stå och blåhålla en gripper eller stång som gäller eller finns det andra sätt. Handledscurl känns inte riktigt som att det skulle hjälpa så mycket.

MVH

Beast
2004-07-06, 22:06
Dom alternativen du sa funkar fint.

Big_Vik
2004-07-06, 22:07
Originally posted by Doggen
Tjena!


När jag kör rygg blir det alltid greppet som lägger av först även om jag använder remmar.

Inget kul att köra mark och lägga av bara för att man tappar stången.

Tänkte höra om tips för att greja det, är det bara att stå och blåhålla en gripper eller stång som gäller eller finns det andra sätt. Handledscurl känns inte riktigt som att det skulle hjälpa så mycket.

MVH

lägg ner remmarna. jag har aldrig kört med remmar och mitt grepp suger t.o.m. pung ändå. annars, köp dej en gripper! :)

Doggen
2004-07-06, 22:18
Brukar köra....

Chins, stångrodd, mark i den ordningen.

Använder jag inte remmar är greppet borta redan efter chinsen.

Förslag på hur man använder gripperna (?!) på bästa sätt för att orka lite mer, är det att hålla ihop dem ett tag och sedan upprepa???

MVH

cosmo
2004-07-06, 23:44
Originally posted by Doggen
Brukar köra....

Chins, stångrodd, mark i den ordningen.

Använder jag inte remmar är greppet borta redan efter chinsen.

Förslag på hur man använder gripperna (?!) på bästa sätt för att orka lite mer, är det att hålla ihop dem ett tag och sedan upprepa???

MVH

3+ set med 1-3 reps ger hyfsad greppstyrka, har du någon gripper?

Tricklev
2004-07-06, 23:48
Originally posted by cosmo


3+ set med 1-3 reps ger hyfsad greppstyrka, har du någon gripper?


Uthållighet är nog mer av vikt för denna killen.

cosmo
2004-07-06, 23:53
Originally posted by Tricklev



Uthållighet är nog mer av vikt för denna killen.

Mer greppstyrka ger väl bättre uthållighet i greppet med eller? Det gäller för mig iallafall ;)

Tricklev
2004-07-06, 23:58
Originally posted by cosmo


Mer greppstyrka ger väl bättre uthållighet i greppet med eller? Det gäller för mig iallafall ;)

Uthållighets träning ger ännu mer.

cosmo
2004-07-07, 00:03
Originally posted by Tricklev


Uthållighets träning ger ännu mer.

Ok boss :thefinger

Doggen: kör du att t.ex hålla en skivstång med vikt så länge du kan eller häng på lite vikt och försök hålla dig så länge du kan i ett chinsräck, eller köp grippers! grippers är kul att träna med :thumbup:

Jense
2004-07-07, 01:12
kör med remmar, kanske tom krokgrepp.

kör inte grepp efter ryggpasset då du är het slut om du nu inte vill köra med remmar, kör efter benpaset och bröstpasset.

ryggträningen blir faktiskt lidande när du kommer upp till stora vikter, så är det bara, rygggmusklerna är starkare än handmusklerna

Doggen
2004-07-07, 01:24
Hur tränar man uthållighet med grippers då, många reps?

Vad är krokgrepp????

Tricklev
2004-07-07, 01:32
Originally posted by Doggen
Hur tränar man uthållighet med grippers då, många reps?


Statiska reps är ju alltid bra.

Doggen
2004-07-07, 01:41
Att hålla ihop dem ett tag alltså?

Jense
2004-07-07, 02:14
Originally posted by Doggen
Hur tränar man uthållighet med grippers då, många reps?

Vad är krokgrepp????

många reps ja


krokgrepp är när du låser tummen runt stången, svårt o förklara

Klein
2004-07-07, 15:19
För en nybörjare är det dumt att använda remmar men för en person som fått upp tekniken och börjat komma upp i rejäla vikter så är remmar i princip ett måste. Varför låta greppet begränsa ens ryggutveckling? Vidare föreligger ju ingen egentlig konflikt mellan att använda remmar och träna grepp. Man kör några set med och några set utan. I slutet av passet kan man musta ur det som finns kvar i underarmarna om man inte redan lyckats med det tidigare under passet.

RobbeliRobban
2004-07-07, 15:32
Overcrushes med lättare grippers, Statiska och negativa reps med lättare grippers. Strapholds med grippers där du både fäster en lätt vikt i en snodd som du klämmer fast mellan grippers handtagen och snodd som du binder runt handtaget med tyngre vikt som du försöker hålla ihop statiskt(då med vikten hängande)

Hålla stång på tid, hänga i chins räcke på tid,

För att få ett uthålligt grepp kan du även göra lite komplement till ovanstående, som inte är direkt likt men stärker dina fingrar/händer

tex: Pinch med viktplatt(or) eller med plattor i t-bar, hänga i räcke med "krokade" fingrar
Hålla (eller dra mark/shrugs om du är trött på att bara hålla statiskt tex) med tjock stång

även i platecurls (som jag tycker känns mest i handleden) får fingrarna/händerna bra statisk träning.

Saerbo
2004-07-07, 15:38
Originally posted by Klein
För en nybörjare är det dumt att använda remmar men för en person som fått upp tekniken och börjat komma upp i rejäla vikter så är remmar i princip ett måste. Varför låta greppet begränsa ens ryggutveckling? Vidare föreligger ju ingen egentlig konflikt mellan att använda remmar och träna grepp. Man kör några set med och några set utan. I slutet av passet kan man musta ur det som finns kvar i underarmarna om man inte redan lyckats med det tidigare under passet.

Var vänligt att definera nybörjade och rejäla vikter är du snäll.

Jense
2004-07-07, 16:49
Originally posted by Saerbo


Var vänligt att definera nybörjade och rejäla vikter är du snäll.

200+ är rejäla vikter.

B-jay
2004-07-07, 18:27
FInns det nån vänlig själv som har en bild eller en webadress där man kan kolla hur man lindar dom förbannade remmarna.
har ett par men trög som man är får man inte rätt på det.

:insane:

Grahn
2004-07-07, 18:30
drar remmarna 2 varv runt stången, greppar över den lindande remmen, drar åt och sedan kör man.

svårare än så blev det inte. ;)

-AG-
2004-07-07, 19:55
Originally posted by Doggen
Tjena!


När jag kör rygg blir det alltid greppet som lägger av först även om jag använder remmar.

Inget kul att köra mark och lägga av bara för att man tappar stången.

Tänkte höra om tips för att greja det, är det bara att stå och blåhålla en gripper eller stång som gäller eller finns det andra sätt. Handledscurl känns inte riktigt som att det skulle hjälpa så mycket.

MVH

Med magnesium brukar det mesta följa med. Ett måste är dock alternerande grepp i marklyft.

B-jay
2004-07-07, 19:57
Originally posted by Grahn
drar remmarna 2 varv runt stången, greppar över den lindande remmen, drar åt och sedan kör man.

svårare än så blev det inte. ;)

ah, på så sätt. men är fortfarande trög som fan!
Hur drar jag åt när jag greppat om stången?:smash:

Grahn
2004-07-07, 19:59
Originally posted by B-jay


ah, på så sätt. men är fortfarande trög som fan!
Hur drar jag åt när jag greppat om stången?:smash:

Du bara vrider åt genom att rotera stången eller remmarna på stången.