handdator

Visa fullständig version : Starta upp igen?


Callister
2004-07-06, 21:49
Har varit stilla 1 vecka nu. Har inte räknat så jag vet inte hur jag legat på kalorierna men kanske inte så mycket överskott.

Iaf, nu ska jag börja igen, men det är svårt.
Att väga mellan fördelarna och nackdelarna är ganska bra för att få igång mig och det funkar för stunden men det funkar bara inte nu helt enkelt. Vad ska man göra för att höja motivationen?
Nu är det liksom såhär: Du klarade en dag! - Nu har vi bränt 20gram fett. Funkar för kvällen sen kanske, men inte dagarna efter! Om ni fattar. Motivationsskafferiet är slut på sina godbitar? :(

STarfish
2004-07-06, 21:51
Originally posted by Callister
Har varit stilla 1 vecka nu. Har inte räknat så jag vet inte hur jag legat på kalorierna men kanske inte så mycket överskott.

Iaf, nu ska jag börja igen, men det är svårt.
Att väga mellan fördelarna och nackdelarna är ganska bra för att få igång mig och det funkar för stunden men det funkar bara inte nu helt enkelt. Vad ska man göra för att höja motivationen?
Nu är det liksom såhär: Du klarade en dag! - Nu har vi bränt 20gram fett. Funkar för kvällen sen kanske, men inte dagarna efter! Om ni fattar. Motivationsskafferiet är slut på sina godbitar? :(

då är vi 2 om den saken, min motivation e puts väck...

jag ska ta uppehåll under semestern sen börjar jag igen förmodligen med nya krafter.

ivandrago
2004-07-06, 21:59
Kan bara gissa hur jobbigt det måste vara att ha legat på energiunderskott sedan början av året. :(

Som jag ser det har du två alternativ:

1. Ett längre uppehåll och köra igång igen när motivationen är tillbaka. Detta är alternativet om du verkligen saknar motivation och tror att du kommer att misslyckas med att dieta vidare. Risken blir annars jojobantning som bara kommer göra dig fetare.

Men kom ihåg att ett uppehåll INTE innebär att du ska lägga på dig en massa fett.

2. Kör vidare, men ändra kanske på något sätt på dieten och rutinerna så att det känns nytt och lite roligare. Om du vet att du kan motivera dig att fortsätta så kör vidare!

Callister
2004-07-06, 22:02
Originally posted by ivandrago
Kan bara gissa hur jobbigt det måste vara att ha legat på energiunderskott sedan början av året. :(

Som jag ser det har du två alternativ:

1. Ett längre uppehåll och köra igång igen när motivationen är tillbaka. Detta är alternativet om du verkligen saknar motivation och tror att du kommer att misslyckas med att dieta vidare. Risken blir annars jojobantning som bara kommer göra dig fetare.

Men kom ihåg att ett uppehåll INTE innebär att du ska lägga på dig en massa fett.

2. Kör vidare, men ändra kanske på något sätt på dieten och rutinerna så att det känns nytt och lite roligare. Om du vet att du kan motivera dig att fortsätta så kör vidare!
Grejen är såhär.
Om jag inte kör på imorrn kommer jag antagligen inte må bättre för det. Jag fattar inte varför jag inte bara gör det. :nono:
En sak jag har märkt är även detta (Sjukt): Om jag har något att se fram emot, behöver inte vara så mycket, så får jag högre motivation. Det är precis som livet inte vore värt att leva om det inte fanns något att se fram emot. :smash:

En sak vet jag dock, när man väl är igång, och det funkar bra, så mår man bra som fan. :thumbup:

aliquis
2004-07-06, 23:49
Fortsätt äta 3 veckor till så det blir en månad, men ät inte en massa skit bara för det utan ät bara så mycket du känner för av helt vanlig mat, sedan kan du väl sätta igång igen.

aliquis
2004-07-06, 23:50
Dessutom är du ju halvvägs nu, du är ju nästan klar till nyår i den där takten :thumbup:

blekfet2
2004-07-07, 01:18
började träna för några månader sedan...tappat cirka 20 kg fett under den perioden.....åt strikt som fan och tränade cirka 9 pass i veckan (2 vilodagar)..cyklade en timme före frukost samt styrke eller löpning på kvällen...det fungerade som sagt jävligt bra men kroppen sa mer eller mindre ifrån....har nu börjat köra lite slappare med kosten samt att jag tränar ungefär bara 6 ggr i veckan...kroppen mår mycket bättre samt att jag känner att jag kommer att kunna fortsätta träna och äta såhär resten av livet om det så vill...jag tappar fortfarande i vikt samt bygger lite lite muskler....men det viktigaste är iaf att jag mår bra och inte funderar hela tiden på vad jag stoppar i mig...vågen kanske inte rör sig lika snabbt men det känns bättre iaf....

det jag menar är att kör inte nån "hård-diet" utan ändra enbart lite åt gången och håll igång kroppen så kommer resultaten med tiden....

Diana
2004-07-07, 10:29
om man vart stilla i en vecka så kan de ju kännas som att kroppen "glömt" hur bra den mår av att tränas/röra på sej o hur bra man känner sej när man ökar styrke/minskar i fett osv så ge de nåra dgars tränande så skaru nog se att du börjar känna dej träningssugen igen, om ja får slut på grejjer att se fram emot brukar ja se fram emot ätardagen:D för den finns ju aallti där i slutet av veckan iaf!:eating: :eating:

ivandrago
2004-07-07, 12:11
Originally posted by Callister

En sak jag har märkt är även detta (Sjukt): Om jag har något att se fram emot, behöver inte vara så mycket, så får jag högre motivation. Det är precis som livet inte vore värt att leva om det inte fanns något att se fram emot. :smash:

En sak vet jag dock, när man väl är igång, och det funkar bra, så mår man bra som fan. :thumbup:

Har precis samma "fel" själv. Vet man att något roligt kommer hända en viss tidpunkt i framtiden så kan man fokusera och anstränga sig mer idag. Som det verkar på dig så HAR du motivation att köra på. Försök bara hitta på något. Kanske någon typ av belöning någon gång i framtiden? Annars är det bara att köra med det gamla hederliga: att tänka dig själv nästa sommar när du lyckats klockrent med ditt mål. Hur stolt du kommer att känna dig och hur mycket bättre du kommer att se ut! :thumbup:

blekfet2
2004-07-09, 11:57
jävlar vad bra du fått ner vilopulsen....kört hårt med konditionträning va?
:whipped:

Castro
2004-07-09, 12:16
Måla upp bilden av dig själv rippad på en strand under en palm tillsammans med en riktigt het brud så skaru se att blotta tankeverksamheten sliter av något halvkilo fett! Sen fortsätter du bara tugga dina kycklingfiléer och ta din promenader! Någon gång i en inte alltför avlägsen framtid kommer drömbilden att slå in och då kommer du känna att allt slit inte ens räckte upp till palmens lägst sittande nötter i jämförelse!

Eller något i den stilen ;)

Så fungerar då iaf jag, men själv har jag aldrig kännt motivationen tryta heller så jag kanske inte är mannen för att hjälpa dig.